PDA

View Full Version : nummer voor mijn moeder



gitaarvrouwtje
3 juli 2008, 23:23
circles is klaar, met dank aan Han voor zijn geweldige hulp dinsdag 24 juni toen mijn twee vrienden en ik een hele dag bij hem op bezoek zijn geweest en met veel plezier de opname hebben gemaakt van het nummer
over twee weken zijn de cd s klaar

we hebben er voor gekozen om het nummer nu toch alvast naar buiten te brengen op het internet omdat mijn moeder dat fijn vindt en het ging tenslotte allemaal om haar

de cd single komt over twee weken dus ook te koop ten bate van kika
(kinderen kankervrij) voor wie niet weet waar ik het over heb , je kunt er alles over lezen op de webpagina waar ook het nummer staat
namelijk

HIER (http://www.sugarbeat.eu/pageID_6034262.html)

pannekoek
3 juli 2008, 23:31
gewoon prachtig! erg veel sterkte nog en veel succes met je nummers!

dat nummer als je de site opent is echt heel erg mooi!!!

gitaarvrouwtje
3 juli 2008, 23:43
dank je pannekoek, mijn moeder geniet er erg van dat er nu een lied voor haar is dat achter blijft als ze verder gaat

Daniel91
3 juli 2008, 23:59
Prachtig nummer! Mooie stem ook. En het idee erachter is natuurlijk ook prachtig.

gitaarvrouwtje
4 juli 2008, 00:07
dank je wel daniel

Eef
4 juli 2008, 00:39
Ik vind het prachtig... je praat altijd zo onzeker over je stem (die indruk kreeg ik tenminste), maar da's nergens voor nodig. Zeker als je de hoogte in gaat wordt ie extra mooi.

Absoluut een nummer om trots op te zijn... heel erg mooi.

Pais
4 juli 2008, 00:43
Heeel mooi! Het is niet helemaal mijn muziek maar in combinatie met het verhaal erachter geeft het echt kippevel momentjes!!

Ik zou de singel graag kopen als ze klaar zijn. Ik neem aan dat je ons dan er nog even aan herinnert? :)

gitaarvrouwtje
4 juli 2008, 00:47
Ik vind het prachtig... je praat altijd zo onzeker over je stem (die indruk kreeg ik tenminste), maar da's nergens voor nodig. Zeker als je de hoogte in gaat wordt ie extra mooi.

Absoluut een nummer om trots op te zijn... heel erg mooi.

hoi eef, dank je wel voor je compliment, nee echt onzeker ben ik niet over mijn stem, maar wel bescheiden ik heb een hekel aan mensen met een air..en ik weet hoe storend dat op anderen kan overkomen.

maar ik weet wel wat ik waard ben als zangeres/gitariste..en ik weet dat er verschillende manieren van mooi zijn..
je eigen stem ..daar moet je nog aan wennen al heb je hem duizend keer gehoord, maar ik zing inmiddels al meer dan 20 jaar , waarvan een lange tijd als professioneel ( ook al weer lang geleden inmiddels).dus ben er redelijk okee mee.maar ook superkritisch..nog altijd
maar deze opname heb ik in 1x ingezongen en is dus niet geknipt en geplakt zoals je wel eens ziet in de digitale wereld van de muziek tegenwoordig, en ook de tweede stem is in 1x ingezongen, dus ik ben hier zeker niet ontevreden over..beter kan altijd ..en dat is ook goed om in t oog te houden als je muziek maakt denk ik maar ik houd juist wel van dat randje emotie in de zang

Eef
4 juli 2008, 00:48
dat vind ik ook juist zo mooi, het klinkt helemaal puur :)

gitaarvrouwtje
4 juli 2008, 00:49
Heeel mooi! Het is niet helemaal mijn muziek maar in combinatie met het verhaal erachter geeft het echt kippevel momentjes!!

Ik zou de singel graag kopen als ze klaar zijn. Ik neem aan dat je ons dan er nog even aan herinnert? :)

dank je pais, het is mooi dat je je smaak kunt ontstijgen en er doorheen luistert ondanks je andere muzikale voorkeur
een fijn compliment,

ja uiteraard post ik hier dan even dat hij te koop is,..ik ga eerst ff een weekje uitwaaien op texel en daarna begin ik met de verkoop ervan

JeroenSchaaf
4 juli 2008, 07:09
klinkt ontzettend goed!

