PDA

View Full Version : Ibanez Rg goed of slecht



Mafia66
7 juli 2008, 16:14
Hoi, ik ben nieuw hier en ik wilde beginnen met het leren van een elektrische gitaar, ik weet er nog niks van en wil graag hulp met een vinden van een geschikte gitaar om mee te beginnen. Mijn budget is rond de 150 eu voor een hele set maar wat over de prijs kan geen kwaad.

Iemand bied via marktplaats dit gitaar aan voor €150,- het is wel zonder versterker enzo maar als het heel goedkoop is voor de gitaar doe ik het wel, hij zegt dat het een Ibanez Rg is. Kan iemand mij vertellen of dit een goed deal voor mij is of dat ik beter een andere gitaar kan halen, en heeft iemand dan een gitaar die hij/zij mij aanraad?

Foto's van de Ibanez Rg
http://i25.tinypic.com/2hyyybt.jpg
http://i28.tinypic.com/vsewlt.jpg
http://i25.tinypic.com/1536xqu.jpg

JP074
7 juli 2008, 16:27
Hey,
allereerst gefeli met het besluit gitaar te gaan spelen. Die Ibanez is zeker geen slechte gitaar, maar ik zie dat hij een Floyd Rose systeem heeft ( de brug, dat ding achter de 3 elementen) en daar zou ik als beginner niet mee starten, is nogal lastig met (om)stemmen. Maar ik kan je wel Ibanez aanraden, daar bouwen ze degelijke gitaren met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ook Dean is goed en Epiphone. Maar het is en beetje afhankelijk van welke muziek je wilt gaan spelen; is dat metal dan moet je zeker een gitaar met een brughumbucker kopen en die hebben Ibbi's vaak wel. Blijf echter wel ver uit de buurt van Stagg...

gr.

toon-
7 juli 2008, 16:28
Eerst en vooral: neem het topic over beginnersgitaren eens door ;)

€150 voor een hele set is wel heel weinig hoor.
Over die Ibanez kan ik weinig zeggen, ik weet alleen dat het merk wel een goede reputatie heeft qua beginnersgitaren.

Toch zou ik je aanraden om een gitaar zonder Floyd Rose te nemen, waarschijnlijk zal de gitaar snel ontstemmen en het hersnaren is ook niet al te simpel met zo'n ding erop.

Kijk zeker eens naar Epiphone, Squier, London City, Dean. Tweedehands of niet, dat zijn goede gitaren om mee te beginnen.

Mafia66
7 juli 2008, 16:41
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik wil gewon goedkoop beginnen, omdat ik het eerst wil snappen en wanneer ik het snap dan ga ik een wel wat duurdere nemen. Het soort muziek dat ik wil maken tsja ik weet niet hoe het heet, maar ehmm ff proberen uit te leggen :P .. Nee lukt niet, ik geef jullie wel linkjes van youtube kunnen jullie daarnaar luisteren en mij vertellen wat voor muziek dat is :D

Paar youtube filmpjes
Duman - Rüyanda Görsen Inanma (http://nl.youtube.com/watch?v=gpv5uhneMJI)
Duman - Yürekten (http://nl.youtube.com/watch?v=dMWvFYiCPqs)
Duman - Kirmis Kalbini (http://nl.youtube.com/watch?v=5kaLh1rSjuE&feature=related)
Duman - Melek (http://nl.youtube.com/watch?v=v5NouWi7YRc)
En ja ik ben een grOOte fan van hem, en ps. die laatste heb ik opgenomen met me mobiel. :hippie:

SGbanez
7 juli 2008, 16:49
Lijkt me een prima gitaar. Ik ben zelf ook met een Ibanez begonnen. Een GRG170DX om precies te zijn. Deze kosten nieuw zo'n 200 euro. Een Floyd Rose is inderdaad vrij ingewikkeld om mee te beginnen, maar als het binnen je muziekstijl past, is het zeker het overwegen waard. Wat mensen moeilijk vinden aan een Floyd Rose(ik heb er zelf geen) is dat hij moeilijker af te stellen is. Ook zijn de snaren iets moeilijker te vervangen geloof ik. Het zou daarom dus iets makkelijker kunnen zijn om te beginnen met een 'gewone' brug, maar als ie al goed is afgesteld is het geen probleem.

Over mijn eigen Ibanez: Heeft geen floyd rose, maar een zwevende brug. En die zuigt. Hij ontstemt als een gek, en als je flink aan je tremolo rukt, knalt ie ook meteen in een ontstemming. Voor de rest is het geluid best aardig. Heeft dezelfde setup als de gitaar op het plaatje. 2 humbuckers en een single coil. Ik gebruikte zelf vooral de humbuckers. Valt nog best aardig mee te scheuren. De neck vond ik ook fijn. Een redelijk 'plat' profiel en dun, wat geloof ik bij de meeste Iba's zo is. Een nadeel was alleen dat de neck niet uit één stuk hout gemaakt was. Maakt opzich niet veel uit. Maar het zal iets schelen wat betreft je sustain(hoe lang tonen doorklinken) en het ziet er niet echt mooi uit. Ik zou achteraf gezien beter zoiets als die jij op het oog hebt kunnen kopen, dan welke ik nu heb. Heeft toch iets meer mogelijkheden. En een redelijke zwevende brug is meestal geloof ik erg duur. Dus ik zou m denk ik nemen. 150 Eu is een leuke prijs sowieso...

