PDA

View Full Version : Verwijderen topnut



Buzz
5 juli 2008, 11:26
Misschien is dat al eens langsgewwest, maar met de zoekfunctie lukt het niet zo.
De vraag is de volgende: Ik zou graag een GraphTech topnut op mijn MM Axis Sport monteren. De huidige nut is als volgt bevestigd:


http://www.mtlutherie.com/shop/NosNuma/BoneNut.JPG

Ik krijg het ding er dus niet uit. Ook niet met zachte tikjes met hamer en houten dreveltje.
Hoe krijg ik dit ding los??

Wie helpt?

Mr.Fingers
5 juli 2008, 12:04
kan j'm er niet langs de zijkant uittikken? Anders met een fijne platte schroevendraaier, die verhitten, en onder de nut wrikken.

guitarnijboer
5 juli 2008, 13:16
Op de foto ziet het er uit alsof de kam vast zit in de lak (lak tegen de kam zit)

Ik zie trouwens niet vaak een kam die zo mooi ingezaagd is. De snaren liggen er erg mooi is, ik zou er niets aan doen! Graphtech is echt niet alles hoor.

Buzz
5 juli 2008, 13:32
Nou, dit plaatje is niet mijn gitaar, ik heb het even gelinked om het te illustreren. Mijn hals is sowieso niet gelakt, maar gewaxed.

Verder is het plaatje wel representatief. De nut zit er inderdaad echt zo mooi in.
Waarom vind je Graphtech niet alles?

smokingstrings
8 juli 2008, 09:54
kan j'm er niet langs de zijkant uittikken? Anders met een fijne platte schroevendraaier, die verhitten, en onder de nut wrikken.


dat lijkt mij echt een slecht plan, met verhitte schroevendraaiers ga je bijna zeker de lak verprutsen, en een schroevendraaier onder de kam wrikken is ook vragen om beschadigingen, je kunt proberen zachtjes met een stukje hout of hard plastic hem vanaf de zijkant eruit te tikken, moet je wel je gitaar goed vastzetten, en anders moet je met een fijn zaagje de kam in het midden inzagen, en daarna met een nijptang eruit trekken.
ikzelf zou kiezen voor een mooie benen topkam. :B