PDA

View Full Version : Wie kan mij meer info geven over de Ibanez Tube King?



Herdjie
24 februari 2003, 19:33
Hey hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een volle distortion sound. Hierbij denk ik aan de sound van Hoobastank. Die hebben echt een volle distortion geluid. Je kunt het vooral horen aan de nummers: "Pieces" of "Crawling In The Dark". Maar ook de sound van (sorry dat ik het zeg) Limp Bizkit, die is ook heel erg vol en krachtig. Nu is mijn vraag, wie heeft zo'n Tube King, en bereik ik daarmee zo'n moderne 'volle' sound?

Zelf heb ik een Ibanez SC420 en een Marshall AVT 150.

THANX!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Herdjie op 2003-02-24 19:36 ]</font>

e_lukather
24 februari 2003, 20:54
Alleen nog 2e hands volgens mij...

Mitch
24 februari 2003, 22:55
Hoobastank ? Ik mis iets geloof ik.....
Mijn Tube King mis ik inmiddels niet meer, is uit reparatie (geen kwakkelding hoor, hij gaat al een tijdje mee). Geweldig geluid voor mij, maar ik zoek dan ook meer Jimmy Page/Slash-achtige sound. En dan staat -ie al behoorlijk vol op gain.
Zeker op een AVT (gebruik ik thuis) geeft -ie een hele mooie distortion, je krijgt echt het 'buizenscheur' geluid en gevoel, maar ik vraag me af of 't is wat je zoekt. Je AVT zal er overigens fors van opleven, geloof me !
Met de eq is overigens wel erg veel mogelijk: zeer veelzijdig.

jpb
25 februari 2003, 09:16
Ik vond hem te dun/scherp klinken, maar heb niet voldoende tijd gehad om een goede instelling te vinden, en dat is voor buizen-OD's wat meer pielen dan bij gewone OD's.
Verder denk ik dat een 'vette' distortion vooral met je gitaar/versterker te maken heeft (eindtrap-vervorming klinkt iha vetter), en kun je met transistor-pedalen evengoed een vette-scheur krijgen.

Shay
1 maart 2003, 13:03
hmmm, vraagje

Wat is een cruciaal verschil tussen de Tube King en de TubeScreamer??

BLOK182
1 maart 2003, 14:19
Tube king heeft een buis erin, en wat meer instelmogelijkheden, kijk maar op de ibanezsite.

strepsil
1 maart 2003, 15:41
Zo'n Buizenkoning zal ook wel wat duurder zijn dan?? (ben overigens heel tevree met m'n lieve groene TS9, daar niet van)

BLOK182
1 maart 2003, 15:53
Zo'n buizenkoning heeft een adviesprijs van 260 pleuro.

Mitch
1 maart 2003, 17:27
De Tube King begint zo ongeveer waar de Tube Screamer ophoudt :wink:
Is veel meer een sound op zich, waar de TS vooral gebruikt wordt voor "een randje erbij met gedeeltelijk behoud van git/amp sound"