PDA

View Full Version : dumble



Pepe
4 juli 2008, 20:50
Misschien wel grappig om hier neer te zetten. Hilden zijn Dumble staat op Ebay met tons of vids en mp3 erbij. Zo vaak zie je geen dumble voorbij komen, laat staan met verschillende gitaren erover.

Ebay: hier (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140246482623&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123)

Met een 335 (http://www.youtube.com/watch?v=rW-wKSJ_QAA)
Goldtop (http://www.youtube.com/watch?v=tZQFcrGImPQ)
72 SG (http://www.youtube.com/watch?v=qaB3WSdM2fA)

meer gitaren op zijn ebay veiling te vinden.

bass blom
4 juli 2008, 21:03
65000 nu kopen lol :D

Chris Winsemius
4 juli 2008, 21:20
Had 'm net bij de "werkbank" gepost, amp ziet er "de-gooped" uit, eigenaar wel eens in Veenendaal gezien.

the sure thing
4 juli 2008, 21:21
Ik mis reverb :D

Chris Winsemius
4 juli 2008, 21:22
Ik mis reverb :D

Afdingen!!! :D

Bernardduur
4 juli 2008, 22:15
Ah, een bekende :)

pannekoek
4 juli 2008, 22:28
waarom is dat ding 50000 euro waard......

hij zal goed zijn, maar cmon 50000 euro?????

Lexvandoef
4 juli 2008, 22:32
Chris wat is ge-gooped?

En schikt woensdagmiddag, uurtje of 3? Dan neem ik hem wel mee :hippie:

Pepe
4 juli 2008, 23:12
Had 'm net bij de "werkbank" gepost, amp ziet er "de-gooped" uit, eigenaar wel eens in Veenendaal gezien.

Sja, ik denk dat hi res foto's van de inside ook een aardige veiling zou opleveren.

Ik heb wel eens een paar dingen van hem gekocht, aardige knaap lijkt me met een mooie toon in zijn vingers. Eerlijk gezegd vind ik die oude Kitty Hawk toon van hem er niet voor onderdoen.

Mr.Bluesbreaker
4 juli 2008, 23:25
Wel een Dumble van 50.000 euro hebben, maar geen microfoonstandaard van 20 euro...

guitarnijboer
5 juli 2008, 01:24
'de-gooped' wil zeggen dat de hars laag die Alexander aanbrengt op het preampboard om te voorkomen dat mensen de versterker kunnen nabouwen is verwijderd. Tenminste grotendeels dan, want de resten zie je goed zitten.

Mitch
5 juli 2008, 02:37
Ah, mijn goede vriend Gregor! Uitgekeken op zijn Dumble?
Ik heb een tijd terug een lege Marshall JTM 1x12 cab via eBay Duitsland gekocht van 'm. Had toen geen idee wie hij was, kwam er later, op attenderen van Chris, achter dat het een 'bekende' Duitse gitarist was. Het 1x12je is daarna mijn meest gebruikte 'take-away' cab geworden, uiteraard vanwege de toegevoegde mojo :D

jerome
5 juli 2008, 09:22
'de-gooped' wil zeggen dat de hars laag die Alexander aanbrengt op het preampboard om te voorkomen dat mensen de versterker kunnen nabouwen is verwijderd. Tenminste grotendeels dan, want de resten zie je goed zitten.

ahh, dan wacht ik nog ff met zo'n amp te kopen :satisfie:
Het zal namelijk niet lang meer duren dat er een Duitse of misschien wel Chinese imitatie Dumble voorbij komt voor 5.000 Euries...

Niet helemaal mijn ding maar toch wel een lekker dynamisch soundje btw
Maar wat een geld zeg
Ik ben benieuwd of die 50K of 60K ervoor gaat krijgen...

zjanke
5 juli 2008, 09:52
Ik wilde $50.000 bieden tot ik het volgende zag: Please note: this is a auction for the USA Ebay. If you are citizen of the european union AND private bidder, you can bid if you want, but 19 % Tax will be added to the price!!!

