PDA

View Full Version : iSP Decimator G String - Ervaringen?



HaroldA
6 juli 2008, 21:16
Dames, Heren,

In een ander topic werd de iSP Decimator genoemd en omdat hij nogal onbekend in mijn oren klonk ben ik er wat meer over op gaan zoeken.

Naast de 'simpele' stompbox en een dure, dubbel uitgevoerde 19" rack versie bestaat ook een ander pedaaltje genaamd 'iSP Decimator G String'. Ik heb natuurlijk dit forum afgezocht (http://www.google.nl/search?q=site%3Agitaarnet.nl%2Fforum+iSP+Decimator +G+String) maar het blijkt nog niet echt ter sprake gekomen te zijn...

http://www.isptechnologies.com/Gstringdia.jpg
De Decimator G string bestaat niet uit 2 noise gates maar gebruikt de gitaarinput om de gate te besturen (tracking).

The G String uses signal tracking like the top-of-the-line ProRackG. Unlike it's big brother it doesn't have two separate noise reduction stages (one up front, the other in the loop). It only offers a single noise reduction stage in the loop but uses the guitar signal before the amp as a reference to to help it isolate it from whatever preamp noise is generated before the effects loop. It's quite a design and it works wonders in the ProRackG so I can imagine that the G string will do a superb job as well. It's basically a model to fill the gap between the base pedal and the significantly more expensive rackmount unit.

Het enige wat niet goed aan dit pedaal zou zijn is de layout van de jacks... ;)

* Heeft iemand op dit forum al ervaring met dit pedaaltje?
* Zou dit pedaal ook een goede buffer zijn voor mijn setup?
* Zou hij echt Eur 65 meerwaarde hebben t.o.v. de gewone Decimator?

Fabrikant (http://www.isptechnologies.com/decimatorGpedal.htm)
gtrgear (http://gtrgear.com/ISP/GString-NL.htm)
Harmony Central (http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1879492)
Ultimate Guitar (http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=834722)

pol
7 juli 2008, 11:54
dat hangt van de versterker af.

heb je nog veel ruis met het volume van je gitaar op 0 ? anders heeft het toch niet veel zin een noisegate in de loop te zetten.

maar je hebt toch een 2204, die heeft toch geen loop normaalgezien ?

HaroldA
7 juli 2008, 12:16
heb je nog veel ruis met het volume van je gitaar op 0?
Jep... Met een OD-1 en tegenwoordig ook een HM-2 heb ik nog lekker veel ruis... Ook wil het geheel nog wel eens gaan feedbacken in stopjes. (moet nu telkens als een gek m'n OD uit/aan trappen)


maar je hebt toch een 2204, die heeft toch geen loop normaalgezien ?
Jep, en binnenkort zelfs een JCM 888 2204 zonder loop. De gate is bedoeld voor tussen mijn pedaaltjes en de preamp van de 2204.

maestro_nl
7 juli 2008, 12:25
De G-String en ProRackG hebben alleen toegevoegde waarde wanneer je een seriele(!) loop hebt op je versterker.
Het tweede gedeelte van de G-String en ProRackG moet nl. na je pre-amp in de seriele loop.
In jou geval voldoet de normale standaard Decimator en hebben de overige producten geen toegevoegde waarde.

pol
7 juli 2008, 12:41
als dat zo hard ruist en feedbacked gebruik je toch wat veel gain, niet ?

HaroldA
7 juli 2008, 13:04
als dat zo hard ruist en feedbacked gebruik je toch wat veel gain, niet ?
Op mijn OD-1 staan gain en volume op 12 uur (gebruik ik 95% van de tijd). De HM-2 heb ik voor het overdreven werk en daar gaat dist bijna open.

De preamp op mijn 2204 staat rond de 8. Daar zit een soort van 'sweet spot' die alles net wat vetter maakt :)

Oftewel: genoeg gain, maar niet overdreven. Mijn Japanse Boss OD-1 is gewoon niet zo stil als een modern apparaat zoals de OCD o.i.d.

