PDA

View Full Version : Vervanging voor mijn Crunchbox



timkermans
3 juli 2008, 21:56
Beste gitaarnetters,

ik zoek een vervanger van mijn crunchbox. Ben hem wat beu geworden, kvond dat hij perfect klonk met mijn oude schecter pickups (stacked humbuckers), maar mijn mijn nieuwe vintage voiced single coils is hij niet meer zo lekker. Dus ik zoek een pedaal met een beetje gecompreste Marshall Distortion sound. Veel gain (maar niet Metal-orientated) , veel mids, alsof je geen Tubescreamer meer nodig hebt...

Wat zijn jullie aanraders?

Grtz

Nielsje
3 juli 2008, 22:04
klinkt een beetje cliché, maar probeer een OCD.
Wel prijzig, maar wel goed (naar horen zeggen).

Mitch heeft een goeie ervaring ermee, en ik ken Mitch als iemand die objectief tegen pedalen aankijkt. Zoek anders even z'n review op.

Overigens wil ik je Crunchbox wel overnemen ;)

shredneck
3 juli 2008, 22:08
OCD heb ik voor je, mocht je die willen kopen, check je berichten.

Marshall in een pedaal, klaar.

the sure thing
3 juli 2008, 22:54
Fulltone dist. pro. Is ff een pedaaltje waar je voor moet gaan zitten, maar mijn effectenbak verlaat ie niet meer! Ik speel ovrigens ook op SC's. En deze fulltone kom je veel 2ehands tegen!

Ibanez666
3 juli 2008, 22:58
Fulltone dist. pro. Is ff een pedaaltje waar je voor moet gaan zitten, maar mijn effectenbak verlaat ie niet meer! Ik speel ovrigens ook op SC's. En deze fulltone kom je veel 2ehands tegen!

Distortion Pro werkt voor mij ook prima, ik speel wel op Hb's

timkermans
4 juli 2008, 16:51
Fulltone dist. pro. Is ff een pedaaltje waar je voor moet gaan zitten, maar mijn effectenbak verlaat ie niet meer! Ik speel ovrigens ook op SC's. En deze fulltone kom je veel 2ehands tegen!

Wel, die heb ik gehad... Niet echt tevreden over, alhoewel ik al niet meer weet waarom (te lang geleden...)

Nog iemand die misschien NON-Fulltone pedalen kan aanraden? :-D

Nitefly7
4 juli 2008, 17:00
Oude Marshall Bluesbreaker, of de MI Audio Tube Zone..

....en natuurlijk ook vanaf deze plek, de OCD als aanradertje..!

Ibanez666
4 juli 2008, 17:04
Wel, die heb ik gehad... Niet echt tevreden over, alhoewel ik al niet meer weet waarom (te lang geleden...)

Nog iemand die misschien NON-Fulltone pedalen kan aanraden? :-D

De Distortion pro klinkt alleen lekker op behoorlijke oefen/gig-volume, niet op huiskamer volume, dus ik weet niet hoe je hem gebruikt hebt

Ibanez666
4 juli 2008, 17:14
Er zit toch ook zon chip socket in? Kun je eens een ander op-ampje proberen. Maakt meestal niet heel erg veel verschil, maar misschien genoeg voor jou

Mitch
4 juli 2008, 17:42
Zelfs ik heb mijn Fulltone-antipathie opzij gezet, dus kom op: je kan het :D
Tja, de OCD is wel erg tof, maar als je een mate van compressie wil zoals in de Crunch Box dan is-e misschien te 'open' voor je. Barber Direct Drive of SMall Fry zou kunnen, maar eignelijk denk ik bij "lekkere compressie en genoeg mids" die ook low output single coils plent sustain mee kunnen geven aan de onovertroffen Ibanez Tube King. Daar is inmiddels ook een nieuwe versie van, maar geen idee in hoeverre die lijkt op zijn jaren '90 voorganger. Is voor mij echt de ideale trapdoos om mijn low output Tele tot LP-achtige tosetanden op te peppen. Handig als je wat diversiteit zoekt.

timkermans
4 juli 2008, 23:41
Zelfs ik heb mijn Fulltone-antipathie opzij gezet, dus kom op: je kan het :D
Tja, de OCD is wel erg tof, maar als je een mate van compressie wil zoals in de Crunch Box dan is-e misschien te 'open' voor je. Barber Direct Drive of SMall Fry zou kunnen, maar eignelijk denk ik bij "lekkere compressie en genoeg mids" die ook low output single coils plent sustain mee kunnen geven aan de onovertroffen Ibanez Tube King. Daar is inmiddels ook een nieuwe versie van, maar geen idee in hoeverre die lijkt op zijn jaren '90 voorganger. Is voor mij echt de ideale trapdoos om mijn low output Tele tot LP-achtige tosetanden op te peppen. Handig als je wat diversiteit zoekt.

Diversiteit zoek ik niet echt. Ik zoek een main Distortion pedal met veel mids en niet echt open klinkend. Denk 80s Hardrock met delay...

Ibanez666
4 juli 2008, 23:44
ik zou toch ns wat gaan experimenteren met je Crunchbox, dat ding is echt super. Misschien een andere eq setting op je amp, een andere positie op je board of een andere op-amp...

Speeddemon
6 juli 2008, 14:59
Diversiteit zoek ik niet echt. Ik zoek een main Distortion pedal met veel mids en niet echt open klinkend. Denk 80s Hardrock met delay...
-Marshall The Guv'nor MKI
-Menatone King of Britons

hotrodded JCM800-alike sound in a box.

peter_heijnen
7 juli 2008, 08:36
Diversiteit zoek ik niet echt. Ik zoek een main Distortion pedal met veel mids en niet echt open klinkend. Denk 80s Hardrock met delay...
HBE BIG D

http://www.homebrewelectronics.com/products.htm