PDA

View Full Version : Aarde brom en ruis



samthegreat4
7 juli 2008, 21:06
Hoi,

Ik heb eergisteren een London City telecaster gekocht met een UCG 102 behringer pre-amp kastje (met usb aangesloten).
Nou heb ik dus de drivers geinstalleerd, het doosje aan de PC gehangen en mijn gitaar aangesloten, als ik nou speel heb ik ten eerste last van: Een soort aarde brom, als in, als ik speel heb ik er geen last van maar laat ik de snaren los, dan gaat het brommen, en ten tweede: Een soort ruis op de achtergrond die opzich niet echt storend is.
Nou zit ik te twijfelen waar het hem in zit.
Zit het hem nou in het doosje of in de gitaar zelf?
Ik heb het al op een geaard stopcontact geprobeerd, geen verandering.
BIj een vriend op een Vox AD15vt, op 10 en daar vernam ik geen brom.
De verkoper in de winkel zei dat hij geen geaarde stopcontacten had, maar de vorige keer toen ik dezelfde soort gitaar uitprobeerde in een andere kleur
had ik volgens mij geen brom..... en met de blonde telecaster wel.

P.s: Deze vraag staat al in 2 andere subfora, maar ik moest het hiernaartoe verplaatsen.

ponq
7 juli 2008, 21:12
als je gitaar direct in de vox geen brom geeft en via de pre-amp-> pc wel, dan ligt het niet aan je gitaar.

Volgende stap: Sluit de USB-preamp aan op andere pc's, liefst op andere locaties (geaard uiteraard). Check of je dan brom hebt. Dit ligt waarschijnlijk aan je pc.

Mocht je t op meerdere PC's hebben, dan zou ik die preamp gewoon retourneren. Overweeg dan een POD oid.

Succes!

(niet om te zeuren, maar dit is zeker geen werkbank topic, eerder effectapparatuur, ma goed).

samthegreat4
7 juli 2008, 23:10
Bedankt voor de reactie.
Ik heb het boven op mijn eigen PC ook al geprobeerd en daar heb ik er ook last van.
Dus dan zit die aarde brom hem waarschijnlijk in het kastje?
Breng ik het ding wel een keer terug en dan een toneport GX halen o.i.d.
Maar hoe zit dat dan dat DEZE gitaar wel bromde op die versterker in de winkel maar dezelfde gitaar in een andere kleur niet ?