PDA

View Full Version : Hk-gitaren????



realboatman
5 juli 2008, 16:50
Hallo, graag jullie mening,
Ik heb deze gitaar gekocht voo 58 eurokes.Wil beginnen met elektrische gitaar na een paar jaar bas te spelen.Misschien andere elementjes steken,stemmechanieken?
http://www.hk-instruments.de/epages/hk-instruments_de.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/hk-instruments.de/Products/SLP380-Q3TS&ViewAction=ViewProductDetailImage
specs:
Body: Linde Hals: Ahorn
Fingerboard: Rosewood (Palisander)
Bünde: 22
Pickups: 2 Humbucker
Regler: 2 Volume sowie 2 Tone Regler und 1 Toggle-Switch
Saitenhalter & Brücke: Tune-O-Matic
Hardware: Chrome

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=250264151139&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=015

Fender75
5 juli 2008, 16:57
Voor €. 58 een gitaar kopen is sowieso weinig, of het ook wat is kan ik niet zeggen! Je moet er geluk mee hebben zullen we maar zeggen!

realboatman
5 juli 2008, 17:01
Voor €. 58 een gitaar kopen is sowieso weinig, of het ook wat is kan ik niet zeggen! Je moet er geluk mee hebben zullen we maar zeggen!
als het niets word kan ik hem nog als decoratie aan de muur hangen hé. 8-)

toon-
5 juli 2008, 18:34
In een gitaar van 58 euro zullen waarschijnlijk niet echt goede elementen zitten. Dus die zou ik wel vervangen.

Mitch
5 juli 2008, 18:46
Wacht gewoon even af. Elementen kunnen misschien slecht zijn, maar om nou de klank van een een plankje prutshout te gaan opvangen met duurdere elementen? Is het misschien absoluut niet waard.
Stemmechanieken zou ik ook niet blindelings vervangen. Je kan in Diversen eens kijken naar de sticky "Nieuwe wijze van snaren opzetten" en als -ie dan nog ontstemt eens kijken of je ergens de topkam kan laten aanpassen of vervangen, stuk goedkoper.

Hendriks
5 juli 2008, 18:50
Hoe bestaat het € 58 , je er zou er een paar kopen voor aan de muur.

realboatman
5 juli 2008, 18:57
Hoe bestaat het € 58 , je er zou er een paar kopen voor aan de muur.
' T was via ebay ,een bod van 60€,gekocht aan 58€

realboatman
6 juli 2008, 12:18
Heeft er iemand al van dit merk gehoord?

richwoodplayer
6 juli 2008, 12:24
het is wel een mooi gitaartje, heb alleen nog nooit van het merk gehoord.
maar misschien klinkt het toch wel vet :cooler:
we zullen het wel horen als de gitaar binnen is?

macwilliams
6 juli 2008, 12:31
Er zijn zoveel van die gitaren die er precies hetzelfde uitzien. Johnson is ook zo'n merk. Die zijn hier ook te koop als kant en klaar en als Build your Own pakketje. Maar zo ben ik veel van dezelfde gitaren tegengekomen maar dan met een ander merkje er op. Ik durf te beweren dat deze dus allemaal uit een en dezelfde fabriek komen. En het zijn van die gitaren die je het speelplezier kunnen vergallen. Als je het echt wilt dan maakt het niet uit dat je dit koopt om te beginnen. Maar als je dit koopt om te zien of je het wat vind. Laat dan maar zitten, het gitaarspel is niet aan je besteed


***EDIT***

Jij weet dus al dat je wilt spelen, dus gefeliciteerd met je eerste plank :cheerup: :cheerup: :cheerup:

Levitation
6 juli 2008, 12:41
Dit zal hoogstwaarschijnlijk brol van de bovenste plank zijn, maar het is wel een goede manier om te beginnen.

58 euro is geen geld, zeker niet voor een "gitaar".

Aimé
6 juli 2008, 12:49
Macwilliams, dit geldt zeker niet voor iedereen. Zo'n demotiverende praat kan erger zijn dan een kutgitaar hoor. Tjongejonge

Mijn eerste gitaar was zogezegd ook bucht maar hey, we zijn 6 jaar later en ik speel nog elke dag gitaar. Echt gitaar willen spelen en blijven spelen ligt in de eerste plaats niet in je handen maar in je hoofd hoor.

macwilliams
6 juli 2008, 13:09
Macwilliams, dit geldt zeker niet voor iedereen. Zo'n demotiverende praat kan erger zijn dan een kutgitaar hoor. Tjongejonge

Mijn eerste gitaar was zogezegd ook bucht maar hey, we zijn 6 jaar later en ik speel nog elke dag gitaar. Echt gitaar willen spelen en blijven spelen ligt in de eerste plaats niet in je handen maar in je hoofd hoor.

En als je goed leest zie je dat ik hetzelfde heb gezegd, misschien andere woorden maar de zelfde strekking.
Als jij als beginner dit koopt zo van misschien is het wat voor mij dan weet je zelf ook wel wat er gebeurt.
Als je het echt wilt. Dan is een broodplank met eiersneiders genoeg.
Demotiverende praat heeft mij nog nooit tegen gehouden, dit is niet bij iedereen gelijk en dat weet ik. Dit is een forum en ik mag mijn mening geven toch?

Mocht de inhoud van mijn post dermate ongepast zijn of totaal off topic dan weet ik wat ik riskeer. Maar hier waren geen beledigingen en het was on topic.
dus mijn post is niet ongepast.

Ik vond dat tjonge jonge nog net kunnen :D

Hendriks
6 juli 2008, 14:05
Ik denk dat dit een goede gitaar is om mee te beginnen.Mijn eerste was een acoustische nylonsnaar waar metalen snaren opgezet waren en een goedkoop chinees element , je mocht het eigelijk geen gitaar noemen, het was meer een eiersnijder met een actie op de twaalfde fret van 2 cm.
Met een beetje afstellen zou die HK best een goede beginnersgitaar kunnen zijn en het begin van een glansrijke loopbaan in de muziek.

realboatman
6 juli 2008, 21:47
Ik denk dat dit een goede gitaar is om mee te beginnen.Mijn eerste was een acoustische nylonsnaar waar metalen snaren opgezet waren en een goedkoop chinees element , je mocht het eigelijk geen gitaar noemen, het was meer een eiersnijder met een actie op de twaalfde fret van 2 cm.
Met een beetje afstellen zou die HK best een goede beginnersgitaar kunnen zijn en het begin van een glansrijke loopbaan in de muziek.
Dat was ook eigenlijk de bedoeling,ik ben begonnen te bassen met een goedkope
Cort tot ik wat beter speelde en ben geeindigd met een fender.We zien wel hoe het vorderd met zes snaren en misschienkomt er wel een betere gitaar eraan dan. :metal: