PDA

View Full Version : brom op m'n ga 15



MatthiasDR
5 juli 2008, 14:23
Heb net een harley benton ga15 gekocht met een harley benton cab met 2 12" celestion vintage versterkers. Ben erg tevreden over het geluid, egt waar, het is supper. MAAR op hogere volumes bromt hij een beetje, hoe valt dit op te lossen?
:strat: Matthias

kenx
5 juli 2008, 14:35
geaard stopcontact?

grtz

MatthiasDR
5 juli 2008, 14:44
geaard stopcontact?

grtz
jep geaard stopcontact

MatthiasDR
5 juli 2008, 15:06
Of moet ik hem gewoon retouren, want als ik andere reacties lees over de ga 15, heb ik de indruk dat bijna niemand hier last van heeft en dat het een prima amp is.

Spitfire
5 juli 2008, 15:11
Of moet ik hem gewoon retouren, want als ik andere reacties lees over de ga 15, heb ik de indruk dat bijna niemand hier last van heeft en dat het een prima amp is.

Dat kom ommdat bijna iedereen over een geaard stopcontact speelt denk ik

MatthiasDR
5 juli 2008, 15:13
Dat kom ommdat bijna iedereen over een geaard stopcontact speelt denk ik
ik ook, speel ook over een geaard stopcontact

Spitfire
5 juli 2008, 15:35
ik ook, speel ook over een geaard stopcontact

Oh sorry, ik dacht dat je bedoelde in je vorige post dat het inderdaad aan het geaarde stopcontact lag.

Als je je hand op de snaren of brug legt, is de brom dan weg?

MatthiasDR
5 juli 2008, 15:50
Oh sorry, ik dacht dat je bedoelde in je vorige post dat het inderdaad aan het geaarde stopcontact lag.

Als je je hand op de snaren of brug legt, is de brom dan weg?
neen :s blijft hetzelfde

Jim Haagmans
5 juli 2008, 15:53
Is toch al de 2e keer in korte tijd dat ik dit lees over die amp. Misschien beetje vaak maandagmorgen in de Harley Benton fabriek?

MatthiasDR
5 juli 2008, 15:55
Is toch al de 2e keer in korte tijd dat ik dit lees over die amp. Misschien beetje vaak maandagmorgen in de Harley Benton fabriek?
jah, Noid had hetzelfde probleem, maar bij andere gebruikers van deze amp lees ik dat ze er erg tevreden over zijn :s

Mufftin
5 juli 2008, 18:13
ik speel over een niet geaard stopcontact en geen brom, dus zal wel iets met de versterker zijn lijkt me. Gewoon mailen naar Thomann.

MatthiasDR
5 juli 2008, 20:43
ik speel over een niet geaard stopcontact en geen brom, dus zal wel iets met de versterker zijn lijkt me. Gewoon mailen naar Thomann.
k dus even een mailtje sturen of dit bij alle modellen is of niet, en zoniet dan gewoon retour?

MatthiasDR
6 juli 2008, 19:01
k dus even een mailtje sturen of dit bij alle modellen is of niet, en zoniet dan gewoon retour?
even mezelf quoten, want heb egt een antwoord nodig, en nog een tweede vraag, zijn er misschien harley benton GA15 gebruikers die geen brom hebben?

Heynis
6 juli 2008, 19:04
Ga eens wat verder van je amp af zitten. Dat zou ook een heel eind kunnen helpen, zeker als er single coils in je gitaar zitten. Die kunnen magnetische velden uit je versterker oppikken, waaronder het veld van de voedingstrafo.

GeofJackon
6 juli 2008, 19:28
ik heb een ga-5 en k heb hetzelfde probleem, maar alleen op men kamer. als ik in de woonkamer speel heb ik het niet. Ik denk dus dat het aan de stekkerdoos op mijn kamer ligt

pasqual
6 juli 2008, 22:45
ik heb een ga-5 en k heb hetzelfde probleem, maar alleen op men kamer. als ik in de woonkamer speel heb ik het niet. Ik denk dus dat het aan de stekkerdoos op mijn kamer ligt

dit is een goeie opmerking waar de oplossing kan liggen van je probleem.
probeer eens een andere ruimte waar het stopcontact op een andere groep staat.

groeten Pasqual.

Han S
6 juli 2008, 23:39
Heb je alleen die gitaar aangesloten op je amp, of heb je ook nog effecten er tussen? En zet de stekker eens andersom in het stopcontact.

Noid
6 juli 2008, 23:51
jah, Noid had hetzelfde probleem, maar bij andere gebruikers van deze amp lees ik dat ze er erg tevreden over zijn :sIk heb eigenlijk een ander probleem: hij bromt niet alleen op hoge volumes, maar ook op lage volumes. Ik heb d'r een filmpje van gemaakt zie daarvoor m'n topic. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110585)

Han S
6 juli 2008, 23:58
Een versterker waar niets op ingeplugd zit kan wel eens lawaai maken, maar als je er een gitaar inplugt met een goede kabel moet hij stil zijn.

Ik heb een paar Leslieboxen en die maken ook een brom als er niks in zit, zet je er een keyboard op dat zijn ze meteen stil.

MatthiasDR
7 juli 2008, 11:44
Ik heb eigenlijk een ander probleem: hij bromt niet alleen op hoge volumes, maar ook op lage volumes. Ik heb d'r een filmpje van gemaakt zie daarvoor m'n topic. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110585)
hoe hoger ik het volume zet, hoe harder hij bromt, en als ik aan m'n treble hoger zet bromt hij ook harder. maar op lage volumes bromt mijne ook mr niet zo hard.

MatthiasDR
7 juli 2008, 11:45
En heb hem ook al door heel het huis gesleurd, alles geprobeerd maar niets hielp.