PDA

View Full Version : Meningsvraagje



bert k
7 juli 2008, 21:48
Hele topic weggegooid. Hier alleen maar gitaartopics.

Bert K, mod

Orpheo
7 juli 2008, 21:55
Jammer. maar goed. ik ga zo een nieuwe 'start'post in elkaar draaien.

macwilliams
7 juli 2008, 21:56
Orph,

Ga toch gewoon voor dat wat je niet wilt missen. De warmoth's
zullen je anders eeuwig in je dromen blijven vervolgen. Train je
bovenbeenspieren en leg daar die 10KG wegende les paul op.
Al hebben die "andere" nog zoveel waarde. Die koop je later
toch gewoon erbij. Ze begrijpt het dan ook nog wel dat die er
moet komen. :)

Orpheo
7 juli 2008, 22:04
ok, dit is de mockup:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/029f2b15.jpg

ik ben niet goed in paint, dus verzin er maar gitaren van!

1 is de top. (black korina+tobaccoburst)
2 is de back (bubinga!)
3 is de hals! (bocote!)
ebben toets kent iederen, met cream binding naturlijk, en kruizen inleg (GEEN commentaar daarop).

4 is de hals die op 5 gaat. idem, met ebben toets, cream binding en kruizen inleg. 5 is btw rosewood op rosewood, maar wenge lijkt op rosewood, dus dit klopt wel redelijk qua looks. hout is altijd iets verschillend van elkaar.

of deze:

http://www.firstqualitymusic.com/product_images/4634/P_4634_L00.jpg

het moment dat warmoth multiply binding doet, neem ik toch echt wel warmoth ;)

de vraag is dus: de warmoths, of de witte custom.

nevyn292
7 juli 2008, 22:05
ok, dit is de mockup:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/029f2b15.jpg

ik ben niet goed in paint, dus verzin er maar gitaren van!

1 is de top. (black korina+tobaccoburst)
2 is de back (bubinga!)
3 is de hals! (bocote!)
ebben toets kent iederen, met cream binding naturlijk, en kruizen inleg (GEEN commentaar daarop).

4 is de hals die op 5 gaat. idem, met ebben toets, cream binding en kruizen inleg. 5 is btw rosewood op rosewood, maar wenge lijkt op rosewood, dus dit klopt wel redelijk qua looks. hout is altijd iets verschillend van elkaar.

of deze:

http://www.firstqualitymusic.com/product_images/4634/P_4634_L00.jpg

het moment dat warmoth multiply binding doet, neem ik toch echt wel warmoth ;)

de vraag is dus: de warmoths, of de witte custom.

doe je bij 5 nou wenge top op rosewood of rosewood op wenge?

Orpheo
7 juli 2008, 22:10
doe je bij 5 nou wenge top op rosewood of rosewood op wenge?

rosewood back wenge top :) rosewood lijkt op mahonie (alleen met meer mids) en wenge is als walnut => maple met mer mids en liever hoog (niet zo scherp). moet een LP opleveren dus meteen zingende, ronde sound, met genoeg hoog om er doorheen te prikken, maar niet superhelder.

Die ander zal veel feller worden, vanwege de pau ferro neck, ebben toets, en de bubinga back.

Lexvandoef
7 juli 2008, 22:16
Toch de Gibson, hoe kwijlerig de andere houtsoorten er ook uit zien ;)

nevyn292
7 juli 2008, 22:17
rosewood back wenge top :) rosewood lijkt op mahonie (alleen met meer mids) en wenge is als walnut => maple met mer mids en liever hoog (niet zo scherp). moet een LP opleveren dus meteen zingende, ronde sound, met genoeg hoog om er doorheen te prikken, maar niet superhelder.

Die ander zal veel feller worden, vanwege de pau ferro neck, ebben toets, en de bubinga back.

aan de hand van jou verhaal zal die Rosewood LP dan toch een gigantische 'hump' in het midden hebben of vergis ik me nou? Rosewood rond volgens mij wel mooi de lage tonen af, dus wat dat betreft zou die clean het in ieder geval uitstekend moeten doen.

bass blom
7 juli 2008, 22:20
Toch de Gibson, hoe kwijlerig de andere houtsoorten er ook uit zien ;)

als de keuze is: hout, mooi hout, of gibson.. wit
doe mij dan maar hout, plaatje 1 :p

of gibson een custom laten maken, maar dat kost 2 a 3 keer?