Er komt dus een kleine $10.000 aan BTW bij.....

guitarnijboer
5 juli 2008, 11:58
ahh, dan wacht ik nog ff met zo'n amp te kopen :satisfie:
Het zal namelijk niet lang meer duren dat er een Duitse of misschien wel Chinese imitatie Dumble voorbij komt voor 5.000 Euries...



Er zijn al een heleboel imitaties op de markt, ook wel voor minder dan 1000,-Euro.

schwalbe
5 juli 2008, 12:05
BTW op een tweedehands produkt?

bass blom
5 juli 2008, 12:09
BTW op een tweedehands produkt?

ja, als iemand met een btw nummer iets verkoopt, iets wat hij ook officieel met btw bon gekocht heeft, kan, mag.. moet hij het met btw factuur verkopen :satisfie:

bluegate
5 juli 2008, 12:20
Er zijn al een heleboel imitaties op de markt, ook wel voor minder dan 1000,-Euro.

Shhhh.... :sssh:

Ze kunnen mijn clone kopen voor 2500... (Koopje!) :seriousf:

Pepe
5 juli 2008, 13:01
ja, als iemand met een btw nummer iets verkoopt, iets wat hij ook officieel met btw bon gekocht heeft, kan, mag.. moet hij het met btw factuur verkopen :satisfie:

Het staat in zijn ad trouwens, hij heeft hem op ebay USA gezet omdat daar meer potentiele kopers zitten, slim. Een amerikaan hoeft geen btw te betalen omdat het een made in USA produkt betreft.

Wicked Willy
5 juli 2008, 14:58
50.000.......tsja daar kun je ook een hele mooie complete setup (gitaar/gitaren, versterker, effecten etc.) van kopen.......dan maar iets minder Mojo.......

jacky
5 juli 2008, 17:14
50.000.......tsja daar kun je ook een hele mooie complete setup (gitaar/gitaren, versterker, effecten etc.) van kopen.......dan maar iets minder Mojo.......

Tja als je zo gaat beginnen er zijn ook autos die 9000 euro kosten maar je hebt ook ferraris en mazeratis enz enz enz

Gitaren idem dito kan nog veel gekker dan bij amps

Dus niet beginnen over duur

Tis een kwestie van vraag en aanbod

Denk trouwens wel dat de dumble zon beetje de duurste amp is die er te koop is zelf met alle vintage amps erbij.

guitaraddict
5 juli 2008, 17:51
fuchs amps (http://www.fuchsaudiotechnology.com/)

Andy Fuchs maakt ook hele leuke Dumble achtige amps.


Alf

Joey Handsome
5 juli 2008, 19:00
Toch kun je rustig stellen dat er net zo'n soort geluid uit een 10 keer zo goedkope amp te persen valt. Zo briljant klinkt het allemaal ook weer niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Wicked Willy
5 juli 2008, 19:12
+1

Tjsa inderdaad mythevorming en marktwerking doen hier hun ding.

Orpheo
5 juli 2008, 19:25
wat is er zo bijzonder aan die dumble's? lijkt een beetje op de ceriatone dingen.

Mitch
5 juli 2008, 19:28
Sig worthy :seriousf:

zjanke
5 juli 2008, 19:35
En als jij het niet doet pik ik hem in....:rockon:

Orpheo
5 juli 2008, 23:54
Sig worthy :seriousf:

ik weet heus wel hoe 't zit met dumble vs. ceriatone :chicken:

maar wat maakt ze zo byzonder?

Thundermane
5 juli 2008, 23:59
Zo`n dumble klinkt goed, maar ik word niet bepaald van me stoel geblazen.
Ik zie ehm net zo graag als mijn 10 watt squier :)

bluegate
6 juli 2008, 08:05
Nou dan toch even de knuppel in het hoenderhok pleuren...:cooler:

Alexander Dumble maakte de versterkers op maat voor de koper, je kon ze
ook alleen kopen als je in zijn ogen goed genoeg was...
Hij luisterde eerst naar je gitaarspel, keek naar je gitaren en ging met die
informatie zijn ontwerp aanpassen zodat het volledig aansloot op de speler.

