PDA

View Full Version : EQ in je rack



Nocki
24 februari 2003, 20:36
hoi

heeft er iemand ervaring met een equalizer tussen zn amps. ik ben vooral geintereseerd in rack eq's maar andere ook.
hoe hoog is tie. doet ie wat je wilt. tast tie jhe geluid aan? is het beter of zonde van je geld?

nocki

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 22:39
had jij niet al een 30bands EQ gekocht?

Iceman
25 februari 2003, 00:04
Bedoel je eq tussen gitaar en versterker of eq in de effectloop? In beide gevallen is geen eq de beste oplossing. Alles wat je extra aansluit kan ook weer kapot gaan. Heb zelf een tijdje een bagger eq ( Kawai eq-8/8 kanaal parametrisch)in de effectloop gehad om er achter te komen dat ie signaal opslurpte en de versterker zonder eq eigenlijk veel beter klonk. Vind je dat je te weinig laag hebt? Draai dan je mid en hoog op de versterker wat terug. Ik speel net als jij ook metal (toch?) en weet als geen ander dat de V-shape op de eq je geluid in de zaal totaal verduistert. Less is more!!

Nocki
25 februari 2003, 18:20
tja ik heb nu even een eq geleend en mn geluid is er op vooruit gegaan.
ik heb de eq nog niet live geprobeerd maar de vcurve klinkt als niks. ik heb een formula van mesa dus de v curve is niet nodig. alleen maar het volume van de amp een beetje naar beneden is genoeg dus.
ik ben er wel blij mee.
ik denk dat ik wel een goede kan gaan kopen...

nocki

Phyrexian
26 februari 2003, 09:41
Ik heb thuis zo'n Boss GE-7 liggen. Toen ik m'n JCM900 4100 nog had, gebruikte ik die EQ pedaal in de fx loop. Ik deed een lichte boost van slider 1,2,3 (bass freqs) en nog een ietsje lichtere boost van de 7e slider/treble (van links te beginnen tellen of course). Het maakte het geluid echt stukken beter. Ik heb geleerd dat met een grafische eq pedaal geldt dat 'een beetje al héél véél is'. Héél lichte boosts of cuts zijn meestal al voldoende om je geluid net dat extraatje te geven dat de amp-eq zelf niet haalt.

Phyrexian
26 februari 2003, 09:44
Ma ja, da was geen antwoord op je vraag, want je vroeg naar rack EQ's :grin:

Daarover weet'k niet veel, enkel 'las' ik dat die Furman EQ héél goed is, maar bon, ik spreek niet uit ervaring.