Voordat je iets koopt: altijd TESTEN!!!

Succes d'rmee :hippie:


EDIT* Ik postte dit voor jouw laatste, dus ik zag neit wat je muzieksmaak was... Maar als je dat soort muziek wil spelen, kan je inderdaad beter richting Epiphone ofzo gaan. *EDIT

macwilliams
7 juli 2008, 16:54
Allereerst welkom.
Ik sluit me aan bij de reaktie's hierboven. Ibanezsen zijn goede gitaren die fijn spelen. Die floyd krijg je met wat hulp wel onder de knie, en weinig last van ontstemmen!!

succes

toon-
7 juli 2008, 17:10
Gezien je muzieksmaak zou ik voor een mooie Epiphone gaan. Kan je bijna niets verkeerds mee doen :)

macwilliams
7 juli 2008, 17:14
Gezien je muzieksmaak zou ik voor een mooie Epiphone gaan. Kan je bijna niets verkeerds mee doen :)
Een mooie epi is wel wat duurder. Het budget is dan niet toereikend!!

Mafia66
7 juli 2008, 17:27
Voordat je iets koopt: altijd TESTEN!!!

EDIT* Ik postte dit voor jouw laatste, dus ik zag neit wat je muzieksmaak was... Maar als je dat soort muziek wil spelen, kan je inderdaad beter richting Epiphone ofzo gaan. *EDIT

Ik zou het met liefde getest hebben als ik dat kon maar het zit zo, ik kan het helemal niet nooit gedaan nooit geprobeerd dus wil ik het leren daarom wil ik een wat goedkopere aanschaffen om eerst is te leren en over dat epiphone 2 van de 3 artiesten met gitaar gebruiken een stratocaster als ik het goed heb en 1tje een telecaster denk ik. En het geluid dat je vooral hoort komt uit de telecaster denk ik.

Mafia66
7 juli 2008, 17:29
Een mooie epi is wel wat duurder. Het budget is dan niet toereikend!!
Ja een epi is te ver boven mijn budget, dus laat dat maar zitten en dat is ook dan tegeavanceerd denk ik, ik denk dat ik het beste eerst zo simpel en goedkoop mogelijk moet beginnen en wanneer ik het onder de knie heb dat ik dan een epiphone ofsjeuw haal.

De bandleden van Duman gebruiken denk ik een Fender elektrische gitaar maar ik weet het niet zeker.

macwilliams
7 juli 2008, 17:34
Ja een epi is te ver boven mijn budget, dus laat dat maar zitten en dat is ook dan tegeavanceerd denk ik, ik denk dat ik het beste eerst zo simpel en goedkoop mogelijk moet beginnen en wanneer ik het onder de knie heb dat ik dan een epiphone ofsjeuw haal.
Een ibanez met F-R is veel gecompliceerder dan een Epi LP.

Riky
7 juli 2008, 17:38
150 euro voor een rg is toch best goedkoop?? Gewoon doen... Als hij niet bevalt verkoop je hem toch weer... Misschien kun je hem wel voor meer geld weer kwijt worden..

JER00N
7 juli 2008, 17:55
Wat is er zo ingewikkeld aan een Floyd Rose? Gewoon de topkam/locking nut lossdraaien, grof stemmen, nut weer vastdraaien en even fijnstemmen op de brug zelf. Het duurt misschien langer dan bij een normale brug maar aan de andere kant ontstemt je gitaar minder snel met een FR dan met een vaste brug.

Het enige nadeel is dat het wat moeilijker wordt als je je gitaar in een andere stemming wil zetten. Maar als je voorlopig alleen in EADGBE speelt heb je er weinig last van.

Mafia66
7 juli 2008, 18:02
Wat is er zo ingewikkeld aan een Floyd Rose? Gewoon de topkam/locking nut lossdraaien, grof stemmen, nut weer vastdraaien en even fijnstemmen op de brug zelf. Het duurt misschien langer dan bij een normale brug maar aan de andere kant ontstemt je gitaar minder snel met een FR dan met een vaste brug.

Het enige nadeel is dat het wat moeilijker wordt als je je gitaar in een andere stemming wil zetten. Maar als je voorlopig alleen in EADGBE speelt heb je er weinig last van.
Oké dank je wel voor je bijdrage dat snap ik dus helemaal :D

Bram+
7 juli 2008, 18:37
Heb je de originele advertentie nog? Ik durf er geen gif op in te nemen, maar volgens mij is dit een RG270 uit de jaren 90. Die kwamen inderdaad ook in rood, en de brug is volgens mij ook 'single locking', i.p.v. een 'volwaardige' double locking Floyd Rose set-up. Als dat dus het geval is, is het geen supergitaar.

Ik zou 'm laten staan.

Edit:
om nog even in te haken op de forumtitel: de ene RG is de andere niet. Je kan niet zeggen dat een RG altijd 'goed' is: in principe heeft Ibanez voor iedere prijsklasse wel een RG: van 150 euro tot het twintigvoudige, en daar zitten natuurlijk ook kwaliteitsverschillen tussen.

Mafia66
7 juli 2008, 18:42
Ik heb nu een andere ibanez gitaar gevonden het gaat om een ibanez grx 170. Hij word verkocht voor 125 eurie maar misschien kan ik het nog goedkoper krijgen, ik krijg er dan ook een stemapparaat bij en een standaard. Is dit beter dan de andere ibanez of zijn ze ongeveer het zelfde? Welke raden jullie mij aan.

