PDA

View Full Version : Peavey classic + pedaal?



Paulio
6 juli 2008, 19:32
Hey, laatst heb ik een keer de peavey classic geprobeerd, en dat klonk erg lekker. Het enige wat ie niet kon is echt hard scheuren ( hardrock/metal). Nu ga ik hem binnenkort nog is proberen, en hang ik dr is wat pedaaltjes voor. Welke pedalen raden jullie me aan om sowieso erbij te proberen?

mcannegieter
6 juli 2008, 20:30
Ik heb zelf een Visual Sound Jekyll & Hyde. Daar valt op de Classic zeker een lekkere Sweet Child of Mine sound uit te halen en hij gaat ook verder richting metal als je dat zoekt. Daarnaast ook lekker om het overdrive kanaal zo in te stellen dat het je versterker drive kanaal even extra boost.

Lexvandoef
6 juli 2008, 20:34
MI Audio Crunchbox is ook erg geschikt om voor medium/high gain hardrock sounds te gebruiken.

MarkV
6 juli 2008, 21:27
Vond de Emma ReezaFRATzitz erg lekker op min Classic 30 klinken. Goenoeg gain en met de Bias knop kon ik het geluid lekker beinvloeden (meer classic / meer modern).

Rormo
6 juli 2008, 21:32
Ik denk dat als je hard rock of metal wilt spelen dat je gewoon een andere amp moet kopen dan de Peavey Classic 30. Voor dat genre zijn er veel betere amps...

Paulio
6 juli 2008, 21:37
Ik ga de audio crunchbox en de jeckyll&hide zeker testen!

@MarkV: Sorry was vergeten budget erbij te zetten, wil ongeveer rond de 100 euro uitgeven.

Paulio
6 juli 2008, 21:39
Ik denk dat als je hard rock of metal wilt spelen dat je gewoon een andere amp moet kopen dan de Peavey Classic 30. Voor dat genre zijn er veel betere amps...

Ik ben eigenlijk ook niet van plan er heel veel hardrock of metal erop te spelen, maar speel het soms... Voor de rest vind ik het een geweldige versterker!

skabouter
7 juli 2008, 11:57
kheb die classic ook een tijdje in huis gehad, geleend van de andere gitairst in mn band (heb hem dus ook vaak genoeg gehoord live).....en dat ding is gewoon jazz/rock/blues! ga dr nou geen metal uit pompen, das gewoon niet de bedoeling! ik denk niet dat je het snel lekker klinkend krijgt, ik heb het zelf geprobeerd met 2 boosters (TS-9 en DOD25preamp) maar het is er gewoon niet voor gemaakt! Zoek een andere amp!

Paulio
7 juli 2008, 18:00
en dat ding is gewoon jazz/rock/blues!

Dat is ook vooral waar ik hem voor ga gebruiken :)
Maar bluesrock/hardrock richting guns n roses en AC/DC moet met een pedaaltje toch ook wel redelijk haalbaar zijn?

TimmU
7 juli 2008, 18:01
dat red ie ook wel zonder pedaaltje hoor , AC/DC .

Jimwoud
7 juli 2008, 19:40
Met een Jekyll & hyde op het clean kanaal haal je prima hardrock metal sounds eruit hoor. Goed dat je hem gaat testen, naast dat beide leds het bij mij niet meer doen is het een prima pedaal.

mcannegieter
7 juli 2008, 20:45
GnR is prima te doen met een J&H en de clean vind ik veel lekkerder dan een Marshall. Wel apart, net zoals bij de vorige post doen mijn leds het ook niet helemaal lekker meer, wel na redelijk wat optredens met bier/zweet etc. Dus daar kan het ook aan liggen.

