PDA

View Full Version : Nieuwe JCM800 (Met audioclip!)



skabouter
8 juli 2008, 16:27
jawel, ik heb weer een JCM800 in huis! Een wens die in vervulling gaat, sinds ik mn 2204 heb verkocht jaren geleden heb ik hem altijd gemist! Nu dezelfde amp terug in een andere vorm, het is de JCM800 4104, 1 kanaals 50 watt single channel 2x12" combo uit `85! Hij is geladen met 2x 30watt Rola/Celestion G12H's uit '73 (16ohms, 75hz met greenback cover).

Alhoewel ik liever de 2204 head terugkocht uit praktische overwegingen ben ik superblij met deze die de helft van het geld kost van zo`n head. de sound is echt identiek aan de 2204! Bovendien heeft de combo ook speakeruitgangen en kan je er een 4x12 aanhangen. Klinkt heel bruut!

Wat een amp is dit toch! oldskool ten top, puurder gaat het praktisch niet! Heerlijk dat het de 1 kanaals versie is!

Wel, ik heb wat clipjes opgenomen. ze staan op mijn myspace, als ONDERSTE 2 tracks in de playlist! opname methodiek:
- MXL V67g groot-membraammic op oorhoogte 2meter van de combo (die op vloer staat)
- Mic naar mixer die weer naar de geluidskaart gaat en het is opgenomen in Nuendo
- Gitaar:1e opname LTD M200 brugelement (Duncan designed Humbucker). 2e opname een Ibanez ES-345 uit 1973, ook brug element (Super `70ies)
- verschillende instellingen komen aan bod, let op stem.
- NIET ge-EQed

EDIT ik heb ook een metalriff ingespeelt!

CHECK DE MYSPACE AGAIN, TRACK 4&5 ZIJN OPNAMES VAN DE JCM800 (www.myspace.com/dubox)

bij die metalclip zijn de settings op de JCM800 zijn Preamp 10,master 2. Verder een SHO booster ervoor, maar "maar" op standje 6. EQ settings neutraal en niet afgemixt! Zo droog/naturel mogelijk dus........Verbaast me echt wat een laag dat ding afgeeft :) en dan is het volume nog laag, de bas en punch kickt er pas echt in vanaf master 4/5.

ben zelf niet zo tevreden over de 2e opname verder, sound kan stukken beter (en let ook niet op mijn spel), maar het is wel lekker basic en geeft wel een idee over de sound! Natuurlijk klinkt het in het echt als een schop in je ballen :D WAT EEN POWER!

Let op mijn instellingen: zo hard staat hij niet, en soms staat de preamp niet hoger dan 6, en toch vind ik het al veel gain! Ook heeft hij enorme sustain, heerlijk, maar dat komt wsl meer door de neck-through van de LTD, en de high-output pu`s.

Hier is de amp in kwestie!

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/JCM.jpg

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/p91473n2.jpg

Ik ben een hele blije skabouter!!

Nielsje
8 juli 2008, 16:35
Zo, heb de soundsamples niet geluisterd, leek me niet echt nodig :)
Heb jaren een 800 gehad, en weet van dichtbij (met de nadruk op dichtbij, Lex, :sneaky:) hoe ze kunnen ronken!

Mooie bak, alhoewel je eigenlijk met een Les paul op zo'n beest hoort te spelen. Je zou kunnen overwegen om de achterkant dicht te schroeven, door er een groot stuk mulitplex op te zetten. Heb je wat meer druk. Edit, weet al welke speakers het zijn.

edit 2: toch je sample maar ff geluisterd, klinkt bekend, maar je moet je gitaar wel ff stemmen van te voren ;). Herken bij je derde stukje (vanaf 2:37) een van je eigen platen van Appelsap.

Lexvandoef
8 juli 2008, 16:36
Nogmaals gefeliciteerd Ska, ik heb de sample wel ff geluisterd, en dat klinkt me allemaal wel heel erg bekend in de oren, nu nog een les paul er voor en dan is het af :satisfie:

@Nielsje, haha ben je blij dat ik hem niet meer mee neem? Of moet ik toch maar omschakelen naar mijn vorige setup? :stop:

skabouter
8 juli 2008, 16:37
luister jij die soundclips maar niet idd!! je weet toch dat ie in het echt vetter klinkt dan op welke opname dan ook!

de speakers zijn zoals ik al zei 2x 30watt Rola/Celestion G12H's uit '73 (16ohms, 75hz met greenback cover).

en idd mis ik wel iets gibson achtigs! ik ben nogal van de superstrats, en heb geen LPs of SG`s...erg jammer.. dichtsbijzijnde is mijn ES345 Ibanez uit `78. daar zal ik ook eens een opname mee maken, die is heel vintage/gibson like.

ik ga de kast sws niet dichtmaken, ik hbe een closedback 2x12, en een closed back 4x12, en met al die speakers samen vallen een hoop heerlijk combi`s te maken!

