PDA

View Full Version : acoustic simulator



gitarken
6 juli 2008, 19:32
ik ben op zoek naar een goede acoustic simulator.
mijn gear: fender american strat,line 6 spider2 150watt,fender g-dec junior.
mag ook een multieffect zijn maar acoustic is zeer belangrijk.
alvast bedankt

MattellicA
6 juli 2008, 20:02
Wat is het hier toch met die nieuwkomers die om de haverklap een nieuw topic open over gvd hetzelfde ding... Kon dit nu niet gewoon in het ander topic??? :sneaky:


SLOTJE!!

kenx
6 juli 2008, 20:07
@ TS: de ac-3 van boss heb ik goede revieuws over gelezen maar een acoustic is goed om kleine stukjes te spelen... maar wil je hele liedjes spelen zou ik toch gaan voor een semi-akkoestische gitaar hoor :)

Han S
6 juli 2008, 20:29
Wat is het hier toch met die nieuwkomers die om de haverklap een nieuw topic open over gvd hetzelfde ding... Kon dit nu niet gewoon in het ander topic??? :sneaky:


SLOTJE!!

Vriend, dat gezeik om een slotje hebben we nu wel gehad, is mega irritant. Druk gewoon op de rapporteerknop. En je toon mag ook wat vriendelijker, zeker tegen een newb.

Dirk_Hendrik
6 juli 2008, 20:53
Vriend, dat gezeik om een slotje hebben we nu wel gehad, is mega irritant. Druk gewoon op de rapporteerknop. En je toon mag ook wat vriendelijker, zeker tegen een newb.

Bedankt Han,

He bespaart me een wat typewerk. Ik wou in essentie hetzelfde zeggen.

En zeker tegen de topicstarter die met dit topic misschien niet de hoofdprijs wint maar met z'n "andere snaarinstrumenten simulator" wél een vernieuwend topic startte. Bedankt Gitarken. Welkom hier!

guitargeek3
6 juli 2008, 22:13
Ik heb de Boss AC-3 gehad maar was daar absoluut niet over te spreken.
Zeer kunstmatig en schel geluid, zowel met humbuckers als single-coils.
Met de POD XT Live lukte het me ook niet.
Ik ben er zelf nog niet uit welk pedaal het meest in de buurt komt.

Mitch
6 juli 2008, 22:46
Het is inderdaad verdomde moeilijk om een acceptabel akoestisch geluid uit een elektrische te toveren m.b.t. toonvorming alleen. Zelfs met behulp van een piëzo brug kost het nog wel wat moeite en is het afhankelijk van o.a. het hout e.d. van de gitaar of het goed gaat kllinken.
Ik raad het eigenlijk altijd af omdat het resultaat van een AC2/3 etc. gewoon teleurstellend is.

budje
6 juli 2008, 22:51
die bruine van behringer stelt niet zo veel voor... klinkt wel grappig maar niet als een acoustiese gitaar. (en voordat er weer iemand roept alle behringer is kut... ik vind hun overdrive pedaaltjes er best mee door kunnen)

Nielsje
6 juli 2008, 23:46
Acoustic sims zijn erg lastig. Wat wil je bereiken, moet het echt goed klinken, of is het gewoon maar 'voor de leuk'? Dan zou zo'n boss ding wel grappig zijn, maar het klinkt gewoon erg nep, helaas.

Nocki
7 juli 2008, 10:34
Ik heb al van alles geprobeerd. De kastjes van boss (3 stuks, 1x de AC-3 en dan nog die 2 AD- nog iets..) konden me niet bekoren... uiteindelijk heb ik een akoestische gitaar en een marshall acoustic solist amp gekocht en toen eindelijk had ik een goed geluid op het podium.. verder is het me nog nooit gelukt...

gitarken
7 juli 2008, 13:56
bedankt voor de vele en snelle reacties en sorrie voor de dubelle topic.
grtz ken

MattellicA
7 juli 2008, 21:10
Vriend, dat gezeik om een slotje hebben we nu wel gehad, is mega irritant. Druk gewoon op de rapporteerknop. En je toon mag ook wat vriendelijker, zeker tegen een newb.

Kzal er aan denke... :satisfie:

WillemdaGuide
8 juli 2008, 08:57
Zonder direct deze topic te willen kapen, maar heeft er iemand ervaring met een combi van een piezobrug en magnetisch door een akoestic sim? (Boss oid) Ik bedoel voegt dat iets toe of is gewoon een mix van beide signalen al voldoende?

