PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!!! Epiphone LP Cherry Sunburst <3!!!!!



R2on
4 juli 2008, 22:12
Oh ik ben echt zoooooo blij : P Dit is mijn tweede gitaar, en ik had geen betere keuze kunnen maken.

Epiphone Standard Les Paul met ook de classic kleur : D
Ik heb hem dus 2de hands gekocht, maar eigenlijk is hij splinternieuw. Ik heb maar 1 mini deukje gevonden na een hevige inspectie en het best nog van allemaal, ik heb er maar 200 euro voor betaald. Ik heb helemaal niet geprobeerd af te dingen. Ik bood 200 hij zei OK, ik vroeg hem zelfs waarom hij de gitaar voor zo weinig weg wil x D

Naja de gitaar mist dus de hoge E snaar (gewoon er af) maar dat is zo gefixed, ik wil er zowiezo nog een goede set snaren op zetten. Maar ik heb een aantal power chords geprobeerd en een beetje pingelen en hij speelt geweldig!

Ja foto's komen er nu aan : D (voor de trouwe lezers : P )

http://i303.photobucket.com/albums/nn151/r2on/Ylli-0011.jpg

http://i303.photobucket.com/albums/nn151/r2on/Ylli-0012.jpg

http://i303.photobucket.com/albums/nn151/r2on/Ylli-0014.jpg

http://i303.photobucket.com/albums/nn151/r2on/Ylli-0015.jpg



Een blije (net) 16 jarige : )

Ik ga weer verder spelen. Heb je een opmerking dan lees ik het graag hieronder : )

P.S. Ooh trouwens ook nog een vraag. Ik wil graag nieuwe snaren erop zetten, wat voor grootte moeten ze hebben .10?

Vonk
4 juli 2008, 22:16
.10 zit volgens mij altijd op een LP. Van 0.09 tot 0.11 maakt niet zoveel uit als je nieuwe snaren erop zet.

WEL MOOI DING!!

pannekoek
4 juli 2008, 22:16
gefeliciteerd met je gitaar! echt top dingen zijn dat!


ik zou .10 - .52 aanraden, als je dunner neemt dan komt je les paul geluid er slecht uit, beetje ielig ^^

veel plezier er mee!

euroboy
4 juli 2008, 22:16
ja 10 is goed. Mooie gitaar heb juist dezelfde gekregen via een ruildeal gisteren. Maar ze aat dit weekend al weer weg. Dan heb ik normaal genoeg voor mijn gibson SG of japanse LP copy.



Mijn flame is stiekem net iets mooier!!!


:hippie:

nevyn292
4 juli 2008, 22:18
cherry burst blijft toch wel de mooiste kleur voor mij op een LP

Mr.Fingers
4 juli 2008, 22:19
jij ook maar 200 voor een LP standard? waar haal je die zo spotgoedkoop?

congrats!

R2on
4 juli 2008, 22:19
dank allemaal voor de antwoorden en felicitaties :)

En inderdaad, dit is DE mooiste kleur voor een LP. Ik smelt elke keer als ik hem weer aankijk :P

En dit was een heel gelukkige deal op Speurders.nl :D
Ik ben met mijn eerste gitaar eigenlijk voor gelogen dus een beetje geluk zou wel moeten nu en dat was ook zo :)

Megadeth22
4 juli 2008, 22:37
Naar mijn mening nog steeds de meest mooi uitziende gitaar en kleur.

Madcow
4 juli 2008, 22:37
weetje zeker dat het geen zeldzame witte stagg is?

anyway, grats mate, Wat een lekker ding!!

DeiDRagonas
4 juli 2008, 23:17
Gefeliciteerd man.. Mooie tekening heeft de top. Ik ben denk ik de enige die dit de minste kleur vind voor een LP (heb zelf de ehm.. tja hoe heet t.. "vintageburst", of zo'n andere moderne term.), maar jij moet erop raggen dus tja.. En 200,- is echt een supernette deal tegenwoordig!

Super!

Roy.

Thundermane
4 juli 2008, 23:27
Hehe, wat mij eigenlijk opviel aan de foto`s was dat de snaren mooi tot de mechanieken geknipt waren!
Dat doe ik zelfs niet met mijn ltd EC 1000 BLK, en die heeft locking tuners :p
Mooi gitaartje trouwens!
Maar te "niet zwart" voor mij.
Dit is echt zo`n gitaartje waar je lekker aan kan klooien door er extratjes en upgrades aan te gooiën.
Ook leuk om te doen is zelf nieuwe pickups in een gitaar zetten ^^

R2on
4 juli 2008, 23:37
Heheh bedankt :P

Ja ik ga er waarschijnlijk ook (later dan) nieuwe pickups in zetten. Maar eerst ga ik even verder sparen voor een lekkere versterker :)

Maar ik blijf lang bezig met gitaar spelen dus alles op zn tijd, nu geniet ik nog van die prachtige humbucker sound. En beetje Jimmy Page aan het na doen xD

Thundermane
4 juli 2008, 23:58
Oh ik zou als ik jou was, voor wanneer de tijd komt, me wel door aardig wat mensen laten adviseren voordat je nieuwe pickups gaat kopen.
Er zijn zoveel verschillende soorten, en goede pickups op de markt dat je wel flink moet overwegen wat je gaat kopen!

