PDA

View Full Version : Vraagje, fxloop en preamp FX niet op zelfde voeding ?



Dude
6 juli 2008, 12:10
Even ter info:
als je in je pedalboard een serie 'pre amp FX' hebt, dwz die tussen je gitaar en je amp's "Instrument Input" zitten, en een serie 'FX Loop FX' hebt, dan mag je die NIET samen voeden van 1 daisychain.

Je zult voor je pre-amp fx een andere daisychain + adapter (of geisoleerde output) moeten gebruiken dan voor je FX loop fx.




Dit was ik nou net van plan dus.... een t-rex fuel tank of Cioks big john en de volgende combi

Tuner / tubescreamer / boss EQ / Chorus / Tremelo tussen Gitaar en Amp in.
+
Clean boost / Flanger in FX loop

En dat alles over dezelfde voeding op mn pedalenbordje,

maar ik begrijp uit bovenstaande post (uit een pedalvoedings topic) dat dit dus geen slim plan is ?

wie kan me er meer over vertellen ?

pasqual
6 juli 2008, 12:58
ik heb dit in eerste instantie gedaan om alles aan een voeding te hangen maar dan krijg je een brom. dus fx loop en fx vóór de pre-amp allebei een eigen voeding. waarom dit zo is, misschien omdat je twee chains gebruikt via een verschillend circuit en daarom storing krijgt?

groeten pasqual.

Speeddemon
6 juli 2008, 14:55
Mooi dat mijn wijsheden/ervaringen lang naar dato nog steeds gelden.
Mwuahahah! :cooler:

:satisfie:

@Dude; gebruik een voeding met echt geïsoleerde outputs (ala Burkey, PedalPower II of Cioks Schizophrenic), en je hebt het probleem ook niet.

Dude
7 juli 2008, 11:07
En als ik nou 2 losse adapters gebruik (de normale boss of onespot's) en aan de een mijn fx effecten hang, en aan de ander mijn normale effectjes heb ik dan geen probleem ?
Die adapters zitten immers beide in dezelfde stekkerdoos zeg maar...

pasqual
7 juli 2008, 23:15
En als ik nou 2 losse adapters gebruik (de normale boss of onespot's) en aan de een mijn fx effecten hang, en aan de ander mijn normale effectjes heb ik dan geen probleem ?
Die adapters zitten immers beide in dezelfde stekkerdoos zeg maar...

nee, ondanks dat ze uit dezelfde stekkerdoos komen stoort het niet. in ieder geval niet bij mij. het zit 'm toch in het feit dat iedere chain z'n eigen adapter heeft. nogmaals: doe ik alles aan één adapter hangen, krijg ik geheid een brom. hier zal wel een technische verklaring voor zijn maar daar moet de een of andere techneut maar eens uitleg over geven.

groeten Pasqual.

Dude
9 juli 2008, 11:01
Kijk te gek, dat scheelt mij weer een hoop geld voor een nieuwe voeding.

Kan iemand pasqual's verhaal bevestigen ?

pasqual
9 juli 2008, 11:47
Kan iemand pasqual's verhaal bevestigen ?

dirk hendrik, jouw held volgens jouw onderschrift, wellicht?

groeten Pasqual.

vinni
9 juli 2008, 15:36
Ik doe ff mee....

Ik heb het nog niet geprobeerd.....
Maar ik wil als volgt gaan werken :

Ik heb twee voodoolab pedalswitchers inline met elkaar.
Dus acht loops. Trouwens ook nog een commander

Nu zit er tussen loop 7 en 8 een insert voor een volumepedaal.
Deze insert is een TRS jack.
Nu wil ik deze insert gebruiken om het signaal NA loop 7 af te tappen en
te sturen naar mijn input van mijn VHT Sig-X versterker.
De SEND van de FX-loop van de Sig-X komt retour op de TRS-insert.
In loop acht zit vervolgens mijn T-rex Reptile. De out van de pedalswitcher
gaat naar een T-rex Roommate.

Dit betekent dus dat de pre preamp FX en post preamp FX op één Pedalswitcher zitten. Zou dit een probleem kunnen zijn?
Alle FX ( niet alleen de Roommate en de Reptile) hebben een eigen geisoleerde connectie op een Pedalpower.

Snappez vous?

Vinni