HaroldA
7 juli 2008, 13:04
In jou geval voldoet de normale standaard Decimator en hebben de overige producten geen toegevoegde waarde.
Ook niet omdat er een buffer in de G String zit? ik heb nu geen 'echte' buffer in mijn setup, maar wel regelmatig 2 x 6 meter aan Planet Waves kabel (als ik mijn wireless niet gebruik).

Een beetje buffer kost ook al weer 6 tientjes, wat ook het prijsverschil is tussen de normale Decimator en de G String.

pol
7 juli 2008, 13:22
Op mijn OD-1 staan gain en volume op 12 uur (gebruik ik 95% van de tijd). De HM-2 heb ik voor het overdreven werk en daar gaat dist bijna open.

De preamp op mijn 2204 staat rond de 8. Daar zit een soort van 'sweet spot' die alles net wat vetter maakt :)

Oftewel: genoeg gain, maar niet overdreven. Mijn Japanse Boss OD-1 is gewoon niet zo stil als een modern apparaat zoals de OCD o.i.d.

dan ben je toch behoorlijk veel aan het boosten, hm-2 met de gain vol open op nog eens een vervormende voortrap van een jcm800 lijkt me toch serieus erover qua gain.

is maar 1 oorzaak voor je ruis- en feedback probleem, veel te veel gain. je kan beter je probleem bij de bron aanpakken.

HaroldA
7 juli 2008, 13:41
dan ben je toch behoorlijk veel aan het boosten, hm-2 met de gain vol open op nog eens een vervormende voortrap van een jcm800 lijkt me toch serieus erover qua gain.

is maar 1 oorzaak voor je ruis- en feedback probleem, veel te veel gain. je kan beter je probleem bij de bron aanpakken.
De HM-2 gebruik ik o.a. voor Bloodbath (http://www.youtube.com/watch?v=UBfoMgllphs) praktijken :rockon: en dan voornamelijk binnenshuis. Bij One Inch Men (http://myspace.com/1inchmen) gebruik ik alleen de OD-1 en daar kom ik nog wel eens mee buiten de deur... Ik ben niet van mening dat ik bij mijn OD-1 te veel gain gebruik, maar smaken verschillen natuurlijk. Volume boost alleen geeft te weinig oversturing.

Hoe dan ook, een subtiele noisegate achter een overdrive vind ik nooit vervelend, zeker niet als je aan de andere kant van het podium staat (wireless) en even stil moet zijn zonder je overdrive pedaal uit te kunnen zetten.

pol
7 juli 2008, 14:54
jaja, maar voor bloodbath (te gekke band overigens) hoeft die gain toch niet zover open, ik heb die hm-2 ook gehad, als je die gain vrij laag houd klinkt dat pedaal al volop vettig genoeg.

allez ja, die gate zal wel helpen natuurlijk, maar gain wat lager houden helpt toch altijd tegen feedback, en wat je speelt klinkt dan ook wat duidelijker ipv dat het nogal een brij wordt.

zo las ik op een ander forum dat iemand problemen had met feedback en ruis, met emg's op een peavey 5150, en zijn gain stond op 6,5...

tja, niet moeilijk dat je dan problemen hebt met feedback he, da's ook gewoon teveel, geen enkele van die grote acts met een duidelijk en goed geluid zet die gain zo hoog.

bij een goeie pickup en geen microfonische pickups zou je niet zo veel last mogen hebben bij ietswat normale instellingen.

nog een andere voorbeeldje : Gorefest, die gitaristen klinken zwaar en duidelijk, en toch zit er niet zoveel gain in dat geluid.

HaroldA
7 juli 2008, 15:12
bij een goeie pickup en geen microfonische pickups zou je niet zo veel last mogen hebben bij ietswat normale instellingen.
Binnenkort waarschijnlijk een echte Gibson Les Paul Standard uit 1996 (burstbucker pro setje). Op mijn Les Paul neppers liggen DiMarzio ToneZones en Air Nortons (af fabriek met chromen kap).

