PDA

View Full Version : pod ... welke footcontroller ?



stratje
8 juli 2008, 18:45
Hoi,

Ik zoek een footcontroller voor de pod...

Een volumepedaal lijkt me handig om toch nog wat volume te kunnen bijsteken tijdens een optreden.
Is een expressiepedaal een must?

de fbv short board ... lijkt me een handig ding... je programmeert alles vooraf en hebt toch nog volumepedaal ook ... + zeer eenvoudige bediening

iemand een mening hierover?

merci,
g
stratje

boss
8 juli 2008, 19:17
Eerste vraag die in me opkomt.... welke POD???
2.0? XT? X3?

Los daarvan, kijk ook eens naar een FCB1010 als controller.

Eezz
8 juli 2008, 22:14
Ik heb jaren een PodXT en de FBV shortboard gebruikt. Ik was altijd zeer te spreken over de shortboard. Niet alleen kun je makkelijk je presets oproepen, je kunt ook binnen een presets compressie, stompbox, modulatie, delay en reverb aan en uitschakelen. Dit werkt erg goed, zo hoef je niet als je een goede sound hebt maar er even wat delay aan toe wil voegen gelijk een nieuwe preset te maken.

Een expressiepedaal is geen must want je kunt het volumepedaal op het shortboard ook als expressiepedaal gebruiken. Das slechts een kwestie van toewijzen.

stratje
8 juli 2008, 23:43
merci voor je uitleg Eez
hoi Boss

Ik moet die pod nog aanschaffen... de eerste is misschien wat verouderd... de xt daar lees ik goeie commentaren van... de x3 is terug een nieuwe versie en terug wat duurder... uiteindelijk heb je terug een reeks extra versterkers in de x3 maar de vraag is of je die allen nodig hebt... vandaar gaat mijn gedachte voorlopig uit naar een xt.

g
stratje

MattellicA
8 juli 2008, 23:52
mss ben je dan goedkoper/beter af met een live versie?

boss
9 juli 2008, 00:28
Ok duidelijk, nog te kopen dus.
In dat geval kan ik me aansluiten bij eez. Ook ik heb een behoorlijk lange tijd met een Pod XT gespeeld in combinatie met een FBV shortboard.
Dat werkt heel erg goed zelfs, vermits je uiteraard "jouw" geluid kan vinden in een pod.
Ik heb de set nog steeds hier liggen, destijds gekocht als compleet pakket.
De Pod XT, een FBV Shortboard en alle mogelijke bekabeling inclusief een tas waar het hele spul inpast.
Hele fijne combinatie. Lekker compact en alles werkt perfect samen.
Het pakket kostte me toen destijds rond de 700 euro.
Pas later kwamen de Live versies waarbij het pedaal en de Pod één geheel vormen. Die kom je nu tegen voor een tweedehands prijs van ron de 250 á 300 euro.

stratje
9 juli 2008, 10:26
Merci Boss,

Ik ga bekijken om me het pakket aan te schaffen...
Met de live versie heb ik het niet zo om verschillende reden.

de hele rimram ligt aan de voeten op het podium... het is nogal donker en onze zanger durft nogal eens nonchalant trappen op die dingen.

enkel een pedaal vooraan lijkt me veiliger zodat de rest achter me zit... ik hoef daar in principe toch niet meer aan te draaien tijdens het spelen hé...

nog een reden is een extra stroomvoorziening vooraan en hoe minder kabels hoe liever ik het heb... minder opruimwerk en minder risico op struikelen ;-)

ten slotte over het kabelwerk... Ik heb een kadooke... een wireless systeem voor mijn gitaar... met een pod live versie zou ik dat daar ergens vooraan moeten in ploffen of weer eens twee kabels leggen...

tenzij ik nog wat over het hoofd zie of verkeerd zou voor hebben zal die opstelling misschien vrij goed bij me passen...

g
stratje

stratje
9 juli 2008, 14:55
Ik hoop dat ik mijn vraag dat ik nog heb degelijk uitgelegd krijg…

Wanneer ik met de fbv express het volume via de pedaal in een bepaalde stand plaats. En vervolgens duw ik op een knopje of hoe het ook zit om hem als expressiepedaal te gebruiken… blijft het volume dan behouden…
Wanneer ik na het gebruik van de expressie terug wens over te schakelen en ik zet de pedaal volledig omhoog… kan ik dan na het overschakelen meer volume geven dan voorheen?

Hopelijk snapt iemand wat ik wil duidelijk maken … en is het niet,… wees gerust, dan ligt het aan mij ;-)

stratje