PDA

View Full Version : Les Paul vraagje



JipStoop
7 juli 2008, 12:46
Ik heb hier al eerder geroepen dat ik een Les Paul zoals Buckethead wil hebben, dat wil zeggen, body en hardware wit, en nu vroeg ik me af welke LP's er allemaal in het wit te krijgen zijn. Weet iemand dat?

(en dan heb ik het niet over opnieuw verven van een LP)

Mr.Fingers
7 juli 2008, 12:47
http://www.gibson.com/en%2Dus/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/

Orpheo
7 juli 2008, 13:05
Ik heb hier al eerder geroepen dat ik een Les Paul zoals Buckethead wil hebben, dat wil zeggen, body en hardware wit, en nu vroeg ik me af welke LP's er allemaal in het wit te krijgen zijn. Weet iemand dat?

(en dan heb ik het niet over opnieuw verven van een LP)

alleen de studio en de custom. d'r is een classic custom die is antique white, en niet WIT wit.

JipStoop
7 juli 2008, 13:12
Is een LP Studio aan te raden ? En dan in Classic White of "Wit Wit" ?

pannekoek
7 juli 2008, 13:16
Is een LP Studio aan te raden ? En dan in Classic White of "Wit Wit" ?


gibson les paul studio's zijn echt waanzinnige gitaren voorhun geld! ik heb er zelf 1 en die gaat absoluut nooit meer weg!

JipStoop
7 juli 2008, 13:18
Hoe reageert de LP Studio op 2 Alnico II Pro elementen ?

Orpheo
7 juli 2008, 13:36
Hoe reageert de LP Studio op 2 Alnico II Pro elementen ?

als elke andere les paul. hoezo zou 't anders 'reageren'? :)

JipStoop
7 juli 2008, 14:52
als elke andere les paul. hoezo zou 't anders 'reageren'? :)


Ander hout misschien, of misschien minder kwaliteit dan ander LP's

JP074
7 juli 2008, 14:59
Hey,
de standaard 498t en 490r in de studio zijn ook alnico's . Ik heb een sg met diezelfde elementen en ben er zeer te spreken over. Ik weet dus niet of het wel zo zinvol is er direct andere in te doen. Ook de les paul custom heeft trouwens die 498t en 490r. Ik vind ze goed; goede toon, vol, goede sustain.

Orpheo
7 juli 2008, 15:12
Ander hout misschien, of misschien minder kwaliteit dan ander LP's
nee. ze hebben hetzelfde hout als iedere andere LP, behalve ebben toets, dat geeft iets meer helderheid en strakheid, wat nooit kwaad kan, zeker niet met alnico2pro's.

pannekoek
8 juli 2008, 12:51
nee. ze hebben hetzelfde hout als iedere andere LP, behalve ebben toets, dat geeft iets meer helderheid en strakheid, wat nooit kwaad kan, zeker niet met alnico2pro's.

het rosewood op de lp studios is zeker niet verkeerd hoor!
het is natuurlijk puur smaak, de 1 heeft liever ebben en de ander rosewood

Orpheo
8 juli 2008, 13:19
het rosewood op de lp studios is zeker niet verkeerd hoor!
het is natuurlijk puur smaak, de 1 heeft liever ebben en de ander rosewood

ik zeg toch niks over rosewood?! de LP studio alpine white heeft trouwens een EBBEN toets.

pannekoek
8 juli 2008, 13:25
ik zeg toch niks over rosewood?! de LP studio alpine white heeft trouwens een EBBEN toets.


ik ben helemaal verward ^^

op mijn les paul alpine white studio dacht ik idd ebben te zien, toen had jij het over rosewood op de lp studio's dus ik dacht: he?!?!?!?! ik ging meteen ff naar de gibson site en daar stond idd dat het rosewood was.

dus heb ik nou rosewood (dat wel erg zwart is) of ebben op me les paul? ><
volgens mij is het ebben maar gibson zegt dat het rosewood is

bron: http://www.gibson.com/en-us/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/studio/

Orpheo
8 juli 2008, 13:32
ik ben helemaal verward ^^

op mijn les paul alpine white studio dacht ik idd ebben te zien, toen had jij het over rosewood op de lp studio's dus ik dacht: he?!?!?!?! ik ging meteen ff naar de gibson site en daar stond idd dat het rosewood was.

dus heb ik nou rosewood (dat wel erg zwart is) of ebben op me les paul? ><
volgens mij is het ebben maar gibson zegt dat het rosewood is

bron: http://www.gibson.com/en-us/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/studio/

nee, tis echt ebben. kijk maar:

http://www.gibson.com/en-us/Divisions/Gibson%20USA/Products/LesPaul/Studio/specs/

ebben dus op de witte versies!

en waar had ik't nu over rosewood dan?

