PDA

View Full Version : Kerry King head jcm800kk



Vigil
5 juli 2008, 19:20
hallo , ben al een tijdje opzoek naar een geschikte versterker voor mij.
wat ik eerst in gedachten had: 6505+, mesa rectifier, mesa mark VI, framus cobra.
nu ben ik naar de musicstore geweest omdaar een paar amps onder de loep te nemen. zul je weer net hebbe dat de geen mark en cobra hebbe staan -.-.

persoonlijk ben ik verliefd op HeelVeel Gain en warme superstrakke tonen. de peavy beviel me wel alleen had ik het idee dat ie wat miste. toen had ik voor de grap es in een marshall kerry king sig. head geprikt en dat ding was Beest! geen krakerige "marshallgain" en dat ding was eg superstrak.
enige nadeel is dat weinig instelbaar is ,1 kanaal heeft en geen footswitch input heeft. heeft iemand ervaring met deze top ???ineerste instantie ben ik geen fan van marshall , en kerry king is ook niet echt mijn beste vriend, dus ik ben een beetjevan de kaart !? kan ik deze dan maar beter hale of tog voor een andere gaan.

alvast bedank!

caliban
5 juli 2008, 19:35
Ik vind het een twijfelachtig ding, maar heb er vrij veel goede zaken over gehoord tot nu toe. Het leek me gewoon een JCM800 met noisegate en misschien een boost.
Ik zou sowieso nog eens de mark4 en de cobra checken als die je zo aanspreken.

RedBuell
5 juli 2008, 19:54
Het is niet slechts een JCM met een boost en noisegate, er zitten ook andere buizen in waardoor er meer gain uit te halen is....

Opzich vind ik een 6505+ een hele fijne versterker, ik vind het een beetje op een Marshall lijken die heeft wat een Marshall juist mist ;) low end en een strak high gain geluid maar toch weer goed inzet baar is voor classic/ southern rock. Ik vind het een topper.......

caliban
5 juli 2008, 20:11
Het is niet slechts een JCM met een boost en noisegate, er zitten ook andere buizen in waardoor er meer gain uit te halen is....

Allemaal leuk, maar 1500 euro daarvoor is wel wat veel.

TimmU
5 juli 2008, 21:09
het is een standaard JCM800 , maar dan naar de tering gemod. een aantal extra gainstages, ingebouwde noisegate. Gaaf ding , maar een ontzettende one-trick poney . Peavey 6505 , Mesa Mark IV en een JCM800 zijn wel 3 TOTAAL verschillende amps trouwens!

Kellet
5 juli 2008, 21:42
+ 1 Timmu
Hij heeft een extreem scheur kanaal. Noisegate is handig, maar ik raad liever een ISP Decimator aan om de ongewenste geluidjes weg te werken.

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen. Voor het geld kan je vast wel iets krijgen wat meer veelzijdig is en ook een mooie scheur heeft.

J-sus Rulez
5 juli 2008, 21:46
gewoon voor de kerry king gaan.
Dat probleem los je wel op met pedaaltjes of weet ik veel wat... maar er bestaat een oplossing voor...

caliban
5 juli 2008, 23:09
het is een standaard JCM800 , maar dan naar de tering gemod. een aantal extra gainstages, ingebouwde noisegate. Gaaf ding , maar een ontzettende one-trick poney . Peavey 6505 , Mesa Mark IV en een JCM800 zijn wel 3 TOTAAL verschillende amps trouwens!
Een aantal extra gainstages, dan kom je eigenlijk uit bij een SLO of rectifier.
En een aantal extra gainstages zou een beetje extreem zijn, eentje is al genoeg voor een hoop gain. Volgens mij zijn het geen gainstages, vermits hij ook maar drie preamplampen heeft zoals de JCM800: 1 fasedraaier, 3 gainstages, 1 cathodevolger.
Heel waarschijnlijk haalt men gewoon minder gain weg tussen de gainstages in.

pannekoek
5 juli 2008, 23:30
de jcm800kk is een hele goede versterker die er echt heel gaaf uitziet!

hij klinkt ongelovelijk strak en er zit echt een hele brute sound in!
zeker een aanrader om toch eens goed te testen.

eventueel een andere veelzijdige high gain amp is de marshall jvm410h, het od2(rood) kanaal levert echt uber veel gain geschikt voor hele vette metal!!

Orpheo
5 juli 2008, 23:33
mijn keus:

6505. die trekt de sound van de jcm800kk er zo uit. de echte jcm800 sound zit er niet (meer) in. precies wat Timmu zegt.

de mark4 is uit de handel, en heeft een crappy 2e kanaal.

