PDA

View Full Version : Les paul kopen



darkfenix
6 juli 2008, 20:03
ik ben dus van plan om een 2de hands Les paul te kopen

(zie beschrijving )

Aangeboden » Vanderson Les paul 50'

Prijs » € 270

Beschrijving »

bij deze bied ik mijn mooie Les Paul van het merk Vanderson aan,
deze gitaar is geen les paul van het merk gibson of epiphone, maar ze is zoals alle gitaren in dezelfde fabriek gemaakt, en er is een merk opgeplakt .


(enige info)

er zit een kras in op het lak tot het hout aan de zijkant van de gitaar +- 2 cm



mijn vraag is, zal deze kras de gitaar beinvloeden
en 2 , is dit een degelijke prijs voor een les paul?

dank bij voorbaat, Alex

euroboy
6 juli 2008, 20:04
die kras kan geen kwaad!! maar ik zou toch gaan voor een epiphone!!

En gibson word niet in dezelfde fabirek als epiphone gemaakt!!!!

darkfenix
6 juli 2008, 20:11
maar is dit een goede gitaar? en valt de prijs goed mee erbij?

dit is wel de gitaar die ik altijd wilde ^^

Mr.Fingers
6 juli 2008, 20:14
zeer waarschijnlijk is het bagger, maar het kan meevallen.

Als je graag een Les Paul wilt, en je wilt wat zekerheid dat het goed is, spaar dan aub even voort voor een Epiphone Standard

darkfenix
6 juli 2008, 20:16
is het verschil zo groot?

Mr.Fingers
6 juli 2008, 20:17
*knikt heftig ja*

Een Lada en een Rolls Royce zijn ook allebei auto's he, maar de ene is net iets beter als de andere

darkfenix
6 juli 2008, 20:21
dus de gitaar die ik nu zou kopen is ... Slecht?

het is eigenlijk maar een gitaar om op te leren spelen =)

Mr.Fingers
6 juli 2008, 20:22
ik zou gaan voor iets beter, een slechte gitaar zorgt er vaak voor dat je geen motivatie meer hebt om verder te spelen, omdat het slecht speelt/klinkt/...

darkfenix
6 juli 2008, 20:23
ik dacht dat de les paul's een van de betere gitaren maakte?

kenx
6 juli 2008, 20:23
dan is die best ok om te beginnen hoor...

Probeer mischien iets lager te bieden... want de prijs is nogal aan de hoge kant vind ik :)


grtz

Ps: dit is men 300ste post :satisfie: :chicken:

geertjan_83
6 juli 2008, 20:26
ik dacht dat de les paul's een van de betere gitaren maakte?

De Les Paul is geen merk op zich, het is een model (van Gibson). De Les Paul van Vanderson is een kopie van het Les Paul model.

darkfenix
6 juli 2008, 20:28
kzal kijkn dat ik de verkoopprijs kan dalen van de gitaar =)

robert-gitarist
6 juli 2008, 21:04
kzal kijkn dat ik de verkoopprijs kan dalen van de gitaar =)

Als je slim bent, spaar ff door..Voor 300 euro heb je keuze uit tig soorten Les pauls van Epiphone (op de custom versies na dan). Die zijn echt stukken beter en en veel mooier om te zien :) Een Epiphone Les paul is een gitaar waar je jaren verder mee kan.

BartL
6 juli 2008, 21:06
Persoonlijk zou ik die prijs niet overhebben voor een Vanderson. Het is niet dat ik er al eens op gespeeld heb, maar als je toch al in rond de 300 euro zit, zou ik ook echt iets goeds zoeken. Epiphone zal inderdaad wel OK zijn.

kalmah
6 juli 2008, 21:06
Voor die prijs kun je een Epiphone lp standard kopen 2de hands :cooler:
Lijkt mij een stuk safer dan 'hoe heette dat merk ook alweer?'

pannekoek
6 juli 2008, 21:09
ik denk dat we je nog wat algemene kennis moeten uitleggen (die heel makkelijk opgezocht kan worden met google en de zoekfunctie op het forum maar aangezien je daar eerder de moeite niet voor nam:

les paul is het model van de gitaar (grote ronde body met een cutaway blablabla je ziet wel hoe een les paul eruit ziet ^^)

epiphone is dus het ''budget-merk'' van gibson die gibson modellen namaakt voor een goedkopere prijs (ook mindere kwaliteit dus)

alle merken worden dus in een andere fabriek gemaakt met andere kwaliteit spullen, de 1 beter de ander, gibson word in de usa gemaakt, epiphone in azie.
onder merken zitten grote kwaliteits en prijs verschillen, dus een les paul word niet in een les paul fabriek gemaakt die er vervolgens alleen een ander merkje opplakt.

wel zijn er fabrieken die verschillende gitaren maakt in de zelfde fabriek. zogenaamde kawai gitaren, merken zoals gracia komen daaruit, stukken schroot.

