PDA

View Full Version : hoera piezo !!!



ekkerman
10 december 2001, 17:07
dit weekend voor het eerst gespeeld met piezo en ik had het geluid een beetje zachtjes onder mijn direct op de tafel geplugde gt5 geluid gezet en dat gaf me toch een mooi sprankelend randje clean !!! echt verslavend !!
als je dit eenmaal gehoort hebt en je speelt regelmatig clean dan moeten jullie dit toch eens ergens gaan beluisteren het is echt fantasties. en voor de mensen met wel een piezo gitaar country of in de plank brug ingebouwt een tip ; heb je geen geld voor een speciale acoustische amp soldeer dan gewoon twee piezo tweeters ( 25 gulden per stuk ) aan je speaker(s)van je huidige amp eventueel met aan en uit schakelaar er tussen en hoppaa je amp sprankelt je tegemoet heb ik bij een oude hohner versterker gedaan ,2 piezo's in een houten bakkie erboven op en klinkt as un achtelukku!!!
speciaal voor ditmar ; kijk even bij jouw topic ;wilkingson brug
doei

Ditmar
10 december 2001, 19:36
Hee ekkerman, gefeliciteerd met je aanwinst !!

Kun je mij trouwens ook vertellen of ik zo'n bruggetje uit de states moet bestellen of dat Markus van Engelen die op voorraad heeft ??? En wat kost de inbouw ?? En hoelang is zijn wachtlijst ???

Ik neem aan dat de inbouw + brug + aanpassen electronica ongeveer 900 pieken zal kosten met de huidige dollarkoers (?????)

ekkerman
11 december 2001, 08:48
hij had um binnen een week en zo ongeveer is de prijs wel ,hangt een beetje van jouw gitaar af en hoeveel werk hij eraan heeft maar in ieder geval is hij niet duur dat kan ik je verzekeren.
ik ga over twee weken op voor een element vervanging tevens slagplaat en slechts twee potmeters en 3 microswitches i p v die klote 5 standenschakelaar . ik zou zeggen bel hem eens en zeg gerust dat je via mij reageerd.