Mijn favo is echter de marshall JVM; imho net zulke lekkere sounds als de koch supernova, maar nog meer gescheiden, minder poespas, en met mijn favo cab (bogner) lekkerder dan de supernova (op dezelfde cab). de supernova kan alleen maar lekker klinken, imho, op een koch kast.

De jcm800kk heeft iets weg van de recto, maar niet veel. het laag van de recto is veel flubberig, maar ik vond juist de kk zo gruizig. De Hook Captain is ook een waanzinnig ding, maar minder gain, en imho nu van mindere kwaliteit dan, zeg, 2 jaar geleden vanwege t feit dat nu het ding in half fabrikaten wordt aangeleverd en dan geassembleerd, ipv alles van scratch opbouwen. Er zijn nog wel een paar Captains te koop die nog handwired zijn,maar ik vind de printplaatversie minder; minder levendig, minder sprankel, minder strak vooral.

Ik vind alleen zo jammer dat de JVM, die goed klinkt, ook zo rommelig gemaakt is, en met veel gain gruizig word. maakt 'm voor mij minder bruikbaar, maar wel een van de bruikbaardere amps. de Invador lijkt heel erg op de JVM, maar is imho het prijsverschil niet waard. De Sovereign (Engl) klinkt als een natte krant. geen lekker AC/DC crunch, geen strakke, zakk wylde style high gain.

Lexvandoef
6 juli 2008, 01:46
De Hook Captain is ook een waanzinnig ding, maar minder gain, en imho nu van mindere kwaliteit dan, zeg, 2 jaar geleden vanwege t feit dat nu het ding in half fabrikaten wordt aangeleverd en dan geassembleerd, ipv alles van scratch opbouwen. Er zijn nog wel een paar Captains te koop die nog handwired zijn,maar ik vind de printplaatversie minder; minder levendig, minder sprankel, minder strak vooral.

Heb je weleens een Captain van binnen gezien? De enige printplaat die erin zit is in feite een turretboard maar dan met printbanen ipv draden.

Qua sound ontloopt het elkaar echt niet veel, en ik vind de nieuwe versie vele malen handiger vanwege de dubbele volumeknop voor kanaal 2/3, de eerste serie heeft daar maar 1 volumeknop.

Dacht trouwens dat jij die Captains zo te gek vond :satisfie:

RedBuell
6 juli 2008, 09:02
Die zaak in england ( is ook een topic over, goedkope Marshalls) daar kost die Kerry King iets van € 800,-

Vigil
6 juli 2008, 09:59
Die zaak in england ( is ook een topic over, goedkope Marshalls) daar kost die Kerry King iets van € 800,-

hebbe die een site ?

RedBuell
6 juli 2008, 10:23
http://www.soundslive.co.uk/

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JCM800-2203KK~ID~7327.asp €820,- voor een JCM 800 KK

Vigil
6 juli 2008, 10:55
weet iemand of je invoerrechten moet betalen als je iets uit engeland besteld ?! bener nog steeds niet achter of het een eu land is ofniet :satisfie:

Dude
6 juli 2008, 11:14
Mijn favo is echter de marshall JVM; imho net zulke lekkere sounds als de koch supernova, maar nog meer gescheiden, minder poespas, en met mijn favo cab (bogner) lekkerder dan de supernova (op dezelfde cab). de supernova kan alleen maar lekker klinken, imho, op een koch kast.



jij hebt de jvm op een bogner (2x12?) ??

kan je wat vertellen ?

zjanke
6 juli 2008, 12:23
weet iemand of je invoerrechten moet betalen als je iets uit engeland besteld ?! bener nog steeds niet achter of het een eu land is ofniet :satisfie:

Nope, Engeland is EU dus geen invoerrechten.

Leuke bijkomstigheid: Zelf met easyjet daar naar toe en ophalen, kost waarschijnlijk minder dan de verzendkosten en het is een leuk dagje uit...

ben vanhoof
6 juli 2008, 14:24
De kk is idd geen slechte versterker en kan vet klinken, maar dan zou ik als ik jou was een 2dehands 2203 kopen en er een boostertje en equilizer voor plaatsen. Tis een goedkopere oplossing en wil je de amp kwijt dan ben je minder geld kwijt, hij zal zn waarde wel behouden. En door de booster uit te zetten heb je ook nog een crunch, wat de amp toch iets veelzijdiger maakt.