Paulio
8 juli 2008, 10:49
Dan ga ik dus sowieso de J&H en de Audiopro testen. Iemand ervaringen met de overdrive/distortion pedaal van boss? Lijkt mij een beetje vergelijkbaar met de J&H.

skabouter
8 juli 2008, 11:26
bij boss moet je erop letten dat je wat ouder/simpeler spul hebt! geen dikke megasupergigahotzonedeluxeoverdrive5.4 ofzo... gewoon een simpele bluesdriver of SD-1 klinkt stukken lekkerder, als je hem als booster gebruikt, en niet echt als driver!

shamehair
8 juli 2008, 11:47
Het scheurkanaal van de classic gebruiken en opboosten met een TS9 of iets dergelijks. Werkt erg goed, maar geeft geen metal sound.

skabouter
8 juli 2008, 12:23
TS-9 idd!! heel erg fijn!

maar ach, wat is metal sound! kzou niet denken aan die gemidscoopte gainloaded bassige sound! gewoon lekkere rockoversturing met een tikje booster ervoor geeft de beste sound, ook voor metal, zeker in een bandmix!

Kim Wilson
8 juli 2008, 12:27
Idd, een metalsound zit niet zozeer in je gitaarsetup, maar meer in de gehele mix. Strak spelen, dikke bas die de slaggitaar lekker meehelpt en een goeie drumpartij met veel power.

skabouter
8 juli 2008, 12:28
juistem! zo zie je de ouwe rockers nog steeds over jcm800`s spelen (waar ik er sinds gister ook weer 1 van heb :) ) en dat klinkt echt zoo metal als je maar wil!

Jimwoud
8 juli 2008, 12:50
Ik ben het ook met bovenstaanden eens. Vaak zijn daarom die echte metal pedaaltjes over de top. J&H is echt een dikke rock sound en met wat meer gain een heerlijke metal sound. Voor mij dan.

Heb zelf een Sovtek 1 kanaals die met een booster ervoor ook een prima hardrock/ metal sound geeft. Vergelijkbaar met die JCM800.

skabouter
10 juli 2008, 10:23
ja precies, die 1 kanaals sovteks zijn net zo bruut toch? zelfs een stapje meer gain nog? MAar met een cleanboost voor een simpele biuzenamp heb je vaak wel prima metalsound! niet aan de Metal-zone troep gaan, cleanboost is genoeg vaak!

Rinze
10 juli 2008, 10:43
Ik gebruik eigenlijk steeds minder gain voor een metalsound, dan verzuipt je gitaar ook minder in de rest (drums en zang). Mijn Classic 30 heb ik aangepast met ander voor buizen, zet maar eens een Tung Sol hi gain buisje in de V@, en een mooie cleane voorbuis in V1, zul je opkijken van de (subtiele) verschillen.


De Jekyll & Hyde heb ik ook, ik was er uiteindleijk toch niet kapot van. Ligt nu al een jaar bij een vriend.. H&K Warp Factor deed het ook niet voor mij. De Jacques TubeBLower bevalt wel. Maar tegenwoordig gooi ik een JMP1 in de fx-in van de Classic 30 en ben blij :satisfie:

Jimwoud
10 juli 2008, 10:56
ja precies, die 1 kanaals sovteks zijn net zo bruut toch? zelfs een stapje meer gain nog? MAar met een cleanboost voor een simpele biuzenamp heb je vaak wel prima metalsound! niet aan de Metal-zone troep gaan, cleanboost is genoeg vaak!
Ik ga binnenkort weer een SHO bouwen om ervoor te gooien, met een tubescreamer wordt ie wat gruizig(de vervorming). Die sovtek is wat ruwer denk ik dan die 800, die zijn wat smoother, de gain is erg grof van m'n sovtek, wat ik wel iets jammer vind. Maar wil hem binnenkort ook re-tuben, even kijken wat dat doet.

skabouter
10 juli 2008, 12:19
cool! check www.myspace.com/dubox, de 5e track in de playlist. opgenomen met mn JCM800, en SHO ervoor (standje 6). lekkere metalsound vind ik zelf, weinig gain idd, maar strak ass hell!