PDA

View Full Version : Fender en Taylor slaan handen ineen.



--=HANS=--
5 juli 2008, 11:59
Zat net even op de site van Taylor te koekeloeren.
Ben benieuwd wat dit (http://www.taylorguitars.com/news/company.html#co1) voor gevolgen gaat hebben.

blindfaith85
5 juli 2008, 12:42
oud nieuws toch dit stond paar maanden geleden al in de gitarist

Blend
5 juli 2008, 12:43
so what? er was nog geen draadje over.. zeikerd :sneaky:

OT: Ben heel benieuwd wat dat gaat worden! Je kan nou niet bepaald zeggen dat 7ender een goede reputatie heeft op akoesties gebied..

episua
5 juli 2008, 12:44
Volgens mij is dit al een tijdje bekend hoor. Fender doet gewoon de distributie van Taylor in Europa. That's it.

--=HANS=--
5 juli 2008, 13:00
Het is idd al een tijdje bekend maar dit zijn strategische moves die meestal toch wat gevolgen hebben. Wat wordt bijvoorbeeld de rol van Casa Benelly?
Er is in de regel maar 1 reden voor een dergelijke deal en dat is het vergroten van marktaandeel. Waarschijnlijk heeft de introductie van de Taylor solidbody er erg veel mee te maken. Ze willen hiervoor de, we mogen wel stellen goedgesmeerde, marketing en salesmachine van Fender gebruiken zodat ze niet direct hoeven te investeren. Fender op haar beurt krijgt er een groot merk bij en zal voor de geleverde diensten ook een vergoeding/marge verlangen.
Ben vooral benieuwd naar wat er met de prijzen gaat gebeuren.

blindfaith85
5 juli 2008, 18:15
Hi

Denk dat het niet direct gevolgen gaat hebben op marketing gebied, daar doet de broer van Meneer taylor zelf te goed zijn best voor:P. beetje zelfde als de gibson bij electric insrument weg gegaan is. Ze zijn altijd an het wisselen, met als doel kosten verlagen betreft ransport en distributie. Denk zelf dat het geen wereld van verschil maakt en denk ook niet dat Fender invloed gaat hebben op taylor gitaren, laten we het anders hopen van niet want is volgens mij algemeen bekend dat fender acous bagger. Ben niet anti fender hoor ben groot fender lief hebber behalve dan op acous gebied geef me dan maar Matin of taylor. En qua nertegenwoordigers zal het ook weinig uitmaken, zal mssn een aparte Taylor man komen die niet voor casa werkt, aangezien fender per merk ook een aparte heeft voor Gretsch enzo. Merken het van zelf denk dat het alleen vor casa wat minder zal zijn maar verder verwacht ik geen grote gevolgen.

LaurentB
5 juli 2008, 18:59
Het is idd al een tijdje bekend maar dit zijn strategische moves die meestal toch wat gevolgen hebben. Wat wordt bijvoorbeeld de rol van Casa Benelly?
Er is in de regel maar 1 reden voor een dergelijke deal en dat is het vergroten van marktaandeel. Waarschijnlijk heeft de introductie van de Taylor solidbody er erg veel mee te maken. Ze willen hiervoor de, we mogen wel stellen goedgesmeerde, marketing en salesmachine van Fender gebruiken zodat ze niet direct hoeven te investeren. Fender op haar beurt krijgt er een groot merk bij en zal voor de geleverde diensten ook een vergoeding/marge verlangen.
Ben vooral benieuwd naar wat er met de prijzen gaat gebeuren.

Toevallig heb ik vandaag even onversterkt op zo'n Taylor solid body gespeeld. Klonk tegelijk open en warm, alleen akoestisch al! Ik ben benieuwd hoe dat versterkt klinkt. Ik vond ze alleen niet zo heel mooi.