En nee, je moet geen invoerrechten betalen omdat de uk lid is van de eu

Vigil
6 juli 2008, 15:29
2de hands is ie bijna net zo duur als dat ik um uit england haal.
de kk heeft ook crunch , maar dat gebruik ik toch nooit. het enigste waar ik mee zit is dat je geen footswitch eropkan zette om thebeast aan en uit te zette, en dat hij niet veel mogelijkheden heeft, maar hij klinkt wel tietenstrak.

andere vraag, als je de beast knop uitzet klinkt het dan precies hetzelfde als een normale 2203 ?, dan zou ik nog altijd als ik de sound zat ben , een equilizer ertussen kunnen hangen ?!

Orpheo
6 juli 2008, 19:33
jij hebt de jvm op een bogner (2x12?) ??

kan je wat vertellen ?

nee, 412. alleen veeeeel getest (ik heb zeker 20 uur lopen kloten, in totaal met een JVM410 op een 412 bogner). uhm... klinkt gewoon geweldig :) de high gain kanalen worden strakker. de crunch kanalen worden crunchier zonder fuzzerig te worden, en clean word een warm, transprant clean, en met wat tweaken juist een heel helder rond clean. de bognercab is imho briljant, en beter is er niet qua cabs, imho.

@ lex: ja dat weet ik, maar niet zo lang geleden is HOOK overgestapt op meer printplaat ipv point to point. veel meer massaproductie ipv handwiren/custom wiren. blijkbaar branden de platen nogal rap door. Dat is de reden dat ze bij max guitars (zover ik begrepen heb) geen HOOK willen hebben, omdat de kwaliteit niet constant genoeg is. Ik vind hooks echt geweldig klinken, maar ze hebben nét niet genoeg gain. nou ja... niet strak genoeg met high gain en hoog volume. En laat de supernova dat nu OOK niet hebbe; die word fuzzerig. de JVM is degene die het meest in de buurt komt van wat ik wil (en ook qua prijs helaas).

Ik wil gewoon een clean kanaal dat helder is als ik op de brugpup speel, warm op de halspup, met headroom; the sky is the limit. 2e (en evt. 3e) kanaal is jcm800 style. 3e(en evt. 4e) is mark4-terrein. supersuperstrak, en palm mutes die je broekspijpen aan flarden scheuren. De JVM komt een heel eind, (alleen is kanaal4 alleen leuk als solokanaal, imho), de hook dus niet, de mark4 zeker niet (klote tweede kanaal), de TSL idem, de engls vind ik over t algemeen kille,nasale schelle bakken.

blijft eigenlijk Rivera over. MOet ik nog testen ja :)

TimmU
6 juli 2008, 20:25
Klinkt als een typisch rack verhaal Orpheo . En uit die JVM heb ik nog geen Mesa sounds horen komen hoor,en dat kun je echt wel vergeten.

Orpheo
6 juli 2008, 22:23
Klinkt als een typisch rack verhaal Orpheo . En uit die JVM heb ik nog geen Mesa sounds horen komen hoor,en dat kun je echt wel vergeten.

nee, mee eens. ik realiseerde me pas net dat ik 't slordig opschreef. De JVM heeft echter wel de geluiden waar ik het meest me kan, en dat ie minder goed (ha ha ha, sarcastisch) mark4sounds trekt. helaas. het is een goeie tweede.


De enige optie die ik heb, is een mark4 kopen (perfecte clean, perfecte lead) en een jcm800 ernaast. En dat wil ik dus in 1 head. Ik heb iets tegen rack. Het ziet er niet uit, en voor mijn gevoel blijf je ermee maar bezig.

TimmU
7 juli 2008, 00:03
een Mark IV met een OCD Fulltone ofzo?

Dan krijg je :

Clean = channel 1
crunch = clean + OCD
Lead = Lead channel , evt. aanpasbaar via graphic EQ .

Eigenlijk dus vier kanalen, en in feite vijf, maar je gebruikt er 1tje sowieso niet.

Ik denk dat dat voor jou wel gaat werken. Anders een rack met een Triaxis / Quad, en een JMP-1 preamp , een switcher en een poweramp .Dan heb je exact wat je wilt!

Orpheo
7 juli 2008, 01:44
een Mark IV met een OCD Fulltone ofzo?

Dan krijg je :

Clean = channel 1
crunch = clean + OCD
Lead = Lead channel , evt. aanpasbaar via graphic EQ .

Eigenlijk dus vier kanalen, en in feite vijf, maar je gebruikt er 1tje sowieso niet.