Heel veel respect hier voor!

inderdaad kippenvel momentje!

repelsteeltje
4 juli 2008, 08:30
Heel mooi.....ook de achterliggende gedachte!

gitaarvrouwtje
4 juli 2008, 09:10
@joene dank je wel ..t klinkt goed ..maar ook heel erg dank zij Han S..zelden zo n geluidstovenaar gezien ..muziek in balans brengen zonder de essentie aan te tasten petje af!

@repelsteeltje-dank je wel!

@gitaarnet tot volgende week, ga dr nu vandoor voor een week vakantie
zwaaaai

ZonderZout
4 juli 2008, 10:14
Oef... Kippenvel van ontroering en tranen van herkenning vanaf het eerste akkoord...

Mijn moeder is ook op hele jonge leeftijd (46) overleden aan kanker en ik heb destijds ook een liedje voor haar geschreven (en gespeeld), alleen heb ik het nooit goed opgenomen. Dit inspireert mij om dat alsnog te doen. Bij het luisteren van dit nummer werd ik direct geraakt en dan kom je er pas achter hoe dichtbij het nog staat, ondanks dat het 7 jaar geleden is.

De associatie van "Circles, you draw circles" ligt in mijn geval bij de Mandela's (cirkels, ingevuld met vakjes en kleurtjes naar eigen inzicht) die mijn moeder veel tekende. Rest van de tekst en muziek beschrijft precies mijn gevoel... machteloosheid, maar kracht vinden in de mooie herinneringen.

Ik heb het niet droog gehouden...

Kortom; een heel bijzonder nummer.
En ik zou graag een kopietje willen bestellen!

MichaelSS
4 juli 2008, 10:37
Geweldig nummer? Super nummer.

Is dit opgenomen in de studio van Han. van dit forum? Dan ook complimenten voor hem. Klinkt super.

hendrix2
4 juli 2008, 12:08
Erg mooi. Op dit vind ik je stem echt super (net zoals op die blackbird cover, daar heb ik je denk ik wel al op gecomplimenteerd:))

Ook de gitaren zijn erg mooi opgenomen, heel mooi akoestisch geluid. Complimenten voor Han!

Mr.Fingers
4 juli 2008, 16:15
Dju... dat is echt wel "bij-de-keel-grijpend" mooi.

En inderdaad, kudos to HAN S voor de opnametechniek, echt loepzuiver!

Eef
4 juli 2008, 22:07
inderdaad! wat kost dat Han, zo'n opname in jouw studio? inclusief gitarist? hihi :D

ook ik ga absoluut minstens één cd'tje kopen. gaat dit ook wat bekendheid krijgen Kris? ik hoop het, want dat verdient dit mooie nummer absoluut.

fijne vakantie!

DeiDRagonas
4 juli 2008, 23:08
inderdaad! wat kost dat Han, zo'n opname in jouw studio? inclusief gitarist? hihi :D

ook ik ga absoluut minstens één cd'tje kopen. gaat dit ook wat bekendheid krijgen Kris? ik hoop het, want dat verdient dit mooie nummer absoluut.

fijne vakantie!


Die gitarist moet wel gratis te regelen zijn lijkt me... Als je je bier doorgaans in de koelkast bewaard (een must-have he!) weet ik wel wat lui die vrij aardig spelen.

Echt nette opname idd Han, netjes hoor. Ik wil ook heel graag eens wat komen opnemen bij je. Je opnameruimte ziet er ook relaxed uit.. En da's ook heel belangrijk merk ik vaak. Wat licht dimmen en gaan..

Verder natuurlijk heel veel respect voor dat nummer. Not my cup of tea qua smaak, maar heb hem toch al een paar keer beluisterd. Mooie tekst vooral.

Grt Roy.

Jeroen76
7 juli 2008, 13:02
In èen woord, waanzinnig kippevel, oké 2 dan.

Ik hoor niet gauw nieuw geluid, maar dit is prachtig. Wat een stem !! Wat een nummer !!! en wat een prachtige opname !!

Wat een perfecte balans tussen de gitaren en de stem, wat een heerlijke compositie en wat een sfeer ademt dit uit.
Ik neem mijn hoed af en buig diep.

