PDA

View Full Version : line 6 spider



TheCurtainJesse
24 februari 2003, 21:36
hoi mag ik even jullie mening over de line 6 spider.. die ik in mijn bezit heb

Jesse//

alhambra
24 februari 2003, 22:34
In 1 woord ..... kut.
In meerdere woorden kut kut kut.

Sorry dak het zeggen moet maar kep hem geprobeert en tis dus echt 3 keer niks. Had er toch iets geld bij gedaan dan had je een flextone gehad die al een stuk beter klinkt.

TheCurtainJesse
25 februari 2003, 10:58
dankje :grin:

TheCurtainJesse
26 februari 2003, 11:17
is er niemand anders die er een mening over heeft? alsjeblief!?

jesse//

Ibanez
26 februari 2003, 11:21
Ik vind het een best cool ding. Goeie geluiden, hoewel ik de flextone wel beter vind. Maar zeker een leuke versterker.

moretel
26 februari 2003, 13:25
Bij Feedback zijn de flextone (II60) en spider (112) even duur.

Ik wil nog steeds een nieuwe versterker en ben ook wel benieuwd naar de prestaties en ga het binnenkort eens uitproberen, de prijs van een buizenbak vind ik net ff te hoog.
Welke effecten zijn ingebouwd? voldoen die een beetje ?

TheCurtainJesse
26 februari 2003, 14:22
Gellukigg zijn er mensen die mijn line6 wel goed vinden :razz: maar ik zal ff vertellen over de effecten die in een spider zitten..
je hebt de keuze uit 6 verschillende versterkers: clean (ouwe fender geloof ik), twan, blues (echt bluesig vind ik), crunch (jimi hendrix style), recto (beetje punky), insane (deze is echt te ziek, als je de drive helemaal openzet en je je hand boven je snaren houdt hoor je ze!).. je kan dus alle kanten op met die versterkers.. nu over de effecten: aan een knop zit de flange (zon swoesj net zoals aan het einde van hate to say i told you so - the hives), die is erg leuk.. daarnaast zit de chorus, daar ben ik erg tevreden mee.. echt een cool effect, en als laatste de tremolo.. die ik niet vaak gebruik maar die wel cool is.. Dan heb je aan de andere knop een digital delay die je met een tap button in kan stellen, die tap button is soms wat onhandig als je een preciese snelheid wilt (hier bieden de channels uitkomst daarover zodrekt meer) en dan een tape echo.. ook zeer vet (vooral in samenwerking met de chorus) en als laatste de ping pong die werkt als een tape echo maar dan van links naar rechts laat gaan...
het zijn best veel effecten en je hoeft niet te slepen met allemaal pedalen enzo..
dan even over de channels.. op de spider zitten 4 channels.. waarmee je een bepaalde instelling die jou behaagd op kunt slaan zodat je met een druk op knop a b c of d terug kan naar die instelling..

nu is het live wat lastiger met ding als je tijdens nummers wilt overschakelen tussen 2 geluiden.. dan kan je altijd nog de floorboard aanschaffen die je kunt aansluiten op alleen line6 versterkers.. deze geeft geloof ik 4 (indrukbare) extra channels, een volume pedaal om ff te boosten en een wah-wah pedaal.. die is na gemaakt van een Vox pedaal.. er zit in dat ding ook nog een tuner om je gitaar ff te stemmen tijdens een concert..

ik ga binnenkort een floorboard kopen.. dan kan ik live ook lekker spelen!

Jesse//

Experience
28 februari 2003, 00:44
Ik heb zelf ook een spider. vind hem voor in de slaapkamer wel ideaal. Je kunt meerdere geluiden uit 1 versterker krijgen en je hebt meteen een aantal effecten. Hij is wat dat betreft wel veelzeidig. Ik vind ook de flextone beter maarja. Ik vind het wel een mooi versterkertje.

Ibanez
28 februari 2003, 09:43
Op 2003-02-26 13:25, schreef moretel:
Bij Feedback zijn de flextone (II60) en spider (112) even duur.

Ik wil nog steeds een nieuwe versterker en ben ook wel benieuwd naar de prestaties en ga het binnenkort eens uitproberen, de prijs van een buizenbak vind ik net ff te hoog.
Welke effecten zijn ingebouwd? voldoen die een beetje ?
De flextone heeft een stuk meer effecten. Eigenlijk is het een pod 2.0 met een speakerkast. De effecten zijn erg goed (helemaal in vergelijking met behringer), valt me niet tegen. Ik zou ze gewoon maar eens uittesten in de feedback en dan kan je het zelf horen.

moretel
28 februari 2003, 11:15
Ik ben naar waveworld gegaan en ben daar eerst gaan spelen op een twintone en daar ben ik op blijven spelen, vooral dat clean was echt waanzinnig, je kan daar lekker hard blazen en goed het geluid horen, die benauwde hokjes bij feedback zijn goed voor uitproberen van een gitaar maar voor zo'n dure versterker moet je even de tijd nemen.
Ik heb me laten vertellen dat die flextone (II60) en spider (112) voor live optredens wat aan de krappe kant zijn, de zwaardere types gaan dan direkt in prijs omhoog.
Voorlopig richt ik mijn aandacht toch maar op een nieuwe buizenbak want die Koch vond ik toch erg goed.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-02-28 11:17 ]</font>