Ik denk dat dat voor jou wel gaat werken. Anders een rack met een Triaxis / Quad, en een JMP-1 preamp , een switcher en een poweramp .Dan heb je exact wat je wilt!

hmhm... bijna :) tof dat je meedenkt, mar ik heb iets tegen pedalen. ik wil niks tussen mijn gitaar en de amp hebben. (of kan dat ding in de fx loop?) ik heb bv ook geen wahwah, chorus, delay, whatever...

TimmU
7 juli 2008, 01:56
Dan zou ik zeker het rack idee gaan overwegen. Gewoon , omdat je dan alles in 1 kassie hebt, het retestrak is ,en je alles kan spelen wat je wilt. Ongeveer 6 á 8 HE , voor een Mesa preamp , een Marshall Preamp , en een stevige Poweramp . Switchertje om te kiezen tussen mesa en marshall . FC - 200 , of een FCB1010 erbij ,en je kunt spelen wat je wilt , AC/DC , Lamb of God , Jazz, Slayer , you name it.

svdijk
7 juli 2008, 09:38
Ik zou ook zeggen, gewoon een JVM kopen.
Kan je alles uithalen, en als er een sound niet inzit kun je 'm in ieder geval een heel eind benaderen.
JCM800 doet 'ie in ieder geval perfect (kan het weten want ik heb er nog één).
Maar ik vind dat er geen Mesa-sound inzit, daar heeft de JVM te veel mid voor.
Misschien als je er 6L6 eindpitten inzet, dat je dan meer richting 5150/recto sounds komt.

Misery Signals
7 juli 2008, 09:42
Die JVM is gewoonweg een fantastische versterker. Als ik nog eentje mocht bijkopen, wordt 't vast en zeker zo'n 410.

MS

Orpheo
7 juli 2008, 15:42
Dan zou ik zeker het rack idee gaan overwegen. Gewoon , omdat je dan alles in 1 kassie hebt, het retestrak is ,en je alles kan spelen wat je wilt. Ongeveer 6 á 8 HE , voor een Mesa preamp , een Marshall Preamp , en een stevige Poweramp . Switchertje om te kiezen tussen mesa en marshall . FC - 200 , of een FCB1010 erbij ,en je kunt spelen wat je wilt , AC/DC , Lamb of God , Jazz, Slayer , you name it.

sorry, ik heb iets tegen rack. maar wellicht heb je gewoon gelijk. Moet kijken wat goedkoper is...

shredneck
7 juli 2008, 23:26
@ lex: ja dat weet ik, maar niet zo lang geleden is HOOK overgestapt op meer printplaat ipv point to point. veel meer massaproductie ipv handwiren/custom wiren. blijkbaar branden de platen nogal rap door. Dat is de reden dat ze bij max guitars (zover ik begrepen heb) geen HOOK willen hebben, omdat de kwaliteit niet constant genoeg is. Ik vind hooks echt geweldig klinken, maar ze hebben nét niet genoeg gain. nou ja... niet strak genoeg met high gain en hoog volume.


@Orpheo: Ik moet hier ingrijpen. Je weet duidelijk niet waar je over praat en ik nodig je bij deze uit om eens bij van de Haar langs te komen om zelf eens te kijken hoe dat nou in elkaar zit, zo'n Hook.

Over de rest an je verhaal...daar klopt ook geen hol van. Waar haal je al die onzin toch vandaan?

Lexvandoef
7 juli 2008, 23:36
@Shredneck & Orpheo, als jullie willen weten hoe een HOOK er van binnen uit ziet :):
Je ziet trouwend dat de enige printplaat een vervanger is van het ouderwetse materiaal voor het turretboard, qua opbouw is het echter nog wel een turretboard, maar dan met prinbanen.
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/hook016.jpg

Orpheo
8 juli 2008, 00:08
@Orpheo: Ik moet hier ingrijpen. Je weet duidelijk niet waar je over praat en ik nodig je bij deze uit om eens bij van de Haar langs te komen om zelf eens te kijken hoe dat nou in elkaar zit, zo'n Hook.

Over de rest an je verhaal...daar klopt ook geen hol van. Waar haal je al die onzin toch vandaan?


heb ik al gezegd; ik heb t via de heren van max guitars.

Lexvandoef
8 juli 2008, 00:11
heb ik al gezegd; ik heb t via de heren van max guitars.

Maar die zijn geen dealer van Hook, ik zou het eens aan v/d Haar of Leendert zelf vragen, das wel wat duidelijker.

Orpheo
8 juli 2008, 00:21
Maar die zijn geen dealer van Hook, ik zou het eens aan v/d Haar of Leendert zelf vragen, das wel wat duidelijker.

ze zijn geen dealer, vanwege die redenen die ze aandroegen. kunnen natuurlijk ook drogredenen zijn, maar dit is slechts wat ik hoorde.

