PDA

View Full Version : Seymour Duncan elementje solderen



Dude
5 juli 2008, 11:10
Ola guapa's !

ik heb uiteindelijk toch een alnico II pro humbuckertje (marktplaats) gekocht en wil die gaan installeren.

En ja, ik heb op de site van seymour duncan gekeken maar kan de installatie filmpjes niet afspelen daar. Ook het installatie papiertje zat er niet bij (marktplaats)

Heb bij stratjes al vaak elementjes vervangen maar bij les pauls nooit. Voordat ik mn les paul ga open schroeven, welke draadjes kom ik in mn les paul tegen en aan welke draadjes van de alnicoIIpro moeten die gesoldeert worden ?

Op de pup zitten: Wit/Rood aan elkaar right? Groen, Zwart en een kale draad.

Wie oh Wie !!!!!!!!!!!!!

Mr.Fingers
5 juli 2008, 11:19
http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/2h_2v_2t_3w.jpg

Zwart aan een beentje van de volumepot, groen & metaaldraad aan de potmetermantel (aarde)

Dude
6 juli 2008, 11:11
DANK !


ga ik dat zo maar effe doen,

Mr.Fingers
6 juli 2008, 11:12
U bent welgekomen! :cooler:

richwoodplayer
6 juli 2008, 12:28
kan je ook niet kijken als je het ouwe element eruit haalt waar de draadjes zaten en de draadjes van de nieuwe op dezelfde plek terug solderen?
of kan dat niet?

Dude
6 juli 2008, 12:33
Als het zo simpel was had ik het hier niet gevraagd uiteraard :confused: de SD pups hebben 5 draadjes en gibson gebruikt maar 1 draad en een omhulsel als aarde.

Orpheo
6 juli 2008, 12:59
Als het zo simpel was had ik het hier niet gevraagd uiteraard :confused: de SD pups hebben 5 draadjes en gibson gebruikt maar 1 draad en een omhulsel als aarde.

maar op de site staat 't heel duidelijk :)

maar goed, inderdaad, rood en wit aan elkaar, zwart aan het pootje waar je hot op soldeert (buiten geloof ik) en bare en groen op aarde. SD heeft 4 draadjes (bare is de isolatie) voor coiltap, intern fase en parallel schakelingen

Dude
6 juli 2008, 21:34
Gelijk maar weer even een vraagje er tegenaan.

De combinatie Alnico2pro en 496T? (standaard neckpup van classic, ceramisch elementje) gaat nergens over en moet dus snel veranderen.

Die neckpup heeft nu zoveel meer output dan die alnico dat het niet werkbaar meer is. Geef eens tips over 'wereldcombinaties' met die alnico op de brug....
Ik gebruik zowel mijn brug als hals elementjes voor clean en drive sounds. Wie of wie !!!!

Orpheo
6 juli 2008, 21:50
Gelijk maar weer even een vraagje er tegenaan.

De combinatie Alnico2pro en 496T? (standaard neckpup van classic, ceramisch elementje) gaat nergens over en moet dus snel veranderen.

Die neckpup heeft nu zoveel meer output dan die alnico dat het niet werkbaar meer is. Geef eens tips over 'wereldcombinaties' met die alnico op de brug....
Ik gebruik zowel mijn brug als hals elementjes voor clean en drive sounds. Wie of wie !!!!
ja inkoppertje natuurlijk! de alnico2pro voor de neck! briljant ding. Loop eens rockpalace binnen, pak de slash van de muur, en speel. dan snap je me wel denk ik :)
ik vind de jazz ook lekker, maar die is imho beter met de JB

ACSlater
6 juli 2008, 22:27
Ja idd, AlnicoII's zijn voor beide posities enorm geschikt. Even kijken bij de grote duitse online winkels. Is niet al te duur daar.

Orpheo
6 juli 2008, 22:30
nog effe; dude, als je 'm te neuzig vindt in de hals, pak dan de air norton eens. net zo warm, maar nie zo neuzig.

Dude
7 juli 2008, 12:42
Orpheo. Richt me maar weer even op jou omdat jij degene bent die een hoop vergelijkingsmateriaal heeft.

Wat is volgens jou het verschil tussen de air norton en de alnico2pro ? In de hals positie he ? Je schrijft neuzig bij de a2pro, wat bedoel je daar mee ?

Misschien een hele domme vraag, weet iemand toevallig of de les paul classic dezelfde waarden qua tone en voldume potmeters heeft dan de normale les pauls ? Misschien heel dom hoor, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat dat van invloed is op bepaalde zaken ?

pol
7 juli 2008, 12:43
ja hoor, die pots zijn hetzelfde. 500K normaalgezien.

Orpheo
7 juli 2008, 19:22
Orpheo. Richt me maar weer even op jou omdat jij degene bent die een hoop vergelijkingsmateriaal heeft.

Wat is volgens jou het verschil tussen de air norton en de alnico2pro ? In de hals positie he ? Je schrijft neuzig bij de a2pro, wat bedoel je daar mee ?

Misschien een hele domme vraag, weet iemand toevallig of de les paul classic dezelfde waarden qua tone en voldume potmeters heeft dan de normale les pauls ? Misschien heel dom hoor, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat dat van invloed is op bepaalde zaken ?

ja, dezelfde waarden.

De A2pro is wat neuzig. ik heb constant de neiging m'n volumepot open te gooien, terwijl ie al open is. de air norton kan net zo donker klinken dmv je tone. de a2pro is veel donkerder en fuzziger dan de A.N. je solo's worden heel donker en neuzig ipv warm en gearticuleerd. zeg maar, de AN is de seymour duncan jazz qua warmte en helderheid en articulatie, maar niet zo superprecies, iets meer vintage gevoiced, iets rauwer, iets meer ROCCKKKKK. de jazz ook, zeker, maar de air norton is iets minder gepolijst.

Dude
7 juli 2008, 19:59
thanks gozer,

ik ga hem op jouw advies bestellen, mocht die ruk klinken dan weet ik je te vinden :satisfie:

Orpheo
7 juli 2008, 20:05
thanks gozer,

ik ga hem op jouw advies bestellen, mocht die ruk klinken dan weet ik je te vinden :satisfie:

ghehe. weet je wat je anders doet? efe wachten, en 'm eens bij mij proberen als je dat wilt ;)

Dude
19 juli 2008, 20:28
update...

ik heb de ouwe set er weer ingezet !

had de alinico 2 pro er in geknalt maar vond dat wel zo vreselijk ruk klinken in de band dat die snel weer pleiten gaat ! beetje jammer dat thomann de air norton nog niet geleverd heeft (stond als in stock op de site toen ik hem bestelde en geld overmaakte maar blijkt nu ineens niet te verkrijgen zijn.. wachten dus)

mooie kans wel om eindelijk mijn stratje eens van 2 humbuckers te voorzien ;)

maar helaas dus.. de classic is weer terug bij zn ceramische elementjes....