PDA

View Full Version : Welke versterker voor mijn Fender Stratocaster?



pakmedan
5 juli 2008, 01:24
Ik ben op zoek naar een elektrische versterker voor mijn Fender Stratocaster.
Hij moet een mooie clean hebben en ik wil mijn pod 2.0 erop aansluiten.
Ik speel alle soorten stylen behalve (heavy)metal. Mijn budget ligt rond de 300 euro.
Zelf dacht ik aan: een Hartke biggy back / Peavy Bandit 112 / Marshall MG 50 DFX / Hiwatt G 50.

mario88
5 juli 2008, 02:13
als k jou was zou ik voor de bandit gaan.
Heb hem zelf heerlijk ding, de distortion is ok maar niet superieur te noemen. Met een paar trapdoosjes er voor klinkt gewoon super voor zijn geld imo.
hartke piggy back had ik ook getest maar dat was niet echt mijn ding, kon het nou niet echt een lekker geluid vinden van die 8" speakertjes..
En volgens velen schijnt die marshall MG sirie ook vrij ruk te zijn(dacht ik).. zelf echter geen ervaring mee
en met de hiwatt geen ervaring

RobertoL
5 juli 2008, 10:07
En volgens velen schijnt die marshall MG sirie ook vrij ruk te zijn(dacht ik).. zelf echter geen ervaring mee

De MG serie is helemaal kut . De drive dan. De clean gaat wel. Ik gebruik hem alleen om m'n effectpedaal te versterken. Me marshall vervormt em heel goed.

budje
5 juli 2008, 10:15
mooiste advies dat ik ooit kreeg van iemand was dat als je een versterker koopt voor je stratocaster, dat ie dan nog steeds klinkt als een stratocaster. gewoon je oren gebruiken :-)

Brulmuis
5 juli 2008, 10:16
Ik zou inderdaad voor de Peavey 112 gaan, met een paar effecten pedaaltjes kan je daar een leuk geluid uit krijgen. Ga iig, niet voor die marshall, dat ding is echt ruk.

pasqual
5 juli 2008, 13:54
peavey bandit transtube, een heerlijk clean geluid. komt dicht in de buurt van een buizensound en zijn gebruikt al voor zo'n 150 á 200 euro te koop. let wel op dat er verschillende series in omloop zijn, afhankelijk van bouwjaar.

groeten Pasqual.

Nicolaas
5 juli 2008, 15:21
Waarom geen Fender? FM 212 of een andere fender, mooie clean. Alleen voor het harde werk een pedaaltje kopen. Past ruim binnen je budget. En miss en 2de hands Vox AC 15.

TimmU
5 juli 2008, 15:53
Waarom geen Fender? FM 212 of een andere fender, mooie clean. Alleen voor het harde werk een pedaaltje kopen. Past ruim binnen je budget. En miss en 2de hands Vox AC 15.
hij heeft een pod 2.0 , dus een pedaaltje is niet nodig. Dan zou ik eerder een fatsoenlijke transistor kopen.

pakmedan
6 juli 2008, 13:35
en niemand heeft ervaring met die Hiwatt G 50??

M.COM
6 juli 2008, 14:02
hij heeft een pod 2.0 , dus een pedaaltje is niet nodig. Dan zou ik eerder een fatsoenlijke transistor kopen.

Ooit al eens een pod op een versterker aangesloten? Klinkt nergens naar. Pod is modelling, je moet de twee niet gaan mengen.

Thijssie
6 juli 2008, 18:42
Gewoon een willekeurige aktieve monitor.