PDA

View Full Version : Behringer kastje met London City tele



samthegreat4
6 juli 2008, 12:39
Hoi,

Ik heb vandaag een London City telecaster gekocht met een UCG 102 behringer pre-amp kastje (met usb aangesloten).
Nou heb ik dus de drivers geinstalleerd, het doosje aan de PC gehangen en mijn gitaar aangesloten, als ik nou speel heb ik ten eerste last van: Brom, als in, als ik speel heb ik er niet echt last van maar laat ik de snaren los, dan gaat het brommen, en ten tweede: Een soort ruis op de achtergrond.
Nou zit ik te twijfelen waar het hem in zit.
Zit het hem nou in het doosje of in de gitaar zelf?

Groeten,

Jeroen_TRC
6 juli 2008, 12:45
Is het een geaard stopcontact?

samthegreat4
6 juli 2008, 13:48
Je bedoelt het stopcontact waar de stekkerdoos inzit waar mijn PC's voeding in zit.
Hoe zie ik dat ?

Madcow
6 juli 2008, 13:51
beeldscherm monitor zorgt voor ruis. zet hem eens uit

samthegreat4
6 juli 2008, 14:02
Ja, dan valt er een stukje ruis weg, maar de ''aarde'' ruis is er nog steeds.
En de achtergrond ruis ook nog

Jeroen_TRC
6 juli 2008, 14:34
Je bedoelt het stopcontact waar de stekkerdoos inzit waar mijn PC's voeding in zit.
Hoe zie ik dat ?

Of er van die ijzeren pinnetjes aan de zijkant zitten of dat het gewoon plastic is.
http://www.soer.nl/shop/images/StopcontactRA870.jpg
(die pinnetjes dus)

samthegreat4
7 juli 2008, 14:20
Ja, op sommige van onze stopcontacten zitten van die pinnetjes, maar daar heb ik hem wel is via verlengdozen op aangesloten (waren ook geaard).
Maar de de brom bleef. Ik heb hem net via de line in direct aangesloten op de PC, maar de aarde ruis bleef. Als ik mijn vingers tegen de snaren aanleg dan aard hij hem en gaat de brom weg en als ik de kabel met mijn vinger aanraak (bij de gitaarinput) dan aard ik hem (waarsch) en gaat de brom ook weg.
Een achtergrond ruis blijft, maar deze is niet echt heel storend.
Ik heb hem gisteren op een 120 watt Marshall (transistor) stack geprobeerd en daar ruiste de gitaar volgens mij niet (geen aarde ruis tenminste, de versterker zelf wel ^^) majah, dit is een behoorlijk schijt probleem.

P.S.: Als ik de gitaar met mijn lichaam aard, dan gaat de brom weg maar aard ik het met een kabeltje ofzoiets, dan blijft de brom gewoon.

Groet,