Jeroen

Klopgeest
7 juli 2008, 15:25
Mooi nummer hoor!

Enige minpuntje (opbouwende kritiek) is het bijgeluid van het glijden van je vingers over de snaren. Vooral in het begin, voordat de zang begint, is het goed te horen en aan 't einde ook weer. Dit kun je voorkomen door je vingers beter op te tillen en weer neer te zetten op desbetreffende plek.

hendrix2
7 juli 2008, 15:52
Da's een kwestie van smaak ook hoor, ikzelf hou er wel van dat je dat glijden wat hoort. :)

Kim Wilson
7 juli 2008, 16:01
Het stoort mij idd ook niet. Ik vind het juist wel mooi. Het hoort IMO ook een beetje bij akoestisch spelen.

Wat een mooi nummer, Kris! Echt top, goeie zang, goed gitaarspel, en goed opgenomen ook! Heb je de tekst ook ergens online staan?

Eef
7 juli 2008, 16:58
Ik sluit me erbij aan dat het geluid van het glijden over de snaren juist mooi klinkt :)

De tekst zoals ik denk dat ie is, maar er zitten ongetwijfeld foutjes in, sommige dingen wist ik niet ;):


Circles

Oh I know you'll have to go
And I know it isn't far
Firefly caught in a jar
Freedom comes when time is right

Like a moonbeam in the night
Like a blackbird in its flight
Singing songs with all its might
You('ll) let go and win your fight

Circles
You draw circles with your hand
Circles
You draw circles
Oooh, in the sand

I'll sing songs of who you were
I'll tell tales of what you meant
And where you lived and where you went
What you did and what you said

I'll paint colours of your life
Of a mother and a wife
One that many loved so well
Of the pearl within your shell

Circles
You draw circles in your head
Circles
You draw circles
Oooh, and all the sand (?)

(solo)

And the sea washes away
What was written in the sand
It's erased but not forgotten

Crashing waves upon the land
Silver shells and hidden treasures
(...?) to the horizon

Dearest one, I'll miss you so
But I know that you must go
No more loss and no more gain
No more fears and no more pain

You'll be free of who we were
You'll be where all things are one
You'll be with your other son
You'll be safe where life begun

Circles
There are circles everywhere
Circles
There are circles
Oooooh

Han S
7 juli 2008, 18:02
Ik heb nog nooit met zo veel plezier voor niks gewerkt, wat een fantastisch wijf is die Kris. Ik heb ook nog een week groninger koek gegeten, heel erg lekker.

Wat je hoort is hoe het is gedaan, Kris heeft het in één keer ingezongen en hoewel het altijd (technisch) beter kan, dit is pure emotie en zo moet je dat laten, niks meer aan doen.

Je kunt commentaar hebben op die squeeks op de gitaar, maar dat boeit mij persoonlijk helemaal niet en het hoort er gewoon bij. Als je Michel hoort van Anouk dan hoor je helemaal geen squeek, die zijn waarschijnlijk allemaal weggepoetst in ProTools en persoonlijk vind ik dat veel onnatuurlijker.

Er is dus niets opnieuw gedaan, geen autotuning, geen copy and paste, dit is puur natuur.

Voor de technici: de beide gitaren zijn opgenomen met een tussen de 40 en 50 jaar oude AKG C451 met een CK1 kapsel, gericht op de 12e fret. Ik had meerdere microfoons er op staan en een DI op de pickups. Beide gitaren zijn tegelijk gespeeld en er stonden stereoparen van groot membraan condensators op, maar omdat we de gitaren wat links en rechts wilden hebben, viel de keus op de prachtig klinkende C451's die al jaren niet meer worden gemaakt. Aan het einde van het nummer hoor je alleen de gitaar van Kris en als je goed oplet verandert ook het geluid van mono naar stereo. Dat komt omdat we toen van de C451 geleidelijk zijn overgegaan naar een stereopaar van SP B1's in ORTF. En zo hoor je dan hoe goed die microfoons van 100 euro kunnen klinken.

De solo is in een overdub gedaan, ook met de C451 en de zang is opgenomen met een Neumann M149 buizenmicrofoon. De 2e stem ook met die knol.

