PDA

View Full Version : doen of niet?



MatthiasDR
4 juli 2008, 12:44
Even een beetje hulp nodig.
Een vriend van me verkoopt z'n boss ds-1 distortion pedaaltje voor 25€ perfect in orde, bijna niet gebruikt. Zou ik dit doen, of zijn er voor 25€ betere 2ehands disto-pedaaltjes? Dus doen of niet?
:strat: Matthias

Fuhgawz
4 juli 2008, 13:11
Die dingen zijn 50 euro nieuw. Er staan er een aantal op marktplaats, meestal met een vraagprijs van 35 euro. 25 euro is dus niet te veel geld. Het is gewoon een klassieker. Ik betwijfel het ten zeerste dat je voor dat geld een beter pedaaltje koopt. Maar het allerbelangrijkste is: haal je uit dat pedaal de sound die je zelf voor ogen hebt? Gewoon even testen dus (liefst over je eigen spul) en als het geluid je bevalt gewoon doen!

Thom TK
4 juli 2008, 14:23
Let er op of het een Japanse is of een Koreaanse.
Als het een Japanse is: doen!
Japanners klinken beter word altijd gezegd (kan het zelf niet beamen, maar je vind ze doorgaans voor een hogere prijs en zijn een stuk zeldzamer dan de koreaanse versie).
Extern te herkennen aan het label, en als het een hele oude is, aan de plaats van het Boss-logo en de al dan niet metalen schroef aan de voorkant.
Intern te herkennen aan de Mitsubishi opamp, correct me if I'm wrong.

belfrink
4 juli 2008, 14:48
Ligt er een beetje aan wat je speelt ;)

Ik kan zoveel spul kopen voor 25 euro maar je moet er wel wat aan hebben.

MjS
4 juli 2008, 14:49
Gewoon doen, kunt 'm altijd weer voor dezelfde prijs verkopen.

the sure thing
4 juli 2008, 15:20
+1. Vergeet de discussie over uit welk land die moet komen.

Bram+
4 juli 2008, 16:01
+1. Vergeet de discussie over uit welk land die moet komen.
Inderdaad, hoewel sommige gitaristen zulk goede oren hebben dat ze kunnen horen welk merk batterij erin zit natuurlijk, maar voor de 'minder kritische' gitarist zijn ze 'goed genoeg'. 25 euro is ook niet superveel voor een Taiwanese DS-1. Voor veel mensen een bruikbaar pedaal, en m.i. goed te combineren met een overdrive.

Nitefly7
4 juli 2008, 17:04
Even een beetje hulp nodig.
Een vriend van me verkoopt z'n boss ds-1 distortion pedaaltje voor 25€ perfect in orde, bijna niet gebruikt. Zou ik dit doen, of zijn er voor 25€ betere 2ehands disto-pedaaltjes? Dus doen of niet?
:strat: Matthias

voor 25 euro zou ik eerder voor 'n Bad Monkey gaan... ligt er ook aan wat je hebt qua amps en zo..

als je 'n oefenversterkertje van 'n goede 'crunch/lead' wilt voorzien met 'n DS-1, denk ik dat je teleurgesteld zal raken.. IMHO, klinkt een DS-1 het beste met een versterker die al 'n beetje aan het 'crunchen' is, als extra boost..

een Bad Monkey, of Boss SD-1 (ook rond de 30 euro 2ehands), levert volgens mij warmer klanken, die ook niet meteen 'crunch/lead'-terrein bewandelen, maar wel erg lekker klinken op iedere versterker, cheap of niet-cheap..
ze zijn eerder geschikt als 'extra' kanaal-pedaal, dan de DS-1, vind ik...

zelf heb ik goede ervaringen met de Bad Monkey als 'n lichte Tubescreamer-achtige overdrive, of voor 'n randje... maar ook met zware instelling is 't een heftig pedaal..

kijk ook eens naar Artec pedalen..!

fuchs
4 juli 2008, 19:31
Altijd doen voor 25 euro!

Ibanez666
4 juli 2008, 20:40
25 euro, waar praten we over in deze tijd??

Bram+
4 juli 2008, 20:43
25 euro, waar praten we over in deze tijd??
Precies, daarmee kun je tegenwoordig niet eens meer fatsoenlijk zat worden in de kroeg :o (hoewel de saffies er niet meer af hoeven tegenwoordig, dus dat scheelt)

MatthiasDR
5 juli 2008, 13:09
k ik denk dat ik het ga doen, speel namelijk op een lampenamp, maar hij heeft maar een kanaal (clean). dus heb ook iets ruigers nodig.