Je hebt voor het spelen op een Dumble nogal wat beheersing nodig om er
het beste uit te halen.
Indien je gewoon gaat rammen zoals op een Marshall, Mesa etc. dan is het
inderdaad niets bijzonders en zelfs een heel stuk minder strak.
Maar daar zijn deze versterkers niet voor gemaakt, ze dienen de speler
die met zijn aanslag/vingers heel veel nuance kan aanbrengen.

Of dat 'm 50.000 waard maakt... NEE!
Absoluut niet, dit is gewoon puur voor verzamelaars.
Eigenlijk is een 2dehands Dumble een semi Kloon, want hij is namelijk alleen
origineel voor de 1ste eigenaar.

Flame on...:rockon:

Bernardduur
6 juli 2008, 11:36
Dumbles zijn heerlijke amps die zowel een prachtige cleane toon als een wonderbaarlijke overdrive kunnen produceren. Door een aantal HiFi trucs klinkt hij goed op zowel laag als hoog volume (alhoewel op laag volume de speakers het geluid beinvloeden).

Het geluid is gewoon super; de kloon die voor mij gebouwd is heeft mijn ogen / oren geopend :)

Pepe
6 juli 2008, 13:16
Prijzen voor een Dumble... dat heeft niks meer met de functie van de amp zelf te maken he, ik dacht dat dat wel duidelijk was.

Dude
6 juli 2008, 19:19
'de-gooped' wil zeggen dat de hars laag die Alexander aanbrengt op het preampboard om te voorkomen dat mensen de versterker kunnen nabouwen is verwijderd. Tenminste grotendeels dan, want de resten zie je goed zitten.


En dat is wat iedereen met die dingen doet ? ik denk als ik 50.000 euro voor een versterker zou betalen de eerste die naar me toe komt met de vraag of die wat hars weg mag krabben maar moet gaan rennen....

is er echt zo'n mythe rond de binnenkant van die dingen dan ?

Orpheo
6 juli 2008, 19:23
Nou dan toch even de knuppel in het hoenderhok pleuren...:cooler:

Alexander Dumble maakte de versterkers op maat voor de koper, je kon ze
ook alleen kopen als je in zijn ogen goed genoeg was...
Hij luisterde eerst naar je gitaarspel, keek naar je gitaren en ging met die
informatie zijn ontwerp aanpassen zodat het volledig aansloot op de speler.

Je hebt voor het spelen op een Dumble nogal wat beheersing nodig om er
het beste uit te halen.
Indien je gewoon gaat rammen zoals op een Marshall, Mesa etc. dan is het
inderdaad niets bijzonders en zelfs een heel stuk minder strak.
Maar daar zijn deze versterkers niet voor gemaakt, ze dienen de speler
die met zijn aanslag/vingers heel veel nuance kan aanbrengen.

Of dat 'm 50.000 waard maakt... NEE!
Absoluut niet, dit is gewoon puur voor verzamelaars.
Eigenlijk is een 2dehands Dumble een semi Kloon, want hij is namelijk alleen
origineel voor de 1ste eigenaar.

Flame on...:rockon:

ah, dat verklaart een hoop. dat maakt een Dumble voor mij allen maar Dumb. Ik kan er dus niks mee, omdat ik een amp wil die en helder weergeeft wat ik speel met jazz en fingerpickin, en helder en goed weergeeft bij 'ram ram ram'.

Ik houd 't maar bij mesa, marshall, koch, engl...

Bernardduur
6 juli 2008, 19:32
ah, dat verklaart een hoop. dat maakt een Dumble voor mij allen maar Dumb. Ik kan er dus niks mee, omdat ik een amp wil die en helder weergeeft wat ik speel met jazz en fingerpickin, en helder en goed weergeeft bij 'ram ram ram'.

Ik houd 't maar bij mesa, marshall, koch, engl...

Hmmmmm, dan zou ik juist denken dat het iets voor je is! Een Dumble geeft juist die prachtige veranderingen in toon weer tussen jazz en fingerpicking en je kan er zelfs op rammen als je wilt....... moet je wel de amp even op een andere setting zetten. Er zit een lekkere "jazz" stand op helemaal gemaakt voor de jazz-mensen.