Foto's
http://i28.tinypic.com/25ro0hh.jpg
http://i32.tinypic.com/34hgsaa.jpg
http://i31.tinypic.com/2nhf4i9.jpg
http://i32.tinypic.com/24zhjmg.jpg

Trocar
7 juli 2008, 18:43
[...] en de brug is volgens mij ook 'single locking', i.p.v. een 'volwaardige' double locking Floyd Rose set-up [...]
Daar lijkt het wel op, ja. Ik zie geen 'blokjes' op de trem om 'm te locken. Die 1-locking FRs willen wel eens vals gaan bij 't gebruik omdat je speling hebt bij het balletje aan het eind van de snaar.

Mafia66
7 juli 2008, 18:44
Wat betekent dat? zoals ik zei ik weet er niks over en wil er nu graag mee beginnen.

Bram+
7 juli 2008, 18:52
Wat betekent dat? zoals ik zei ik weet er niks over en wil er nu graag mee beginnen.
Het is een hoop technisch gelul eigenlijk, en om het te begrijpen moet je eigenlijk eerst iets lezen over Floyd Rose-achtige bruggen. Wat het voor jou betekent is dat het niet zo heel veel uitmaakt of je nou die 270 of 170 neemt. We hebben het ook over een prijsklasse waarbinnen je geen wonderen mag verwachten. Als het echt om 'gemak' gaat, kun je misschien nog beter voor de 170 gaan. Simpeler te stemmen/snaren op te leggen.

Trocar
7 juli 2008, 18:55
Wat betekent dat? zoals ik zei ik weet er niks over en wil er nu graag mee beginnen.
Okay: single locking versus double locking tremelo.
Bij een Floyd Rose tremolo is het nodig de snaren vast te zetten (locken) om ontstemmen tegen te gaan. Je kunt dat doen boven aan de hals (toplock of nutlock) door blokjes op de snaren te draaien. En je kunt dit doen op de tremolo zelf (balletje van snaar afknippen en de snaar klemmen achter een blokje). Wanneer je allebei doet, heb je een double locking systeem.
Wanneer je slechts klemt boven aan de hals heb je een single locking systeem. Bij de tremolo wordt er dan niet geklemd, maar steek je de snaar door een buisje heen en blijft de snaar hangen achter het balletje dat te dik is om door het buisje te gaan. Dit laatste wordt over het algemeen minder goed bevonden dan een double locking.
Op de foto lijkt het te gaan om een single locking systeem (ik zie geen klem-blokjes op de tremolo zelf).

Mafia66
7 juli 2008, 18:57
Het is een hoop technisch gelul eigenlijk, en om het te begrijpen moet je eigenlijk eerst iets lezen over Floyd Rose-achtige bruggen. Wat het voor jou betekent is dat het niet zo heel veel uitmaakt of je nou die 270 of 170 neemt. We hebben het ook over een prijsklasse waarbinnen je geen wonderen mag verwachten. Als het echt om 'gemak' gaat, kun je misschien nog beter voor de 170 gaan. Simpeler te stemmen/snaren op te leggen.
Oké eindelijk een reactie waar ik daadwerkelijk echt wat aan heb :D danke schön.
Ik ga proberen de 170 voor 100 te halen en dan moet ik nog een hoes en versterker hoe duur zijn die krengen? Ik heb het liefst een klein versterkertje, want ik heb een klein kamer en ik ga voornamelijk daarin oefenen.

Thundermane
7 juli 2008, 19:04
Ik vind beide gitaren wel hun prijs waard, dit als je bedenkt dat ik ong. het zelfde heb betaald voor mijn beginnersgitaar en dat was een Squier Bullet.
En als je dat vergelijkt zijn die IBZ gitaren gewoon goddelijk.
Ik vind sowieso dat IBZ de beste beginnersgitaren maakt.

Je kan in feite niet de fout in gaan!

JP074
7 juli 2008, 19:08
Hey,

een Roland Cube 20X, E159 bij feedback, lijkt mij een prima versterker voor op je kamer. 2e hands ook wel te krijgen neem ik aan. Kun je een aardig tijdje mee vooruit,

mzzl.

Mafia66
7 juli 2008, 19:10
Hey,

een Roland Cube 20X, E159 bij feedback, lijkt mij een prima versterker voor op je kamer. 2e hands ook wel te krijgen neem ik aan. Kun je een aardig tijdje mee vooruit,

mzzl.
Wil je me vermoorden ofso, dat is duurder dan de gitaar zelf, ik dacht meer aan een versterkertje van 30/40 eurie menn.

Mafia66
7 juli 2008, 19:12
Ik kan toch ook dit doen, een nieuwe hele goedkope set kopen, de versterker en hoes enzo gebruiken maar de gitaar zelf enzo verkopen. Dan kom ik toch heel veel goedkoper uit? En ik heb ook niet zo een heel goede versterker nodig, want ik speel toch in me kamer dan en niemand hoeft mij te horen behalve ik zelf natuurlijk.

Thundermane
7 juli 2008, 19:15
als je gaat voor metal spaar dan door voor: BC Rich Metal Master Pack BK
Als je wat anders speelt probeer dan een squier setje.

