PDA

View Full Version : mustang brug



FruscianteFan
6 juli 2008, 15:26
Weet iemand hoe ik aan een mustang brug kan komen? De sites waar ik normaal gesproken ook kijk, hebben er geen. En ik vind het toch wel tijd worden om eens van de problemen van mijn Jaguar brug af te zijn.

Mr.Fingers
6 juli 2008, 15:32
Welke problemen heb je op je jag-brug?

Bij warmoth verkopen ze ze (met hoogteschroefjes), want een standaard mustangbrug is qua radius NIET compatibel met de jaguar/jazzmaster neck (jaguar = 12", mustang 7.25", dus de D&G snaar staan ver van het fretboard, en de E & e dan weer superdicht)

Joey Handsome
6 juli 2008, 15:34
Bij Voxhumana kun je die bestellen. Ik heb er een gewone, volgens Mr. Fingers niet compatibele, mustang brug op zitten en dat werkt prima. Helemaal geen last van problemen.
Tune-o-matic niet ook een idee? Denk dat ik die ook eens ga proberen.

Mr.Fingers
6 juli 2008, 15:38
ja, ze zijn wel compatibel, want de afstand tussen de beentjes is even groot, en de stringspacing ook, het is alleen de radius die verschilt.

maar je kan, mits een goede set up, je gewone stock bridge laten zitten hoor, ik had eerst veel last van zoemende snaren, een brug die inzakte & snaren die uit de gleuven glipte, maar na het lezen van dit (http://www.offsetguitars.com/forums/index.php?topic=3911.0) hier, is mijn jazzmaster absoluut vrij van kwaaltjes (en ik speel soms gelijk J Mascis)

FruscianteFan
6 juli 2008, 16:08
Welke problemen heb je op je jag-brug?

Bij warmoth verkopen ze ze (met hoogteschroefjes), want een standaard mustangbrug is qua radius NIET compatibel met de jaguar/jazzmaster neck (jaguar = 12", mustang 7.25", dus de D&G snaar staan ver van het fretboard, en de E & e dan weer superdicht)No way dat de radius van een Jag 12" is! Is gewoon 7,25 hoor. Zelfs moderne Fenders hebben trouwens maar 9,5", dus ik weet niet waar jij die 12" vandaan haalt?

Maar ik kijk eens op Warmoth en Vox Humana. Ik ga wel voor de mustang brug: TOM lijkt me te veel verschillen van de Jaguar brug, ook wat betreft radius. Als ik een nieuwe Jag brug zou bestellen ben ik alleen maar geld kwijt en niet van mijn probleem af: het gaat me voornamelijk om de schroefjes per zadel, die te los zitten.

Mr.Fingers
6 juli 2008, 16:10
ik heb mijn hoogteschroefjes even door de PRITT-stift gehaalt (ze vettig maken dus), dan blijven ze mooi zitten!

FruscianteFan
6 juli 2008, 16:17
ook geen slecht idee. Ik las dat nagellak ook werkt en daar heb ik ook nog wat van over.

edit: net even de meeste schroefjes een beetje ingesmeerd. Het lijkt wel te helpen. Toch denk ik dat ik binnenkort eens voor de mustang brug ga. Maar ja, eerst even sparen want een pedalenplank bij elkaar kopen is ook niet goedkoop.