PDA

View Full Version : Gitaar refinishen



eazy G
6 juli 2008, 04:57
Heb het idee een Gibson es 355 te refinishen.
tis een vette gitaar die het verdient om goed gerefinished te worden,
dus wil ik het uiteraard door een gitaarbouwer laten doen.
Wie kunnen jullie aanraden, die dit goed maar toch niet al te duur doet?

vond deze shop op t web waar ze ook gitaren lakken:
http://www.rrshop.be/reparaties.html
kent iemand deze shop?

heeft er iemand hier ervaring met wat het verschil is tussen spuiten en lakken van gitaren, is er bv verschil in qualiteit, prijs en sound?

Mr.Fingers
6 juli 2008, 10:57
Euh, is de plank (enfin: halfholle doos) al zo afgeragd dat die herspoten moet worden? Ik heb m'n strat laten herspuiten bij de carrosier (autolakker), en ben daar zeer tevreden van. Ik heb daar iets van een 75€ voor moeten neertellen (excl verf)

barno
6 juli 2008, 12:00
een Gibson 335 laten herspuiten? Wat is er dan nu fout mee? fotootje? Ik zou wel twee keer nadenken eer ik zo'n gitaar zou laten herspuiten (bv als ie al es herspoten is maar bad job, dan zou ik het doen, anders never)

En zo'n gitaar herlakken is wat anders dan een strat plank zonder bindings, als het goed moet zijn, vrees ik toch dat je enkele honderden euro's kwijt bent.

Mr.Fingers
6 juli 2008, 12:03
binding overspuit je gewoon, en krab je daarna met een hobbymesje af, of je kan gaan afplakken

Jorikjet
6 juli 2008, 12:04
plus dat wanneer je hem eventueel wilt verkopen de gitaar veel minder opbrengt

Jay75
6 juli 2008, 14:37
Gewoon doen! hehe

jubei
6 juli 2008, 15:35
he,wanneer komt 69 charger weer eens naar het noorden van het land? hehe

budje
6 juli 2008, 15:51
oftewel: Foto's!!!

eazy G
6 juli 2008, 22:08
Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb bewust een niet originele oude Gibson ES 355 gekocht zodat ik hem juist kan modificeren of refinishen.
Heb vele (originele) gitaren gehad maar kwam er telkens achter dat de minst oiginele, gewoon de fijnste zijn.

Ik ben wel op zoek naar een gitaarbouwer die het gewoon netjes doet aangezien het gewoon goed moet gebeuren en de gitaar dubbele binding heeft. Dus autolakker is misschien wel echt cheap maar dat doe ik niet.
Weet iemand misschien een gitaar bouwer die dat voor een goeie prijs doet?

Lexvandoef
6 juli 2008, 22:13
Sander de Gier schijnt heel mooi te kunnen spuiten. Echt goedkoop is hij niet, maar hij levert wel vakwerk af. Ik denk er over om misschien ook iets bij hem te laten 'bijwerken'

eazy G
7 juli 2008, 13:49
Ik heb ff gekeken bij Sander de Gier wat het ongeveer kost, die is wel erg duur. Nog stukken duurder dan vox humana heb ik het idee.
Maar het zal wel goed gebeuren dat mag ik aannemen, weet iemand nog een andere mogelijkheid?

Kakihara
7 juli 2008, 13:53
Ik heb ff gekeken bij Sander de Gier wat het ongeveer kost, die is wel erg duur. Nog stukken duurder dan vox humana heb ik het idee.
Maar het zal wel goed gebeuren dat mag ik aannemen, weet iemand nog een andere mogelijkheid?

Ik weet niet waar je woont en hoever je ervoor wilt rijden, maar in Belgisch Limburg heb je ook nog Guitargear (http://www.guitargear.be/), schijnt ook niet goedkoop te zijn, maar de verhalen die ik erover gelezen heb, zijn wel stuk voor stuk positief.

EDIT : Ik zie net dat ze geen nieuwe orders meer aannemen tot eind augustus.

eazy G
7 juli 2008, 19:22
het maakt me vrij weinig uit waar t is,
ben best bereid om naar Belgie te gaan voor zoiets.
Zal ik zeker ff checken, nog iemand andere ideeen of moet ik fotos posten alvorens er genoeg reacties komen hehe

Jay75
7 juli 2008, 19:24
POSTEN JA!!

Ben je niet online dude?

eazy G
7 juli 2008, 23:27
Tis een fantastisch forum, met mensen die erg veel van gitaren weten.
Daar waar "occasional toevallige offtopic praat" niet getolereerd wordt en "gitaar praat" de hoogtij voert!
het blijkt er zijn maar twee mensen die mij te kunnen helpen met mijn vragen over refinishen.

Bert K gooi deze thread ook lekker weg, voel jeje weer wat beter, alvorens het weer te off topic gaat hehe
Ik zoek het zelf wel uit. Lexvandoef en Kakihara thanks!

wiegersma
8 juli 2008, 10:47
Heins Gitaaratelier in Sneek bouwt zelf gitaren en zal daardoor vast ook wel gitaren spuiten. Maar wat 't kost weet ik niet. Je kunt allicht effe navragen.

eazy G
8 juli 2008, 18:58
Thanks!!..