JP074
7 juli 2008, 19:18
Hey,

ik vergat je budget even,

je kunt ook een harley benton 20G kopen bij Thomann.de; is 58 euri.

snaarplukker
7 juli 2008, 19:20
Ik kan toch ook dit doen, een nieuwe hele goedkope set kopen, de versterker en hoes enzo gebruiken maar de gitaar zelf enzo verkopen. Dan kom ik toch heel veel goedkoper uit? En ik heb ook niet zo een heel goede versterker nodig, want ik speel toch in me kamer dan en niemand hoeft mij te horen behalve ik zelf natuurlijk.

In dat geval heb ik er nog eentje voor je staan voor € 20,--. (excl. verzending € 6,20)
Slechts een weekje gebruikt.

Cees

Mafia66
7 juli 2008, 19:51
Maar ff terug naar het gitaar, ik denk dat ik de 170 ga halen. Als ik daarmee de soort muziek kan spelen dat ik wil en makkelijk kan leren gitaar spelen.

Thundermane
7 juli 2008, 22:00
Maar ff terug naar het gitaar, ik denk dat ik de 170 ga halen. Als ik daarmee de soort muziek kan spelen dat ik wil en makkelijk kan leren gitaar spelen.
Is denk ik een goede keuze

Bram+
7 juli 2008, 22:37
Wil je me vermoorden ofso, dat is duurder dan de gitaar zelf, ik dacht meer aan een versterkertje van 30/40 eurie menn.
Tja, meteen ook een wijze les, gitaarspelen is geen goedkope hobbie:D Ik zou niet té veel willen beknibbelen op een versterker. De versterker bepaalt een groot deel van je geluid en om wel een beetje plezier te beleven aan je gitaarspel, zou ik er iets meer voor uittrekken dan 40 euro. Je wil uiteindelijk wel horen wat je doet.

Dat wil niet zeggen dat het niet goedkoop kan: de Roland Cube-series wordt als beginnersversterker hier het meest aangeraden denk ik, het zijn goedkope dingetjes en de meeste gebruikers zijn er niet ontevreden over. Als je die tweedehands vindt, zit je gebakken denk ik.
Je kan ook aan iets als een Line 6 Pod denken (Pocket Pod of Pod 2.0 als budgetoplossing), maar als je een volslagen beginner bent, wordt je misschien gek van alle mogelijkheden in zo'n ding.

En wat betreft de GRX170: Als je 'm voor 100 euro kan krijgen, val je daar geen buil aan.

Daniel91
7 juli 2008, 22:42
Ik heb mijn Cube 15 voor 50 euro van Marktplaats gehaald (de eerste die ik tegenkwam)

Cubes zijn sowieso goede beginnerversterkers met ingebouwde overdrive/distortion effecten. Als je meer ingebouwde effecten wil (reverb enzo) moet je voor een iets duurdere versie gaan (ik weet niet welke versies dat precies hebben, de Micro Cube en de Cube 30 iig wel, twee vrienden van mij hebben die versterkers)

RobertoL
8 juli 2008, 09:01
De Ibanez RG serie is een heel goede serie vind ik. heb er zaterdag nog op gespeeld. De hals is goed bespeelbaar, floyd rose, goede elementen en vrij goedkoop.

Mafia66
8 juli 2008, 13:34
Ik heb nu een aantal gitaren waaruit ik kan kiezen o.O ik post ze ff hier en wil iemand mij dan in woorden dat ik begrijp uitleggen welke ik het beste kan nemen.

Ibanez GRX170 rond de 120 eu
Ibanez Rg 150 eu
Ibanez GSA60 jumpstart elektrische gitaar startset (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/179481748-ibanez-gsa60-jumpstart-elektrische-gitaar-startset.html%3Freturn%3DeJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%252 FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12 wJaGMKKxrNg%252F7hq7EasrQFGiXQX47o%252BPjws7Kfj%25 2B4VB4M%23photo) rond de 150 eu als die gast meewerkt :D
Ibanez GRX70 (http://www.speurders.nl/speurder.php?id=41352388&tbl=ads) 125 eu

Welke moet ik haleeen help meee.
Ik denk dat ik het beste de GSA60 kan halen, omdat ik met die het voordeligst uitkom + die heeft 1 humbucker en 2x single coil ofsjeuw iets en als ik het goed heb begrepen kan ik met dat meer clean spelen. En dat wil ik ook wel. Maar als ik het verkeerd heb begrepen..someone correct me.

richwoodplayer
8 juli 2008, 13:58
ik ben zelf begonnen op een ibanez gio gax 32, koste me toen 300 euro.
speelde wel goed.
alleen de bas overstemde te erg voor mijn gevoeld en toen heb ik hem verpatst. :satisfie:

Bram+
8 juli 2008, 13:59
Even iets over Ibanez RG's en S'en: Ibanez duidt met getallen de gitaarseries aan, meestal een drie- of viercijferig nummer. Ze maken allerlei uitzonderingen, maar in de regel zegt het honderdtal iets over welke serie het is, waarbij een RG 620 bijvoorbeeld 'beter' is dan een 520 en hélemaal beter dan een 220 (de tientallen zeggen iets over de pickupconfiguratie, maar dat terzijde).