De opname werd gedaan met de Otari MX80 twee inch tape machine en de DDA tafel, waar de geautomatiseerde mix mee werd gemaakt. Die mix werd in 32 bit floating en 96 khz sample rate weggestuurd naar de PC met een Terratec DMX6fire geluidskaart. De mastering werd gedaan in CD architect met als enige plug de Vintage Warmer van PSP, wat voor mij nog altijd het beste klinkt.

Ik hoop dat jullie allemaal die CD kopen en niet copieert, want het is een meer dan goed doel. Veel plezier er mee en Kris: dat je er een miljoen van mag verkopen, geeft mijn commissie ook maar aan Kika dan. :D

Edit: vergeet ik de bas. Dit is een electrische contrabas, dus zo'n hals van een akoestische bas met een stuk hout er aan en een element. Er komt geen akoestisch geluid vanaf. Hij is aangesloten op een Hartke 140 watt bascombo met een 15 inch JBL speaker er in. Na een paar microfoons te hebben geprobeerd viel de keus op een stokoude grijze Sennheiser MD421, ook minstens 40 jaar oud.

tabmaniac
7 juli 2008, 18:31
geweldig dit!
Ik krijg er ook kippenvel van.

Hij ligt super in het gehoor :)

Geen woorden voor, alleen kippenvel.
Ik wens je succes met dit project en ik koop er ook zeker ééntje;)

HvV
7 juli 2008, 19:19
Mooi dit. Pure emotie in je stem en mooie tekst ook. Roept zoveel herinneringen op. Goed ook dat je dit nu allemaal kunt doen. Dat moet toch een zegen zijn ondanks alle verdriet. Ik ga hem zeker kopen, voor het goede doel.

Eef
8 juli 2008, 16:48
ja uiteraard post ik hier dan even dat hij te koop is,..ik ga eerst ff een weekje uitwaaien op texel en daarna begin ik met de verkoop ervan

is de week al voorbij?! :D

nee hoor, ik hoop dat je het naar je zin hebt en een beetje tot rust komt.

meul
12 juli 2008, 00:00
mooi Lied, en Han heeft i.d.d. zeer mooi registratie werk verricht. maar goed dat zat er zo maar in natuurlijk ;-) Heel veel succes met de cd release.

Klopgeest
13 juli 2008, 21:37
Je kunt commentaar hebben op die squeeks op de gitaar, maar dat boeit mij persoonlijk helemaal niet en het hoort er gewoon bij. Als je Michel hoort van Anouk dan hoor je helemaal geen squeek, die zijn waarschijnlijk allemaal weggepoetst in ProTools en persoonlijk vind ik dat veel onnatuurlijker.


Het is absoluut mogelijk om het zonder 'squeek'-geluid te doen, punt uit. Of iets wel of niet weggepoetst is weet je in dit geval niet en dus moet je daar geen uitspraak over doen vind ik.

Maar ik had het misschien niet hoeven zeggen, want het staat toch al op cd. Dus nogmaals: mooi nummer van gitaarvrouwtje.

don marco
13 juli 2008, 22:02
heeeeeeel mooi nr.. echt..
uw stem heeft iets speciaals als ge hoger zingt;; en die tweede stem int refrein.. mooi, mooi, mooi..

respect

(squeeks storen nix.. er is niets zo subjectief als muziek, dit is het nr, punt uit)

gitaarvrouwtje
14 juli 2008, 00:45
hallo allemaal
tjonge dat is nog eens thuis komen na een weekje uitwaaien (texel was prachtig en t uitwaaien helpt als je kop vol zit met van alles ..man wat is de zee daar prachtig)

ik vind de reacties overweldigend,..ben er stil van , heb ze net allemaal aan mijn man voorgelezen die er al net zo stil van is.

han bedankt voor je toelichting ik vind het ook zo leuk om het weer terug te lezen..we werken hard aan meer eigen werk..het komt er aan..en dan is er maar 1 place2b en dat is in hans studio..ook voor ons was het een superdag..
je leert van niets zo veel als van een dagje opnemen ..