Ik heb mijn amp al op verschillende stijlen ingezet en op alle stijlen kwam hij er prachtig uit. Zelf voor het ram ram ram werk :)

Orpheo
6 juli 2008, 19:36
Hmmmmm, dan zou ik juist denken dat het iets voor je is! Een Dumble geeft juist die prachtige veranderingen in toon weer tussen jazz en fingerpicking en je kan er zelfs op rammen als je wilt....... moet je wel de amp even op een andere setting zetten. Er zit een lekkere "jazz" stand op helemaal gemaakt voor de jazz-mensen.

Ik heb mijn amp al op verschillende stijlen ingezet en op alle stijlen kwam hij er prachtig uit. Zelf voor het ram ram ram werk :)

hij is te omslachtig (en te gevoelig; kom op, als m'n JVM omkukelt en kapot is, ben ik 1700E kwijt; als deze omvalt, ben ik 50000E kwijt. effe subtiel verschil!).

omslachtig is niet t goeie woord maar ok (A)

De amp moet het direct kunnen, en ik moet me niet aanpassen, of kloten met de amp voor 't werkt. Binnen 5 minuten MOET er een goeie tone uitkomen, anders is t over en sluiten. ZO werkt 't voor mij :) beetje kortzichtig, geef ik toe.

een ander 'probleem' met die dumbles is dat het getweaked is voor mij(n gitaar en spel). laat ik nu flink veel van gear en speeltechniek en stijl wisselen. ik ben zeg maar een schizofrene gitarist :D

Bernardduur
6 juli 2008, 21:13
hij is te omslachtig (en te gevoelig; kom op, als m'n JVM omkukelt en kapot is, ben ik 1700E kwijt; als deze omvalt, ben ik 50000E kwijt. effe subtiel verschil!).

omslachtig is niet t goeie woord maar ok (A)

De amp moet het direct kunnen, en ik moet me niet aanpassen, of kloten met de amp voor 't werkt. Binnen 5 minuten MOET er een goeie tone uitkomen, anders is t over en sluiten. ZO werkt 't voor mij :) beetje kortzichtig, geef ik toe.

een ander 'probleem' met die dumbles is dat het getweaked is voor mij(n gitaar en spel). laat ik nu flink veel van gear en speeltechniek en stijl wisselen. ik ben zeg maar een schizofrene gitarist :D

Ha, das ook hier hoor :) Maar ik heb een deel van mn dumble (kloon) zelf gebouwd dus ik weet hoe ik hem moet tweaken.......... tis wel een nadeel ja; voor een concert moet ik hem in stadje "X" zetten, volgende concert in standje "Y"........ maar ja, ik hou wel van die veelzijdigheid :)

Orpheo
6 juli 2008, 21:32
Ha, das ook hier hoor. Maar ik heb een deel van mn dumble (kloon) zelf gebouwd dus ik weet hoe ik hem moet tweaken.......... tis wel een nadeel ja; voor een concert moet ik hem in stadje "X" zetten, volgende concert in standje "Y"........ maar ja, ik hou wel van die veelzijdigheid :)

tja, als t voor jou werkt? :) wie ben ik om daar kritiek op te uiten? Ik weet wel dat ik te lui ben daarvoor. Het moet werken, en wel NU. ik wil niet pielen. Ik wil heus wel een amp hebben waar ik voor moet werken om een goeie tone te krijgen, maar dan werken op de gitaar. niet met de amp. de amp is voor mij een tool, een werktuig, om mijn sound te laten horen. Ik wil niet vechten met de amp voor mijn tone :)


http://www.youtube.com/watch?v=iVTj08qTwGw

clipje van alexander dumble himself. nog meer linkjes naar hem als je daarop klikt.

:seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=l1qCczGgSxw&feature=related

ze hebben t maar over TONE dit TONE dat. maar kom op. zelfs mijn leerling krijgt een beter geluid uit die troep dan dit. ondanks het effect.

peter_heijnen
7 juli 2008, 08:26
ze hebben t maar over TONE dit TONE dat. maar kom op. zelfs mijn leerling krijgt een beter geluid uit die troep dan dit. ondanks het effect.
zelfs ondanks die kleresound in het filmpje kun je nog steeds horen hoe goed die amp klinkt. Heb je al eens iemand die het niet kon, in een snelle auto zien stuntelen? Je zegt dan toch ook niet "dat is een slechte auto"?