Bram+
8 juli 2008, 16:39
Gave versterker! Na de zomervakantie is mijn spaarrekening als het goed is weer gespekt, en dan ga ik ook op zoek naar een nieuwe amp. Het liefst ook enkelkanaals en combo, dus zo'n ding is perfect, klinkt ook goed.

Heb je trouwens het brugelement in het eerste stukje gesplit? Het klinkt een beetje als een strat die op zijn kloten krijgt, maar dat kan ook aan mijn (laptop-)speakers liggen.

Mr.Fingers
8 juli 2008, 16:40
Die klinkt verdikkeme erg lekker!!!

Nielsje
8 juli 2008, 16:40
Nielsje, haha ben je blij dat ik hem niet meer mee neem? Of moet ik toch maar omschakelen naar mijn vorige setup? :stop:

Nee, je hoeft hem niet mee te nemen hoor. Ik vind het een mooi geluid, maar net niet helemaal voor onze band (met veel clean enzo..).

Als we ooit eens echte rockcovers gaan spelen (AC/DC, Guns, dat soort shit), dan mag je die wel meenemen :)

B_2_the_a
8 juli 2008, 16:48
- MXL V67g groot-membraammic op oorhoogte 2meter van de combo (die op vloer staat)


voor jou op oorhoogte? (okey ik stop met de lengte grapjes)

ligt het aan mij of is je gitaar niet helemaal lekker gestemt?


maar verder: klinkt nice

Lexvandoef
8 juli 2008, 16:49
Nee, je hoeft hem niet mee te nemen hoor. Ik vind het een mooi geluid, maar net niet helemaal voor onze band (met veel clean enzo..).

Als we ooit eens echte rockcovers gaan spelen (AC/DC, Guns, dat soort shit), dan mag je die wel meenemen :)

Ja we spelen inderdaad te veel clean/crunchy dingen. Maar hardrock covers gaan ook super met die bak die ik nu heb hoor ;)

@Ska, een clipje met je ibanez es zou ook wel tof zijn, ben benieuwd of er noemenswaardig verschil te horen is, zo via de myspace :)

skabouter
8 juli 2008, 16:51
mijn oorhoogte ja :D ongv 1.50m dus! (ik ben 1.65, maar mn oor zit lager he)

gitaar is idd niet lekker gestemd hoor ik maar die is NET nieuw en kwam helemaal ontstemd uit de fabrieksdoos...wel getuned, maar hij trekt bij....maar eigenlijk ben ik te fucking lui om het over te doen, luister er maar lekker om heen :D

Lexvandoef
8 juli 2008, 16:53
mijn oorhoogte ja :D ongv 1.50m dus! (ik ben 1.65, maar mn oor zit lager he)

gitaar is idd niet lekker gestemd hoor ik maar die is NET nieuw en kwam helemaal ontstemd uit de fabrieksdoos...wel getuned, maar hij trekt bij....maar eigenlijk ben ik te fucking lui om het over te doen, luister er maar lekker om heen :D

Jeej, je bent nog eens precies even lang als dat ik ben :seriousf:

skabouter
8 juli 2008, 16:58
ik ga ff een opname met die ibanez maken lex! hold on....

Nielsje
8 juli 2008, 16:59
Wel even stemmen!

B_2_the_a
8 juli 2008, 17:25
Jeej, je bent nog eens precies even lang als dat ik ben :seriousf:

ah fuck
nog zo'n dwerg!

Nielsje
8 juli 2008, 17:26
ah fuck
nog zo'n dwerg!

Jup,

Lex, Ska en Mr. Bluesbreaker staan hier op het forum dan ook bekend als

"De Kleine Drie"

:D

Lexvandoef
8 juli 2008, 17:27
En we hebben alle 3 zo'n geile marshall :satisfie:

skabouter
8 juli 2008, 17:28
hell yeah!! little guys, big amps!

Negative K3 fan
8 juli 2008, 17:36
op zich nog best een vette clip... klinkt heftig :)

Lexvandoef
8 juli 2008, 17:41
Ska, heb je ook de low input geprobeerd? Gain en Master van beide een stuk open, single coil gitaar derop (of tussenstandje van je ibanez) en je hebt echt een heerlijke clean/breakup sound, hendrixachtig met een strat!

skabouter
8 juli 2008, 17:52
heb ik idd wel geprobeert :) klinkt heerlijk! kheb een parker P38, die los van de hum in de brug heel strat-achtig klinkt! klinkt ook heerlijk over die SC`s, maar niet opgenomen

hier, de clip van de ES-345 (www.myspace.com/dubox) staat er wel op nu, maar ook deze vind ik totaal niet lekker! het ligt meer aan mijn recordingskills dan aan de sound hoor, ik krijg het er niet zo lekker op als het hier klinkt! ook is hij soms weer wat vals, maar dat ligt aan mijn vingers :-s ik speel niet zo lekker op deze gitaar, hij is prachtig, maar tis niet mijn neck, en ik bend sommige dingen onbedoeld een beetje ofzo...... fuck it, t moet maar ff genoeg zijn!

llahsraM
8 juli 2008, 18:03
klinkt lekker :)

EpiCenturiesAWAy
8 juli 2008, 18:27
klinkt idd heel lekker, geeft me terug zin om een niewe 800 te gaan halen!