wat overigens erg bijzonder was, mijn zevenjarige dochter heeft op de camping tijdens de bonte avond gedanst op circles..het MOEST deze cd zijn en wij vroegen ons af wat daar nu dansbaar aan was, maar ze danste vol overgave een soort expressieve balletdans..die een staande ovatie kreeg,
op de vraag van de presentator,..wat was dat nu voor muziek zei ze heel verlegen in de microfoon, dat is van mijn oma, want die gaat dood

er werd nogal wat afgesnotterd die avond haha

heel bijzonder

maarre nogmaals dank voor de positieve input met hier en daar een kritische squeeknoot..inderdaad een kwestie van smaak..ik houd er zelf wel van ..geeft me zo n intiem akoestisch gevoel..het is goed zoals het is..precies zoals han al zei,..er staat geen noot op die niet zo is gespeeld en dat is hoe ik het graag wilde hebben

liefs
kris

gitaarvrouwtje
14 juli 2008, 11:27
Ik sluit me erbij aan dat het geluid van het glijden over de snaren juist mooi klinkt :)

De tekst zoals ik denk dat ie is, maar er zitten ongetwijfeld foutjes in, sommige dingen wist ik niet ;):


Circles

Oh I know you'll have to go
And I know it isn't far
Firefly caught in a jar
Freedom comes when time is right

Like a moonbeam in the night
Like a blackbird in its flight
Singing songs with all its might
You'll let go and win your fight

Circles
You draw circles with your hand
Circles
You draw circles
Oooh, in the sand

I'll sing songs of who you were
I'll tell tales of what you meant
And where you lived and where you went
What you did and what you said

I'll paint colours of your life
Of a mother and a wife
One that many loved so well
Of the pearl within your shell

Circles
You draw circles in your head
Circles
You draw circles
Oooh, and all is said

(solo)

And the sea washes away
What was written in the sand
It's erased but not forgotten

Crashing waves upon the land
Silver shells and hidden treasures
taken out to the horizon

Dearest one, I'll miss you so
But I know that you must go
No more loss and no more gain
No more fears and no more pain

You'll be free of who we were
You'll be where all things are one
You'll be with your other son
You'll be safe where life begun

Circles
There are circles everywhere
Circles
There are circles
Oooooh

harstikke knap gedaan eef :D ik heb de paar dingen die je er niet goed uit kon halen er even in verbeterd of aangevuld
maar dat waren er geloof ik maar twee..super dat je het zo goed kon verstaan. ik zal de tekst op mijn website er bij zetten
groetjes kris

Han S
14 juli 2008, 14:52
Het is absoluut mogelijk om het zonder 'squeek'-geluid te doen, punt uit. Of iets wel of niet weggepoetst is weet je in dit geval niet en dus moet je daar geen uitspraak over doen vind ik.

Maar ik had het misschien niet hoeven zeggen, want het staat toch al op cd. Dus nogmaals: mooi nummer van gitaarvrouwtje.

Ik weet het, ik speel zelf ook gitaar en ik weet ook dat een akoestische gitaar in feite een andere techniek vereist dan een harde plank. Het 'overpakken' van accoorden is de juiste manier. Mensen die altijd electrisch spelen en in de studio wel even een akoestische partij zullen doen lopen altijd tegen dit probleem aan en het vreemde is dat je het pas echt goed hoort nadat je het hebt opgenomen. Tijdens het spelen lijk je dat wel zelf weg te filteren.

Niettemin vind ik het niet erg storend en het hoort er gewoon bij. In het nummer 'Michel' hoor je geen enkele squeek en ik weet bijna wel zeker dat die zijn weggepoetst. In de meer dan 20 jaar dat ik nu gitaristen in studio's opneem, heb ik nog nooit iemand meegemaakt die zonder bijgeluiden op een akoestische gitaar kon spelen.

Bovendien is het mijn vak en ik poets het ook in een paar seconden weg, geen enkel probleem, het is alleen niet belangrijk en bovendien vind ik het onnatuurlijk. Maak een stilte in je opname eens helemaal stil en verbaas je er over hoe onnatuurlijk dat klinkt.

Verder niets dan respect voor Kris, die prachtig heeft gespeeld en gezongen, bijgestaan door haar vrienden die het ook zeer gemotiveerd hebben gedaan.
Laten we hopen dat met de opbrengst tenminste één kindje kan worden gered van deze nare ziekte, dat maakt alles meer dan goed.

