PDA

View Full Version : Behringer pendaal



unixjim
5 juli 2008, 10:27
hallo.

ik heb gister een Behringer Bass overdrive gekocht, en ik weet niet of het aan mij ligt, of aan de versterker. of aan mijn gitaar. of gewoon aan dat ding, maar het geluid heeft bijna geen verschil met als ik hem uit heb staan. het geluid gaat alleen iets harder en er word een wat je noemt pokkegeluid toegevoegd.

ik wil wel een beetje rock en roll erop spelen, (of mischien een klein beetje metal) alleen dit geluid is totaal anders.

weten jullie een leuk pendaaltje die ik wel goed kan gebruiken voor mijn bass, zodat ik een leuk geluid eruit krijg. mag tweedehands zijn. mag niet meer dan 50 euro zijn, op aanraden van iemand van dit forum, aangezien mijn gitaar niet zo super is :)

goeten jim

yhcmarc
5 juli 2008, 11:18
Misschien moet je ff meer aan de knoppies draaien, en als je wat eerder had gevraagd wat te kopen had je misschien wel geweten dat behringer pedalen weggegooid geld is.

Anyhoo, WAT voor sound wil je? Van een beetje overstuurd tot dikke distortion voor niet al te veel geld kan je eens kijken voor een boss ODB-3

unixjim
5 juli 2008, 11:34
geluid wat ik graag wil kan ik moelijk beschrijven, het moet gewoon goed klinken, en een beetje scherp geluid is ook niet erg.

wat ik nou heb is echt niet normaal slecht.
ik wist wel dat behringer slecht is, ookal heb ik een paar gezien die wel goed waren, alleen dit zit toch echt in mijn prijscategorie.

Bram+
5 juli 2008, 11:37
geluid wat ik graag wil kan ik moelijk beschrijven, het moet gewoon goed klinken, en een beetje scherp geluid is ook niet erg.

wat ik nou heb is echt niet normaal slecht.
ik wist wel dat behringer slecht is, ookal heb ik een paar gezien die wel goed waren, alleen dit zit toch echt in mijn prijscategorie.
Misschien zoek je dan wel helemaal geen bas-overdrive als je niet precies weet wat voor een geluid je wel zoekt. Post anders eens iets van een Youtube-filmpje van een liedje met een basgeluid dat je wil hebben, zodat wij je ook goed kunnen helpen.

yhcmarc
5 juli 2008, 12:09
geluid wat ik graag wil kan ik moelijk beschrijven, het moet gewoon goed klinken, en een beetje scherp geluid is ook niet erg.

wat ik nou heb is echt niet normaal slecht.
ik wist wel dat behringer slecht is, ookal heb ik een paar gezien die wel goed waren, alleen dit zit toch echt in mijn prijscategorie.

Wanneer je nu 20 euro uitgeeft aan een butpedaal is het wel 20 euro die je over een maand met die 20 die je er mogelijk bijgespaard had die je mist om een goed pedaaltje te kopen. Sparen en geduld zijn een schone zaak ;)

Blend
5 juli 2008, 14:28
Wanneer je nu 20 euro uitgeeft aan een butpedaal is het wel 20 euro die je over een maand met die 20 die je er mogelijk bijgespaard had die je mist om een goed pedaaltje te kopen. Sparen en geduld zijn een schone zaak ;)

Gek, je zit heel erg af te geven op de Behringer pedaaltjes, terwijl ik met sommige pedaaltjes hele goede ervaringen heb! Persoonlijk vind ik (bijvoorbeeld en ff offtopic hoor), de Flanger van Behr een stúk beter klinken dan de flanger in m'n Zoom.

Ontopic:
Multi effect voor de bas, is dat niets? Rond de 100 euro heb je er wel 1, en daar kan je veel meer mee. Oa amps-simulaties, heel veel effecten, tuner, en ongetwijfeld de effecten die je zoekt..

Groet,

Dirk_Hendrik
5 juli 2008, 14:46
Pendaaltjes bestaan niet. Pendaal staat ook niet in de dikke van Dale.....

Luke-wannabe
5 juli 2008, 16:27
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1057474&postcount=14

Realeigo
5 juli 2008, 17:28
Droog
:seriousf:

yhcmarc
5 juli 2008, 18:43
Gek, je zit heel erg af te geven op de Behringer pedaaltjes, terwijl ik met sommige pedaaltjes hele goede ervaringen heb! Persoonlijk vind ik (bijvoorbeeld en ff offtopic hoor), de Flanger van Behr een stúk beter klinken dan de flanger in m'n Zoom.

Ontopic:
Multi effect voor de bas, is dat niets? Rond de 100 euro heb je er wel 1, en daar kan je veel meer mee. Oa amps-simulaties, heel veel effecten, tuner, en ongetwijfeld de effecten die je zoekt..

Groet,

Zoom vind ik ook slechte pedalen .. ik heb ook wel wat behringer dingetjes hoor, maar gitaar- of baspedaaltjes voor live gebruik zou ik er nooit van kopen.


Mod-edit: graag niet met ziektes gaan gooien.

unixjim
11 juli 2008, 22:27
Na lange afwezigheid, de nodige schade in dit topic :sssh:

ben er voorloopig even uit, een tijdje zonder pedaal.

als ik er echt 1 nodig heb dan wel even zoeken.

@mod, dit mag dan wel dicht denk ik.