Orpheo
7 juli 2008, 22:28
aan de hand van jou verhaal zal die Rosewood LP dan toch een gigantische 'hump' in het midden hebben of vergis ik me nou? Rosewood rond volgens mij wel mooi de lage tonen af, dus wat dat betreft zou die clean het in ieder geval uitstekend moeten doen.

behoorlijk :) zie t maar als warmer mahonie. Het wenge maakt 't wat feller. en het ebben ook heel erg. OP het warmoth forum is het de consensus dat bodyhout belangrijk is, maar dat de hals belangrijker is voor je tone. dat daar meer 'in zit'.

Ik heb effe ook gelijk een headstockontwerp gemaakt. moet effe kijken of ik dat wel wil doen, effe finetunen enzo.

@lex: Je inbox is vol!

ik ga toch voor wooooodddddd

Lexvandoef
7 juli 2008, 23:09
behoorlijk :) zie t maar als warmer mahonie. Het wenge maakt 't wat feller. en het ebben ook heel erg. OP het warmoth forum is het de consensus dat bodyhout belangrijk is, maar dat de hals belangrijker is voor je tone. dat daar meer 'in zit'.

Ik heb effe ook gelijk een headstockontwerp gemaakt. moet effe kijken of ik dat wel wil doen, effe finetunen enzo.

@lex: Je inbox is vol!

ik ga toch voor wooooodddddd

Niet meer Orpheo :)

En je hebt je keuze kunnen maken, gefeli!

Orpheo
7 juli 2008, 23:27
Niet meer Orpheo :)

En je hebt je keuze kunnen maken, gefeli!

nevermind. ik heb m'n zegje al in t topic gedaan :D

Lexvandoef
7 juli 2008, 23:31
nevermind. ik heb m'n zegje al in t topic gedaan :D

Ah oke :)

qua headstock ontwerp he, je gaat niet voor de openbook Gibson headstock? Vind ik toch wel de enige juiste op een lp ;)

eazy G
7 juli 2008, 23:31
nevermind. ik heb m'n zegje al in t topic gedaan :D

dat kun je wel zeggen hehe...

Orpheo
7 juli 2008, 23:55
Ah oke :)

qua headstock ontwerp he, je gaat niet voor de openbook Gibson headstock? Vind ik toch wel de enige juiste op een lp ;)


nee, totaal niet. deze axes staan zo ver af van een gibson, daar 'mag' je gen openbook op zetten vind ik. Ik denk 't headstock dat Charlotte op haar es335 heeft gezet. zoiets :)

grayfink
8 juli 2008, 07:12
.http://api.ning.com/files/BeLOZUiliTcGg6XaeT8RLJFV5CffOx9vgcWysSBuPV0_/1990GibsonLesPaulCustomWhite.jpg

Bram+
8 juli 2008, 14:25
Hoeveel Warmoths heb je eigenlijk binnen één/twee jaar gekocht? Acht? Heb je al een gouden klantenkaart van ze?:D

Natuurlijk zijn al die Warmoths (in theorie) hele andere gitaren qua tooone en dat exotisch hout is erg sexy, maar wat ik me afvraag is of je uiteindelijk niet té veel met nuances bezig bent. Als je veel verschillende tooones wil hebben, dan is een nieuwe versterker die anders klinkt dan je huidige een veel betere investering: zo heb je met iedere gitaar die je nú al hebt weer een 'nieuw' geluid.

Ik zou sowieso geen twee nieuwe Warmoths kopen, maar gewoon één ultieme proberen samen te stellen en het geld voor de andere weer even weg te zetten. Kun je je ideeën weer even laten inzinken en misschien over een half jaar heb je ineens weer een beter idee.

Mijns inziens is het niet verstandig om zoveel te kopen in een betrekkelijk korte periode (laten we eerlijk zijn, jouw gitarenomzet van de afgelopen pakweg vier jaar is gelijk aan het BNP van een middelgroot Afrikaans land) omdat je er toch altijd op verliest. Je denkt toch te veel in één 'state of mind' in zo'n korte periode en misschien heb je over een tijd wel weer hele andere ideeën, juist omdat je er zo theoretisch mee bezig bent.