T

Lexvandoef
8 juli 2008, 18:45
Het clipjes met je es345 klinkt fijner dan je ltd vind ik, wat opener, minder high gain. Zal wel aan de gitaar liggen.

Erg cool aankoop in elk geval!

skabouter
8 juli 2008, 18:55
die ES-345 klinkt hier sws lekkerder dan praktisch alles wat ik heb.....hele goeie elementen (super `70ies). maar hij speelt wel moeilijker, tis harder werken. smalle neck, krappe string-spacing......speel liever op superstrats! vooral met jumbo frets!

B_2_the_a
8 juli 2008, 19:00
dat probleem heb ik ook met mijn eko
maar die eko heeft ook weer een voordeel ten opzichte van mijn tele, ik moet 10x netter spelen anders hoor je van alles :P goeie training!!!

Nielsje
8 juli 2008, 19:02
die ES-345 klinkt hier sws lekkerder dan praktisch alles wat ik heb.....hele goeie elementen (super `70ies). maar hij speelt wel moeilijker, tis harder werken. smalle neck, krappe string-spacing......speel liever op superstrats! vooral met jumbo frets!

Ik denk dat het gewoon ligt aan je kleine dikke neger pootjes :D

Toch vind ik die Iba een onwijs gave gitaar, die Park overigens ook. De LTD daarentegen zou ik nooit kopen.. beetje Gay gitaar hè? heb je hem ook in drop-gay gestemd?

Jorikjet
8 juli 2008, 19:15
hoe kan het eigenlijk dat een combo minder kost dan een head? versterker zit erin plus extra speakers! lijkt me toch dat het juist duurder zou moeten zijn...?

skabouter
8 juli 2008, 19:21
Het is idd zo dat je er harder voor moet werken B2theA, maar dat je dan ook puurdere sounds krijgt! Opzich merk ik erg goed nu met die JCM800 dat je snel wordt afgerekend op fouten! het is gewoon zo puur, het geeft realistischer weer. ik merk nu dat ik slordig speel, wat minder opvalt met modernere amps met meer gain..

Die LTD ben ik wel met je eens Niels.....ik val opzich meer op die classic vintage dingen, maar ik moet eigenlijk wel voor mn metalband....het speelt gewoon comfortabeler op jumbofrets! en floyds hou ik van....sja, dat zie je zelden op gibsons. LTD staat nu nog in E btw, maar hij gaat in zn totaal in C staan! das mn metal-stemming :D

ja dat prijsverschil vind ik ook erg raar Jorikjet.....geen idee hoe dat zit! maar een 2203/2204 head in goeie staat kosten je gewoon 800/1000+ euro, en die combo`s vliegen er voor de helft uit....heel gek, maar de keuze is snel gemaakt als je om je budget moet denken...
nou hebben die combo`s (vanaf 2x12) wel het nadeel dat het logistisch heel onaantrekkelijk is....mss dat dat 1 vd redenen is.

Lexvandoef
8 juli 2008, 19:33
Tsja, ze zijn minder populair omdat het a) stoerder is een top+cab te hebben, b) minder praktisch is (te groot en te zwaar) en c) alle 'idolen' spelen op een top en niet op een combo.

skabouter
8 juli 2008, 19:43
dat is wel waar, maar is dat niet meer een beginners "hebbe-dingetje" ? dat je pas stoer bent met een stack (of dat nou behringer V-tone is of marshall).....

kenners die op zoek zijn naar ouwe marshalls en weten wat ze voor sound willen laten zich daar niet door afleiden lijkt me, en zijn net zo blij met een compacte (meer praktische) combo! hard gaat het toch wel, en live wordt je uitversterkt!

dus vraag me af of dat wat met die prijzen te maken heeft.....

jonesd
8 juli 2008, 21:09
Tweede clipje klinkt heerlijk!!! Damn, ik moet ook een JCM800 en een ES-achtige hebben!!!!

bass blom
8 juli 2008, 21:58
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

:chicken:

skabouter
8 juli 2008, 22:53
hij zou t gewoon moeten doen....

zjanke
8 juli 2008, 22:59
Klinkt vet Ska!


en ik zie dat er voldoende liefhebbers zijn voor een JCM......:rockon:

kenx
8 juli 2008, 23:19
---> mijn droom: DE jcm 800:d

ach ja :(

iig Proficiat met je aankoop, daar zul je veel plezier aan beleven:d!

grtz

skabouter
8 juli 2008, 23:39
dankjewel allemaal!! ik heb voor de grap ook een metalriff ingespeelt!

