PDA

View Full Version : nieuwe tremolo deluxe player strat



jimihattricks
7 juli 2008, 13:41
ik overweeg om de tremolo op mijn (2ehandse) deluxe player strat te vervangen..

het pookje beweegt wat heen en weer in zijn gat als ik de tremolo gebruik (als jullie snappen wat ik bedoel).. de uitsparing voor de pook zit volgens mij dus niet meer helemaal strak in het tremblok

dat lijkt me niet echt okay.. verder doet de trem het uitstekend trouwens

maargoed, nu ben ik bij tonefactory aan het kijken, en de volgende trems heb ik op het oog:

Diego Deluxe (ong 45 euro)
Wilkinson Vintage (ong 45 euro)
'merkloze' Vintage Trem (ong 25 euro)

Mijn vraag is alleen: dat 'push-in' pook-systeem op de Diego en de Wilkinson, kun je daarmee wel nog steeds je trempook 'uit de weg' draaien als je niet aan het tremoleren bent? Of blijftie in een vaste stand staan?

Want dat vind ik wel een vereiste.. als dat niet kan, ga ik maar voor die merkloze trem

Puerco
7 juli 2008, 14:03
Houd er rekening mee dat je kans loopt dat de gaatjes niet overeen komen en je dus opnieuw moet boren (blijft een rotgevoel om in een glanzende body te boren).
Die speling kun je oplossen met een stukje teflon tape (wat de loodgieter gebruikt voor geschroefde gas/water leidingen). Dat dunne niet plakkende tape dus:
http://www.drsfostersmith.com/images/Categoryimages/normal/p_925224_20774D.jpg
Klein beetje om het schroefdraad winden, afscheuren en erin schroeven. Speling ben je kwijt dan en als je hem in een bepaalde stand zet blijft hij zo hangen.

jimihattricks
8 juli 2008, 11:10
hmmm.. mkay tnx

maar in principe zouden die trems toch allemaal goed moeten passen op een standaard stratbody? ten minste, dat beweren die fabrikanten wel allemaal.. en ik lees op harmony-central dat die Diego en die Wilkinson ook gewoon passen

anyway, het is niet een beetje speling, het lijkt zelfs steeds meer te worden eigenlijk.. (ik merk het nu vooral omdat ik bezig ben met de 'beat it'-solo)

en ik wil dus net wel dat ik de trem uit de weg kan duwen als ik hem niet nodig heb.. toch is je oplossing het proberen waard

Lexvandoef
8 juli 2008, 12:02
Die Diego trem is heel erg fijn vind ik. Erg stabiel, hoewel de push-in pook minder fijn is dan de floyd bevestiging op die Diego's.

jimihattricks
8 juli 2008, 12:06
Die Diego trem is heel erg fijn vind ik. Erg stabiel, hoewel de push-in pook minder fijn is dan de floyd bevestiging op die Diego's.

okay, maar die push-in pook kun je dus inderdaad niet uit de weg duwen?

Lexvandoef
8 juli 2008, 12:10
okay, maar die push-in pook kun je dus inderdaad niet uit de weg duwen?

Ohjawel, je kunt hem gewoon 'ronddraaien' als dat is wat je bedoelt.

jimihattricks
8 juli 2008, 13:42
okay, dat wilde ik ff weten..

waarom vind jij die push-in pook minder fijn dan een floyd bevestiging..? en wat moet ik me precies bij een floyd bevestiging voorstellen (ik heb geen floyd-equipped gitaren)

Lexvandoef
8 juli 2008, 19:15
De push in pook heef net wat meer speling in de pook dan de floyd bevestiging. De Floyd bevestiging heeft als het ware een ringetje op de pook dat je vastdraait op de trem. Resultaat is spelingsvrij kunnen tremoleren en je pook hangt vrij (kan dus rond draaien).

Maar die met de pushin pook is ook goed, speling is nog steeds minimaal.

G.G.
8 juli 2008, 19:55
Maar die met de pushin pook is ook goed, speling is nog steeds minimaal.

Klopt, ik heb nu twee strats met die push in, en heb er in het verleden nog eentje gehad. Met alle drie nooit problemen gehad. (moet wel zeggen dat ik hem niet echt mishandel)

Lexvandoef
8 juli 2008, 22:40
Ik heb Nielsjes z'n 2 strats in handen gehad, eentje met floyd diego en eentje met push in diego. Die met push had al wat speling (minimaal, maar toch) terwijl de floyd (die nota bene langer mee gaat al) nog helemaal nergens last van heeft.

jimihattricks
9 juli 2008, 11:01
Klopt, ik heb nu twee strats met die push in, en heb er in het verleden nog eentje gehad. Met alle drie nooit problemen gehad. (moet wel zeggen dat ik hem niet echt mishandel)

okay.. als ik voor 45 euro weer een paar jaar vooruit kan vind ik t best.. als je dingen veel gebruikt gaan ze slijtage vertonen, dat is onvermijdelijk.. frets gaan ook niet eeuwig mee