PDA

View Full Version : Live opname nieuw nummer band.



Tin
5 juli 2008, 19:48
Alloha,

Gisteren eindoptreden bandcoaching en daar hebben we ons nieuwe nummer rain check gespeeld.
Helaas ging het niet helemaal vlekkeloos.

Oordeel zelf maar.

Fulcrum - Rain Check (http://www.youtube.com/watch?v=YzonXwRm7Bg)

EDIT:
Op onze site staat sinds gisteren ook de studio opname van een ouder nummer I hate you.

e!
5 juli 2008, 20:22
Gitarist links -> leuk introotje!

Verder is het niet zo mijn ding. Het klinkt mij niet bijster origineel in de oren. De nieuwe drummer zweeft af en toe wat in het tempo. Dus niet retestrak, terwijl dat wel belangrijk is in deze muziek. Dat kan echter nog groeien.

Maar 1 ding... hebben ze je bij band coaching niet verteld dat dat spelen van luchtgitaar door de zanger behoorlijk "not done" is? Moet 'ie echt niet doen.

Mitch
5 juli 2008, 22:00
Het introotje vind ik erg leuk, maar het heeft eignelijk net iets te weinig met de riff te maken die daarna komt. Of het moet precies in het verlengde liggen óf het moet lekker dissonant zijn, maar dit is geen van beide. Da's jammer, want het idee op zich is goed.
Die (lekker beukende) main riff duurt echter wel erg lang. Je zit nu echt te wachten tot de zang begint en ik begon al een beetje te twijfelen of het instrumentaal bleef, maar twee instrumentloze gasten met een microfoon in hun handen deden me toch vermoeden dat er nog wel iets van vocalen moest komen :D
Wat er zich daarna ontspint duurt me echt te lang. Ik weet niet of het de bedoeling was om zo'n lang nummer te maken, maar na een minuut of drie is het boeiende er wel af.
Voor een eerste presntatie na band coaching vind ik dat jullie al een heel aardig eind zijn, dat staat vast.

e!
5 juli 2008, 23:24
Je zit nu echt te wachten tot de zang begint en ik begon al een beetje te twijfelen of het instrumentaal bleef
Ik had dezelfde ervaring.

Row
5 juli 2008, 23:24
Jullie optreden was nice gister ^^ Alleen hij duurt idd best wel erg lang. Misschien een kwestie van smaak. Spreek je! Groetjes.