CHECK DE MYSPACE AGAIN (www.myspace.com/dubox)

Settings op de JCM800 zijn Preamp 10,master 2. Verder een SHO booster ervoor, maar "maar" op 1uur. EQ settings neutraal en niet afgemixt! Zo droog/naturel mogelijk dus, en dit vind ik wel mooi!! Wat jullie?

JCM800=METAL

kenx
9 juli 2008, 00:04
sorry, ik ben mischien half blind, maar waar staat de metalriff? :chicken:

grtz

Han S
9 juli 2008, 00:05
Die Arjen, mooi kereltje ben je, zoooooo blij met die JCM en terecht. Ik heb zoals je weet ook zo'n machine, met een enkele speaker en dat klinkt met een 4*12 net zo bruut als een losse top. Maar als je echt bruut wilt Arjen, dan moet je een keer langs komen. Het zal je verbazen hoe de voorversterker van een 8100 Valvestate klinkt als je die aansluit op een Stramp 100 watt buizenbak uit 1971.

Die blaast de JCM800 zo de tent uit, onbegrijpelijk dat ouwe Jim Marshall geen betere poweramp in die VS heeft gehangen, had het zomaar een superamp geweest. FWIW: de Stramp is een oude amp, gebouwd door de duitse Peter Strüwen (STRuwenAMP), de man is helaas overleden. eze versterkers gaan loeihard, veel harder dan andere 100 watt amps. Rory Gallagher speelde met een Stramp. (ook al dood)

NB: het is wel een ander geluid hoor, maar in metaltermen kan het bijna niet bruter, maar een JCM800 is ook helemaal niet verkeerd.

skabouter
9 juli 2008, 00:06
5e track in de playlist

Mr.Bluesbreaker
9 juli 2008, 00:07
Cool Arjen! Gave sound, ik hoor met je ES heel erg mijn eigen 2203 erin.
Klinkt ook al heel dik met downtunen en high output humbuckers, dat ook maar eens proberen hierzo...

Tip: als je aan vervangen van je eindbuizen toe bent, probeer een setje Groove Tubes E34LS, die hebben echt een onwijs diep laag, wereld van verschil met Sovtek of JJ EL34.

-En shut op met de drie kleine mannetje met grote amps, wie dat hier was!-

skabouter
9 juli 2008, 00:09
ah dat verschil wil ik graag eens testen han! ik ken de 8100 erg goed, maar ik vind het niet zo heel mooi! ik heb ze in de oefenruimte staan en de scheur klinkt wel lekker bruut, heel erg hardcore, maar ik mis wel de buizen sound! Maar wat het met zo`n Stramp doet ben ik erg benieuwd naar!

Uberhaupt ben ik nooit in Beaufort geweest:) ik kom graag eens langs!

drap
9 juli 2008, 00:12
Ey Ska, die metalriff, is dat puur de JCM800, of ook een pedaal of iets dergelijks er tussen? Niet dat ik into metal ben, maar ik vond de hoeveelheid gain altijd een beetje teleurstellend naar aanleiding van wat ik van mensen hoorde over deze versterker. Nou weet ik niet over welke types JCM800 ik heb gespeeld, wellicht zit daar ook veel verschil tussen.

Oh en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst uiteraard!

skabouter
9 juli 2008, 00:15
hoi drap, dankjewel!! Die riff is gespeelt met de preamp op 10, master op 2, met een Super Hard On booster ervoor op 1uur. verder met high-output humbuckers, dat helpt ook wel mee.. maar wel redelijk wat gain he?! niet van dat natte soppige, maar strak en wel lekker veel laag.

skabouter
9 juli 2008, 00:17
Tip: als je aan vervangen van je eindbuizen toe bent, probeer een setje Groove Tubes E34LS, die hebben echt een onwijs diep laag, wereld van verschil met Sovtek of JJ EL34. Cool, dat is vast wel fijn voor zo`n amp! maar gelukkig ben ik nog niet aan vervanging toe, deze kunnen nog 80% mee, bleek uit een meting (zei de verkoper, maar ik geloof het wel)

drap
9 juli 2008, 00:19
Ah, gij smokkelt! :satisfie: Maar het is wel strak inderdaad. Veel strakker dan de JCM's waar ik over gespeeld heb, want dat viel me echt tegen, vond het zelfs een beetje krasbakken. Maar dit is inderdaad een vettig laag wat nog strak blijft ook. Niks mis mee!

skabouter
9 juli 2008, 00:20
trouwens, die boost stelt echt weinig voor, want op 12uur is hij net zo hard als het originele signaal, en hij staat op 1uur. dus het heeft echt niet veel invloed gehad, het is verder de JCM die het werk doet!

bass blom
9 juli 2008, 00:23
aha, de SHO erbij, ja klinkt lekker :p

Han S
9 juli 2008, 00:26
ah dat verschil wil ik graag eens testen han! ik ken de 8100 erg goed, maar ik vind het niet zo heel mooi! ik heb ze in de oefenruimte staan en de scheur klinkt wel lekker bruut, heel erg hardcore, maar ik mis wel de buizen sound! Maar wat het met zo`n Stramp doet ben ik erg benieuwd naar!