Ook zijn de buizen van mijn beide 2204's aan vervanging toe (waarschijnlijk de originele uit '82 en '87 nog ;)). Feedback zal dus ook een hoop minder worden zodra mijn '82er een JCM 888 met nieuwe buizen/condensatoren/PPIMV/etc geworden is... De '87er krijgt alleen een nieuw setje buizen waarschijnlijk... (portemonnee < Eur 0)


nog een andere voorbeeldje : Gorefest, die gitaristen klinken zwaar en duidelijk, en toch zit er niet zoveel gain in dat geluid.

Tsja... Da's een geluid om de U met hoofdletter weer een keer uit de kast te trekken. 2 opgefokte Marshall 1987's, gemod met een 'dist' knop... (is geloof ik een ander leuk topic over)

pol
7 juli 2008, 15:19
wat ik ook al heb gemerkt qua feedback is dat het soms aan een slechte combinatie van pickup en gitaar ligt.

zo had ik een duncan SH-15 in mijn les paul classic gestopt, was totaal onhandelbaar, feedbackte heel snel, ik stop dezelfde pickup in mijn Charvel mod5, niks problemen...

misschien is die tonezone ook niet ideaal voor in een les paul

HaroldA
7 juli 2008, 15:23
misschien is die tonezone ook niet ideaal voor in een les paul
Zou zomaar kunnen... Ik vind de klank (in tegenstelling van nogal wat mede-forummers) wel goed.

Het grootste nadeel van mijn nep LP's zijn de grote holtes in de body en het 'losse' gewelfde bovenblad. Dat levert ook nog wel wat feedback als je wat extra gain wil gebruiken.

Maar we dwalen een beetje af....

1 Heeft iemand op dit forum al ervaring met dit pedaaltje?
2 Zou dit pedaal ook een goede buffer zijn voor mijn setup?
3 Zou hij echt Eur 65 meerwaarde hebben t.o.v. de gewone Decimator? -> alleen indien 2

maestro_nl
7 juli 2008, 15:31
2 Zou dit pedaal ook een goede buffer zijn voor mijn setup?

In de praktijk staat de Decimator altijd aan omdat dit systeem een intelligent systeem is en je clean NIET afkapt.

HaroldA
7 juli 2008, 15:36
In de praktijk staat de Decimator altijd aan omdat dit systeem een intelligent systeem is en je clean NIET afkapt.
Ehm, ik snap je niet helemaal... Een 'normale' decimator staat alleen aan het einde van je effecten en de G String ook aan het begin en heeft een buffer...

Ik weet wat een Decimator (en noise gates in het algemeen) doet, ik wil weten of er een goede buffer in zit, zodat ik geen los bufferapparaat meer nodig heb.

pol
7 juli 2008, 16:11
een buffer is eigenlijk enkel nuttig als je door meters gitaarkabel en een reeks thru bypass effecten gaat.

bij die boss pedalen ga je der weinig aan hebben, output van die pedalen is al gebufferd.

wat zeg ik, de output van die wireless ontvanger is ook al laag impedant.

HaroldA
7 juli 2008, 16:14
een buffer is eigenlijk enkel nuttig als je door meters gitaarkabel en een reeks thru bypass effecten gaat.
Ik heb idd weinig true bypass effecten, maar wel regelmatig 2 x 6 meter aan kabel (Planet Waves), heb ik dan ook geen 'echte' buffer nodig?

pol
7 juli 2008, 16:25
boss pedaal ertussen werkt ook als buffer, dus is 6 meter tot aan het pedaal, verdere kabel is al gebuffert. Dus dat valt dan nog goed mee qua verlies.

nu gaat een reeks bosspedalen achter mekaar je geluid ook wel aantasten, maar om dat te vermijden moet je ze al in een thru bypass looper hangen.

