PDA

View Full Version : Koch vs Marshall



Baker
24 februari 2003, 19:40
Ik ga binnenkort een buizenbak kopen.
Wat zal ik doen, blind voor de TSL Marshall 2x12 combo gaan of toch maar iets meer uitgeven aan een Koch multitone?
Ik heb ze allebei al getest, en mja, die Koch is Clean toch wel heel erg mooi. Maar ook een stuk duurder. Maar ja, die marshall heeft net dat randje... Of moet ik toch ook nog een Mesa boogie of een Engel gaan testen.
Ik hou het nu nog op de Koch.

BLOK182
24 februari 2003, 19:42
Ik zou ook nog eens Engl en Mesa testen, allemaal totaal verschillende karakters hebben ze.

Negative K3 fan
24 februari 2003, 20:30
Ik vond de multitone nogal tegenvallen op de meeting.

e_lukather
24 februari 2003, 20:53
Ga zeker ff opzoek naar een 2ehandse mesa ofzo

Marshallover
24 februari 2003, 21:18
Ik heb ook zo'n TSL 100 met een 2x 12" cabinet eronder, dit is helemaal mijn geluid, gewoon echt vet.

Je moet natuurlijk helemaal je eigen geluid bepalen wat jezelf mooi vind, maar ik zou voor de MARSHALL gaan.

stomas
25 februari 2003, 13:25
Ik heb zo'n TSl 2x12 combo een tijdje terug uitgeprobeerd en mij viel op dat er nauwelijks verschil was tussen het crunch en leadkanaal. Oftewel: een lekkere crunch maar een slecht gedefinieerde niet strakke lead.
Ik vond de TSL over het algemeen nou niet echt supergoed. Misschien kwam het omdat ik hem niet echt open kon draaien(testkabine bij Feedback). Ik vond de Koch Multitone een stuk beter klinken onder de dezelfde omstandigheden, maar die kost dan ook zo'n 300/400 euro meer. Wat er waar is van het gerucht dat de Koch niet door de mix komt weet ik niet, aangezien ik hem niet in bandverband gebruikt heb, maar ik denk dat je met de goede instellingen een heel eind kunt komen.

mzzl

Sjoerd

telebluespicker
25 februari 2003, 14:09
De koch multitone en de marshall TSL zijn totaal verschillende versterkers. Als je wilt kiezen tussen deze versterkers dan zou ik voor de multitone kiezen. Vooral op hoog volume vind ik deze vele malen beter dan de TSL. Ik heb op beide vaak gespeeld en ik ben totaal niet onder de indruk van de TSL. Als je een nasaal clean geluid zoekt en een overdrive zonder dynamiek, dan is de TSL net wat voor jou. Zoek je een versterker met een fuzz overdrive geluid op een volume beneden de 80 dB dan is de multitone iets voor jou. Zoek je een geweldige versterker die zowel scheurt als de bliksem met een perfect clean geluid (en goedkoper dan de koch), dan zo ik mij zeker verdiepen in de versterkers van Engl. De Screamer en de Thunder 50 zijn absoluut de moeite waard om te proberen. Suc6!

staartmans
25 februari 2003, 14:30
Heb je ook een Marshall DSL geprobeerd? Heeft een extra "deep"-knop wat het brulkanaal extra power geeft. Ik heb zelf de DSL 50 watt top met cabinet en ben errug tevreden over het geluid. Ik vind de Koch en de TSL minder karakter en dynamiek hebben?

Greetz, Martino!

telebluespicker
25 februari 2003, 15:22
Staartmans??? Minder dynamiek?? Wat versta jij onder dynamiek?? Als er 1 versterker(merk) is die dynamiek mist, dan is het wel de marshall (DSL)! Dat ding is alleen geschikt als bijzettafel of voetbank! Klankkleur is puur een kwestie van smaak, maar dynamiek....

guhlenn
25 februari 2003, 16:33
da's niet waar. 't is een heel specifiek geluid maar dynamiek genoeg...

Overigens, als je niet in de metal-hoek wilt spelen zou ik eerder de multitone kiezen...

Jeee
25 februari 2003, 17:55
Op 2003-02-25 15:22, schreef telebluespicker:
Staartmans??? Minder dynamiek?? Wat versta jij onder dynamiek?? Als er 1 versterker(merk) is die dynamiek mist, dan is het wel de marshall (DSL)! Dat ding is alleen geschikt als bijzettafel of voetbank! Klankkleur is puur een kwestie van smaak, maar dynamiek....


Yeah right.

JV
25 februari 2003, 18:11
ik ga men multitone verkopen. interesse?

Baker
25 februari 2003, 20:34
Nee,
heb ik niet geprobeerd.
Maar ik moet wel 3 kanalen hebben want dat heb ik nu ook en daar kan ik echt niet meer zonder.



Op 2003-02-25 14:30, schreef staartmans:
Heb je ook een Marshall DSL geprobeerd? Heeft een extra "deep"-knop wat het brulkanaal extra power geeft. Ik heb zelf de DSL 50 watt top met cabinet en ben errug tevreden over het geluid. Ik vind de Koch en de TSL minder karakter en dynamiek hebben?

Greetz, Martino!

dml
26 februari 2003, 12:37
Tsjonge, een combo kun je toch niet vergelijken met een top met 4x12-kast!!!

Ik durf te wedden dat de Multitone 50 combo de Marshall TSL 60 combo volledig wegblaast.