PDA

View Full Version : Akoestische snaren



YB
7 juli 2008, 14:39
Hallo Allemaal,
Ik ben op zoek naar nieuwe snaren voor mijn mooie westerngitaartje.
Ik heb het liefst een 0.11 setje met een mooie diepe volle klank. Het moet alleen niet dof gaan klinken. Ik heb nu een een GHS set op mijn gitaar zitten waar ik redelijk tevreden mee ben maar ik hoop dat er nog iets beters is.
Ik zou graag een 3 pack willen kopen om het wat goedkoper te houden.
Ik wil max ongeveer €30 voor een 3 pack geven.

Yannick

LaurentB
7 juli 2008, 16:01
Dat is een kwestie van proberen: d'Addario klinkt tamelijk helder, evenals Elixir Nanowebs en Dean markley. Martin SP klinkt wat warmer.

peter_heijnen
7 juli 2008, 16:18
John pearse zijn prachtige snaren, maar 3 setjes voor 30 euro gaat je denk ik niet lukken.

Harald
7 juli 2008, 16:28
En bij het beoordelen van de prijs ook rekening houden met de houdbaarheid. Elixer koop je ook niet voor die prijs, maar ze gaan wel duidelijk langer mee (kanttekening is wel dat als je verschillende open stemmingen gebruikt ze bij mij de neiging hebben eerder te breken. Dan is de winst van het langer gebruik weg). Hoe dat bij John Pearse is weet ik niet.


Maar snaren is heel persoonlijk. Veel verschillende snaren proberen. Blijf zelf toch nog vaker gewoon weer eens wat proberen, of even een tijdje andere snaren. Op een of andere manier is dat wel fijn. Akoestisch dan toch. Elektrisch ben ik wat constanter.

--=HANS=--
7 juli 2008, 16:35
Als je voor een diepe volle klank gaat zou ik denk ik toch overwegen om niet 0.11 maar 0.12 te proberen. Gebruik zelf alleen maar 0.12 van d'adario en martin voor m`n staalsnarige gitaren. Heb in het verleden wel eens 0.11 geprobeerd maar vond het vaak te licht, te zangerig.

Succes!

stratestic
7 juli 2008, 22:59
Iemand trouwens enig idee waar ik in Nederland John Pearse snaren kan kopen?

HenryCrun
7 juli 2008, 23:16
http://www.lordofthestrings.com/lots/RAPRD/Thomastik-PJ116-John-Pearse-Folk/11001636.html

sanderz
8 juli 2008, 08:19
Iemand trouwens enig idee waar ik in Nederland John Pearse snaren kan kopen?

Sacksioni in Amsterdam.

Daar heb ik ze vorig jaar gekocht voor 12,50 per set.

Bij Lord of the Strings zijn ook John Pearse maar flatwound. Bij Sacksioni hebben/hadden ze de normale

beruk
8 juli 2008, 08:42
Ik heb Martin SP. Na DR, Elixir en de mindere martins uitgeprobeerd te hebben. 12. dat wel, na advies van de gitaar ontwerper. (Kreeg ik gewoon een mailtje van de legendarische Bozo Padunavac :hippie: )