R2on
5 juli 2008, 00:04
Oh ik zou als ik jou was, voor wanneer de tijd komt, me wel door aardig wat mensen laten adviseren voordat je nieuwe pickups gaat kopen.
Er zijn zoveel verschillende soorten, en goede pickups op de markt dat je wel flink moet overwegen wat je gaat kopen!


Gelukkig heb ik jullie xD

Maar ik heb al enorm veel geleerd over gitaren sinds ik hier ben. Dit is echt geweldig, ik ken nu al heel veel merken, ik weet welke goed zijn welke niet. Ik weet hoe een bepaalde merk/gitaar moet klinken (ongeveer dan).

Verder heb ik ook al vrienden gemaakt bij de lokale gitaar winkel (Kees Dee) en heb ik ook veel advies gekregen.

fuchs
5 juli 2008, 00:10
Mooie gitaar! Ik heb er ook een maar dan een honeyburst. Maak je nog maar niet te druk over nieuwe pick-ups, de originele elementen voldoen prima hoor! Gewoon lekker spelen!

Jay75
5 juli 2008, 08:27
Mooi! Mijn eerste "echte" electrische gitaar was ook een Epi LP, precies dezelfde zoals jij nu hebt. Die kostte toen 1200 guldens hier bij Musica in Eindhoven!!

Toen was er nog geen internet om te vergelijken, en ben er ook nog eens mee genaaid door de hoofdprijs te betalen die ik later na 5 jaar terug zou krijgen via zo'n beleggingsmaatschappij die failliet ging! hehe

Was een erg fijne gitaar, volgens mij heb ik die bijna het langste gehad van al mijn gitaren :)
veel plezier ermee

barno
5 juli 2008, 09:19
Gefeliciteerd man.. Mooie tekening heeft de top. Ik ben denk ik de enige die dit de minste kleur vind voor een LP (heb zelf de ehm.. tja hoe heet t.. "vintageburst", of zo'n andere moderne term.), maar jij moet erop raggen dus tja.. En 200,- is echt een supernette deal tegenwoordig!

Super!

Roy.


proficiat, puike deal! speelde onlangs nog op zo'n epi in muziekwinkel en zijn idd best leuke gitaren, zeker voor zo'n prijs.

at roy, je bent niet de enige hoor, ik vind dit ook de minste van de gibson bursts, ik noem het de speelgoedburst ... maar wie ben ik :)

euroboy
5 juli 2008, 09:22
proficiat, puike deal! speelde onlangs nog op zo'n epi in muziekwinkel en zijn idd best leuke gitaren, zeker voor zo'n prijs.

at roy, je bent niet de enige hoor, ik vind dit ook de minste van de gibson bursts, ik noem het de speelgoedburst ... maar wie ben ik :)


Jij bent barno die zo zo mooie guttlin gitaren maakt!!!


sorry als guttlin anders geschreven word!

RobertoL
5 juli 2008, 09:56
Mooie gitaar, kleur is ook niks mis mee. Wil m zelf ook misschien. Hoe speelt ie en zijn de humbuckers echt zo slecht als ze zeggen in de andere topics. Zo ja, welke pickups zou je er dan in kunnen stoppen?

arjanb01
5 juli 2008, 10:03
Dat is zeer smaakverschillend:

- Voor metal:
Brug: EMG 89
Neck: EMG 81

- Voor rock/blues/jazz:

- Probeer elementen van Barenuckle of Seymour Duncans (PAF voor de neck, JB '59 voor de brug bijvoorbeeld).

En mocht je geld hebben voor een 'echte' LP, dan kan je altijd naar een LP Standard of LP Custom doorgroeien.

Nico2
5 juli 2008, 12:04
Volgens mij zou je er ook heel goed pick ups van gsf in kunnen zetten, die schijnen bijna net zo goed te zijn als de pick ups van gibson heb ik gehoord op dit forum. Ik overweeg nu of die of iets van seymour duncan in mijn epi te zetten :)

R2on
5 juli 2008, 13:23
Nou ik ben niet zo ervaren om ze te vergelijken, maar als ik met Led Zeppelin mee speel en een beetje Nirvana grunge rock, het lukt allemaal met mn humbuckers. Ik denk dat je je eerste 3 gitaar jaren wel met deze humbuckers kan door brengen. Na 3 jaar heb je waarschijnlijk wel geld opgespaard. :P

Naja bedankt jongens, spelen gaat trouwens veel makkelijker dan op mijn oude rammelding :D

robert-gitarist
5 juli 2008, 16:05
Mooie gitaar, kleur is ook niks mis mee. Wil m zelf ook misschien. Hoe speelt ie en zijn de humbuckers echt zo slecht als ze zeggen in de andere topics. Zo ja, welke pickups zou je er dan in kunnen stoppen?