Niet aanvallerig bedoeld, maar gewoon mijn twee centen.

Orpheo
8 juli 2008, 14:49
Hoeveel Warmoths heb je eigenlijk binnen één/twee jaar gekocht? Acht? Heb je al een gouden klantenkaart van ze?:D

Natuurlijk zijn al die Warmoths (in theorie) hele andere gitaren qua tooone en dat exotisch hout is erg sexy, maar wat ik me afvraag is of je uiteindelijk niet té veel met nuances bezig bent. Als je veel verschillende tooones wil hebben, dan is een nieuwe versterker die anders klinkt dan je huidige een veel betere investering: zo heb je met iedere gitaar die je nú al hebt weer een 'nieuw' geluid.

Ik zou sowieso geen twee nieuwe Warmoths kopen, maar gewoon één ultieme proberen samen te stellen en het geld voor de andere weer even weg te zetten. Kun je je ideeën weer even laten inzinken en misschien over een half jaar heb je ineens weer een beter idee.

Mijns inziens is het niet verstandig om zoveel te kopen in een betrekkelijk korte periode (laten we eerlijk zijn, jouw gitarenomzet van de afgelopen pakweg vier jaar is gelijk aan het BNP van een middelgroot Afrikaans land) omdat je er toch altijd op verliest. Je denkt toch te veel in één 'state of mind' in zo'n korte periode en misschien heb je over een tijd wel weer hele andere ideeën, juist omdat je er zo theoretisch mee bezig bent.

Niet aanvallerig bedoeld, maar gewoon mijn twee centen.
nee, ik heb 9 les pauls, waarvan 5 warmoth ;)

tja zit wat in, maar zoals ik zei in het vorige topic, ik verzamel. ik zoek niet nieuwe tone, ikzoek een nieuwe gitaar. zoals je van die sneaker-freaks hebt ,die perse een nieuwe sneaker willen, zo heb ik dat ook. ik wil graag nieuws, graagiets moois, graag iets exotisch. tone zit wel goed.

maar een amp is minder... tof. vind ik dan. Ik kan er toch niet de max uit halen. uit de gitaren ook niet, maar toch wel 80% denk ik zo.

tuurlijk verlies ik erop, maar het is een hobby, en in een hobby verlies je altijd centen. me verliest áltijd geld, aan van alles. hypotheek, huur, studie, eten, gas/water/licht...nu heb ik die druk van dat betalen nog niet, dus kan ik me zondigen aan mooie gitaren. Ik ga over een half jaar op kamers, dus dan moet ik toch wel n beetje m'n set afhebben lijkt me zo.

ik heb al besloten trouwens om warmoth te kiezen. de redenen:

1:raw necks! speelt gewoon veel lekkerder
2: compound radius; speelt makelijker, en ik ben 't zwaar gewend
3: ik kan het halsprofiel kiezen. de fatback pst precis in mijn hand. na een paar uurspelen, geven andere halzen me kramp in m'n hand. de fatback niet
4: superjumbo frets hebben ze.
5: de bolt-on neck speelt beter op de hogere frets
6: ik kan gelijk de juiste hardware kiezen (sperzel locking tuners)
6': en direct dejuiste picups!

ik heb zitten denken aan 1 super-les paul, maar dat gaat niet (meer). de tent die dat deed, doet 't niet meer, anders was de keuze eenvoudig.


ps: ik ben nog maar een gemiddelde besteller! er zijn gasten die om de drie weken een nieuwe kopen.

Braindead
8 juli 2008, 18:42
Als ik zo kijk naar hoeveel Warmoths je al hebt dan denk ik dat je de afweging Warmoth Les Paul/ Gibson Les Paul al heel wat vaker hebt gedaan.
Als je na je 1ste Warmoth absoluut niet tevreden was geweest dan had je er geen x aantal achteraan bestelt. M.a.w. ik denk dat je gewoon op zijn minst aardig tevreden bent met de Warmoths en dat je dan misschien ook beter bij dat merk kunt blijven. Als je 1 keer aan een custom gewend bent kan het 2 kanten uit; of je bent om en gaat misschien wat Warmoths verkopen, of je vind de Gibson niet zo goed als de Warmoth en dan gaat ie toch weer weg. Lekker bij Warmoth blijven dus.