HaroldA
7 juli 2008, 17:15
boss pedaal ertussen werkt ook als buffer, dus is 6 meter tot aan het pedaal, verdere kabel is al gebuffert. Dus dat valt dan nog goed mee qua verlies.

nu gaat een reeks bosspedalen achter mekaar je geluid ook wel aantasten, maar om dat te vermijden moet je ze al in een thru bypass looper hangen.
TB Looper: Geen ruimte voor ;)

Maar je hebt mijn 3 vragen wel in 1 klap beantwoord. :cooler: De gewone Decimator is goed genoeg voor mijn setup en ik heb niets (of in ieder geval weinig) aan de loop mogelijkheid en buffer van de G String.

Nu nog uitzoeken welke beter is: de MXR Smart Gate of de Decimator...

Yek1
8 juli 2008, 08:56
[QUOTE=HaroldAling]TB Looper: Geen ruimte voor ;)

Maar je hebt mijn 3 vragen wel in 1 klap beantwoord. :cooler: De gewone Decimator is goed genoeg voor mijn setup en ik heb niets (of in ieder geval weinig) aan de loop mogelijkheid en buffer van de G String.

Nu nog uitzoeken welke beter is: de MXR Smart Gate of de Decimator... /QUOTE]

Decimator is beter, geen twijfel over mogelijk.

Voor diegenen die het G-string pedaal in een (seriele) amp loop willen gebruiken: let op, hij werkt alleen met instrument level loops (-10db), niet met line level (+4db).

HaroldA
26 juli 2008, 22:06
De non-G Decimator is binnen! :cooler:

Echt geweldig wat hij doet, dit had ik veel eerder moeten hebben!!!

Wel flinke minpunten voor de slecht afgewerkte 700 grams hoogglans behuizing. Hij is zelfs net iets zwaarder dan 2 Boss pedalen... Misschien dat ik zelfs de print + pot + knop wel een keer in een anonieme alu behuizing ga stoppen...

Nog een vraagje trouwens: overal staat dat hij als laatste in de keten moet, maar is het niet leuker om 'm voor de delay te zetten?

Sj03rd
27 juli 2008, 06:43
Hij kan inderdaad beter voor de delay, anders kapt ie de herhalingen ook af...
Succes!

AoDf
30 juli 2008, 15:50
Ik heb sinds kort de g-string decimator. In mijn jcm800 is ooit een seriele loop gemod.

Mijn signaal is nu als volgt:

Gitaar -> Wah -> SD-1 -> Fulltone 69 fuzz -> OCD -> Cleanboost -> G-string -> jcm800

De fx-loop van de jcm800 hangt in de loop van de g-string.

Het pedaal doet wat ie moet doen. Heb een boss ns-2 als vergelijkings materiaal maar dit is toch wel een stuk beter. Hij reageert accurater en is echt doodstil. Als ik de pre-amp op de jcm800 opendraai kreeg ik toch altijd wel wat suis wat duidelijk hoorbaar werd bij hogere mastervolume settings. Doordat de amp-loop in de g-string gaat wordt dit effectief aangepakt. Is best vreemd om gewoon niets te horen terwijl je je versterker tot, normaal gesproken, extreme volumes opendraait. Het is alsof je versterker uitstaat. Doordat de storingkjes die je gitaar opvangt en de pedalen maken ook afgevangen worden werkt het perfect.

Enige punt is, maar dit is ook wel te begrijpen, als ik alledrie de boost pedalen aanzet (sd-1, '69 en OCD) dan duwt de ruis die dit produceert de treshold open van de g-string, waardoor het geheel weer begint te ruisen. Het lijkt er op dat als de eerste gate van de g-string open gaat, hij automatisch "denkt" dat de tweede gate (waar de amp in hangt) ook open mag, dus je amp-ruis doorlaat. De OCD op zich is best stil, maar de '69 fuzz en de SD-1 zijn niet bepaald stil van zichzelf. Maar aangezien ik niet snel met alledrie die pedalen aan zou spelen is dit geen probleem. Overigens is ook deze ruis er wel uit te draaien op de g-string, maar zodra je dan de pedalen uitzet laat ie je cleane signaal niet meer ongemoeid omdat je dan de g-string te hoog hebt gedraait.

