PDA

View Full Version : Beginner met klein budget



heiditjj
8 juli 2008, 15:44
Hallo,

Ik heb vroeger akoestische gitaar gespeelt en ik wil dit heel graag weer op gaan pakken, maar nu elektrisch.

Ik heb niet zo'n groot budget (€250,- max. incl. toebehoren) en ik zoek een gitaar waar ik rock/hardrock/metal mee kan spelen.

Aangezien ik niet zo thuis ben hierin, hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen wat mij aan te raden is en waar ik het beste terecht kan.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen ;)

richwoodplayer
8 juli 2008, 15:47
je kan hier even een kijkje nemen;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944

suc6

Rormo
8 juli 2008, 16:00
Gebruik de zoekfunctie en er gaat een wereld voor je open...

Kim Wilson
8 juli 2008, 16:04
Zoek eens op London City en Roland Cube. ;)

Kakihara
8 juli 2008, 16:48
Zoek eens op London City en Roland Cube. ;)

Er moet dringend eens gesproken worden over een commissieloon voor GN-leden met die 2 merken ;)

wietse
8 juli 2008, 17:01
250 voor gitaar en versterker is niet veel, maar het kan wel effe, zoeken dus, trouwens als je je woonplaats vermeldt dan kan het zomaar zijn dat er een forumlid bij je in de buurt woont die nog wat in de aanbieding heeft. (zoals ik bijvoorbeeld)
en het kan verder ook wel handig zijn als men weet waar je woont als je ergens hulp bij nodig hebt en er is een forumlid bij de hand die wel wil helpen.

pannekoek
8 juli 2008, 17:24
gitaren:
epiphone, squier, london city, ibanez

versterkers:
roland cube, vox, line 6
zoek wat uit!^^

voor rock en metal zou ik een epiphone of ibanez aanraden en dan een roland cube of line 6 versterkertje

Tubescreamer
8 juli 2008, 17:39
En hier een kijkje nemen ;)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108302

HertogJanNL
8 juli 2008, 18:45
trouwens als je je woonplaats vermeldt dan kan het zomaar zijn dat er een forumlid bij je in de buurt woont die nog wat in de aanbieding heeft. (zoals ik bijvoorbeeld)

En ik :)

10char

heiditjj
8 juli 2008, 19:07
Nou woonplaats is dus 'Schuinesloot' (ja ja ;) ) Ligt ong. 35km. ten oosten van Zwolle, ook ben ik regelmatig in en om Utrecht.

Ik heb problemen met grote stukken informatie verwerken en kwam dus absoluut niet verder in het topic waar hier naar verwezen werd, maar ik heb het geprobeerd.

Is hier iemand die meet weet over de Dimavery Art, red led? Ik kan er nl. niks over vinden en die lijkt me op het eerste gezicht wel interresant.

QueenSRVJW
8 juli 2008, 19:48
Ik begon met een Squier beginners pack, het versterkertje was kut...maar de gitaar is wel goed.

wietse
8 juli 2008, 20:14
Nou woonplaats is dus 'Schuinesloot' (ja ja ;) ) Ligt ong. 35km. ten oosten van Zwolle, ook ben ik regelmatig in en om Utrecht.

Ik heb problemen met grote stukken informatie verwerken en kwam dus absoluut niet verder in het topic waar hier naar verwezen werd, maar ik heb het geprobeerd.

Is hier iemand die meet weet over de Dimavery Art, red led? Ik kan er nl. niks over vinden en die lijkt me op het eerste gezicht wel interresant.

dat is dus een paar kilometer onder hoogeveen, daar scharrel ik donderdag weer rond op de kindervrijmarkt.

heb je al een versterker soms?
want die dimavery die je bedoelt slokt al je hele budget op, en het is er ook nog één met floyd rose, wat niet aan te bevelen is voor een beginnende gitarist, snaren vervangen en dan de boel goed gestemd krijgen is altijd lastig imho.
dat vergt enige ervaring en een zekere handigheid, of je moet de floyd vast laten zetten.
daarom raak ik die vantage ook niet snel kwijt, prima gitaar maar voor een beginner net wat te bewerkelijk en voor een gevorderde gitarist het net niet.
met park g10, kabel en koffer 110 euro voor forumleden.

frekie
8 juli 2008, 20:31
de kindervrijmarkt

WIETSE?!?:hippie:



Geintje.

Ik heb net mijn Richwood Tele verkocht. Een vriend kwam langs met de vraag of ik nog handel had. Die Tele was qua fretwerk niet perfect helaas dus mocht ie weg. Had ik voor 75 euro inclusief VZK besteld bij Main Music dacht ik. Hij speelde en klonk verder zeker niet slecht. Ik heb hem 1X mee genomen naar een oefenruimte, bleef ie moeiteloos overeind. Je moet bij RW een beetje geluk hebben, de kwaliteits controle doe je zelf. Vervolgens op smaak brengen met betere elementen (GFS).

richwoodplayer
8 juli 2008, 20:36
WIETSE?!?:hippie:



Geintje.

Ik heb net mijn Richwood Tele verkocht. Een vriend kwam langs met de vraag of ik nog handel had. Die Tele was qua fretwerk niet perfect helaas dus mocht ie weg. Had ik voor 75 euro inclusief VZK besteld bij Main Music dacht ik. Hij speelde en klonk verder zeker niet slecht. Ik heb hem 1X mee genomen naar een oefenruimte, bleef ie moeiteloos overeind. Je moet bij RW een beetje geluk hebben, de kwaliteits controle doe je zelf. Vervolgens op smaak brengen met betere elementen (GFS).

nieuwe GFS elementen erin hoeft niet altijd, de humbuckers die nu in mijn re-129 zitten vind ik prima klinken en hebben een lekker stevig geluid in dat stuk mahonie hout van mij :rockon:

heiditjj
8 juli 2008, 20:46
Dat is inderdaad vlakbij hoogeveen (daar zit ik ook op school).

Hij is inderdaad vrij prijzig voor mij (helaas) maar ik heb het idee dat die beginnerssetje ook niet je van het zijn.

Iemand nog suggesties?

toon-
8 juli 2008, 20:48
Ik zou nog even doorsparen ;)

Jeroen76
8 juli 2008, 20:51
hoi,
misschien een ideetje om eens op marktplaats te kijken? Er staan zat beginnersetjes op en als je een beetje de merken bijhoud kun je je geen bult vallen, zoals we hier in Hardenberg zeggen.
Groetjes,
Jeroen

kalmah
8 juli 2008, 22:41
Epiphone sg special met Marshall MG (ik weet het, niemand mag ze alleen ik heb ik 't idee :nervous:) of Roland Cube.
2de hands kun je kijken naar Epiphone sg g-400 of een LP studio.

Bastin
9 juli 2008, 14:12
Slanting Ditch! (onze oefenruimte is daar)

on topic

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=93188

+ een Roland cube (staan vast wel op marktplaats

Nino1110
9 juli 2008, 15:54
Roland Cube 15X
Dean Evo XM
Standaard
Tuner
Setje snaren

-------------

250,- , al kan je de onderste drie ook gewoon erbij lullen.