Het is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd.

Dirkdewaard
7 juli 2008, 09:14
Tja een Dumble, je snapt het of je snapt het niet.....

Ik snap het wel, maar 50.000 is wel net even te gek :(

bluegate
7 juli 2008, 09:22
Voor het geluid kun je beter niet die filmpjes bekijken met Dumble en Kaiser.
Kaiser is een Avantgarde gitarist (wel ooit bij Elvis gespeeld...) die dus alleen
maar van dat soort geluiden voortbrengt.

De voorbeelden bij de ebay veiling zijn echt vele malen beter.
Hier komt de Dumble beter tot zijn recht.

Pepe
7 juli 2008, 10:56
... nou nog een Trainwreck en een Electrorocket
nog schaarser dan een dumble lijkt me

Dude
7 juli 2008, 11:37
hij is te omslachtig (en te gevoelig; kom op, als m'n JVM omkukelt en kapot is, ben ik 1700E kwijt; als deze omvalt, ben ik 50000E kwijt. effe subtiel verschil!).


even goed kijken waar je je jvm gaat kopen want 1700 euro is gekkenwerk hoor !

Orpheo
7 juli 2008, 13:01
even goed kijken waar je je jvm gaat kopen want 1700 euro is gekkenwerk hoor !

oh ik keek effe snel bij max guitars. ik weiger een amp te kopen via internet. vind ik niet safe. een gitaar is ok, maar een amp is een heel ander verhaal.

hendrix_appendix
7 juli 2008, 14:28
Ghehe, veel mensen zouden dat precies omgekeerd hebben denk ik. Ik zou een gitaar liever eerst in mn handen hebben gehad wil ik 'em kopen. Amps zijn over het algemeen toch minder exemplarisch.

Lexvandoef
7 juli 2008, 15:37
oh ik keek effe snel bij max guitars. ik weiger een amp te kopen via internet. vind ik niet safe. een gitaar is ok, maar een amp is een heel ander verhaal.

Juist andersom man, een gitaar daar zit je met je handen aan, die moet gewoon goed voelen en dat kan heel erg exemplarisch zijn. Een amp zou ik nog wel aandurven, die zijn veel minder exemplarisch goed of slecht (nieuwe dan he).

Orpheo
7 juli 2008, 15:43
nja nee, bij een gitaar kan je goed zien op fotos of er iets mis mee is. bij een amp niet. een amp is een veel gevoeliger apparaat dan een gitaar.

Lexvandoef
7 juli 2008, 15:44
nja nee, bij een gitaar kan je goed zien op fotos of er iets mis mee is. bij een amp niet. een amp is een veel gevoeliger apparaat dan een gitaar.

Ja maar bij een gitaar zie je niet hoe hij klinkt of voelt. En serie-matig geproduceerde amps zitten echt wel goed in elkaar.

Orpheo
7 juli 2008, 16:26
Ja maar bij een gitaar zie je niet hoe hij klinkt of voelt. En serie-matig geproduceerde amps zitten echt wel goed in elkaar.

nja kom op, je kent me ;) ik heb de helft van mijn collectie gekocht via ebay, of via warmoth :D ik heb er geen moeite mee, gitaren via internet. Als het merkbekend is, dan vetrouw ik 't wel (gibson alleen customshop, PRS is altijdwelok).


Een amp is gewoon.. tja kweenie. slechte ervaringen mee, met amps die vervoerd worden.

B_2_the_a
7 juli 2008, 17:12
orphie
je tegendraadsheid blijft me verbazen!

Amps kwetsbaarder dan gitaren?
Laat es een marshall top van een tafel afvallen en een gibson, kijken wat er eerder verrot is?