Wel heb ik mijn bedenkingen over zoveel Warmoth gitaren. Als je toch telkens net niet dat hebt gevonden wat je zoekt, (sound? of wat is de reden?) dan zou ik (net als eerder genoemd) eens naar de rest van je setup kijken. Amp, effecten etc. Er is meer in de gitaarwereld dan alleen de gitaar.

Saf
8 juli 2008, 18:56
de reden dat hij zoveel warmoth heeft (denk ik, verbeter me als ik het niet goed heb), is dat hij "verslaafd " is aan het gevoel om een nieuwe gitaar binnen te krijgen, heb de eerste keer te bespelen en daarna er een hele lang tijd gewoon elke keer van te genieten gewoon al van het feit dat je hem hebt. Dat kan met allemaal verschillende of met allemaal dezelfde gitaren bij wijze van spreken. het gaat het minder om het vinden van net een andere tone maar meer om de kick van het verzamelen. Tenminste dat maak ik op uit het verhaal.

Verder vermoed dat hij juist het nadenken en discusieren over die kleine nuances leuk vind en dat hij graag uitkomst daarvan wil uit proberen. om net die niet het meest voor de hand liggende hout/hardware combinatie te verkrijgen.

En verzamelen beste mensen is niet uit te leggen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld 30 tot 40 venlonia/famos gitaren maar speel er op geen een, heb een grote collectie allerhande snaar instrumenten speel er echter nooit op, verschillende ervan weet ik geeneens van hoe ze heten, hoe ze gestemd of laat staan bespeeld moeten worden. Verder heb ook ik verzamelwoede met bassen en versterkers. Ik denk dat veel mensen een bepaalde verzamelwoede hebben. Ik ben van mening dat zolang je er niemand mee lastig valt, en je het kunt betalen. Je er een prachtige hobby aan hebt. En ja bijna alle hobby's kosten geld. De een tuned zijn hele auto voor 100den euro de ander hangt zijn kamer val met gitaren.

Orpheo
8 juli 2008, 21:24
de reden dat hij zoveel warmoth heeft (denk ik, verbeter me als ik het niet goed heb), is dat hij "verslaafd " is aan het gevoel om een nieuwe gitaar binnen te krijgen, heb de eerste keer te bespelen en daarna er een hele lang tijd gewoon elke keer van te genieten gewoon al van het feit dat je hem hebt. Dat kan met allemaal verschillende of met allemaal dezelfde gitaren bij wijze van spreken. het gaat het minder om het vinden van net een andere tone maar meer om de kick van het verzamelen. Tenminste dat maak ik op uit het verhaal.

Verder vermoed dat hij juist het nadenken en discusieren over die kleine nuances leuk vind en dat hij graag uitkomst daarvan wil uit proberen. om net die niet het meest voor de hand liggende hout/hardware combinatie te verkrijgen.

En verzamelen beste mensen is niet uit te leggen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld 30 tot 40 venlonia/famos gitaren maar speel er op geen een, heb een grote collectie allerhande snaar instrumenten speel er echter nooit op, verschillende ervan weet ik geeneens van hoe ze heten, hoe ze gestemd of laat staan bespeeld moeten worden. Verder heb ook ik verzamelwoede met bassen en versterkers. Ik denk dat veel mensen een bepaalde verzamelwoede hebben. Ik ben van mening dat zolang je er niemand mee lastig valt, en je het kunt betalen. Je er een prachtige hobby aan hebt. En ja bijna alle hobby's kosten geld. De een tuned zijn hele auto voor 100den euro de ander hangt zijn kamer val met gitaren.

ja, dat is't wel zo'n beetje. ik zoek niet nieuwe tones. ik zoek nieuw hout, nieuwe combinaties die werken, en kunstwerken van hout, waar bij toeval op te spelen valt.