Edit:
Ik had een reverb effect in de amploop hangen, maar die werkt alleen niet meer zoals het zou moeten. Moet nog even beetje verder testen, maar zodra je stopt met spelen gooit de g-string de eerste gate dicht en ook gelijk de tweede. Het lijkt erop dat de reverb (alesis microverbII) daar niet zo goed mee om weet te gaan, als het signaal opeens weggekapt wordt voor hem. Ik moet nog even testen wat er gebeurt als ik de reverb uit de loop haal, maar weet nog niet goed hoe ik dat moet doen. Zodat ie achter de g-string komt te hangen maar wel in de loop van de amp.

HaroldA
30 juli 2008, 16:16
Ik moet nog even testen wat er gebeurt als ik de reverb uit de loop haal, maar weet nog niet goed hoe ik dat moet doen. Zodat ie achter de g-string komt te hangen maar wel in de loop van de amp.
Ehm, is dat niet hetzelfde als wat ik met mijn decimator en carbon copy heb gedaan? (zie ook volgorde in mijn sig)

AoDf
30 juli 2008, 16:34
Ehm, is dat niet hetzelfde als wat ik met mijn decimator en carbon copy heb gedaan? (zie ook volgorde in mijn sig)

Nee, de reverb hing in de loop van mijn amp, net als de loop van de amp ook in de g-string hangt. Heb geen gewone decimator, dan had het anders geweest.

AoDf
30 juli 2008, 20:50
Reverb in de loop werkt nu trouwens wel. Heb het vorige keer denk verkeerd aangesloten. Zojuist alles nog eens rustig uitgeprobeerd en nu werkt het.

RedBuell
15 april 2009, 12:00
Ik blaas dit topic maar weer even nieuw leven in met een vraagje over de ISP G-string.

Ik heb een Peavey 5150II (serie fx loop) hij ruist en feedbackt behoorlijk. Zeker als ik hem gebruik voor drop C zware metal. Binnenkort een optreden met een gewone rockband maar moet dan wel hard en sta dicht bij de versterker.

Ik vraag me nu af wat ik het beste kan kopen, de gewone ISP Decimator of de G-string.

Setup: Gitaar met EMG's - tuner - wah - slecht aapje - amp FXloop uit - Boss CE 2 chorus - Boss DD 6 delay - FX loop in.

Er komt nog een EQ pedaaltje bij om mijn lead kanaal te boosten en de JamMan gaat eruit.
Wat zou de beste plaats zijn voor de normale ISP (als die voldoende zou zijn).

HaroldA
15 april 2009, 12:14
Setup: Gitaar met EMG's - tuner - wah - slecht aapje - amp FXloop uit - Boss CE 2 chorus - Boss DD 6 delay - FX loop in.

Boss CE 2 chorus - iSP - Boss DD 6 delay...

Het kan alleen wel problemen opleveren als je cleane stukken tussendoor hebt. Daarom schakel ik mijn iSP altijd samen met mijn OD's uit met een looper...

Yek1
15 april 2009, 13:01
Nou....

De G-String en ProRackG zijn er het meest bij gebaat als ze het directe geluid vanuit de gitaar als inputbron hebben, zowel voor de versterker als in de FX loop. Zet kanaal 1 daarom als eerste na de tuner (daar wil je altijd signaal in hebben).

Misschien denk je dat zo de ruis etc. van je pedalen niet goed weggehaald wordt maar dat is niet het geval: het 2e gatekanaal (via de fx loop) vangt die op, samen met de bijgeluiden van je pre-amp. Het 2e kanaal werkt samen met het eerste kanaal. Er is geen reden om kanaal 2 ná de chorus te zetten tenzij de chorus uit zichzelf erg ruist.

De gebruikersmeningen zijn overigens erg duidelijk: "de ProRackG is beter dan de G-string is beter het normale Decimator pedaal". Als je voor een pedaal gaat en een amp hebt met fx loop, zou ik altijd de G-String nemen. Maar dan wel dicht bij de amp laten staan, zodat je niet al te lange snoeren nodig hebt.