ik mis hele stukken in mijn verhaal maar ik probeer het kort te houden

Dribbel_
6 juli 2008, 21:13
Muwoa die gibsons komen net zo goed nog uit Azie ook hoor :satisfie:

pannekoek
6 juli 2008, 21:15
Muwoa die gibsons komen net zo goed nog uit Azie ook hoor :satisfie:


gibsuns, geen gibsons

of was je sarcastisch? iig ik vond m dan niet grappig en het geeft geen goede informatie aan de ts, helemaal omdat deze dan op een verkeerd been word gezet omdat ie er nog helemaal niets van weet

darkfenix
6 juli 2008, 21:32
dus in andere woorden, indien ik een budget gitaar wil, zal ik best kijken voor een epiphone les paul?

en indien ja, kan je deze bestellen van de site zelf ( ikzelf woon in belgie)

pannekoek
6 juli 2008, 21:42
dus in andere woorden, indien ik een budget gitaar wil, zal ik best kijken voor een epiphone les paul?

en indien ja, kan je deze bestellen van de site zelf ( ikzelf woon in belgie)


er is een grote kans dat je dichtsbijzijnde gitaarwinkel ze in de winkel heeft liggen, dan kan je hem meteen even testen,

darkfenix
6 juli 2008, 21:44
er is een grote kans dat je dichtsbijzijnde gitaarwinkel ze in de winkel heeft liggen, dan kan je hem meteen even testen,
merci, zal zo vlug mogelijk eens gaan bezoeken ^^

mrweird
6 juli 2008, 22:19
Aangeboden » Vanderson Les paul 50'

mijn vraag is, zal deze kras de gitaar beinvloeden
en 2 , is dit een degelijke prijs voor een les paul?

dank bij voorbaat, Alex

Hallo, ik weet niet of Vanderson verschillende modellen les paul heeft maar ik het er een gekocht een tijdje geleden tweedehands, het was er een die perfect afsteld was dus speelde heel lekker en was tweedehands dus lekker goed goedkoop, bij Melodie in Putten vandaan. Het was een miskoop achteraf gezien... Het was een LP van (denk ik..) lindehout (basswood) daardoor was hij ernstig kop heavy (kop zwaarder dan body, gitaar uit balans..), De brug humbucker hield er na een week mee op, inleg werk op de hals was slordig en hij klonk eigenlijk gewoon niet "les paul", met name denk ik door het gebruikte hout. Hij zag er wel heel sjiek uit! Mooie sunburst en vorm van body en kop. Toen de brughumbucker ermee op hield heb ik gevraagd of ik 'm mocht ruilen tegen een andere (eventueel met bijbetaling..) en heb ik ander merk LP kopie meegenomen (Richwood) die ik nog steeds heb, moest ik ook wel het eea aan doen voor hij ok was maar bij die was de basis iets beter... Dus die Vanderson, niet kopen! Een goeie 2ehand epi is gok ik beter, Vintage maakt ook leuke LP kopieen vinnik. Als je een onbekendere LP wil kopen zou ik met name op het hout letten (Een LP behoort ZWAAR te zijn, dus Mahogany of een lokale variant) en let op het fretwerk, of er geen frets lager of hoger zijn dan de omliggende frets.

robert-gitarist
6 juli 2008, 23:35
gibsuns, geen gibsons

Dribbel schijnt toch gelijk te hebben ;) Als je even de zoekfunctie gebruikt dan zul je van zelf wel ergens een topic tegen komen waar het hele verhaal in staat. Het schijnt dat er zat GibsOns in Azië worden gemaakt maar verder in mekaar worden gezet in de USA. Dat geld natuurlijk niet voor de customshops e.d. maar de goedkope gibsons wel. Er is in elkgeval een topic geweest met dit verhaal.

pannekoek
6 juli 2008, 23:36
Dribbel schijnt toch gelijk te hebben ;) Als je even de zoekfunctie gebruikt dan zul je van zelf wel ergens een topic tegen komen waar het hele verhaal in staat. Het schijnt dat er zat GibsOns in Azië worden gemaakt maar verder in mekaar worden gezet in de USA. Dat geld natuurlijk niet voor de customshops e.d. maar de goedkope gibsons wel. Er is in elkgeval een topic geweest met dit verhaal.

whaaaaaaah! ik zat in mijn hoofd al: hij zal toch niet echt gelijk hebben? :sneaky:

ik ga ff het betreffende topic opzoeken

Dribbel_
6 juli 2008, 23:43
Achja, toch geen hond hier die het verschil zou merken waar dat ding in elkaar geklust is.
Denk alsnog dat er in Azie meer vakmensen rondlopen eigenlijk.

pannekoek
6 juli 2008, 23:51
Achja, toch geen hond hier die het verschil zou merken waar dat ding in elkaar geklust is.
Denk alsnog dat er in Azie meer vakmensen rondlopen eigenlijk.
ik heb ff die topic doorgelezen, algemen conclussie kwam meer op:

onderdelen en afstellen word nog in de usa gedaan alleen in elkaar zetten gebeurt in china of heb ik t nu mis?

iig, who fxking cares? ^^ t zijn nog steeds geweldige gitaren.

darkfenix
7 juli 2008, 18:27
dus on topic, bekendere maker zoals epiphone nemen voor copy van een LP en dat van die fretten versta ik helaas wel niet =(