PDA

View Full Version : Nieuwe Marble er bij.



Eko
8 juli 2008, 22:43
Zoals het onderwerp al aangeeft heb ik er een Marble versterker bij gekocht. Ik had al een Clubreverb maar de 15inch Eminence Custom speaker klinkt niet echt zoals ik wil met een tele. Daarvoor wil je toch het liefst een stel 10 inch horen.
De Roadking is in basis een Bassman met 4 x 10 inch speakers. In dit geval 2 x Jenssen en 2 x Weber. Deze uitvoering heeft ook nog een reverb en een hi/lo switch om van 20 naar 40 watt te gaan. Geen mastervolume maar gewoon bright of normalingang en een volumeregeling met bass, treble ,bright en presence potmeters.
Deze amp stond nieuw te zijn bij een verzamelaar en die wilde graag weer iets anders toevoegen dus exit de Marble. Ik wilde hem heel graag hebben!
Dit klinkt zoals ik heel graag wilde met een tele. Zet hem een stukje open en de drive is met geen pedaal te evenaren. Zo hoort een eenvoudige , goede , amp te klinken. Geen metal scheur voor mij , maar gewoon een natuurlijke drive.
Trouwens met een Gretsch klinkt dit ook niet slecht. Morgen met de band repeteren en kijken hoe dit klinkt op hogere volumes.

Lexvandoef
8 juli 2008, 22:44
Tsje, gefeliciteerd zeg! Je begint al een hele aardige verzameling op te bouwen man!

Eko
8 juli 2008, 22:53
Yep, het is nu wachten tot de kinderen ( 20-22 jaar) het huis uit gaan. Ik heb de ruimte nodig om de collectie uit te breiden. Arie-Jan bouwt n.l. ook nog een Guitarman. Dat is eigenlijk een `65 Twinreverb.
Alleen wordt het vervoer naar optredens langzaam een beetje lastiger. Maar ach ieder voordeel hep ze nadeel , toch?

Geoffrey
8 juli 2008, 22:56
Ik wil foto's!!!

Lexvandoef
8 juli 2008, 22:57
Yep, het is nu wachten tot de kinderen ( 20-22 jaar) het huis uit gaan. Ik heb de ruimte nodig om de collectie uit te breiden. Arie-Jan bouwt n.l. ook nog een Guitarman. Dat is eigenlijk een `65 Twinreverb.
Alleen wordt het vervoer naar optredens langzaam een beetje lastiger. Maar ach ieder voordeel hep ze nadeel , toch?

pff, als ik een vader had met zo'n collectie bleef ik nog wel ff hangen ;)

Eko
8 juli 2008, 23:09
Gelukkig spelen de meiden geen gitaar. De oudste speelt piano. Die krijgt ze mee als ze er uit gaat.
Foto`s plaats ik niet graag. Niet iedereen in de buurt hoeft te weten wat er achter de gevel staat.

humbucker
9 juli 2008, 11:30
en als je het zegt weet niet iedereen het? :D

Thunders1988
10 juli 2008, 17:43
zijn Marble's geen harmonicaversterkers? Heb er van het weekend nog 2 gezien die Ben Bouman bij zich had... Toffe ampjes in ieder geval.
Proficiat in ieder geval!

Lexvandoef
10 juli 2008, 17:58
Nee, ze maken ook gitaarversterkers. Fender clones.

Eko
10 juli 2008, 21:41
Marble amps zijn inderdaad gebaseerd op de Fender versterkers. De Roadking is een Bassman met als optie een reverb. Voor de rest zijn de transformatoren zelf gemaakt ( een specialiteit) en wordt alles met zeer goede , tot de beste , materialen in elkaar gezet. Alle buizen worden afgeregeld en gematched. Berkenhoutenlaminaat als kast. Gebouwd als een Sherman tank en roadtested.
Je moet er van houden , geen channelswitching , geen voetpedalen , geen master , alleen maar toon. Maar dan ook TOON!
Dit is zoals eerder gezegd mijn 2e naast de Clubreverb en niet de laatste denk ik.

Negative K3 fan
10 juli 2008, 21:44
Yep, het is nu wachten tot de kinderen ( 20-22 jaar) het huis uit gaan.

trap onder de reet, die leeftijd en dan nog op papa en mama teren??

Eko
10 juli 2008, 21:54
Juist! He, he , eindelijk iemand die het begrijpt.
Oost west . as-best! ( Spreekwoord in Goor).

Negative K3 fan
10 juli 2008, 22:04
... de andere gitarist van 1 van mijn bands weet er alles van en dat is toch niet zo heel best. Maargoed, studeren ze niet ofzo?

ieme
11 juli 2008, 11:04
hey heb je die Marble van harry land gekocht?

pauld
11 juli 2008, 12:35
Nee, ze maken ook gitaarversterkers. Fender clones.

Hee Eko, gefeliciteerd, weer een toffe amp erbij !

Mijn Clubreverb is trouwens class A op basis van EL84, kennelijk iets misgegaan bij het clonen.

Lexvandoef
11 juli 2008, 13:18
Hee Eko, gefeliciteerd, weer een toffe amp erbij !

Mijn Clubreverb is trouwens class A op basis van EL84, kennelijk iets misgegaan bij het clonen.

Een Fender Blues Junior draait bijvoorbeeld ook op El84's ;)

ieme
17 juli 2008, 11:43
En topic starter, hoe bevalt de amp nu na een week?

Eko
1 augustus 2008, 20:50
Zo de vakantie zit er op. Ieme , ja het is de amp van Harry Land. Leuke vent met een leuke verzameling amps en gitaren. De Roadking stond al heel lang op mijn verlanglijst. Ik heb hem slechts even uitgeprobeerd tijdens een kleine repetitie en dat kan je nog geen shakedown noemen. Hij gaat zijn echte doop krijgen ( voor mij) tijdens huntenpop op 23-8. We begeleiden dan Sandra Reijs en doen nog onze eigen show. Dan kan hij gewoon even open. Ik heb hem gekocht om met de tele te spelen en de Gretsch goed uit te laten komen.

Voor diegene met de Cubreverb op EL 84. De mijne draait i.p.v. de standaard 5881 WXT op 6L6 STR. Arie-Jan heeft hem vlak voor de vakantie nog een servicebeurt gegeven en getuned naar mijn wensen. ( dat moet met de Roadking ook nog even). Volgens mij geeft EL 84 iets meer het geluid van een Vox i.p.v. een Fender of vergis ik mij?

Nu alleen de guitarman nog en het setje is aardig compleet.