Lexvandoef
8 juli 2008, 00:24
ze zijn geen dealer, vanwege die redenen die ze aandroegen. kunnen natuurlijk ook drogredenen zijn, maar dit is slechts wat ik hoorde.

Tsja, ik vraag me af hoeveel handson ervaring ze dan hebben. Leendert gebruikt die Hooks zelf al een aantal jaar, met succes. En zo wel meer profi en minder profi gitaristen.

Heb je trouwens mijn plaatje gezien? Geen gammele of opgeblazen print te bekennen (niet mijn Hook trouwens, al ziet die er wel hetzelfde uit van binnen)

ben vanhoof
8 juli 2008, 01:43
Pft die printplaat against point to point discussie heb ik nooit echt begrepen. Waar om zou ptp beter zijn dan printplaat? De enkele reden die ik kan vinden is dat als je de amp zou laten vallen en hij is vanbinnen beschadigd, dan is dat nogal kut als je met een printplaat zit die dan gebroken is. Ptp zou mss dus makkelijker te repareren zijn.

Lexvandoef
8 juli 2008, 01:49
Pft die printplaat against point to point discussie heb ik nooit echt begrepen. Waar om zou ptp beter zijn dan printplaat? De enkele reden die ik kan vinden is dat als je de amp zou laten vallen en hij is vanbinnen beschadigd, dan is dat nogal kut als je met een printplaat zit die dan gebroken is. Ptp zou mss dus makkelijker te repareren zijn.

Ik predik ook niet voor het een of het ander hoor, wilde alleen ff laten zien dat een Hook zo slecht nog niet is van binnen ;)

Marc Oblivian
8 juli 2008, 10:21
Ziet er net zo uit als de binnenkant van mijn London City :-)

caliban
8 juli 2008, 10:43
Ik predik ook niet voor het een of het ander hoor, wilde alleen ff laten zien dat een Hook zo slecht nog niet is van binnen ;)
Ziet er net uit vind ik, de rommeligste gutshots die ik heb gezien zijn waarschijnlijk de oude mesa's, mark IIC+ en mijn mark III ook wel. Eens vanaf mark 4 zijn ze wat orderlijker gaan werken.

Orpheo
8 juli 2008, 11:26
als ik er zo naar kijk, tja, ziet er heel netjes uit, helemaal waar. Ik weet natuurlijk niet of Lex een nagelnieuwe heeft (volgens mijn info is 't alleen voor de nieuwere versies).

maar goed, het is vooral het idee van point to point, dat dat beter is dan printplaat. net zoiets als bolt on vs set neck (effe de knuppel in 't hoenderhok :D )

Lexvandoef
8 juli 2008, 11:38
Die van mij is van oktober '07, iets meer dan een half jaartje oud dus.

Orpheo
8 juli 2008, 11:46
Die van mij is van oktober '07, iets meer dan een half jaartje oud dus.

dan lullen die gasten 100% compleet uit hun nek :D

AART
8 juli 2008, 11:48
Ziet er net uit vind ik, de rommeligste gutshots die ik heb gezien zijn waarschijnlijk de oude mesa's, mark IIC+ en mijn mark III ook wel. Eens vanaf mark 4 zijn ze wat orderlijker gaan werken.


Dat komt meer door de grote hoeveelheden draden dat het er rommelig uitziet. Die oude Marks hebben net als de Mark IV weinig ruis op de leadkanalen dus qua wiring is er wel goed over nagedacht.

caliban
8 juli 2008, 11:55
Dat komt meer door de grote hoeveelheden draden dat het er rommelig uitziet. Die oude Marks hebben net als de Mark IV weinig ruis op de leadkanalen dus qua wiring is er wel goed over nagedacht.
Inderdaad het ziet er rommelig uit, maar is goed gedaan. Te strakke bedrading zorgt voor een condensator effect dacht ik.

Lexvandoef
8 juli 2008, 11:57
dan lullen die gasten 100% compleet uit hun nek :D

Jeps :seriousf:, misschien mogen ze van Leendert geen dealer worden en zijn ze jaloers :D

Negative K3 fan
8 juli 2008, 12:12
Punt blijft dat als die jcm800kk jouw sound heeft, dan moet je daar gewoon voor gaan.

habbe
6 september 2008, 13:43
Nou ben benieuwd of Vigil al iets heeft gekocht,mischien de 2203kk?Zo ja,laat je ervaringen even weten.