PDA

View Full Version : Gitaar versterker trilt mee



mr-jw
8 juli 2008, 16:41
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Fender Blues Deluxe gekocht. Deze Fender geeft echt een ontzettend mooi geluid en ik ben er ook heel blij mee. Het enige wat ik jammer vind is dat wanneer ik bijvoorbeeld de lage F of F# speel de hele versterker hard gaat mee trillen (Klikt beetje als harde zoom). Naarmate ik de volume harder doe wordt de trilling ook harder (logisch)

Ik heb al geprobeerd om een andere gitaar erin te doen ( blijft hetzelfde) ik heb ook geprobeerd in een andere ruimte te spelen ( blijft hetzelfde).

In principe vind ik het niet erg om hiermee door te spelen ( geluid van speaker blijft nog altijd boven de trilling) maar ik vraag me af of dit op langere termijn problemen kan veroorzaken.

Twee vragen dus:

- Wat kan het zijn? en kan het problemen veroorzaken?

Alvast bedankt.

Gr,
Jeroen

episua
8 juli 2008, 16:58
Heb nog niet zolang geleden een soortgelijk probleem met een epi blues custom gehad. Dat lag uiteindelijk aan een slecht preamp buisje. Gewoon naar je dealer en daar even laten testen.

humbucker
8 juli 2008, 17:08
Misschien zit er ook gewoon iets los of is er iets in de versterker gevallen. Of heb je dat al nagekeken?

GeofJackon
8 juli 2008, 17:09
Heb t zelfde probleem met men ga5 combo. Stomme Chinese 12ax7

mr-jw
8 juli 2008, 17:56
Ik heb zegmaar onder het aanslaan van de lage tonen, verschillende onderdelen licht vastgehouden om te kijken welke onderdelen misschien konden meetrillen. Ik kon niks vinden maar ik ga morgen nog maar is goed kijken. Ik ga morgen ook maar even de dealer bellen en hen even het probleem voorleggen.

Maar kunnen trillingen in principe geen problemen veroorzaken? Ook niet op lange termijn?

Jim Haagmans
8 juli 2008, 19:35
Ik heb zegmaar onder het aanslaan van de lage tonen, verschillende onderdelen licht vastgehouden om te kijken welke onderdelen misschien konden meetrillen. Ik kon niks vinden maar ik ga morgen nog maar is goed kijken. Ik ga morgen ook maar even de dealer bellen en hen even het probleem voorleggen.

Maar kunnen trillingen in principe geen problemen veroorzaken? Ook niet op lange termijn?

Pas wel op met wat je allemaal vastpakt in die amp tijdens het spelen!

DeiDRagonas
8 juli 2008, 21:32
Ik gok dat ie niet bedoeld IN de amp. Ik had dat probleem ooit met een Marshall MG combo... Ook alles even vastgepakt en toen bleek het het handvat te zijn. Mee terug gegaan en heb uiteindelijk drie MG's thuis gehad die het allemaal hadden. Daarna overgestapt op de Marshall AVT en daarmee geen probleem.

Mn Fender Blues Jr amp is solid as a rock trouwens. Echt geen rammeltje te horen en gebouwd zoals een amp gebouwd moet zijn.

Maar nu maar hopen dat t toch aan een crappy pre-amp buisje ligt, want da's makkelijk te fixen.

Grt, Roy!

Firebird
9 juli 2008, 02:30
Is het niet de behuizing die mee resoneerd?

Clox
9 juli 2008, 08:21
Is een bekend probleem bij fender hotrod/blues deluxe versterkers. Was laatst bij de Feedback, toen stond er ook een hotrod deville mee te trillen op een F en F#. Gewoon teruggaan dus.

mr-jw
9 juli 2008, 22:31
Ben ik weer.

Ik ben vandaag nog even gaan kijken naar mijn versterker. Ik liet mn ma even de lage F# toon aanslaan ( heel komisch gezicht :) ). Ik heb toen verschillende dingen aangeraakt om te kijken wat er nou meetrilde. Ik ben tot de conclusie gekomen dat wanneer ik op de bovenkant van de behuizing met mijn gewicht drukte ( niet al te hard) dat de trilling dan weg was. Ik heb daarna niet verder kunnen kijken omdat ik moest werken maar het leek me toch dat het te maken had met de behuizing v/d versterker.

Net ben ik weer even verder gegaan en ben ik alle schroeven na gaan lopen. Meer dan de helft van de schroeven van de behuizing kon ik nog een klein stukje aandraaien ( niet veel) Ik heb nog niet kunnen spelen om te kijken of de trilling nu weg is ( beetje laat he, rijtjeshuis :sssh: ).

Maar wat denken jullie? Kan alleen maar de behuizing zijn toch? Zou het aandraaien van schroeven het probleem kunnen verhelpen? of zal het probleem toch meer intern zijn?

Ik laat morgen even weten of het heeft geholpen om de schroeven aan te draaien. Anders ga ik maar even bellen met Feedback.

Groet

Clox
10 juli 2008, 00:49
Toen ik bij de Feedback was heeft die gast er meteen naar gekeken (gitarist van Anouk btw...). Ik dacht dat hij dacht (wat een zin:P) dat het aan de hechting tussen de speaker en het frame lag. Die zat niet strak genoeg.

hansli
10 juli 2008, 01:30
Toen ik bij de Feedback was heeft die gast er meteen naar gekeken (gitarist van Anouk btw...). Ik dacht dat hij dacht (wat een zin:P) dat het aan de hechting tussen de speaker en het frame lag. Die zat niet strak genoeg.

de hechting tussen de speaker en het frame, wat kan een mens daarmee bedoelen, schrijft de beste jongen ook de teksten voor anouk? :soul:

er zou bedoeld kunnen zijn dat de speaker loszit, maar volgens mij had ts dat al nagekeken.
en het ligt wel heel duidelijk aan de behuizing lijkt me, misschien een scheur in het hout??????

Clox
10 juli 2008, 01:43
Ja sorry mijn fout, beetje vage zin idd. Maar je weet wel wat ik bedoel. Hoe de speaker aan het frame vastzit (jeweetwel, die plaat...kan alleen even niet op de naam komen).

MattellicA
10 juli 2008, 02:42
Baffle? :)

mr-jw
10 juli 2008, 10:55
Scheur in hout lijkt me sterk. De versterker komt namelijk nieuw uit doos.