PDA

View Full Version : Floyd vraagje



Static-M
24 februari 2003, 21:56
Ik had eerst m'n gitaar met FLoyd al in Drop-D staan, nix aan de hand maar nu heb ik me a-snaar moeten vervangen door een ander merk, en nu ligt me Floyd vet ver naar achter de body in. Kan dat kwaad offe... niet.:grin:

Pegasus
24 februari 2003, 21:59
De brug moet je ff opnieuw (laten) afstellen.

Static-M
24 februari 2003, 22:04
Ik heb alleen ff geen geld. Helaas. Maar kan het kwaad dat dat ding een tikkie achterover ligt? Het is niet veel, 1.5 mm ofzo.

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 22:06
haal de backplate van je gitaar, en draai de 2 schroeven die je in de body ziet wat losser. dan stem je je gitaar opnieuw, zet je die tremelo weer recht and so on... ga net zolang door tot alles weer in balans staat

Droffie
24 februari 2003, 22:10
Ic3gl0vE heeft gelijk.
Floyds zijn gevoelig voor oude snare die tension verliezen en andere snaar merken met meer tension.
Blijf bij 't zelfde merk. Voorkom je een hoop gekloot mee.

Static-M
24 februari 2003, 22:13
Ja dat van dat snarenmerk weet ik maar het was in het oefenhok en ik had geen snaren bij me... Maar *is het nu erg* dat dat ding achterover staat. Dat van die schroeven wist ik wel (toch bedankt) maar ik heb helemaal geen zin in gekloot. Maakt het nu uit dat ie een tikkie achterover staat of niet.

Droffie
24 februari 2003, 22:14
Nee kan geen kwaad. Hij doet 't toch nog?
Kan je actie beinvloeden. meer niet...

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 22:28
mijn floyd staat nu ook een heel end achterover maar dat speelt een STUK beter omdat de actie lager is.
als ik weer eens tijd teveel heb draai ik de brug zelf wel naar beneden en zet ik 'm weer recht. Maar voorlopig ben ik tevreden

Neals
24 februari 2003, 22:31
ik had mijn gitaar eens van standaard naar Eb gestemd, met nog ongeblokte floyd, maar die snaren lagen zowat op de frets... kan dan totaal geen snelheid maken

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 22:36
lage actie ruled

bij mij was het eerst trouwens zo dat mijn floyd horizontaal stond in Eb stemming met een set 0.09-0.46 (heavy bottom) en in E stemming stond 'ie recht met 0.09-0.42

zonder afstellen!

handig truukje.. maar ik weet niet of het nog steeds zou werken

Static-M
24 februari 2003, 22:49
Nou bedankt. Ik doe iig nix want ik zet als het er weer tijd voor is toch weer het oude merk erop en dan zou ik weer alles moeten aandraaien.