PDA

View Full Version : Coron funk box



Vickman
8 juli 2008, 00:42
Ik zoek een goede envelope filter/auto wah. Ik kwam de Coron funk box 95 tegen en die klonk wel goed. Heeft iemand ervaring met dit pedaal? Misschien andere suggesties voor een goede envelope filter/auto wah?

the sure thing
8 juli 2008, 11:30
eeeeeeeeehhhhhhh... Ik heb meerdere BOSS auto-wahs geprpbeerd, maar was er niet geheel tevreden over. Ik heb toen een echte wah aangeschaft en er veel mee geoefend, en ik klink nu funkier dan ooit! Ik sta zeker in 50% van alle nrs. op m'n wah te dansen.

DiscoFreq
8 juli 2008, 11:47
Wahs en autowahs moet je niet vergelijken, het is gewoon anders; met een autowah reageert de filter op hoe je speelt en per noot, bij een wah is het meestal iets trager en los van je speelwijze.

Coron Funk Box pedaaltjes zijn vrij goed op gitaar, voor bas sweepen ze veel te hoog (en blijft er weinig bas over :)). Ze lijken nogal op de DOD 440 en de Guyatone autowahs (Cross Over Box, Wah Rocker,...). Ik denk dat ik de Funk Box 95 heb, maar de Funk Box 90 en Cross Over 85 zijn ongeveer gelijk (moet nog eens checken wat het verschil precies is). Wel opletten: de Cross Over 80 is iets anders, dat is geen envelope filter maar eentje die door een LFO gestuurd wordt.

Ow en de Boss AW-2 Auto Wah is (IMO) te mijden als de pest... De Boss TW-1, FT-2 en AW-3 zijn min of meer ok.

Joey Handsome
8 juli 2008, 12:07
Moet je toch zeker ook even een EHX Q-tron(+) geprobeerd hebben.

DiscoFreq
8 juli 2008, 12:30
Moet je toch zeker ook even een EHX Q-tron(+) geprobeerd hebben.
Ahja, andere suggesties, dat had ik over 't hoofd gezien...

Hangt er vanaf hoeveel het mag kosten en wat je nodig hebt (meerdere filters, up&down sweepen, regelbare attack,...)

Hier een overzichtje van wat ik zelf heb (moet het wel eens aanvullen):
http://filters.muziq.be/type/filter/envelope/test

jaapjan1986
8 juli 2008, 17:13
Voordat je iets gaat kopen moet je de Electro-Harmonix Tube Zipper geprobeerd hebben!!

Vickman
8 juli 2008, 18:37
De boss aw-2 heb ik ooit eens gehad en heeeeeel snel weer weg gedaan. De T-wah en FT-2 heb ik ook beide geprobeerd, maar dat vond ik ook geen succes. Boss is dus niks op dit gebied.
De EH doctor Q leek mij zo beperkt en heeft niet van die hele goede recenties. Is er een groot verschil tussen de reissue en de vintage?