JipStoop
8 juli 2008, 13:44
Dus een witte LP Studio, met die Ebben toets, met Alnico II Pro elementen is een goede keuze ? :)

Orpheo
8 juli 2008, 13:58
Dus een witte LP Studio, met die Ebben toets, met Alnico II Pro elementen is een goede keuze ? :)

tja. ligt eraan welke stijlen je speelt. ik zou 't NOOIT doen. ik zou er een JB/jazz setje ingooien, of een duncan distortion-setje, of een set EVO's, of beter: bareknuckle Miracle Man in e brug, nailbomb in de neck.

JipStoop
8 juli 2008, 14:05
Ik wil graag het geluid van Slash evenaren met die LP, en naar mijn weten speelt hij (voornamelijk) met Alnico II Pro. Kan ik er anders beter andere elementen in zetten ? Ze moeten wel in het wit te krijgen zijn :)

Orpheo
8 juli 2008, 14:14
Ik wil graag het geluid van Slash evenaren met die LP, en naar mijn weten speelt hij (voornamelijk) met Alnico II Pro. Kan ik er anders beter andere elementen in zetten ? Ze moeten wel in het wit te krijgen zijn :)

oooooooohhhhhhh *lichtje gaat branden*


nee, dan zit je goed met een A2P in de brug. ik raad de a2p af voor de hals. alsof je tonepot constant dicht zit ,ondanks dat ie open is. Geen warme solo's met heldere noten die uit m'n amp wandelen, maar alsof er een doek op m'n amp ligt. Lag niet aan de amp, want met andere gitaren had ie dat niet -> de pup is 't dus.

Mijn advies: koop een a2pro, zet 'm in de halspositie, kijk hoe dat is. lekker? top! neem je er nog een voor de brug. is ie niet lekker in de hals, zet 'm in de brug, en neem je een air norton in de hals. die pup is heel warm, een echte rock-pup (hoewel ie metal-leads of blues, en zelfs jazz, perfect kan; perfecte allrounder zonder compromissen), maar hij is wel heel helder(daarom kan ie jazz zo goed). met je tonepot dicht heb je hetzelfde geluid als de a2pro in de hals.

Het gekke is dat tone niet zoveel effect heeft op de a2pro. Mijn idee is dat ie al zo weinig hoog heeft, dat er weinig 'hoog af te rollen' valt.


kortom:

a2pro kopen, in hals doen. bevalt t? koop je er nog een, zet je die erbij.

bevalt 't niet?air norton kopen, en a2pro in de hals.

Kijk, slash' sound krijg je nooit. nooit 100%. wel benaderd, maar probeer slash' sound te gebruiken om je eigen tone te maken. Ik heb veel meer respect voor iemands eigen tone, dan een exacte kopie van de tone van een bekende speler.

JipStoop
8 juli 2008, 14:25
Kan ook gewoon een Alnico II Pro in de brug (laten) zetten en zo'n Air Norton in de hals zonder te proberen.
Klinkt goed namelijk en die Air Norton is in het wit te krijgen.

Had Buckethead geen Air Norton in 1 van zijn gitaren zitten ?

WillemdaGuide
8 juli 2008, 14:36
Ik vind de studio die ik heb voller en dieper klinken qua clean dan mijn standard die weer heftiger scheurt. In beide zitten de stock elementen en beide gitaren zijn van halverwege/eind jaren negentig. Vond het verschil in klank opvallend, niet in de zin van beter of slechter, gewoon anders

Orpheo
8 juli 2008, 14:38
Kan ook gewoon een Alnico II Pro in de brug (laten) zetten en zo'n Air Norton in de hals zonder te proberen.
Klinkt goed namelijk en die Air Norton is in het wit te krijgen.