>> Het kan alleen wel problemen opleveren als je cleane stukken tussendoor hebt <<

Dit is iets wat zich met de G-String of ProRackG niet voordoet. Je hoeft geen instellngen te wijzigen of het pedaal uit te zetten als je van gain naar clean gaat!

P.S. Dat ik net een ProRackG in de aanbieding heb, is trouwens geheel toeval. :-)

RedBuell
15 april 2009, 13:13
Ik wil sowieso niet aan rack spullen ;) Die G string zou dus wel een betere optie zijn voor mij?

Wat zou de setup dan worden:

Gitaar => Tuner => 1e trap G String => Wah => Bad Monkey => amp

Fx loop out => CE-2 (deze ruist wel meer dan mijn DD6) => 2e trap G string => Delay => FX loop in?

Yek1
15 april 2009, 13:19
Ik wil sowieso niet aan rack spullen ;) Die G string zou dus wel een betere optie zijn voor mij?

Wat zou de setup dan worden:

Gitaar => Tuner => 1e trap G String => Wah => Bad Monkey => amp

Fx loop out => CE-2 (deze ruist wel meer dan mijn DD6) => 2e trap G string => Delay => FX loop in?

Ah joh ... :-)

Ja, dit is de setup zoals bedoeld volgens ISP. Nadeel is dus wel dat je 2 lange kabels nodig hebt naar je fx loop. Je kan proberen om 'm na je Bad Monkey te zetten en proberen of dat bevalt. In dat geval kan je 'm op je amp zetten (je hoeft 'm toch niet aan en uit te zetten namelijk) met korte kabels.

RedBuell
15 april 2009, 13:31
Ah joh ... :-)

Ja, dit is de setup zoals bedoeld volgens ISP. Nadeel is dus wel dat je 2 lange kabels nodig hebt naar je fx loop. Je kan proberen om 'm na je Bad Monkey te zetten en proberen of dat bevalt. In dat geval kan je 'm op je amp zetten (je hoeft 'm toch niet aan en uit te zetten namelijk) met korte kabels.

Ik heb een pedalboard waar alles vast in zit, ik heb aan de achterkant van mijn bordje een plaatje met inputs en outputs (gitaar-bordje, bordje-amp, fx loop uit-bordje in, bordje uit-fx loop in en foot switcher) en heb vervolgens een soort van multikabel gemaakt waar dus alle kabels die van het bordje naar de amp gaan en vice versa in zitte. Ik heb er een van 3m en een van 6m. Dus op de amp zetten hoeft voor mij niet zo.

hole
15 april 2009, 14:31
Kan iemand mij het verschil tussen een Prorack en een ProrackG uitleggen? Uit die primer van ISP wordt ik niet veel wijzer eerlijk gezegd

Yek1
15 april 2009, 15:01
Kan iemand mij het verschil tussen een Prorack en een ProrackG uitleggen? Uit die primer van ISP wordt ik niet veel wijzer eerlijk gezegd

Yep. De normale ProRack is een 2-kanaals gate. Die kanalen zijn gescheiden en zelfstandig. Je kan 'm wel gebruiken voor gitaar (vóór de pre-amp en in de fx-loop),maar niet zoals de ProRackG.

De ProRackG heeft ook 2 kanalen maar die moeten altijd in combinatie worden gebruikt. Kanaal 2 (in de fx-loop) werkt niet goed als je kanaal 1 niet gebruikt. De tracking in kanaal 1 is essentieel voor de goede werking van kanaal 2.

Daarnaast zitten er ook wat verschillen in de techn. specs.

RedBuell
2 mei 2009, 09:46
Ik heb vandaag mijn ISP decimator G string binnen gekregen, volgens de beschrijving moet hij altijd als laatste in de keten. Maar ik lees hier ook dat het deel in de FX loop beter voor je delay kan staan......

