PDA

View Full Version : Onbekende Kawai gitaar



-Tim-
8 juli 2008, 00:15
Heej allemaal,

ik heb sinds kort een nieuwe gitaar, maar dit is mijn oude gitaar, het enige wat ik erover weet is dat de nek naadloos overloopt in de body, dat het een Kawai is (of dat staat er in ieder geval op) en dat hij vermoedelijk uit de jaren 80 is. Er staat nergens een typeplaatje of productienummer ofzo. Meer weet ik er niet over. Anyway hier is een foto ervan en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor gitaar dit nou precies is. Ik heb al veel ernaar gezocht via Google ed, maar niets kunnen vinden.

http://i35.photobucket.com/albums/d179/4c3/Gitaar_Kawai_1edit.jpg

hezz
8 juli 2008, 00:23
This looks like a job for Wietse!

pannekoek
8 juli 2008, 00:37
volgens mij wat ik weet:

kawai zijn gitaren uit de zelfde fabriek, kawai, gracia en zo nog veel meer andere merken, gitaren lijken alllemaal op elkaar en het is altijd wel van uiterlijk te zien dat het een kawai is. waarschijnlijk is jouw gitaar zo licht als een veertje.

kawai's komen rond de jaren 60-70-80 veel voor. cheap-o-gitaren die meestal gedoemd zijn tot brandhout maar soms verrassend leuk kunnen klinken.


volgens mij klopt mijn verhaal :satisfie:


waar is wietse ? :satisfie:


edit: ik vind hem er persoonlijk niet helemaal uitzien als een kawai gitaar, meestal ben ik de vreemde brug, apparte elementen en staafje bij de headstock gewent (ik weet even niet meer hoe dat ding heet :satisfie: )

schwalbe
8 juli 2008, 00:56
Kawai heeft ook duurdere en betere dingen gemaakt; geinspireerd door Alembic. Daar lijkt dit wel op. Kwaliteit uiteraard niet zoals Alembic, maar zeker geen brandhout.

pannekoek
8 juli 2008, 01:00
Kawai heeft ook duurdere en betere dingen gemaakt; geinspireerd door Alembic. Daar lijkt dit wel op. Kwaliteit uiteraard niet zoals Alembic, maar zeker geen brandhout.
dat zou kunnen verklaren waarom ik het niet kon identificeren met de standaard kawai crap

wietse
8 juli 2008, 07:32
een duurdere kawai dus, vrij zeldzaam, is heel andere koek dan hun bekende spul.
en waar ik ben om half één snachts?
op bed soms?
voor een goede identificatie plaats hem eens op http://www.vintaxe.com/boards/index.php de webmaster van die site heeft een enorme collectie folders (tegen betaling online te zien) en kan hem vast wel identificeren.
die van jou is waarschijnlijk ergens in de 80er jaren gebouwd.

LaurentB
8 juli 2008, 07:50
Best een apart geval, ziet er uit als een behoorlijke gitaar. Die doorlopende halzen was inderdaad iets wat in de jaren tachtig nogal mode was.

-Tim-
10 juli 2008, 10:49
Dank jullie wel, weet er nu in ieder geval al heel wat meer over, dat die zeldzaam was vermoedde ik al, heb echt behoorlijk lang lopen zoeken en niks kunnen vinden :)