Uberhaupt ben ik nooit in Beaufort geweest:) ik kom graag eens langs!

Het probleem met de 8100 is naast de belabberde kwaliteit van de pots, de transistor eindversterker. Hij heeft vermogen zat, maar klinkt gewoon niet goed. De pre-amp heeft een ECC83 en heeft een vrachtwagen vol met gain, veel meer als je JCM800. De toonregeling is ook redelijk soepel.

Als je nou met een snoertje in de line out, naar een goede buizenbak gaat, ook de JCM800 is daar heel geschikt voor, dan gaat het spul tekeer als een squadron straaljagers.

En zo had de 8100 dus kunnen klinken als er een goede buizen poweramp in had gehangen en Jimmie boy wist al een tijdje hoe je die moet maken.

skabouter
9 juli 2008, 00:31
hmm dat is idd wel jammer van die uitvoering.....de pots zijn idd belachelijk, in de oefenruimte kraakt alles (ook door veel bands die er over spelen). Zoveel gain als hij heeft hoef ik eigenlijk niet meer, ik merk dat zo`n jcm echt genoeg heeft.
trouwens, ik denk dat die 8100 gewoon ook bedoeld was als betaalbare serie (VS). met zo`n luxe poweramp wordt de prijs wel hoog, en ze moeten natuurlijk ook een betaalbare reeks verschaffen als fabrikant...

drap
9 juli 2008, 00:32
Het probleem met de 8100 is naast de belabberde kwaliteit van de pots, de transistor eindversterker. Hij heeft vermogen zat, maar klinkt gewoon niet goed. De pre-amp heeft een ECC83 en heeft een vrachtwagen vol met gain, veel meer als je JCM800. De toonregeling is ook redelijk soepel.

Als je nou met een snoertje in de line out, naar een goede buizenbak gaat, ook de JCM800 is daar heel geschikt voor, dan gaat het spul tekeer als een squadron straaljagers.

En zo had de 8100 dus kunnen klinken als er een goede buizen poweramp in had gehangen en Jimmie boy wist al een tijdje hoe je die moet maken.

In dat geval zou ik serieus hetzelfde truukje eens met de AVT serie proberen en dan met voorkeur de 150 watt versie, want die heeft namelijk nog weer wat meer gain dan de 8100. Overigens heb ik een Marshall special thuis liggen waarin 'men' van Marshall toegeeft dat de AVT reeks veel meer met het buisje in de voorversterker doet dan de oudere Valvestates en zo heb ik het qua geluid eigenlijk ook altijd ervaren.

Han S
9 juli 2008, 00:38
Maar de 8100 heeft al teveel gain voor de meeste gitaren, zelfs een Telecaster scheurt als een gek op dat ding. Ik heb de gain nog nooit helemaal open gehad.

drap
9 juli 2008, 00:44
Maar de 8100 heeft al teveel gain voor de meeste gitaren, zelfs een Telecaster scheurt als een gek op dat ding. Ik heb de gain nog nooit helemaal open gehad.

De 8100 wordt er ook niet strakker op na pak 'm beet de gain op 2 uur. Geldt overigens ook voor de AVT's, plus dat ze vreselijk veel bijgeluid gaan produceren. Maar de AVT heeft naast meer gain ook veel meer laag, al is dat denk ik door de speakers. Bij bijna elke Marshall heb ik de bas op vol open staan, maar bij de AVT is dat echt een no-go. De 8100 heeft ook geen presence knop toch, als ik het me goed herinner? Dat vind ik ook wel een voordeel van de AVT en het werkt ook nog gewoon goed.

Afijn, de JCM800 van Ska, daar ging het over! :p

Han S
9 juli 2008, 00:54
De 8100 heeft een contour knop, waarmee je wel dicht bij het presence gebied komt. Tja, de 800, ik vind hem veel beter dan de 900, maar ook in de 800 heb je verschillen. Ik heb begrepen dat de oudere exemplaren beter klinken.

Ik heb veel metal gitaristen gezien met een 900 en dat heeft me nooit kunnen bekoren.

skabouter
9 juli 2008, 01:06
nee, de jcm900 ben ik ook niet zo over te spreken....kheb er een keer bij een optreden een lekkere punk sound uit gehaald, maar meer zit er niet in...slechte clean, en beetje schelle overdrive....