Nino1110
14 juli 2008, 15:04
Woow, erg mooi!
Echt, je stem is erg mooi, het gitaarspel ook!
Dat geluidje wat je hoort als je over de snaren glijd vind ik juist mooi erbij!

Mijn complimenten!

Eef
14 juli 2008, 16:46
Welkom terug Kris!

Kunnen we nou al een cd'tje kopen dan??? :D

gitaarvrouwtje
14 juli 2008, 18:05
haha eeeeef rustig, ben net thuis en mn moeder ging even voor alles daar kom ik dus net vandaan,

enne, ik ga ook weer weg,..zaterdag vertrekken wij weer richting texel, tsja is onze dochter van zeven erg goed bevallen daar dus pa en ma strijken over hun hart he

de cd s maak ik deze week klaar, de hoesjes volgen volgende week
maarre ik zal wel vast een bestellijst openen op mn website,..dan kun je intekenen, doe t vanavond of morgen wel ff

er staan meer mensen te trappelen van ongeduld haha
liefs kris

Eef
14 juli 2008, 18:10
sorry voor mijn ongeduld ;) ik snap heel goed dat je prioriteiten stelt, let maar niet op mij :D

gitaarvrouwtje
14 juli 2008, 21:34
nouu je kunt in elk geval al bestellen op mijn site hoor
er is een veilig bestelformulier aangemaakt dat ik ook hier even in mn handtekening zal vermelden

alle info staat er geloof ik wel nu..als je wat mist roep dan ff dan pas ik t aan
het nummer kost 7,50 dat is veel voor een single maar de volledige opbrengst gaat naar kika er is geen cent voor mij noch han die toch ook een dag heeft gewerkt aan dit project!
kika doet werkelijk geweldig werk
geen kind zou nog aan kanker mogen sterven en de ook de behandelingen wil kika graag humaner krijgen dat kan alleen door onderzoek..en daar zet ik me graag voor in!!

hansli
15 juli 2008, 02:19
he gitaarvrouwtje

ik heb het topic gelezen, je muziek geluisterd, en op het moment dat ik dit schrijf rolt er een traan op min wang, en nu ga ik nog even de tekst opschonen, ah, yes, i'm a sentimental dude.......

mooi dat je dit met ons deelt en ik zou bijna zeggen: de groeten aan je moeder......

gitaarvrouwtje
15 juli 2008, 11:37
thnkx hansli..vind t wel mooi dat het wat losmaakt bij mensen..sentimental dudes rule

poekie1337
15 juli 2008, 14:12
Wat is dit mooi. Ik werdt wel ontroert toen ik alles las op de site. Super mooi gitaar spel en een hele fijne stem. Dit inspireert mij weer om aan een liedje te werken voor mijn moeder die overleden was aan kanker toen ik 4 jaar oud was. Nogmaals: super mooi! en de bedoeling erachter al helemaal.

gitaarvrouwtje
15 juli 2008, 15:46
dank je poekie, wat erg dat je je moeder al zo jong verloren hebt, weet jenog veel van haar?
liefs kris

gitaarvrouwtje
17 juli 2008, 10:57
ik kreeg gisteren een mail van de regionale radio, of ik zaterdag middag kan komen om circles live te spelen met band in een radioprogramma
helaas is de band met vakantie
gelukkig had Han een vooruitziende blik (denk ik haha) en heeft me een zangloze versie van de opname meegegeven..
dat heb ik teruggemaild dat ik daarmee wel live kan komen zingen

ik kreeg daarnet een mail dat ik circles mag komen zingen met band, dat ik geinterviewd word over het project, EN of we volgende maand dan als band circles nog eens live komen spelen en eventueel nog een nummer exta

gaaf :hippie:

poekie1337
17 juli 2008, 19:12
Ik reageer daarop wel even in een PM.
Voor het komen op de radio: Wat tof! :cooler: Veel succes alvast ik ben benieuwd hoe het was en of het nog een beetje publiciteit oplevert, maar dat zal vast wel!

Han S
25 juli 2008, 22:21
Bumped................................

Jeroen76
4 augustus 2008, 13:53
To important to forget !!