Het pedaal heeft rechts 3 inputs en links 1, voor mij is het nou niet echt precies duidelijk hoe ik hem het beste kan aansluiten omdat er in de manual ook 2 manieren staan beschreven alleen niet echt heel duidelijk......

Linkje naar de manual: http://www.isptechnologies.com/index.php?option=com_rokdownloads&view=file&Itemid=8&id=251:decimatorg-pedal-insert

peter_heijnen
2 mei 2009, 10:55
Ik heb vandaag mijn ISP decimator G string binnen gekregen, volgens de beschrijving moet hij altijd als laatste in de keten. Maar ik lees hier ook dat het deel in de FX loop beter voor je delay kan staan......
Ik ken de g-string niet en ook gebruik ikzelf al jaren geen gate meer, maar vroeger kwam de gate meteen na de grote ruisbron en ook vooral vóór delay en galm.

Yek1
2 mei 2009, 12:16
Er zijn meerdere manieren. Het hangt ervan af of je alleen ruis vanuit gitaar en pedalen wilt killen, of ook de noise van je pre-amp. Hoe wil je 'm gebruiken?


Ik heb vandaag mijn ISP decimator G string binnen gekregen, volgens de beschrijving moet hij altijd als laatste in de keten. Maar ik lees hier ook dat het deel in de FX loop beter voor je delay kan staan......

Het pedaal heeft rechts 3 inputs en links 1, voor mij is het nou niet echt precies duidelijk hoe ik hem het beste kan aansluiten omdat er in de manual ook 2 manieren staan beschreven alleen niet echt heel duidelijk......

Linkje naar de manual: http://www.isptechnologies.com/index.php?option=com_rokdownloads&view=file&Itemid=8&id=251:decimatorg-pedal-insert

RedBuell
2 mei 2009, 16:07
Ik heb niet zo heel veel pedalen maar mijn CE-2 (in de fx loop) ruist wel behoorlijk, het gaat hoofdzakelijk om de pre amp bij hogere gain settings of hoog volume terwijl ik dicht bij de amp sta.

Yek1
2 mei 2009, 16:22
Ik heb niet zo heel veel pedalen maar mijn CE-2 (in de fx loop) ruist wel behoorlijk, het gaat hoofdzakelijk om de pre amp bij hogere gain settings of hoog volume terwijl ik dicht bij de amp sta.

In dat geval:
1) Kabel tussen je laatste pedaal en de G-String> Gebruik de gitaar)input = middelste jack rechterkant.
2) G-string output (jack rechtsboven) naar versterker (input).
3) Kabel vanuit de SEND van de effects loop op je versterker (moet een seriële loop zijn) naar de input op de G-string (onderste jack rechterkant.
4) Kabel vanuit de output op de G-string (jack linkerkant) naar de RETURN van de effects loop op je versterker.

RedBuell
2 mei 2009, 16:31
Okee dan, ik ga het morgen gelijk proberen.

Is het verstandig om de G string in het FX loop deel na de delay te zetten of ervoor?

Yek1
2 mei 2009, 16:42
Okee dan, ik ga het morgen gelijk proberen.

Is het verstandig om de G string in het FX loop deel na de delay te zetten of ervoor?

Altijd ervoor anders kapt de gate de delay trails/galm af.

RedBuell
5 mei 2009, 11:14
Net even bezig geweest met aansluiten, 't is ff puzzelen met al die kabeltjes en ff kijken op welke plek op mijn plank hij het best past.

Wat een ding zeg, kon gewoon echt hard spelen in een klein kut kamertje op een meter afstand van de amp. Zaterdag een gig in Kampen, classic rock nummers, klein podium dus sta ik dicht bij de amp, chrunch kanaal van de II zal hooguit op 5 staan en de post gain zal niet boven de 2,5 mischien 3 uitkomen, zal zonder noisegate ook wel lukken denk ik maar volgende week weer metal spelen in de oefenruimte en dan zal ik hem echt nodig hebben.....:cooler: