PDA

View Full Version : 2 controllers



WillemdaGuide
7 juli 2008, 13:48
Hoi allemaal,
Ik ben bezig met mijn setup eens helemaal opnieuw in te richten.
Als amp gebruik ik mijn ENGL Screamer 50 met 2x12. In de FXloop hangt een Rocktron Replifex, (ook voor channelswitch). Voor mijn neus heb ik een pedalboard met een wah (true bypass) hiernaast gebruik ik een MI audio blues pro en Crunchbox, een MXR Phase90, ISP Decimator en misschien nog een comp.
Aangezien ik de replifex en pedalen middels pre-sets wil schakelen heb ik een Musicomlab EFXMKII aangeschaft, een looper en midiswitcher ineen. Met deze unit programeer ik de loops op mijn board, de presets van de replifex en de kanalen van mijn amp. (moet ik allemaal nog uitzoeken, heb de unit net binnen)
Nu heb ik ook nog van Axess-Electronics een MFC-5 die 8x CC kan uitsturen.
Ik heb het plan opgevat om deze beide switchers samen te gebruiken, de musicomlab in presetmode en met de MFC-5 middels CC's de mogelijkheid te hebben om specifieke effecten van de replifex in en uit te schakelen (denk hierbij aan chorus, flanger, delay enz)

Het eerste waar ik al tegenaanloop is dat de twee switchers beide alleen een midi out hebben. Hoe kan ik dit tot één signaal verwerken (kan dat uberhaupt?!?) Ten tweede is wat ik wil wel mogelijk met de units die ik heb.

Zoals je vast wel begrijpt heb ik nog niet heel veel ervaring met midi, niet meer dan simpel preset wisselen op een multifx met een controller.
Dit gaat wel wat dieper. Ik hoop dat iemand hier wat van begrijpt en eventueel ook nog kan vertellen hoe en wat.
Alvast bedankt!

piezo
7 juli 2008, 14:59
Om 2 MIDI-stromen te "mengen" moet je een MIDI-merger hebben. Die zijn er van bijvoorbeeld Midisolutions.

Als je een grotere verzameling MIDI toestellen hebt, is een programmeerbare MIDI-patchbay handig, bijvoorbeeld van Roland/Edirol.

Verder voorzie ik weinig moeilijkheden voor wat jij wilt.

WillemdaGuide
7 juli 2008, 15:13
ik neem aan dat midisolutions het merk is?
Zal dat eens door google halen.
Zou tof zijn als het werkt zoals ik voor ogen heb. Zoals ik al zei, veel kennis van midi heb ik nog niet, zal dus wel even zweten worden!

paulusdeBKB
7 juli 2008, 22:47
Er bestaat ook een hele kleine midi-merge, van het bedrijf Anatek. Pocket merge heet die volgens mij.

WillemdaGuide
8 juli 2008, 08:37
Bedankt voor jullie reactie,
Gisteren via e-bay direct maar zo'n mercher gekocht van midisolution.
(Feedback €95,- ebay $59) tel uit je winst
Dit werkt toch ook als ik beide controllers via het zelfde midikanaal uit wil sturen?

piezo
8 juli 2008, 10:27
Ja, de werking van een midi merger is vergelijkbaar met het "ritsen" op de snelweg. De boodschappen worden met bepaalde prioriteiten tussengevoegd, zonder inhoudelijk iets te veranderen.