Ach echt heel erg slecht zijn ze nou ook weer niet. Dat valt best mee. Bedoel ik heb echt slechtere elementen gekocht. De humbuckers van Epiphone klinken wat modderig maar goed, de een vind het lekker en de ander niet. Ik ben er tot zover blij mee. Ik heb zelf 4 Epiphone Les Pauls en ze bevallen me echt perfect. Enne vergeet niet, het ligt ook deels aan de set up die je verder hebt. Je kunt nog zulke goeie pickups hebben maar asl je versterker een bagger ding is, komen de pickups nog niet tot hun recht ;)

Topicstarter, gefeliciteerd met je nieuwe plank. Erg mooi de tekening van deze gitaar!200 euro is inderdaad een hele nette deal. Daar kun je niets van zeggen :) Ik heb een dag terug een Epiphone LP erbij gekocht voor 175 euro :D Een mooie zwarte. Ze bevallen me erg geod die Epiphones. Zeker voor het geld maar ook kwa afwerking vind ik ze prima.

Nico2
5 juli 2008, 21:00
Jezus de een koopt zn epi lp voor 200€ en de volgende voor 175€, ik begin me bijna te schamen dat ik 380€ voor mn nieuwe epiphone lp betaald heb een paar maanden terug...

Yll
5 juli 2008, 22:54
Ach Nico, het is maar wat je krijgt.

Ikzelf koop liever een nieuwe, eerstehands gitaar, omdat ik dan weet dat het MIJN gitaar is. Maarja, 200E kan daar een verschil in brengen :P

Anyway, mooie gitaar man :D

Reel Big Fish
5 juli 2008, 22:57
Mooie gitaar, heb dezelfde alleen dan een tintje donkerder. Veel plezier ermee, heb ik iig al heel lang met die van mij! :D

YannickH
6 juli 2008, 00:12
200euro is wel een hele mooie deal man :satisfie:
enjoy

Thundermane
6 juli 2008, 00:40
Ach Nico, het is maar wat je krijgt.

Ikzelf koop liever een nieuwe, eerstehands gitaar, omdat ik dan weet dat het MIJN gitaar is. Maarja, 200E kan daar een verschil in brengen :P

Anyway, mooie gitaar man :D
Bij mij precies het zelfde.
De enige gitaar die ik ooit tweedehands heb gekocht, was mijn eerste gitaar.
En die gitaar heb ik ook weer doorverkocht.
Ik ben zoooo dol op een nieuwe gitaar kopen gewoon splinternieuw :)

Gefeliciteerd trouwens!

200 euro voor een epiphone LP is behoorlijk goedkoop!
En gezien het dus een epiphone LP is, kun je er nog best wel een tijd mee vooruit.

MarkV
6 juli 2008, 00:47
Mooie gitaar, kleur is ook niks mis mee. Wil m zelf ook misschien. Hoe speelt ie en zijn de humbuckers echt zo slecht als ze zeggen in de andere topics. Zo ja, welke pickups zou je er dan in kunnen stoppen?

Heb zelf een GFS Vintage '59 in de nek positie (http://store.guitarfetish.com/v59clalpazeh.html) en een GFS Chruncy Pat in de brug positie (http://store.guitarfetish.com/crpafhiouhuz.html) gezet.

De standaard humbuckers van Epiphone zijn niet slecht, maar met de GFS is toch echt wel een stukje beter geworden. Brug heeft meer gain en meer helderheid, de nek is wat meer vintage. Vergeleken met de standaard pickups zijn deze een stuk minder 'wollig' en wordt het minder een brei.

Nico2
6 juli 2008, 12:12
Ach Nico, het is maar wat je krijgt.

Ikzelf koop liever een nieuwe, eerstehands gitaar, omdat ik dan weet dat het MIJN gitaar is. Maarja, 200E kan daar een verschil in brengen :P

Anyway, mooie gitaar man :D
Ik kan er ook niet echt wakker om liggen hoor, ik heb voor mn gevoel gewoon een gitaar gekocht die het geld waard is en ik ben er nog steeds net zo blij mee als voor ik was toen ik dat hoorde :)

macwilliams
6 juli 2008, 12:23
Ik kan er ook niet echt wakker om liggen hoor, ik heb voor mn gevoel gewoon een gitaar gekocht die het geld waard is en ik ben er nog steeds net zo blij mee als voor ik was toen ik dat hoorde :)


Dat er mensen zijn die die van hun voor €200 hebben gekocht wil nog niet zeggen
dat die van jouw geen €380 waard is hoor. Die ik hier thuis
heb (1x epi cherry sunb 1x tobacco sunb) die gaan echt niet
voor €200 weg, ook niet voor €300. Maar mocht er een goede
vriend zijn die graag zou willen leren spelen, mag er gratis een
epiphone van de muur trekken.