PDA

View Full Version : Brom, etc.



samthegreat4
5 juli 2008, 18:27
Hoi,

Ik heb vandaag een London City telecaster gekocht met een UCG 102 behringer pre-amp kastje (met usb aangesloten).
Nou heb ik dus de drivers geinstalleerd, het doosje aan de PC gehangen en mijn gitaar aangesloten, als ik nou speel heb ik ten eerste last van: Brom, als in, als ik speel heb ik er niet echt last van maar laat ik de snaren los, dan gaat het brommen, en ten tweede: Een soort ruis op de achtergrond.
Nou zit ik te twijfelen waar het hem in zit.
Zit het hem nou in het doosje of in de gitaar zelf?

Groeten,

Bram78
6 juli 2008, 19:12
Ik denk dat het vooral in je gitaar zit, slechte aarding. Maar wellicht is de werkbank een betere plek om deze vraag te posten?

Groetjes Bram

samthegreat4
7 juli 2008, 15:12
Ok, bedankt

TimmU
7 juli 2008, 15:16
Ik ben er wel vrijwel zeker van dat de ruis die je hoort uit het kastje komt trouwens.

Bram78
7 juli 2008, 15:17
Sorry, ik bedoelde vooral dat de brom van je gitaar kan komen. Dit denk ik omdat de brom verdwijnt zodra je speelt en dus snaren e.d. aanraakt, m.a.w. aarde maakt.
Die ruis zal inderdaad van de behringer komen...

samthegreat4
7 juli 2008, 16:48
Ok, dan zal ik die aarding na moeten laten kijken. (toch ?)
En ligt het aan DAT doosje of aan alle behringer doosjes.
(Dus dat net deze kapot is ofzo)
Die achtergrond ruis (als mijn blokbeeldscherm uitstaat, en de aardebrom weg is) is overigens niet ontzettend storend.

Bram78
7 juli 2008, 20:08
Dat durf ik niet te zeggen. Behringer staat niet bekend om hun ruis-arme produkten maar daar heb ik verder geen mening over.
Als je er m.b.t. tot je gitaar achter wilt komen is het vrij eenvoudig te achterhalen: gitaar op een versterker, versterker op 10 en dan hoor je het verschil tussen hands-on en hands-off snel genoeg. Als het hands-off bromt/zoemt is het je aarding.

Just my two cents...

Maar nogmaals: probeer de werkbank voor verder technisch advies.

Succes en groetjes Bram

samthegreat4
7 juli 2008, 21:01
Ok, bedankt Bram.
Ik verplaats het zo wel naar werkbank.
Maar nog 1 ding, in de winkel zei de verkoper dat hij geen geaarde stopcontacten had, en ik probeerde deze gitaar op dezelfde versterker als de vorige keer, toen ik dezelfde gitaar probeerde alleen in een andere kleur.
En ik herinner me niet dat het toen bromde, want deze keer bromde het wel aardig hard. En ik heb de gitaar bij een vriend van me geprobeerd op een Vox ad15vt en daar bromde het volgens mij ook niet, met de versterker op 10 en hands off. Heel vaag allemaal.