Ik heb de keus gemaakt. Warmoth dus!

leif
8 juli 2008, 22:15
ja, dat is't wel zo'n beetje. ik zoek niet nieuwe tones. ik zoek nieuw hout, nieuwe combinaties die werken, en kunstwerken van hout, waar bij toeval op te spelen valt.

Ik heb de keus gemaakt. Warmoth dus!
IK zou toch gibson doen, omdat je kan nu toch wel eens een standard gitaar kopen. Dan al die "Bouwpakketjes".

macwilliams
8 juli 2008, 22:21
ja, dat is't wel zo'n beetje. ik zoek niet nieuwe tones. ik zoek nieuw hout, nieuwe combinaties die werken, en kunstwerken van hout, waar bij toeval op te spelen valt.

Ik heb de keus gemaakt. Warmoth dus!

Dus toch een les paul van 10KG met een sustain die uit de oertijd lijkt te stammen?




PHAT :cooler:

Orpheo
8 juli 2008, 22:21
IK zou toch gibson doen, omdat je kan nu toch wel eens een standard gitaar kopen. Dan al die "Bouwpakketjes".

zucht.


je hebt geen idee waar je het over hebt :) ik gooi het maar op onwetendheid. Daarnaast, je kent mij ook niet. BIjna iedereen hier die mij wat langer kent weet dat ik knutsel aan gitaren. PUps veranderen, nieuwe brug, nieuwe tuners. als ik n strat heb, haal ik 'm altijd uit elkaar, les pauls ook. kijken hoe ie gemaakt is, etc etc. als ik een nieuwe koop, is ie uit eindelijk net zo kaal als een warmoth.

warmoth maakt betere gitaren dan gibson. punt. ik heb 't daar al eens over gehad in een ander topic. Jij zou gibson doen, je goed recht, maar je moet geen dingen verkondigen (bouwpakketje?) die pertinent niet waar zijn. Is een strat dan ook een bouwpakket? als je een strat koopt, je gooit er en diego brug op, lace sensors en locking tuners, is dat dan ook een bouwpakket? alleen omdat warmoth 'replacement parts' verkoopt? vind ik nogal cru, zeker als je kijkt naar de kwaliteit (en prijs-kwaliteit verhouding!).

Ik heb 2 warmoths gemaakt, voor de prijs van een gibson LP standard, met een betere tone, feel, sustain en fretafwerking dan een gibson LP customshop. het enige verschil is de naam.

Leif, kom maar eens een warmoth testen van me. Gewoon, de warmoth die ik 't minst bespeeld heb,vor de gein (mijn Koa-lp).

ik speel er weinig op, voor eigenlijk geen reden. dat ding speelt en klinkt het beste.


oh ja, ik weet 't weer. de straplock doet 't niet goed, en de band flikkert er constant vanaf.

macwilliams
8 juli 2008, 22:25
zucht.


je hebt geen idee waar je het over hebt :) ik gooi het maar op onwetendheid. Daarnaast, je kent mij ook niet. BIjna iedereen hier die mij wat langer kent weet dat ik knutsel aan gitaren. PUps veranderen, nieuwe brug, nieuwe tuners. als ik n strat heb, haal ik 'm altijd uit elkaar, les pauls ook. kijken hoe ie gemaakt is, etc etc. als ik een nieuwe koop, is ie uit eindelijk net zo kaal als een warmoth.

warmoth maakt betere gitaren dan gibson. punt. ik heb 't daar al eens over gehad in een ander topic. Jij zou gibson doen, je goed recht, maar je moet geen dingen verkondigen (bouwpakketje?) die pertinent niet waar zijn. Is een strat dan ook een bouwpakket? als je een strat koopt, je gooit er en diego brug op, lace sensors en locking tuners, is dat dan ook een bouwpakket? alleen omdat warmoth 'replacement parts' verkoopt? vind ik nogal cru, zeker als je kijkt naar de kwaliteit (en prijs-kwaliteit verhouding!).

Ik heb 2 warmoths gemaakt, voor de prijs van een gibson LP standard, met een betere tone, feel, sustain en fretafwerking dan een gibson LP customshop. het enige verschil is de naam.

