PDA

View Full Version : Zoekfunctie/zoekmachine



cruncher
6 juli 2008, 21:30
Ik kan wel even wat hulp gebruiken. Ik wil wat meer te weten komen over mijn effectpedaaltjes in een lus zetten. Bij zoeken toets ik 'lus' in maar daarvoor is het woordje te kort. Heeft iemand tips zodat ik wel op 'lus' kan zoeken?

hendrix2
6 juli 2008, 21:38
Ja, jammer genoeg gaat dat dus niet. Ik raad je aan om een topic te starten in effecten. Daar krijg je vast de reactie dat je de zoekmachine moet gebruiken, maar leg het dan gewoon even uit. Kan je ook weinig aan doen.

Ik dacht dat er wel een algemeen topic was over de volgorde van effecten.

Misschien kan een offtopic mod deze naar Effecten verplaatsen? Dan krijgt de topicstarter misschien antwoord op z'n vraag.

hendrix2
6 juli 2008, 21:38
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=63857

of bedoel je iets anders met 'lus'?

cruncher
6 juli 2008, 21:51
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=63857

of bedoel je iets anders met 'lus'?

Ik weet niet of ik dit hier mag vragen maar mijn probleem is het volgende: Als ik mijn Boss DD-3 samen met mijn EHX-SmllCone(chorus) in de loop van mijn Peavey Classic zet, dan klinkt het digitaal als ik beide pedalen gebruik. Ik heb ook weleens iets gehoord over een 'lus'. Dan kun je blijkbaar alle pedalen voor je versterker zetten zolang je maar het cleane kanaal van je versterker gebruikt. Maar hoe maak je zo'n lus?

Aan de moderator; ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken, misschien kun je hem veplaatsen?

hendrix2
6 juli 2008, 21:57
Ik kan deze niet verplaatsen (heb alleen bevoegdheid in akoestische en overige) maar een van de offtopic mods zal het wel verplaatsen.

Hoe je zo'n lus maakt? Ik denk dat je gewoon bedoeld: gitaar-->kabel-->pedaal-->volgende pedaal-->nog pedaal-->...-->versterker.

Daarom moet niet persé je clean kanaal aanstaan. Voor veel effecten klinkt het ook goed als je ze voor je distortion kanaal zet. Gewoon wat experimenteren.

Anderen kunnen je vast een véél beter antwoord geven hoor :)

cruncher
6 juli 2008, 21:57
Misschien handiger om te vermelden, mijn pedalen zijn:
-MXR EVH phaser
-Digitech Bad Monkey
-MI Audio CrunchBox
-EHX SmallClone Full Chorus
-Boss DD-3

cruncher
6 juli 2008, 22:00
Ik kan deze niet verplaatsen (heb alleen bevoegdheid in akoestische en overige) maar een van de offtopic mods zal het wel verplaatsen.

Hoe je zo'n lus maakt? Ik denk dat je gewoon bedoeld: gitaar-->kabel-->pedaal-->volgende pedaal-->nog pedaal-->...-->versterker.

Daarom moet niet persé je clean kanaal aanstaan. Voor veel effecten klinkt het ook goed als je ze voor je distortion kanaal zet. Gewoon wat experimenteren.

Anderen kunnen je vast een véél beter antwoord geven hoor :)

Vraagje; kan de mod dan ook de titel aanpassen met bijvoorbeeld;'Vraag over lus?

HaroldA
6 juli 2008, 22:23
Ik kan wel even wat hulp gebruiken. Ik wil wat meer te weten komen over mijn effectpedaaltjes in een lus zetten. Bij zoeken toets ik 'lus' in maar daarvoor is het woordje te kort. Heeft iemand tips zodat ik wel op 'lus' kan zoeken?
Google eens naar 'site:gitaarnet.nl/forum lus (http://www.google.nl/search?q=site%3Agitaarnet.nl%2Fforum+lus)'. Geen last van < 3 letterwoorden en populaire topics komen mooi bovenaan... Je zult ook gelijk zien dat 'lus' geen goed onderwerp is om op te zoeken ;)

Uitleg: 'site:<url van site> <zoekopdracht>'

Lexvandoef
6 juli 2008, 22:31
Als je trouwens binnen de gitaarnetzoekmachine op een woord van 3 letters wilt zoeken kun je ook het volgende doen:

op bv lus*, het sterretje staat voor alle mogelijke tekens, ook de spatie. Dan zoektie dus op lus, maar ook op lust enzo. Als je dan ook nog een zoekt in het juiste subforum dan heb je zo gevonden wat je zocht.

cruncher
6 juli 2008, 23:02
@HaroldAling en @Lexvandoef,

Bedankt voor de tips!

Helaas heb ik niet kunnen vinden wat ik bedoel..... :satisfie:

Jimwoud
6 juli 2008, 23:05
Ik denk dat je een looper bedoelt. Probeer het anders iets beter uit te leggen wat je wilt.

cesco
7 juli 2008, 01:21
topictitel doet vermoeden dat je naar een soort zoekmachine-effect zoekt.. ;)

cruncher
7 juli 2008, 17:03
Ik denk dat je een looper bedoelt. Probeer het anders iets beter uit te leggen wat je wilt.

Ik had ooit eens een Boss NoiseSupressor. Daar ging de gitaar in,vervolgens naar distortionpedaaltjes, dan weer de NS in, vervolgens de out van de NS die naar delay en chorus ging,en dan tenslotte rechtstreeks naar de ingang van de amp.

De NS heb ik niet meer. Is er een andere mogelijkheid om zo de lus/loop te maken?