De gitaren die je nu gekozen hebt zijn die RG 270 uit de post (neem ik aan) en een GRX 170, plus twee gitaren uit de allergoedkoopste Ibanezserie, die GSA60 en GRX70. Deze heben helemaal geen honderdtal, maar zijn 'lager' of vergelijkbaar met gitaren uit de 100-serie. Deze gitaren zitten ook in de 'jumpstart'-pakketjes van Ibanez (waarbij je dus ook een versterker en een tas etc. krijgt).

Als je heel makkelijk denkt, kun je dus het beste voor de 270 gaan omdat die uit de hoogste serie komt, maar zoals al eerder aangegeven zijn er ook redenen te bedenken om alsnog voor de 170 te gaan. Als je zo'n pakket met versterker en GRX70 kan krijgen voor een goede prijs (euro of honderd bieden) is dat ook een goed alternatief. De gitaren zullen elkaar niet veel ontlopen qua kwaliteit.

Als je eenmaal weet dat gitaarspelen wel iets voor je is en je wil erin investeren, kun je altijd kijken naar een 'hogere' RG of S.

Mafia66
8 juli 2008, 14:05
ik ben zelf begonnen op een ibanez gio gax 32, koste me toen 300 euro.
speelde wel goed.
alleen de bas overstemde te erg voor mijn gevoeld en toen heb ik hem verpatst. :satisfie:
Ik vroeg niet met welke gitaren jullie zijn begonnen, alleen welke gitaar jullie mij aanraden.

pupanus1
8 juli 2008, 17:12
Wil je persee Ibanez? Want Squiers zijn 2e hands ook goed betaalbaar, je hebt ook de Squier '51 (kost nieuw iets van 150 euro dacht ik) dat is een combinatie van een Strat met een Tele. Ik heb zelf nooit op dit gitaartje gespeeld maar ik heb er een hoop positiefs over gelezen, hij schijnt wel eerst een goede afstel beurt nodig te hebben maar dat kan je in de winkel vaak gratis laten doen

toon-
8 juli 2008, 17:31
Als je een goedkope versterker wilt, raad ik je die micro cube aan (ja, weer een cube, het zijn gewoon goede beginnersversterkers :)).

Deze is super compact, er zitten meer dan genoeg effecten op en je kan er elk genre mee spelen.

Nieuw zijn ze denk ik rond de 100 euro, maar je kan natuurlijk op zoek gaan naar een tweedehandse.

Nino1110
8 juli 2008, 17:42
ik ben zelf begonnen op een ibanez gio gax 32, koste me toen 300 euro.
speelde wel goed.
alleen de bas overstemde te erg voor mijn gevoeld en toen heb ik hem verpatst. :satisfie:

En een Richwood gekocht!!

Mafia66
8 juli 2008, 20:23
Het hoeft niet persee ibanez te zijn, het moet gewoon te betalen zijn dus maximaal 180euro voor een hele set en hij moet er goed uitzien, geen telecaster. Tweedehands mag ook.

richwoodplayer
8 juli 2008, 20:40
ik weet niet of het een goeie gitaar is, maar het is een hele set voor relatief weinig :hippie:
http://link.marktplaats.nl/163875440

Bram+
8 juli 2008, 21:17
ik weet niet of het een goeie gitaar is, maar het is een hele set voor relatief weinig :hippie:
http://link.marktplaats.nl/163875440
Staat helemaal niks bij over merk en herkomst, dus waarschijnlijk iets Chinees en de kwaliteit is dan vaak ook twijfelachtig.

Heel veel gitaren zijn te duur voor wat ze uiteindelijk bieden, maar er zijn ook redenen waarom een complete nieuwe gitaarset van 150 euro eigenlijk wel troep moet zijn.

richwoodplayer
8 juli 2008, 21:19
Staat helemaal niks bij over merk en herkomst, dus waarschijnlijk iets Chinees en de kwaliteit is dan vaak ook twijfelachtig.

Heel veel gitaren zijn te duur voor wat ze uiteindelijk bieden, maar er zijn ook redenen waarom een complete nieuwe gitaarset van 150 euro eigenlijk wel troep moet zijn.

ja dat is waar.
het is 9/10 keer troep.
maar zijn budget voor een hele setis ook niet echt veel moet ik zeggen.
dan weet je al ongeveer zeker dat het crap is. :chicken:

Daniel91
8 juli 2008, 21:58
Het hoeft niet persee ibanez te zijn, het moet gewoon te betalen zijn dus maximaal 180euro voor een hele set en hij moet er goed uitzien, geen telecaster. Tweedehands mag ook.
Hoe langer je naar gitaren kijkt, hoe mooier een tele wordt. Serieus.

En beter koop je dus gewoon een leuke Cube en kijk je daarna naar een passende tweedehands Ibanez of Epi binnen je budget

Nino1110
9 juli 2008, 15:57
ik weet niet of het een goeie gitaar is, maar het is een hele set voor relatief weinig :hippie:
http://link.marktplaats.nl/163875440

Gast, ga geen dingen aanraden waarvan je niet weet of de kwaliteit hoogstaand is.

Thundermane
9 juli 2008, 16:12
Gast, ga geen dingen aanraden waarvan je niet weet of de kwaliteit hoogstaand is.
Gast, ga niet miepen, er is niks mis met mensen op een idee brengen, wie weet kan iemand die gitaar wel toelichten.

macwilliams
9 juli 2008, 18:23
Zelfde als johnson les paul enz enz enz. Een fabriek vele namen.
En daar waar kwaliteit stopt gaat dit soort shit verder.
Het is vast een "prima" beginners gitaar...Dus.

