PDA

View Full Version : Peavey Classic 30!! (soundclips inside)



Jim Haagmans
4 juli 2008, 21:28
Heb pas mijn marshall dsl401 verkocht, kom ik bij de gitaarboer hier om wat slap te ouwehoeren. En daar stond ie dan, peavey classic 30!! was ingeruild, 2 maandjes oud pas (!) en voor 430 euro met 2 jaar garantie. Tja toen was het alweer zover. Hij staat hier nu een weekje en ik ken hem al een beetje, tot zover vind ik het echt een superding!! vooral het clean kanaal is fantastisch en gaat heerlijk om met mijn boss SD1 (super overdrive). Hieronder soundclips. Beide met mijn Squier bullet stratje, door de boss overdrive (bij bluesy als klein beetje boost en bij overdrive met de drive wat verder open). Foto's ben ik veels te lui voor, ik hoop dat de soundclips het een beetje goed maken!!

http://www.speedyshare.com/241900968.html

EDIT: Het zijn wel geïmproviseerde stukjes dus ik zit er wel eens naast :D

pasqual
4 juli 2008, 21:35
hoi Jim,

ik heb ff geluisterd naar het tweede soundclipje ( eerste deed niets ) en ik vind het een erg mooi geluid.

groeten Pasqual.

Rocketman
4 juli 2008, 23:51
Mooi geluid idd.

humbucker
5 juli 2008, 11:13
Klinkt lekker man!

Ik heb hem ook getest maar ben uiteindelijk toch voor een AC15 gegaan.

Gefeliciteerd!

BartL
5 juli 2008, 23:26
Ben nu "bluesy" aan het luisteren. Tering...je speelt erg lekker! :cooler:

jaspie
6 juli 2008, 11:51
lekker soundje or. Mooi rond

Jim Haagmans
6 juli 2008, 16:15
Bedankt voor de reacties! ik vind hem zelf nog steeds elke dag lekkerder, je ontdekt toch vaak hoe ie nog net wat fijner kan klinken. Nu binnenkort eens gaan kijken voor een pedaaltje als een marshall bluesbreaker ofzo want die Boss Super Overdrive is niet optimaal als boostertje.

BartL
6 juli 2008, 16:17
Wil je echt een volume booster? Je mag mijn OD-3 wel eens lenen. Kan je kijken of dat iets voor je is.

Jim Haagmans
6 juli 2008, 16:22
Wil je echt een volume booster? Je mag mijn OD-3 wel eens lenen. Kan je kijken of dat iets voor je is.

Niet zo zeer volume, maar meer een heel lichte overdrive zeg maar om dat bluesgeluid wat te verbeteren. Iets in de zin van bluesbreaker, blues driver, mi audio blues pro ofzo denk ik dus dat het dan moet gaan worden. OD-3 is in principe ook een gewone overdrive, of niet?

BartL
6 juli 2008, 20:48
Nja, de OD-3 kan zowel lekker overdrive'n als gewoon puur boosten en alles ertussen in. Als je wil kom hem maar halen. (Het is geen verkooppraat, want hij gaat toch niet weg :D)

shamehair
8 juli 2008, 11:51
idd, OD3 drive op 0 en volume wat harder, perfecte boost (en niet duur)

jorrit
8 juli 2008, 13:18
vind je geluid in het eerste clipje erg lekker, leuk gespeeld ook.
tweede clipje vind ik je geluid eigenlijk prut, maar een ander pedaal gaat daar inderdaad wonderen doen.

BartL
8 juli 2008, 15:22
idd, OD3 drive op 0 en volume wat harder, perfecte boost (en niet duur)
Inderdaad!

J-sus Rulez
8 juli 2008, 16:24
Lekker!
:D

Jim Haagmans
8 juli 2008, 19:00
Nja, de OD-3 kan zowel lekker overdrive'n als gewoon puur boosten en alles ertussen in. Als je wil kom hem maar halen. (Het is geen verkooppraat, want hij gaat toch niet weg :D)

Ik denk dat ik binnenkort wel even langskom dan. Moet wel even loon krijgen want ik ben al weken de wijn van mijn ouders aan het bietsen omdat ik nergens geld voor heb (dus ook niet voor bier en I NEED MY FIX!!). Maar ik ben deze week begonnen met 5 weken vakantiewerk bij de RD4 en als het goed is krijg ik elke week loon dus dan zou ik zondag of maandag ofzo (?) weer geld moeten hebben. Dan kan ik dus wat bier kopen om (een klein beetje ervan) in mijn auto te stoppen (hij is omgebouwd) en dan kan ik even langsrijden :)

Jim Haagmans
8 juli 2008, 19:02
vind je geluid in het eerste clipje erg lekker, leuk gespeeld ook.
tweede clipje vind ik je geluid eigenlijk prut, maar een ander pedaal gaat daar inderdaad wonderen doen.

Hehe ieder z'n ding. Ik vond het wel chunky ookal ben ik met je eens dat het veel beter moet. Misschien als ik weer wat geld heb eens kijken voor een fulltone ocd. Sowieso wil ik eens wat nieuwe elementjes in mijn squier doen, want hij klinkt nu al prima maar met gain gaat ie absoluut niet lekker om.

Paulio
8 juli 2008, 19:03
Klinkt goed!

Welke versie heb je trouwens de tweed of de zwarte?

Jim Haagmans
8 juli 2008, 19:04
Gelukkig de tweed versie :)

skabouter
8 juli 2008, 19:25
mooie opnames man! klinkt idd zoals ik de peavey classic ken! lekker warm, tikje wollig, maar wel heerlijk "naturel"....lekkere vibe, erg classic! wel wil ik ff weten hoe je het hebt opgenomen?

Jim Haagmans
8 juli 2008, 19:31
Een sennheiser microfoon ervoor ff spieken hoor de.. e815s en dat door zo'n buizenvoorversterkertje van 40 euro dat ik bij thomann heb besteld, werkt perfect! kan je heel leuk thuis mee opnemen en is bij elkaar met kabels net 100 euro. (de microfoon is niet eens van mij dus heb je een oke-je zang microfoon ben je al klaar).

Paulio
8 juli 2008, 21:07
Gelukkig de tweed versie :)

Dat is inderdaad de mooiste :)

Ik ga hem binnenkort ook bestellen :cooler:

BartL
9 juli 2008, 00:10
Ik denk dat ik binnenkort wel even langskom dan. Moet wel even loon krijgen want ik ben al weken de wijn van mijn ouders aan het bietsen omdat ik nergens geld voor heb (dus ook niet voor bier en I NEED MY FIX!!). Maar ik ben deze week begonnen met 5 weken vakantiewerk bij de RD4 en als het goed is krijg ik elke week loon dus dan zou ik zondag of maandag ofzo (?) weer geld moeten hebben. Dan kan ik dus wat bier kopen om (een klein beetje ervan) in mijn auto te stoppen (hij is omgebouwd) en dan kan ik even langsrijden :)
Ik snap geen kloten van je verhaal...maar je hebt mijn emailadres, dus laat maar weten! :)

Jim Haagmans
9 juli 2008, 19:29
Ik snap geen kloten van je verhaal...maar je hebt mijn emailadres, dus laat maar weten! :)

hehe hoe kan je dat nou niet snappen! ;) maar ik laat je wel weten idd