Leif, kom maar eens een warmoth testen van me. Gewoon, de warmoth die ik 't minst bespeeld heb,vor de gein (mijn Koa-lp).

ik speel er weinig op, voor eigenlijk geen reden. dat ding speelt en klinkt het beste.


oh ja, ik weet 't weer. de straplock doet 't niet goed, en de band flikkert er constant vanaf.


Goser haw na op man...

Straks wil ik ook een warmoth.... :D :D

Orpheo
8 juli 2008, 22:27
Dus toch een les paul van 10KG met een sustain die uit de oertijd lijkt te stammen?




PHAT :cooler:

ghehe, allicht ;)

Ik ga er geen seymour duncans inzetten, geen rio grandes, geen dimarzio...





Bareknuckle pickups to the MAX!!!!

In de korina/bubinga/pau ferro/ebben ga ik miracle mans zetten (misschien met trem?). nja, in de brug, in de hals komt een nailbomb

in de wenge/rosewood/bocote/ebben ga ik warpigs zetten (ceramic). 3pickup, allen, maar de middelste word een fake.



ps: ik nodig je wel eens uit om ze te testen, m'n warmoth. en in het kader van sustain: probeer m'n koa-lp maar...

Speulert
8 juli 2008, 22:30
IK zou toch gibson doen, omdat je kan nu toch wel eens een standard gitaar kopen. Dan al die "Bouwpakketjes".

Zo dat is nog eens een overtuigende redenatie

leif
8 juli 2008, 22:35
zucht.


je hebt geen idee waar je het over hebt :) ik gooi het maar op onwetendheid. Daarnaast, je kent mij ook niet. BIjna iedereen hier die mij wat langer kent weet dat ik knutsel aan gitaren. PUps veranderen, nieuwe brug, nieuwe tuners. als ik n strat heb, haal ik 'm altijd uit elkaar, les pauls ook. kijken hoe ie gemaakt is, etc etc. als ik een nieuwe koop, is ie uit eindelijk net zo kaal als een warmoth.

warmoth maakt betere gitaren dan gibson. punt. ik heb 't daar al eens over gehad in een ander topic. Jij zou gibson doen, je goed recht, maar je moet geen dingen verkondigen (bouwpakketje?) die pertinent niet waar zijn. Is een strat dan ook een bouwpakket? als je een strat koopt, je gooit er en diego brug op, lace sensors en locking tuners, is dat dan ook een bouwpakket? alleen omdat warmoth 'replacement parts' verkoopt? vind ik nogal cru, zeker als je kijkt naar de kwaliteit (en prijs-kwaliteit verhouding!).

Ik heb 2 warmoths gemaakt, voor de prijs van een gibson LP standard, met een betere tone, feel, sustain en fretafwerking dan een gibson LP customshop. het enige verschil is de naam.

Leif, kom maar eens een warmoth testen van me. Gewoon, de warmoth die ik 't minst bespeeld heb,vor de gein (mijn Koa-lp).

ik speel er weinig op, voor eigenlijk geen reden. dat ding speelt en klinkt het beste.


oh ja, ik weet 't weer. de straplock doet 't niet goed, en de band flikkert er constant vanaf.
Ok sorry, Ik had het kunnen weten. mijn vader heeft zelf ook een warmoth strat. Klinkt geweldig. Hij is van korina, met ebben toets (de hals is ook van korina), er zitten lindy fralins blues specials in. ik snap het wel, maar toch.
ik zou graag een keer die kant op gaan, maar het mag niet van mijn ouders. ik moet het gescheiden houden zeggen ze. :hippie:

Ow, bouwpakketjes was het verkeerde woord :D

weet je de specs al????, Pu en zo....

Orpheo
8 juli 2008, 22:47
Ok sorry, Ik had het kunnen weten. mijn vader heeft zelf ook een warmoth strat. Klinkt geweldig. Hij is van korina, met ebben toets (de hals is ook van korina), er zitten lindy fralins blues specials in. ik snap het wel, maar toch.
ik zou graag een keer die kant op gaan, maar het mag niet van mijn ouders. ik moet het gescheiden houden zeggen ze. :hippie:

Ow, bouwpakketjes was het verkeerde woord :D

weet je de specs al????, Pu en zo....

jep. ik geef je ze effe snel:

LP1:

bodyback: rosewood
top: wenge, binding
hals: bocote
toets: macassar ebben, binding, celtic cross
pickups: ceramic warpigs, bareknuckles
hardware: gold Tune o matic, gold sperzel tuners

LP2:
bodyback: bubinga
top: black korina, tobaccoburst, binding
hals: pau ferro
toets: macassar ebben, binding, celtic cross
pickups: Miracleman in de brug, nailbomb in de neck, bareknuckles
hardware: gold Tune o matic, gold sperzel tuners

met custom headstock, 3 humbucker waar de middelste nep is, graphtech nut, CTS pots, switchcraft switch.

geen coiltap-shit, geen gedoe, gewoon: gaaaan!

Met custom-neckplates, lang Leve DangerousR6 (forumlid op warmoth-forum; maakt schandalig mooie neckplates; alles kan!)



ps: kijk anders in mijn eerste post in dit topic; dan zie je een soort collage van alles.

leif
8 juli 2008, 22:57
jep. ik geef je ze effe snel:

LP1:

bodyback: rosewood
top: wenge, binding
hals: bocote
toets: macassar ebben, binding, celtic cross
pickups: ceramic warpigs, bareknuckles
hardware: gold Tune o matic, gold sperzel tuners

LP2:
bodyback: bubinga
top: black korina, tobaccoburst, binding
hals: pau ferro
toets: macassar ebben, binding, celtic cross
pickups: Miracleman in de brug, nailbomb in de neck, bareknuckles
hardware: gold Tune o matic, gold sperzel tuners

met custom headstock, 3 humbucker waar de middelste nep is, graphtech nut, CTS pots, switchcraft switch.

geen coiltap-shit, geen gedoe, gewoon: gaaaan!

Met custom-neckplates, lang Leve DangerousR6 (forumlid op warmoth-forum; maakt schandalig mooie neckplates; alles kan!)



ps: kijk anders in mijn eerste post in dit topic; dan zie je een soort collage van alles.
Vet, bareknuckles klinken echt heel lekker vind ik. Bundinga hoe klinkt dat eigenlijk??? Ik vind black korina met tabaco is echt heel vet. Ik ben niet zo'n fan van celtic cross, maar dat is een kwestie van smaak.

Orpheo
8 juli 2008, 23:14
Vet, bareknuckles klinken echt heel lekker vind ik. Bundinga hoe klinkt dat eigenlijk??? Ik vind black korina met tabaco is echt heel vet. Ik ben niet zo'n fan van celtic cross, maar dat is een kwestie van smaak.
bubinga is een soort mahonie, maar dan iets helderder, meer mids, meer 'knor' zeg maar. icm de miracle man krijg ik(denk ik) een superscheur, en met de korina top word 't geluid iets ronder.

denk maar eigenlijk aan 'n all-mahonie LP. Het pau ferro en het ebben geeft meer hoog (en strakheid, hoewel bubinga dat niet nodig heeft).

die ander word een brulboei, niet te kort. rosewood+wenge: veel mids, zingend hoog, strak grommend laag. bocote+ebben: geeft t geluid wat meer hoog, wat meer ronding, wat strakker weer. De warpigs maken echt het maximale gebruik ervan. Ik ga TIm vragen ze wel helderder te winden dan normaal (megadikke magneet met iets minder weerstand? als 't maar niet warmer word dan de motherbuckers. nja, als de warpig n beetje motherbuckermateriaal is, kan ik mijn lol op!).

en ik zit te denken om de bubinga/korina massaverlies te geven, door deze trem erop te zetten:

http://www.super-vee.com

scheelt me een hoop massa, en dat ding ziet er gewoon GEIL uit! werkt 't niet? floyd!

Mitch
8 juli 2008, 23:46
Geen gedoe, gewoon gaan, maar wel een nep-middelste pickup :seriousf:
Boefje!

Orpheo
8 juli 2008, 23:51
Geen gedoe, gewoon gaan, maar wel een nep-middelste pickup :seriousf:
Boefje!

ghehe tja je weet toch hoe ik speel? beuk beuk beuk. geen zin in nuances :D


nee das gelul. maar bij een LP past 't niet. ik vind t blenden van de halspup en brugpup zo lekker, en met een 3e pup moet je ergens compromissen maken, en dat wil ik niet.