Koop dan verdmme een stag van €50,- en scharrel er een versterkertje van markt plaats voor 20.

Mafia66
9 juli 2008, 19:50
Oke vind jij het voor mij dan koop ik er 1

Nino1110
9 juli 2008, 20:33
Gast, ga niet miepen, er is niks mis met mensen op een idee brengen, wie weet kan iemand die gitaar wel toelichten.

Ik ga toch geen dingen aanraden aan een beginner die ik zelf niet in me handen heb gehad? Iederen lamlul weet toch dat je voor 150,- geen goede versterker en gitaar kan vinden?

Mafia66
9 juli 2008, 20:39
Ik heb ook niet gezegd dat ik een goede wilde, ik heb gevraagd welke ik het beste kan nemen voor mijn budget.

Daniel91
9 juli 2008, 20:52
Zoek een Cube voor een schappelijke prijs en laat die opsturen...
http://link.marktplaats.nl/179652883

Dan nog een leuke gitaar uit jouw buurt. Laten we eens kijken...

http://link.marktplaats.nl/164241140
of
http://link.marktplaats.nl/178480207
of
http://link.marktplaats.nl/177505129
of
http://link.marktplaats.nl/176647162

Ik neem dan wel aan dat je humbuckers wil? omdat je over ibanez vraagt?

Zo moeilijk is marktplaats toch niet...

Mafia66
9 juli 2008, 21:15
Al die gitaren die jij me gaf vind ik echt nisk behalve over de cort weet ik het niet is die beter dan de ibanez gsa60?

toon-
9 juli 2008, 21:19
Meneer Maffia,
Ga gewoon naar een gitaarwinkel, test beginnersgitaren en neem degene die jij het vlotst vindt spelen.

Mafia66
9 juli 2008, 21:33
al gedaan, waar ik woon heb je 4 winkels ze hebben geen gitaren voor mijn budget en die ze wel hebben zijn gitaren waarvan mij door alle gitarenkenners word aangeraden om niet aan te beginnen. + Daar zijn ze veel duurder dan op internet.

Riky
9 juli 2008, 21:40
je moet je realiseren dat je voor het budget dat jij gewoon geen top gitaar hebt die aan al je eisen zal voldoen...

Je zegt wel wat je niet mooi vind , maar niet wat je wel mooi vind... wat je krijg is van die zeik topics wat wel goed is en niet goed... bla bla bla...
Stel gewoon duidelijke vragen dan weet iedereen waar hij/zij naar op zoek kan gaan voor en stel niet te hogen eisen...

koop een Dean Evo met een roland cube... Prima beginners set voor extreem weinig geld...

toon-
9 juli 2008, 21:43
al gedaan, waar ik woon heb je 4 winkels ze hebben geen gitaren voor mijn budget en die ze wel hebben zijn gitaren waarvan mij door alle gitarenkenners word aangeraden om niet aan te beginnen. + Daar zijn ze veel duurder dan op internet.

Ik ben begonnen op een Stagg, dit is waarschijnlijk één van de merken die je wordt afgeraden om mee te beginnen. Maar qua sound ga je, als beginner zelf, sowieso weinig of niets verschil merken tussen een relatief 'slechte' beginnersgitaar en een relatief 'goede' beginnersgitaar en de afwerking/bespeelbaarheid van een beginnersgitaar is nooit super, maar hier merk je zelf geen shit van als je nooit op een dure gitaar hebt gespeeld.

Dit alles is mijn eigen ervaring en het is gewoon een tip, doe ermee wat je ermee wilt doen :)

Riky
9 juli 2008, 21:46
Ik ben begonnen op een Stagg, dit is waarschijnlijk één van de merken die je wordt afgeraden om mee te beginnen. Maar qua sound ga je, als beginner zelf, sowieso weinig of niets verschil merken tussen een relatief 'slechte' beginnersgitaar en een relatief 'goede' beginnersgitaar en de afwerking/bespeelbaarheid van een beginnersgitaar is nooit super, maar hier merk je zelf geen shit van als je nooit op een dure gitaar hebt gespeeld.
Dit alles is mijn eigen ervaring en het is gewoon een tip, doe ermee wat je ermee wilt doen :)

precies! Mee eens!!

snaarplukker
9 juli 2008, 23:21
Ik heb ook niet gezegd dat ik een goede wilde, ik heb gevraagd welke ik het beste kan nemen voor mijn budget.
Als je nog nooit electrischgitaar hebt gespeeld kan je beter deze nemen.
http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/electrische_gitaren_aanbiedingen_en_overige/leem_gp10_electrisch_gitaar_pakket_37469
Hij lijkt precies op een Fender Stratocaster (wel €900,-- goedkoper) en wordt aanbevolen door muziek-leraren. Je zit met deze nog eens € 50,-- onder je budged, dus houdt je nog geld over.

Beter een goedkope gitaar die meevalt dan een dure die tegenvalt.