Had Buckethead geen Air Norton in 1 van zijn gitaren zitten ?

bucketheadh eeft en air norton in de brug en een tonezone in de hals.

a, dat kan natuurlijk ook :) zeker niks mis mee, met wat je oppert.

JipStoop
8 juli 2008, 15:06
Wat voor geluid zal die combinatie geven ?

Hoe klinken dingen als Sweet Child O'mine op een Tonezone ?

Orpheo
8 juli 2008, 15:08
Wat voor geluid zal die combinatie geven ?

Hoe klinken dingen als Sweet Child O'mine op een Tonezone ?

de tonezone is heel warm, bijna modderig. ik zou 't niet doen in ieder geval. buckethead speelt op amps die dat warme wel nodig hebben (en het laag van de tonezone nodig hebben om een strak geluid te behouden).

ik zeg je; air norton in de hals.

R.J
8 juli 2008, 15:10
En dan een alnico pro in de brug, lekkere combinatie.
Zou je kunnen doen

JipStoop
8 juli 2008, 15:13
Alnico II Pro in de brug en Air Norton in de hals wordt het dan.
Nu nog even kijken of op die Amerikaanse pagina waar ik die Alnico II Pro in het wit zag staan ook de Air Norton in het wit heeft.

Orpheo
8 juli 2008, 15:14
En dan een alnico pro in de brug, lekkere combinatie.
Zou je kunnen doen
my thoughts exactly.

als je echter meer power wilt, zou ik gaan voor 2x air norton.

zie de A.N. maar als een opgevoerde alnico2pro.

JipStoop
8 juli 2008, 15:18
my thoughts exactly.

als je echter meer power wilt, zou ik gaan voor 2x air norton.

zie de A.N. maar als een opgevoerde alnico2pro.

Klinken dingen als Guns & Roses dan nog behoorlijk, met 2 Air Nortons ?

EDIT: Hier staat de Alnico II Pro in het wit tussen voor de liefhebber: - klik - (http://www.guitarpartsresource.com/pickups_sdhumaph1.htm)
$79.95 plus $35.00 verzendkosten maakt $114.95 totaal, is gelijk 73.13 euro :)

Orpheo
8 juli 2008, 15:30
Klinken dingen als Guns & Roses dan nog behoorlijk, met 2 Air Nortons ?

EDIT: Hier staat de Alnico II Pro in het wit tussen voor de liefhebber: - klik - (http://www.guitarpartsresource.com/pickups_sdhumaph1.htm)
$79.95 plus $35.00 verzendkosten maakt $114.95 totaal, is gelijk 73.13 euro :)

ja joh, makkelijk :) zoals ik zei, tis een ongelooflijk allround element. smoothe lead ala slash, superstrakke palmmutes ala metallica (niet hun TONE< maar wel zo strak), de snelle (funky, soms) loopjes vna buckethead, de squeels van zakk wylde. en zonder compromis hoor. hij is met crunch los genoeg voor GnR, thin lizzy, the darkness, etc etc,en me high gain is ie strak genoeg voor de hardste heavy metal.

JipStoop
8 juli 2008, 23:19
Iemand anders nog een mening over Alnico II Pro of Air Norton elementen in een Les Paul ?

pannekoek
9 juli 2008, 00:08
ik speel dus ook op een gibson les paul studio alpine white met orginele gibson pickups er nog in en de slash sound die haal ik echt makkelijk, echt geweldig vind ik het, precies de sound van slash (of anders wel heel dichtbij) persoonlijk vind ik mijn sound zelf beter (maar dat komt natuurlijk omdat ik youtube kwaliteit hoor)

i.c.m mijn marshall jvm410h

JipStoop
9 juli 2008, 22:11
Deze LP is naast de Custom en de Studio de 3e LP die in het wit te krijgen is:

Gibson Les Paul Classic (http://www.zzounds.com/item--GIBLPCS)

Die elementen vervang ik wel voor Air Nortons en/of Alnico II Pro's.
Iemand ervaring met deze gitaar of iemand die enig idee heeft waar deze in NL te krijgen/bewonderen is ?