PDA

View Full Version : Vox Footswitch schema



Chroxy
7 juli 2008, 13:44
Ik heb een Vox Ac-15; die kan je dmv een stereo plug die naar een footswitch gaat laten schakelen of Reverb en Tremelo aanstaat (of uit).

Dit wordt dus een vrij eenvoudig schema'tje, maar ik kan nergens zoiets vinden? Hefet iemand misschien er 1tje liggen?

En is het mogelijk hier ook leds in te bouwen, of is dit alleen mogelijk met een externe stroombron (batterij/9volt adapter)?

ponq
7 juli 2008, 15:45
Mijn Ac-30 (die je ff hebt gezien ;) ) heeft een simpele switch. Als ik t me goed herinner was het twee keer een DPDT die als SPDT was bedraad.

De AC-30 levert stroom aan de switch. Er zit geen adapter/batterij in de switch zelf. Aansluiten gaat via een stereo jack kabel.

Chroxy
8 juli 2008, 15:34
das tof te horen, dan neem ik aan dat dat bij de AC-15 ook is.

Alleen, ik weet wat een SPDT en DPDT is, alleen als een SPDT bedraden? zegtm e niks. Is er nie ergens online een schema te vinden?

Trouwens al een a/b gebouwd voor je AC-30? ;)

ponq
8 juli 2008, 15:38
ha nee, nog geen A/B voor mezelf. Er kwam een opdractje tussendoor voor een ABY om twee amps aan te sturen ;)

Wat ik bedoel is dat er DPDT switches inzitten waarvan maar 1 kant wordt gebruikt. (bijv alleen de linker-rij pootjes). Waarschijnlijk heeft de fabrikant een hele berg DPDT's gekocht en is het goedkoper deze te gebruiken dan speciaal SPDT's te bestellen.