Ik ben het weer eens totaal NIET met jou eens :D

Lexvandoef
7 juli 2008, 17:18
nja kom op, je kent me ;) ik heb de helft van mijn collectie gekocht via ebay, of via warmoth :D ik heb er geen moeite mee, gitaren via internet. Als het merkbekend is, dan vetrouw ik 't wel (gibson alleen customshop, PRS is altijdwelok).


Een amp is gewoon.. tja kweenie. slechte ervaringen mee, met amps die vervoerd worden.

Ja das waar, ik ken je trackrecord mbt het kopen van gitaren, het had met niet moeten verbazen eigenlijk:)

Maar wat voor slechte ervaringen met amps die vervoerd worden heb jij dan gehad?
Kapotte buizen enzo? Die moeten sowieso altijd worden verwijderd en apart verpakt voor het vervoer.

Orpheo
7 juli 2008, 18:42
Ja das waar, ik ken je trackrecord mbt het kopen van gitaren, het had met niet moeten verbazen eigenlijk:)

Maar wat voor slechte ervaringen met amps die vervoerd worden heb jij dan gehad?
Kapotte buizen enzo? Die moeten sowieso altijd worden verwijderd en apart verpakt voor het vervoer.

vriend van me had een TSL gekocht via ebay, kwam aan, maar de vervoerder had zitten gooien ermee ofzo, en er zaten printplaten los, uitgangen zaten los, etc etc. om over debuizen te zwijgen.

peter_heijnen
7 juli 2008, 19:13
He, de laatste 10 posts hebben wel heel veel met dumble te maken......

Powerchordschuiver
7 juli 2008, 19:57
't Is een mooie versterker, maar je kan er niet in wonen, daarom doet 'ie 'm weg...

ieme
7 juli 2008, 19:59
dumble... tja, lang verhaal...

bass blom
7 juli 2008, 20:00
wat zal hij er toen voor betaald hebben?
ik meende te horen dat je nu een 18000 ofzo kwijt bent voor zo'n ding..
en dik 2 jaar op de wachtlijst :chicken:

Lexvandoef
7 juli 2008, 21:09
vriend van me had een TSL gekocht via ebay, kwam aan, maar de vervoerder had zitten gooien ermee ofzo, en er zaten printplaten los, uitgangen zaten los, etc etc. om over debuizen te zwijgen.

Koop dan ook geen TSL :seriousf:

Orpheo
7 juli 2008, 21:15
Koop dan ook geen TSL :seriousf:

op dat moment had je weinig 3 kanaals bakken die goed betaalbaar waren.

Hoolaa
7 juli 2008, 21:21
maakt die kerel ook voor niet bekende mensen versterkers? en voor wat voor prijzen doet hij ze weg?
moet zeggen dat die samples behoorlijk lekker klinken. john mayer speelde laatst in den haag ook met zon unit btw.

Lexvandoef
7 juli 2008, 21:21
op dat moment had je weinig 3 kanaals bakken die goed betaalbaar waren.

Just kiddin' he ;)

Maar ik heb met gitaren die verzonden zijn ook aardig wat 'ongelukjes' gezien, ook in koffer. Ik ga dingen sowieso altijd zelf halen.

grayfink
7 juli 2008, 21:42
Wel een heerlijke sound zeg! http://ca.youtube.com/watch?v=h0NAofXeieM

Orpheo
7 juli 2008, 21:43
Just kiddin' he ;)

Maar ik heb met gitaren die verzonden zijn ook aardig wat 'ongelukjes' gezien, ook in koffer. Ik ga dingen sowieso altijd zelf halen.

tja, in de benelux doe ik dat ook wel hoor ,maar vanuit de USA gaat 't niet. maar ik weet ook wel welke tenten ik moet hebben die goed verpakken :)

bass blom
7 juli 2008, 21:50
Wel een heerlijke sound zeg! http://ca.youtube.com/watch?v=h0NAofXeieM

ja, toen hij dat linkje op het les paul forum spamde heb ik meteen de cd gekocht :satisfie:

stratestic
7 juli 2008, 23:02
Was dat wat, die cd?

bass blom
7 juli 2008, 23:46
Was dat wat, die cd?

ja wel leuk.
die gast heeft een enorm goeie feel.