Mitch
7 juli 2008, 18:41
Je wil dus een loop maken waarin je een serie pedalen aan- en uit kan zetten?

cruncher
7 juli 2008, 18:45
Je wil dus een loop maken waarin je een serie pedalen aan- en uit kan zetten?

Ja Mitch, dat klopt. Maar dan wil ik niet de FX van mijn amp gebruiken. Dus ook de chorus en delay voor de preamp.

cruncher
7 juli 2008, 19:14
Je wil dus een loop maken waarin je een serie pedalen aan- en uit kan zetten?

Uuuh, niet een serie maar gewoon dat ik pedalen kan uit/inschakelen.

nevyn292
7 juli 2008, 19:36
wat je met zo'n lus kan is je signaal laten bypassen, maar je pedalen zelf blijven aanstaan, het signaal gaat er alleen niet meer doorheen.

kijk op het forum van newtone naar de feedback looper, die feedback functie kan je dan weglaten, maar dan heb je wel wat je wil. met een enkele druk op de knop als je effecten gebypassed. of wou je je pedalen ook echt daadwerlijk ermee kunnen uitschakelen?

cruncher
7 juli 2008, 19:38
wat je met zo'n lus kan is je signaal laten bypassen, maar je pedalen zelf blijven aanstaan, het signaal gaat er alleen niet meer doorheen.

kijk op het forum van newtone naar de feedback looper, die feedback functie kan je dan weglaten, maar dan heb je wel wat je wil. met een enkele druk op de knop als je effecten gebypassed. of wou je je pedalen ook echt daadwerlijk ermee kunnen uitschakelen?

Dat is niet wat ik bedoel.

Mitch
7 juli 2008, 21:13
Ik denk dat je je vraag even opnieuw moet formuleren :seriousf:

cruncher
7 juli 2008, 22:15
Ik denk dat je je vraag even opnieuw moet formuleren :seriousf:

Dat geloof ik onderhand ook! Niet lachen( :seriousf: ) ik zal weer opnieuw een poging doen! Ik weet dat het mogelijk is om,d.m.v. bijvoorbeeld een Boss noise-suppressor(heeft een send en return), pedalen in de loop te zetten. Daarmee bedoel ik dat je alle pedaaltjes voor de preamp kunt zetten.

Mijn vraag: Is het mogelijk om zonder die Boss NS pedalen in een loop te zetten? (Dus zonder de FX van je amp te gebruiken).

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben... :seriousf:

Mitch
7 juli 2008, 22:35
Sorry, ik begrijp nog steeds niet wat je nou precies wil. Je pedalen vóór de pre amp zetten: tuurlijk kan dat, geen enkel probleem. Chorus en delay hoeven absoluut niet in de FX loop, zeker als de amp clean blijft of maar licht overstuurt is dit geen enkel probleem.

Misschien moeten we de terminologie een beetje op elkaar afstemmen. Alle pedalen bij elkaar: keten. Een pedaal om meerdere pedalen in een aparte loop te zetten: looper, al dan niet true bypass (wel veel gebruikt).
Dit laatste heeft dus niets met de FX loop te maken, da's gewoon de 'opening' tussen pre- en power amp.

cruncher
7 juli 2008, 22:52
Sorry, ik begrijp nog steeds niet wat je nou precies wil. Je pedalen vóór de pre amp zetten: tuurlijk kan dat, geen enkel probleem. Chorus en delay hoeven absoluut niet in de FX loop, zeker als de amp clean blijft of maar licht overstuurt is dit geen enkel probleem.


Okay. Nu gebruik ik(in de juiste volgorde) : gitaar→EHX SmallCloneFullChorus→MXR EVH phaser→Digitech BadMonkey→MiAudio CrunchBox→Amp
In de FX-loop van de versterker de Boss DD-3.

Het probleem is dat de Chorus niet mooi klinkt samen met de BadMonkey en de Crunchbox. Maar zet ik de Chorus samen met de DD-3 in de FX van de amp dan klinkt de Chorus samen met DD-3 ook niet mooi.

Ik zoek naar een goede oplossing;ik heb de volgordes ook al steeds veranderd maar dat geeft geen verbetering.
Zie ik iets over het hoofd? :satisfie:

Mitch
8 juli 2008, 09:24
Ah oké. De volgorde heb je dus al veranderd, dus ik kan aannemen dat je de chorus ook al achter de drives hebt gehad? Dat zou namelijk de meest logische plaats zijn in plaats van vooraan. Als dat het geval is dan zou je alleen nog kunnen proberen alles voor de pre amp te zetten en dan de chorus en delay als laatste.
Tja, sommige combinaties klinken gewoon niet lekker. Zeker met chorus en drives heb je dat nog wel eens, dat een chorus prima klinkt op clean, maar eng en kil gaat klinken met een bepaalde drive. Experimenteren met andere pedalen is het antwoord...

cruncher
8 juli 2008, 18:09
Ah oké. De volgorde heb je dus al veranderd, dus ik kan aannemen dat je de chorus ook al achter de drives hebt gehad? Dat zou namelijk de meest logische plaats zijn in plaats van vooraan. Als dat het geval is dan zou je alleen nog kunnen proberen alles voor de pre amp te zetten en dan de chorus en delay als laatste.
Tja, sommige combinaties klinken gewoon niet lekker. Zeker met chorus en drives heb je dat nog wel eens, dat een chorus prima klinkt op clean, maar eng en kil gaat klinken met een bepaalde drive. Experimenteren met andere pedalen is het antwoord...

Ik las zojuist op een andere site dat die EHX-chorus een fantastische chorus is maar niet goed matcht met overdrive/distortion pedalen.