Cees

macwilliams
10 juli 2008, 00:02
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/176679061-stagg-electrische-gitaar.html?return=eJxNjtuKgzAQht%2BlUO800Wq1EVncN wma1ZCDITOh3S59905gF%2Fbq%2F745MVLU4kcLPoJoroM4gZJ x2ccdMQjGzBGUr5yMBoOVEqHylrn01MqUypfaA8bklEflGXgp4 %2F9KuWmUkVJZZTBqWHa29O1Q7ejsx8NOdbHChMf5Mtfny2dIB JzAks19M2RsMrYZV02YS0j51IEQvlb4W8bfZUeN2dMHUS95%2B pEHbrzt%2BmzfZB2%2F3rp80dzJAOW2kRyQ7zdFCGniBUScQjq NrzfDI1qh&df=1&fta=eNpNkF1uwyAQhO%2FCQ553Mb%2BLfIVewUK161olCTI4cR vl7gUrVH1B5vPMzjKeDD1SOdi2huHmQ2IuEWJHbA89nsbU5yuh ixuBC0iaGxc4aWHcuJALmX6W6NLHmKooF9E50mU7T%2Bvy7sJO aEFI7cI3SVBWGvd1p5T9PLtrXAhPMW49nNKa%2B7jVZEEs%2Bn lirvws17LGMpaVPCGnx1LGJ7LEUGuQ0HHRdAdTSltQWBl%2FMY XaoDUH617MQJFCB5WJphOyAyN1ZbIxEIpzfnhVY1wjSm0q0y3X aNN14mDm3zyU6phnm64ktAxsD5EWlbF4mBH%2FNgSuZE1%2Bll pLB%2Fka%2FZiGMF3m%2FFml1Y5A7H1b12G5jNPeaPGf%2FT7U Ektv49EOJ%2BbvzL29Pm%2B1T6DH8%2FkLkKWJ9g%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

Mafia66
10 juli 2008, 00:21
Als je nog nooit electrischgitaar hebt gespeeld kan je beter deze nemen.
http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/electrische_gitaren_aanbiedingen_en_overige/leem_gp10_electrisch_gitaar_pakket_37469
Hij lijkt precies op een Fender Stratocaster (wel €900,-- goedkoper) en wordt aanbevolen door muziek-leraren. Je zit met deze nog eens € 50,-- onder je budged, dus houdt je nog geld over.

Beter een goedkope gitaar die meevalt dan een dure die tegenvalt.

Cees
Bedankt, maar ik ga doen wat me het meest word aangeraden. een roland cube micro versterker halen en dan nog een gitaar dat tweedehands 150 plusminus kost. En dat word waarsgynlyk dit voor 160 eu: Ibanez GSA60 (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/179481748-ibanez-gsa60-jumpstart-elektrische-gitaar-startset.html%3Freturn%3DeJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%252 FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12 wJaGMKKxrNg%252F7hq7EasrQFGiXQX47o%252BPjws7Kfj%25 2B4VB4M%26df%3D1)
Ik vond ook deze versterktje voor 30 euro, het heeft 100 watt en 8 ohm is dat niet goedkoop of zuigt die versterktje meer dan een stofzuiger? Vigilante 30watt 8ohm (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/179999620-mooie-versterker-van-het-merk-vigilante.html%3Freturn%3DeJxFjt1ugzAMhd%252BlEr2D QAijC0ITe5MMshHlV7Fpu0579znapF35O8f2sZXs5JeR7QSSPw l5Aq3yuk87YpKM2Zh0aLzKFpNTCqEJjvnjYbStdahNAMyH1wF1 YFedAXW2VOo3BaX%252FYVCpzNZRDM2O3r3c3dydN5gxVv3SVf 1rOghaAkdqGfmlIC8oBsLNEBYLqT5MIoT3DX7NhH%252B7nvwl 0B%252FZrGX4XsK7cRxLhPskJZ7FZehJ2RspH6PRFR94%252B% 252F8z9SKUa%252Fyc0jG3p%252Bn7BxWyWBo%253D%26df%3D 1%26fta%3DeNpNkF1uwyAQhO%252BC1DybP2PvylfoFSwUaIqC YwR24jbK3bs0sVoeEPo0uzODhQ7uhS625jhebSwMC3BOYIsDP7 gyLDNwTCs0GDkY0WEUYJRGFwDjAt8hYflwBTAtpJkSXNbJ53DE uNEiY4zG%252BAWqV52WeL7BNM%252FBv4nm6nNZfD77jHMJIA 4prUNT7RWwZE%252BeYSDnAhJYcJTLgoF7II8CPTBu6kat%252 Bl32ZHRa0VQm%252FjMpZWVyZ63sNG9FZeqPtap%252F6vTOjO a95rqy9sV0r5XRhmYf9FMUbpmTdWWM%252FnJaPquyJuQNsOOa 8xguzm87pfnJbmNtR4Xcb24BzN4Yvr%252Be11q0gfvj8QNgtX UX%26fta_ind%3D2%26fs%3D1)

Mafia66
10 juli 2008, 14:33
Hoe veel moet een tweedehandse roland cube micro gaan kosten eigenlijk? Nieuw is het 95 euro en hoeveel moet ik maximaal neertellen voor een 2de handse? Ik heb er wel een paar gevonden op internet voor 50 enz, is dat de normale prijs voor een tweedehandse?

M Kactus
10 juli 2008, 15:20
Hoe veel moet een tweedehandse roland cube micro gaan kosten eigenlijk? Nieuw is het 95 euro en hoeveel moet ik maximaal neertellen voor een 2de handse? Ik heb er wel een paar gevonden op internet voor 50 enz, is dat de normale prijs voor een tweedehandse?

