PDA

View Full Version : Waarde oude strat uit 1972



JasperSteenbergen
8 juli 2008, 10:48
Fender Stratocaster 1972, serienummer 337000 / productiedatum 22-12-1971 USA. Body opnieuw gelakt, elementen vervangen door 3 x Kinman-HX en nieuwe slagplaat.

Hoeveel is zoiets waard? Ik vind het moeilijk om dat in te schatten.

leif
8 juli 2008, 11:49
Ik denk, rond de 2000 met de kingmans.

heavy-metal-thunder
8 juli 2008, 12:17
4 of 3 punts bevestiging? hangt ook af van algemene toestand, pot's origineeel, herfret, toestand v/d frets...
maar 2000 is toch al behoorlijk veel.

Mr.Fingers
8 juli 2008, 15:47
een refin is not-done, daar kunnen kinmans niets aan veranderen, 1750 is realistischer.

Orgasmocaster
8 juli 2008, 15:59
toevallig heb ik een paar maanden geleden een 72 strat, ook ge refinished (rood), en ook met 3 kinmans gezien in een pawnshop...
werd aangeboden voor $1600.

als hij zijn originele finish had dan was het een heel ander verhaal...

Eko
8 juli 2008, 22:28
Eerlijk gezegd hangt het er van af of je wilt spelen of verzamelen.
Als verzamelobject is ie niet veel meer waard dan een nieuwe USA deluxe. Als je wilt verzamelen geld eigenlijk hoe origineler hoe beter. Past de datum van de hals bij de body? Is de hals van dezelfde fabriek ( bv beiden USA of Jap indien mogelijk). Er mag hooguit 3 mnd verschil in zitten om als origineel te kunnen gelden. Zit de originele laklaag er op? Is alle hardware origineel? Is er in gesoldeerd? Werkt alles? Zit de originele koffer er bij , band e.d?
Als speeltuig maakt dat allemaal veel minder uit. Vind je het leuk om op een instrument te spelen uit die jaren , dan gewoon doen.

Michael AE
9 juli 2008, 17:15
Sorry voor de hyjack, maar ik heb een originele '72-er waar alleen de frets van zijn vervangen. Verder is alles nog tip-top in orde. Hij ziet er ook nog prachtig uit, weinig beschadigingen enzo. Wat zou zoiets waard zijn? Het is een sunburst met rosewood toets.

Mr.Fingers
9 juli 2008, 17:20
refret = niet origineel meer... reken op 2800$ (dus een 2000€)

Michael AE
9 juli 2008, 17:44
Okay, thanks! Ik was niet van plan hem te verkopen, hoor, maar dat ze na een refret minder waard zijn is toch eigenlijk van de gekken...mijn gitaar wordt gewoon in kroegen bespeeld, ook al ben ik er wel heel zuinig op. Ik zou het zonde vinden hem niet meer te kunnen gebruiken. Als echte Hollander is het wel leuk om te weten dat hij nu in euro's meer waard is wat ik er in guldens voor heb betaald. 8)