Michael AE
9 juli 2008, 17:24
Ach, ik heb ook een keer op een 900 moeten spelen omdat mijn XTC het begaf en niemand hoorde dat ik een andere bak had. Het zit toch een beetje in de vingers uiteindelijk.

@Ska: Ik wist wel dat je spijt zou krijgen, maar deze klinkt zo te horen ook helemaal top! Ik heb laatst toevallig weer de 800 meegenomen naar de repetitie en dat ouwe beestje klinkt toch echt wel als een duivel, hoor. Succes met deze, man, en niet meer verkopen, he? ;)

skabouter
9 juli 2008, 17:40
@Ska: Ik wist wel dat je spijt zou krijgen
en toch van me kopen he :D je had me tegen moeten houden! maar nu zit het ook weer goed! btw, als je op een gegeven moment niets meer met die head doet, let me know! altijd interesse in, en evt in ruil met die combo en iets leuks?

Michael AE
9 juli 2008, 17:49
Als ik er ooit nog 1 voor een goede prijs vind, ben je de eerste die het weet! Ik doe deze in elk geval niet meer weg. Sorry man, vind het wel een beetje lullig klinken, maar het is echt een heel goed klinkend exemplaar. Weinig 800-ers gehoord die zo goed klinken. Naja, als ik ooit nog een andere koop, krijg je deze voor dezelfde prijs als wat ik er voor betaald heb. Dat beloof ik. ;)

skabouter
9 juli 2008, 17:51
ja, gelijk heb je! houden man, ik zou er ook onwijs blij mee zijn!
ik heb nu echt niets te klagen, die combo klinkt net zo fijn (al heb ik ze nooit AB gecheckt natuurlijk). Maar als je zo`n head vind, let me know ja :) toch wat praktischer in vervoer, die combo komt de komende tijd mijn zolder/studenten kamer niet meer uit.....2 steile gedraaide trappen en smalle steeg zijn killing....

Michael AE
9 juli 2008, 17:57
Ja, inderdaad. Het sjouwen met troep komt me nu ook zo langzamerhand mijn neus uit.

skabouter
9 juli 2008, 18:02
stel je niet aan, jij uit de kluiten gewassen homp :D IK heb het pas moeilijk!

Michael AE
9 juli 2008, 18:05
Hahaha, da's waar! Ik moet jou niet zien met een 4x12 van dat nauwe trappie, want dan lach ik me een breuk. :P

skabouter
9 juli 2008, 18:08
ja :D 4x12 red ik gewoon niet in mn eentje, ik ben zo klein dat ik hem al moeilijk van 2 kanten in mn eentje kan pakken. gaat net aan, maar manouvreren gaat lastig..........achja, gelukkig hoef ik het nooit alleen te doen......

BTW, wat een prachtig ding die ouwe jcm800! Koester hem (maar dat doe je wel)!

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/IMG_0373.jpg

skabouter
10 juli 2008, 12:21
Wie kan me helpen? De 2x12 jcm800 combo heeft een DI uitgang. deze kan ik toch direct naar de mixer sturen met een jack-jack kabel? Maar moeten in dit geval de speakers aangesloten zijn? Of kan ik ook de speakers ontkoppelen, en dat ding naar de DI. aansturen, zodat ik zonder herrie kan opnemen? (ik zeg niet dat het goed klinkt, ik vraag alleen of het een mogelijkheid is!)

Lexvandoef
10 juli 2008, 12:33
De speakers moet je wel aangesloten laten als je d DI uitgang gebruikt. Met een jack-jack kan je hem inderdaad op een mixer aan sluiten.

skabouter
10 juli 2008, 12:37
ok thnx ja :) dankjewel! moet idd voorzichtig zijn, want buizenamps mag je eigenlijk niet spelen onder dat de speakers aangesloten izjn, anders kan hij zn load niet kwijt he? vandaar de vraag....... better safe then sorry :)

kheb weer een camera, als er zo wat zonlicht in mn kamer valt ga ik wat (fam.)pics maken :)

heavy-metal-thunder
10 juli 2008, 12:55
mijn oorhoogte ja :D ongv 1.50m dus! (ik ben 1.65, maar mn oor zit lager he)



1,50 m boven de grond... dat valt goed mee!! Te weten dat er veel gitaristen met hun oren op hun gat rondlopen :-)

skabouter
10 juli 2008, 13:37
Voila :)

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/AMPS.jpg

B_2_the_a
10 juli 2008, 15:59
iets zegt me dat je een flightcase voor die 2x12 moet maken!

skabouter
10 juli 2008, 16:07
kheb t doek niet netjes gespannen.........en hij is weinig waard...is geen bescherming waard :D

Chris Winsemius
10 juli 2008, 16:44
Wie kan me helpen? De 2x12 jcm800 combo heeft een DI uitgang. deze kan ik toch direct naar de mixer sturen met een jack-jack kabel? Maar moeten in dit geval de speakers aangesloten zijn? Of kan ik ook de speakers ontkoppelen, en dat ding naar de DI. aansturen, zodat ik zonder herrie kan opnemen? (ik zeg niet dat het goed klinkt, ik vraag alleen of het een mogelijkheid is!)