Jeetje, jij zit ook vol vragen, hè :) Ja, vijftig euro is geen verkeerde prijs. Die gitaar die je aanhaalde is ook een leuke beginnersgitaar, maar die dean die hier een beetje hoger staat is zeker ook de moeite waard.

Mafia66
10 juli 2008, 15:32
Jeetje, jij zit ook vol vragen, hè :) Ja, vijftig euro is geen verkeerde prijs. Die gitaar die je aanhaalde is ook een leuke beginnersgitaar, maar die dean die hier een beetje hoger staat is zeker ook de moeite waard.
Ik weet niet, die deans spreken me totaal niet aan. Ik vind ze niet zo mooi misschien in het echt wel maar ja dat weet ik niet en als ik zo kijk er komen geen vonkjes over..

M Kactus
10 juli 2008, 15:33
Ik weet niet, die deans spreken me totaal niet aan. Ik vind ze niet zo mooi misschien in het echt wel maar ja dat weet ik niet en als ik zo kijk er komen geen vonkjes over..

Hoeft ook niet. Je hebt nu informatie genoeg om naar een winkel te stappen of om een verkoper te benaderen (misschien best iemand ervaren meenemen ?) en je keuze te maken. Daar horen vonkjes bij :).

Mafia66
10 juli 2008, 16:14
Hoeft ook niet. Je hebt nu informatie genoeg om naar een winkel te stappen of om een verkoper te benaderen (misschien best iemand ervaren meenemen ?) en je keuze te maken. Daar horen vonkjes bij :).
Je hebt gelijk, ik weet niet waarom ik ook zo moeilijk doe, ik wil gewoon geen miskoop maken :P

Daniel91
10 juli 2008, 20:41
En zoiets dan?
http://link.marktplaats.nl/174471388
Je zei dat je die Cort wel mooi vond, en een Micro Cube wou, dit is de perfecte combinatie! :)

Mafia66
10 juli 2008, 21:05
Ja ik had daar al op geboden, ik wacht op reactie terug. Ik ben die dinggdongg

Mafia66
10 juli 2008, 22:51
pff, mensen op marktplaats reageren nooit terug...

Daniel91
10 juli 2008, 23:00
Terugreageren? :)

Meestal kun je beter even bellen, hier staat helaas het nummer niet bij

En gisteravond half negen is toch nog niet zo heel erg lang geleden? Er zijn zat mensen die maar één keer of een paar keer per week hun email checken...

Daniel91
10 juli 2008, 23:08
Gewoon doen, die amp en fx doen beide al 50 euro op Marktplaats, dus als je die Zoom niet wilt houden verkoop je die en heb je voor 50 euro een Cube 15 (wat al goedkoop is), met een gratis gitaar! (weet je ook welk model?)

Ik heb geen idee welke kwaliteit een Phoenix is, en of er verschil tussen kwaliteit bij verschillende modellen is, maar je kunt het altijd proberen..

-edit-
ik zie het al op Marktplaats: een telecaster
Die vond je toch niet mooi? Dan verkoop je die ook en heb je een gratis amp... :)

Mafia66
11 juli 2008, 04:17
Het word steeds duidelijker voor mij :D Ik heb alleen nog wel een vraag over wat het verschil is tussen 3 single coil/ 2 single coil 1 humbucker/ 1 single coil 2 humbucker/ 2 humbucker.

Mafia66
11 juli 2008, 05:04
En welke kan ik het beste nemen? owja en wat is er qua geluid verschil tussen een telecaster en een stratocaster,

macwilliams
11 juli 2008, 06:25
Ja ik had daar al op geboden, ik wacht op reactie terug. Ik ben die dinggdongg


Hee ding dong gosertje,

Dat kampen dat is hier bij mij. Ik weet niet wat
je van plan bent maar als het de bedoeling is om
hem op te halen dan wil ik wel even met je mee
wandelen om hem te testen hoor. Zorg er dan
wel voor dat je aankomende week een afspraak
maakt. Op maandag,dinsdag en woensdag avond
na 16:30 kan ik. Daarna ben ik ongeveer 3 weken
onbereikbaar.

Succes

pupanus1
11 juli 2008, 07:41
super tof mac, als ik jou was mafia zou ik dat aanbod zeker accepteren :)

Mafia66
11 juli 2008, 14:32
Hee ding dong gosertje,

Dat kampen dat is hier bij mij. Ik weet niet wat
je van plan bent maar als het de bedoeling is om
hem op te halen dan wil ik wel even met je mee
wandelen om hem te testen hoor. Zorg er dan
wel voor dat je aankomende week een afspraak
maakt. Op maandag,dinsdag en woensdag avond
na 16:30 kan ik. Daarna ben ik ongeveer 3 weken
onbereikbaar.

Succes
Heey mac, heel erg bedankt men, super tof van je :D alleen hij stuurt geen reactie terug en kampen is 100km ver van waar ik woon :D Dus ik denk dat het toch via rembours gaat :D Toc heel erg bedankt, you're the man.

macwilliams
11 juli 2008, 14:42
Ach ik vind dat een kleine moeite, ik woon in kampen dus voor mij dichtbij. Ik hoop voor je dat we gauw reageren. Maar het zou me niets verbazen al de adverteerder op vakantie is en daarom niet reageert.