<Bump>


Jeroen

gitaarvrouwtje
4 augustus 2008, 23:33
dank je wel :)

Gitaar4LifeDude
9 augustus 2008, 14:55
heel cool, heel mooi emotioneel gespeeld.

glennshred
9 augustus 2008, 21:19
Een héél prachtig nummer wat ik wel kan waarderen..

koester je moeder goed gitaarvrouwtje, en ben blij dat je haar elke
minuut kunt zien want ik mis de mijn soms erg op bepaalde momenten..
Ze stierf een natuurlijke dood..

glenn

gitaarvrouwtje
9 augustus 2008, 21:31
dank je wel voor de mooie complimenten
groetjes
kris

soup
9 augustus 2008, 23:26
Da's een kwestie van smaak ook hoor, ikzelf hou er wel van dat je dat glijden wat hoort. :)Inderdaad.

Mooi nummer!!!

Stefan. Ptzl
10 augustus 2008, 17:39
Helder opgenomen en goed 'gepand' :p
Kwalitiatief enorm goed!!

Hoe zijn de akoustische gitaren zo clean opgenomen? :)

gitaarvrouwtje
10 augustus 2008, 19:32
die vraag zou je han moeten stellen het is in zijn studio opgenomen maar hij heeft hier in deze topic ergens uitleg gegeven over wat ie allemaal heeft gedaan
wij hebben ons best gedaan met spelen maar han is de opname tovenaar..

gitaarvrouwtje
10 augustus 2008, 19:33
Ik heb nog nooit met zo veel plezier voor niks gewerkt, wat een fantastisch wijf is die Kris. Ik heb ook nog een week groninger koek gegeten, heel erg lekker.

Wat je hoort is hoe het is gedaan, Kris heeft het in één keer ingezongen en hoewel het altijd (technisch) beter kan, dit is pure emotie en zo moet je dat laten, niks meer aan doen.

Je kunt commentaar hebben op die squeeks op de gitaar, maar dat boeit mij persoonlijk helemaal niet en het hoort er gewoon bij. Als je Michel hoort van Anouk dan hoor je helemaal geen squeek, die zijn waarschijnlijk allemaal weggepoetst in ProTools en persoonlijk vind ik dat veel onnatuurlijker.

Er is dus niets opnieuw gedaan, geen autotuning, geen copy and paste, dit is puur natuur.

Voor de technici: de beide gitaren zijn opgenomen met een tussen de 40 en 50 jaar oude AKG C451 met een CK1 kapsel, gericht op de 12e fret. Ik had meerdere microfoons er op staan en een DI op de pickups. Beide gitaren zijn tegelijk gespeeld en er stonden stereoparen van groot membraan condensators op, maar omdat we de gitaren wat links en rechts wilden hebben, viel de keus op de prachtig klinkende C451's die al jaren niet meer worden gemaakt. Aan het einde van het nummer hoor je alleen de gitaar van Kris en als je goed oplet verandert ook het geluid van mono naar stereo. Dat komt omdat we toen van de C451 geleidelijk zijn overgegaan naar een stereopaar van SP B1's in ORTF. En zo hoor je dan hoe goed die microfoons van 100 euro kunnen klinken.

De solo is in een overdub gedaan, ook met de C451 en de zang is opgenomen met een Neumann M149 buizenmicrofoon. De 2e stem ook met die knol.

De opname werd gedaan met de Otari MX80 twee inch tape machine en de DDA tafel, waar de geautomatiseerde mix mee werd gemaakt. Die mix werd in 32 bit floating en 96 khz sample rate weggestuurd naar de PC met een Terratec DMX6fire geluidskaart. De mastering werd gedaan in CD architect met als enige plug de Vintage Warmer van PSP, wat voor mij nog altijd het beste klinkt.

Ik hoop dat jullie allemaal die CD kopen en niet copieert, want het is een meer dan goed doel. Veel plezier er mee en Kris: dat je er een miljoen van mag verkopen, geeft mijn commissie ook maar aan Kika dan. :D

Edit: vergeet ik de bas. Dit is een electrische contrabas, dus zo'n hals van een akoestische bas met een stuk hout er aan en een element. Er komt geen akoestisch geluid vanaf. Hij is aangesloten op een Hartke 140 watt bascombo met een 15 inch JBL speaker er in. Na een paar microfoons te hebben geprobeerd viel de keus op een stokoude grijze Sennheiser MD421, ook minstens 40 jaar oud.

kijk dit is han zn uitleg:)