Ik zit ook te denken de top rosewood te maken, en de back wenge. Dit, omdat wenge meer hoog heeft, en een back met meer hoog vind ik bij een LP bijna per definitie lekker(der dan andersom).

leif
9 juli 2008, 10:06
bubinga is een soort mahonie, maar dan iets helderder, meer mids, meer 'knor' zeg maar. icm de miracle man krijg ik(denk ik) een superscheur, en met de korina top word 't geluid iets ronder.

denk maar eigenlijk aan 'n all-mahonie LP. Het pau ferro en het ebben geeft meer hoog (en strakheid, hoewel bubinga dat niet nodig heeft).

die ander word een brulboei, niet te kort. rosewood+wenge: veel mids, zingend hoog, strak grommend laag. bocote+ebben: geeft t geluid wat meer hoog, wat meer ronding, wat strakker weer. De warpigs maken echt het maximale gebruik ervan. Ik ga TIm vragen ze wel helderder te winden dan normaal (megadikke magneet met iets minder weerstand? als 't maar niet warmer word dan de motherbuckers. nja, als de warpig n beetje motherbuckermateriaal is, kan ik mijn lol op!).

en ik zit te denken om de bubinga/korina massaverlies te geven, door deze trem erop te zetten:

http://www.super-vee.com

scheelt me een hoop massa, en dat ding ziet er gewoon GEIL uit! werkt 't niet? floyd!
Die tremelo, owh wat is geil :chicken: . Klinkt goed, ik kijk er naar uit :hippie:

Fender75
9 juli 2008, 10:41
Worden weer brute gitaren Orpheo! Ben benieuwd! En die Super Vee brug ziet er degelijk uit, mooi ontwerp ook

Orpheo
9 juli 2008, 13:31
ik kreeg gisteren een brainwave. als ik de top van rosewood maak, de back van wenge, krijg ik een beter geluid waarschijnlijk, maar wenge is saai, dus ik gooi er dit achterop:


http://www.warmoth.com/select/images/thumbs/LT10a.jpg
dit is shedua


of
http://www.warmoth.com/select/images/thumbs/LT210a.jpg
dit is imbuia (braziliaans walnoten)

of
http://www.warmoth.com/select/images/thumbs/LT216a.jpg
cocobolo (mijn favo!!)

of
http://www.warmoth.com/select/images/thumbs/LT156a.jpg
mango!

Orpheo
9 juli 2008, 13:32
ps: lache, de cocobolo en mango zijn goedkoper dan die andere 2!

Bram+
9 juli 2008, 13:43
ps: lache, de cocobolo en mango zijn goedkoper dan die andere 2!
Hehe, dit is precies waar ik het over had. Op het moment dat je een concreet idee hebt, ben je eigenlijk alweer met het volgende idee bezig. Schrijf nou eens de specs van één gitaar op een briefje, hang dat zonder te wijzigen eens twee weken aan de muur, en als je dan na twee weken er nog steeds tevreden over bent, bestel dan die gitaar:D

Ik vind het overigens fantastisch dat je zo bezig kan zijn met exotische houtsoorten hoor, eigenlijk zijn al die esdoorn, mahonie en essen gitaren die je hier 'normaal' altijd ziet maar knap saai.

Orpheo
9 juli 2008, 13:50
Hehe, dit is precies waar ik het over had. Op het moment dat je een concreet idee hebt, ben je eigenlijk alweer met het volgende idee bezig. Schrijf nou eens de specs van één gitaar op een briefje, hang dat zonder te wijzigen eens twee weken aan de muur, en als je dan na twee weken er nog steeds tevreden over bent, bestel dan die gitaar:D

Ik vind het overigens fantastisch dat je zo bezig kan zijn met exotische houtsoorten hoor, eigenlijk zijn al die esdoorn, mahonie en essen gitaren die je hier 'normaal' altijd ziet maar knap saai.

even tussen ons; dit is een idee dat ik 2 weken geleden ook al had :seriousf: ik tik 't nu alleen op haha. en gisteravond kristalliseerde het idee naar een iets betere vorm, en naar een beter uitvoerbaar plan.