Op jouw amp moeten de speakers of eventueel 'n soak/loadbox/hotplate ALTIJD aangesloten zijn (anders gaat de amp kaduuk).
De "DI-out" is eigenlijk 'n slave-out, als je die wilt gebruiken voor recording of PA moet er eigenlijk nog 'n speakersimulator worden gebruikt als je 'n acceptable sound wilt krijgen.

skabouter
10 juli 2008, 16:46
dankjewel :) goed om te weten ja!

GeertSOLDANO
11 juli 2008, 00:35
Zeg Chris, een slave out is dan bedoeld om een externe power amp aan te sturen, of niet?

Chris Winsemius
11 juli 2008, 00:43
Zeg Chris, een slave out is dan bedoeld om een externe power amp aan te sturen, of niet?

Yep, andere/externe power-amp (of de fx-return of pwr-amp-in v/e andere gitaaramp) EN gitaarluidprekers. Over pa-speakers klinkt het gewoon niet.

grz.!

Chris

B_2_the_a
11 juli 2008, 00:47
Ik gebruik een slave out nog wel eens bij kleine optredens, waar een van de muzikanten met een koptelefoon werkt, als signaaltje om erbij te gooien voor de monitoren (meestal hoort een drummer met koptelefoon op de gitaar niet, daarvoor is de slave out ook handig)

ieme
11 juli 2008, 11:01
gefeliciteerd, ik heb sinds februari weer een jcm800, erg lekkere pure versterkers.

skabouter
11 juli 2008, 11:07
zeker nice he! welke heb je?

ieme
11 juli 2008, 11:09
zeker nice he! welke heb je?


2210, heb ik ook al eerder eens gehad.. ;)

skabouter
15 juli 2008, 11:26
probeer es of je een single channel in je klauwen kan krijgen :) echt heel stukje bruter hoor!

ieme
15 juli 2008, 11:30
probeer es of je een single channel in je klauwen kan krijgen :) echt heel stukje bruter hoor!

zal ik doen, ik heb net een 2205 erbij gekocht

Nielsje
15 juli 2008, 11:37
Altijd Ieme :D

Ik vind het werkelijk waar prachtig hoe jij blijft kopen en verkopen.
Bevalt het nog een beetje in Grun kerel?

ieme
15 juli 2008, 11:39
Altijd Ieme :D

Ik vind het werkelijk waar prachtig hoe jij blijft kopen en verkopen.
Bevalt het nog een beetje in Grun kerel?


ach ben momenteel bij t huis van mn ouders, die zijn op vakantie.

Had ik al vermeld dat ik een limited edition Triple rectifier heb met custom red croco leather covering ;)??

bass blom
15 juli 2008, 11:44
ach ben momenteel bij t huis van mn ouders, die zijn op vakantie.

Had ik al vermeld dat ik een limited edition Triple rectifier heb met custom red croco leather covering ;)??

grhmpff, weemoed naar recto blijft knagen :sneaky:

ieme
15 juli 2008, 11:45
grhmpff, weemoed naar recto blijft knagen :sneaky:


haha, t zijn goeie dingen, zit wel veel verschil tussen de single, dual (2 of 3 kanaals) triple (2 of 3 kanaals) en de roadking of roadstars enzo...

bass blom
15 juli 2008, 11:47
haha, t zijn goeie dingen, zit wel veel verschil tussen de single, dual (2 of 3 kanaals) triple (2 of 3 kanaals) en de roadking of roadstars enzo...

dual twee kanaals had ik, nieuw gekocht in 1995 :confused:

ieme
15 juli 2008, 11:48
dual twee kanaals had ik, nieuw gekocht in 1995 :confused:

ik heb gister mijn 3 kanaals dual verkocht, ik heb nog een 2 kanaals dual staan. die hou ik zelf, klinkt erg goed! reageert veel veel beter op je spel dan de dual 3 kanaals versie.

skabouter
15 juli 2008, 11:49
ach ben momenteel bij t huis van mn ouders, die zijn op vakantie.