Mitch
8 juli 2008, 09:19
Ik gebruik nu een aantal jaren een piëzo signaal al dan niet gemengd met een magnetisch (pickups) signaal. Met dien verstande dat het piëzo signaal NIET naar de amp gaat maar via DI naar de PA. Die twee signalen mengen klinkt erg goed, het magnetische signaal geeft dan net wat extra warmte aan het wat scherpere piëzo signaal, maar is niet noodzakelijk. Het elektrische signaal dan ook nog eens door zo'n waardeloze EQ (akoestische simulator) heebhalen lijkt me volstrekt overbodig. Kan het alleen maar lelijker van worden.

pol
8 juli 2008, 10:53
line6 variax lijkt me wel ok voor die dingen.

klote dat het zo groot is om in te bouwen, die gitaren vind ik niet uitzien, maar veel bekende gitaristen doen het wel zo, goedkope variax kopen, en inbouwen in een fatsoenlijk model :)

als ze nu eens op de markt kwamen met een pickup + apart kastje voor de guitarsims.

WillemdaGuide
8 juli 2008, 11:41
Bedankt voor je antwoord. Ik heb voor mijn piezo zo'n LR baggs pre-amp gekocht en die gaat dus ook rechtstreeks via de PA. (hoop dat ie er snel is, ligt al een week bij de douane) Maar ik ga het eerst gewoon proberen met mijn gewone amp-signaal. Ik had gehoopt dat wellciht zo'n akoestic sim op mijn magn. signaal het totaal als "nog echter" over laat komen. Ik heb ooit wel zo'n boss ding gehad maar als standalone op voor mijn elec gitaar vond ik het eelrijk gezegd niks.

-edit-
Kan natuurlijk altijd eens een eq tussen de magn. elementen en de amp zetten.

Mitch
8 juli 2008, 17:08
LR Baggs Para DI? Zo ja, gefeliciteerd, da's één van de beste manieren om uit een piëzobrug op een solidbody toch nog een overtuigend akoestisch geluid te krijgen, live. Studio is wat anders, maar live...geweldig. Misschien wel de belangrijkste toneshaper in mijn rig :satisfie:

WillemdaGuide
9 juli 2008, 10:37
Para DI idd. Ik heb helaas niet één kunnen testen maar erg veel positieve dingen gehoord en gelezen dus de gok maar genomen. Maar goed om te lezen dat jij zo enthousiast bent. Gebruik je toevallig ook de fxloop? Ben zelf van plan een alesis nanoverb in die loop te doen zodat ik ook nog wat effect op het piezo signaal kan mengen.

Mitch
9 juli 2008, 11:19
Nee, alleen de toonregeling. Beetje experimenteren met de parametrische mids/notch, die iets naar beneden en de lows en presence ietsje omhoog en het klinkt prima. De grap is dat zelfs met alles in het midden het al beter klinkt dan met een EQ-loze DI. Hoe ze het doen weet ik niet, maar ze doen het verdomd goed bij Baggs...

WillemdaGuide
9 juli 2008, 11:23
Super, ik gebruik zelf een passieve fishman powerbridge op een LP studio.
Ben echt heel benieuwd hoe dit gaat klinken.
De DI komt hier vast nog wel voorbij op de foto als mijn board af is!

Jorikjet
9 juli 2008, 18:41
line6 variax lijkt me wel ok voor die dingen.

klote dat het zo groot is om in te bouwen, die gitaren vind ik niet uitzien, maar veel bekende gitaristen doen het wel zo, goedkope variax kopen, en inbouwen in een fatsoenlijk model :)

als ze nu eens op de markt kwamen met een pickup + apart kastje voor de guitarsims.
roland heeft zoiets :) virtual guitar geloof ik, zit een kastje en een pickup bij (die ook in de vg fender strat zit)

pol
10 juli 2008, 15:21
juist ja, maar was ook vreselijk duur. nu hebben ze de VG-99, ding kost 1000 euro en dan moet je nog die pickup erbij kopen.

voor dat geld heb je al een prima akoestische + versterking

Soulpower
11 juli 2008, 02:20
http://www.youtube.com/watch?v=wI8e8LU4yHU

Over piezo gesproken.. toen moest ik aan dit filmpje denken wat ik echt een lange tijd terug had gezien.. ik heb er niet zoveel ervaring mee... maar deze gitaar lijkt me toch heerlijk.. vooral die switch die hij hiermee maakt.. en het geluid vind ik wel behoorlijk goed klinken.. voor een electrische gitaar..

Offtopic.. wat een geweldige gitaar!! en die functie lijkt me echt een fijne optie.. een switch en je hebt bijna t akoestische geluid..