PDA

View Full Version : Hoe speel ik PinchHarmonics



MichaelSS
4 juli 2008, 09:35
Dag allen,

Ik heb 2 gitaren. Een fender met single coil elementen. Hierop kan ik prima Pinchharmonics (zeg ik het zo goed?) maken. Ook heb ik een gitaar met EMG 81/85. Op de één of andere manier krijg ik de tonen hier voor geen meter uit.

Iemand suggesties? Ik snap het namelijk niet.

Bram+
4 juli 2008, 10:17
Het lukt níet op de gitaar met EMGs? Misschien een andere aanslagplek proberen, dat is dan het enige wat ik kan verzinnen. Die dingen moeten ze juist als een trein kunnen opvangen, dus het zou dan vooral aan je techniek moeten liggen denk ik.

MichaelSS
4 juli 2008, 10:33
Hoe hard moet de versterker hiervoor staan dan ?

Kaïn
4 juli 2008, 10:45
Een pinch speel je door met het velletje van je duim de snaar aan te tikken als je de noot aanslaat. Ik veeg dat stukje vel als het ware langs. Je moet je plectrum dus redelijk dicht bij de punt beetpakken. Dit vereist wat oefening voordat je het lekker doorhebt, maar maak je niet druk, het is erg simpel uiteindelijk.

Volume van je amp maakt niets uit. Het is puur techniek.

Happy playing!

MichaelSS
4 juli 2008, 10:56
Ja bij mijn fender gaat het prima. Naja nog ff door oefenen dan maar.

Bedankt!

Erik70
14 juli 2008, 19:00
Het lukt níet op de gitaar met EMGs? Misschien een andere aanslagplek proberen, dat is dan het enige wat ik kan verzinnen. Die dingen moeten ze juist als een trein kunnen opvangen, dus het zou dan vooral aan je techniek moeten liggen denk ik.


Precies, het ligt voornamelijk aan de plaats waar je aanslaat. Die is bij iedere gitaar iets verschillend.
Oja...heb je geen afgeragde snaren?? dat wil ok nog wel eens tegenwerken.
De EMG's moeten in principe kunnen pichen als de ziekte..!!

Speulert
14 juli 2008, 20:44
Yep dit is duidelijk een geval van andere aanslag plek.Ik bedoel als het op je fender lukt dan zit het met die techniek waarschijnlijk wel goed.Gewoon even bij ij de nek beginnen met "pinchen" en zo terug naar de brug om even te kijken wat de beste plek(ken) voor die gitaar zijn

Tho
15 juli 2008, 00:07
Het lukt níet op de gitaar met EMGs? Misschien een andere aanslagplek proberen, dat is dan het enige wat ik kan verzinnen. Die dingen moeten ze juist als een trein kunnen opvangen, dus het zou dan vooral aan je techniek moeten liggen denk ik.

Ik wou net zeggen, ik ken geen andere pups dan EMG's die ze er zo goed uitknallen. Misschien wat meer gain? Of treble?

r33n
15 juli 2008, 00:44
is puur techniek denk ik

je kan ze zelf unplugged uit je gitaar halen als je wil

M@rtijn
15 juli 2008, 09:07
is puur techniek denk ik

je kan ze zelf unplugged uit je gitaar halen als je wil

Is waarschijnlijk inderdaad techniek, probeer ze op allerlei plaatsen eruit te halen en niet één plaats. Unplugged zijn ze er ook makkelijk uit te halen (vind ik) dus het ligt niet aan de elementen.

RoelTM
15 juli 2008, 12:20
weet je ook zeker dat je je tone-knoppen niet dicht hebt staan???
als allen hoge tonen eruitgefiltert worden, is het inderdaad lastig om die harmonics te maken ;)