Had ik al vermeld dat ik een limited edition Triple rectifier heb met custom red croco leather covering ;)??

toch niet echt krokodillenleer? Lijkt me niets....net als die soldano snakeskins etc. BAH! En iets fluisterd me ook in dat dat onethisch is, maar dat zal wel scheef zijn :D

ieme
15 juli 2008, 11:50
toch niet echt krokodillenleer? Lijkt me niets....net als die soldano snakeskins etc. BAH! En iets fluisterd me ook in dat dat onethisch is, maar dat zal wel scheef zijn :D

heb jij ooit een rode krokodil gezien?

skabouter
15 juli 2008, 11:52
hahaha...naja, weet ik veel...mss hebben ze iets om dat spul weer mee te kleuren....

ieme
15 juli 2008, 11:53
hahaha...naja, weet ik veel...mss hebben ze iets om dat spul weer mee te kleuren....


geen idee, t wordt verkocht als red croco leather... geen idee, t zal qua tone niet veel uitmaken ;)

bass blom
15 juli 2008, 11:54
ik heb gister mijn 3 kanaals dual verkocht, ik heb nog een 2 kanaals dual staan. die hou ik zelf, klinkt erg goed! reageert veel veel beter op je spel dan de dual 3 kanaals versie.

http://www.youtube.com/watch?v=yNQNfdnxozU

Jimwoud
15 juli 2008, 11:55
toch niet echt krokodillenleer? Lijkt me niets....net als die soldano snakeskins etc. BAH! En iets fluisterd me ook in dat dat onethisch is, maar dat zal wel scheef zijn :D
Als ik ooit eens een cabinet ga maken wordt hij echt wel snakeskin, gaafste tolex ooit.

skabouter
15 juli 2008, 11:55
geen idee, t zal qua tone niet veel uitmaken ;)
haha, vraag dat nog maar es aan Michael....als je hem mag geloven :D

ieme
15 juli 2008, 11:56
haha, vraag dat nog maar es aan Michael....als je hem mag geloven :D


nee dat ging over stalen of plastic handvaten aan de cabs! haha

skabouter
15 juli 2008, 12:08
en dat zullen we nooit vergeten :D

ieme
15 juli 2008, 12:16
en dat zullen we nooit vergeten :D


haha.......

Michael AE
15 juli 2008, 14:56
Sinds kort weer plastic in mijn speakers. Jeugdsentiment, he. Klinkt wel wat minder, maar daarvoor heb ik weer mijn boetiek Grolsch rubbertjes om het op te vangen. :D

ieme
15 juli 2008, 15:01
maar daarvoor heb ik weer mijn boetiek Grolsch rubbertjes om het op te vangen. :D

Ik had laatst van iemand een setje van die rubbertjes gekregen, klonk vreselijk! bleek geen grolsch maar een of ander vaag duits merk te zijn... viel even zwaar tege...

Chris Winsemius
15 juli 2008, 19:11
Sinds kort weer plastic in mijn speakers. Jeugdsentiment, he. Klinkt wel wat minder, maar daarvoor heb ik weer mijn boetiek Grolsch rubbertjes om het op te vangen. :D

Pre '01 Grolsch rubbers klinken absoluut het beste! :D

skabouter
15 juli 2008, 19:12
zolang ze maar niet uit china komen he jongens ;)

bass blom
15 juli 2008, 21:18
was even bij tonika vandaag, kleine mesa combo gezien in rood kroko, wel vet gaaf :D

ieme
15 juli 2008, 22:10
Vanmiddag mn 2205 opgehaald, vette bak, zoals verwacht. Lekkere old skool rock n roll bak!

De 2205 is toch wel een stuk bruikbaarder dan mn 2210 die meteen loei en loei hard gaat! morgen alle 2 amps even naar ernst fliek brengen voor checkup en retube...

EpiCenturiesAWAy
16 juli 2008, 09:28
Dat kan ik geloven! Damn ik mis m'n 2205 !! Dat was de vetste bak die ik ooit gehad heb.. Spijtig dat ie na de retube niet meer zo goed klonk..

ieme
16 juli 2008, 10:28
en zal ik je een geheimpje verklappen, ik heb NOG een 2205 gekocht haha!

Marc Oblivian
16 juli 2008, 10:44
Geld over na verkoop van een Mesa soms? (heheh)

EpiCenturiesAWAy
16 juli 2008, 10:49
en zal ik je een geheimpje verklappen, ik heb NOG een 2205 gekocht haha!

waar vind je die man ? ik kan echt nergens geen geschikt 800 meer vinden :s

Ibanez666
16 juli 2008, 11:15
je mag wel eens mijn Ibbie LP of Artist proberen als je wilt, ik woon in Hoorn en kom af en toe wel 'ns in alkmaar

ieme
16 juli 2008, 11:45
Geld over na verkoop van een Mesa soms? (heheh)

nee, want dat zit al in mn rode limited edition triple rectifier...

ieme
16 juli 2008, 16:43
Is er ook iemand die wat fotos voor mij kan hosten?

Ibanez666
16 juli 2008, 16:50
Is er ook iemand die wat fotos voor mij kan hosten?


www.imageshack.us

Thijssie
16 juli 2008, 16:51
Is er ook iemand die wat fotos voor mij kan hosten?

www.photobucket.com (http://www.photobucket.com)

ieme
16 juli 2008, 18:09
www.photobucket.com (http://www.photobucket.com)
thanks voor de tip, werkt perfect!