PDA

View Full Version : Pedalboard



M@rtijn
3 juli 2008, 18:39
Beste medeforummers,

Mijn eerste vraag vervalt omdat ik hier al iets op heb gevonden. Zelf maken :P

Nu is mijn tweede vraag, ik zie dat er overal veel prijsverschil zit tussen bijvoorbeeld Boss en Behringer pedalen. Ik heb zelf al twee Boss pedalen maar deze zijn voor mij erg duur (ik kan natuurlijk doorsparen voor nog wat) maar is Behringer of een ander goedkoper merk ook niet goed?

Groetjes Martijn

Mitch
3 juli 2008, 18:50
Over Behringer producten loopt een heel groot topic. Even de zoekfunctie gebruiken binnen dit subforum!
Korte versie: het is hoofdzakelijk onbetrouwbare slecht klinkende troep, met een enkele uitzondering.

the sure thing
3 juli 2008, 19:10
Over Behringer producten loopt een heel groot topic. Even de zoekfunctie gebruiken binnen dit subforum!
Korte versie: het is hoofdzakelijk onbetrouwbare slecht klinkende troep, met een enkele uitzondering.+1. Doorsparen voor Boss doosjes loont. Tip: koop BOSS pedaaltjes 2e hands! Scheelt geld. Ze worden bij bos(s)jes aangeboden.

boss
3 juli 2008, 19:32
Korte versie: het is hoofdzakelijk onbetrouwbare slecht klinkende troep, met een enkele uitzondering.Erg mooie samenvatting van een topic van 105 pagina's !!! :D
Maar vooruit, omdat ik toch benieuwd was hoeveel pagina's het waren hierbij de link:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98210&highlight=behringer

tubeonly
3 juli 2008, 20:00
Een tip, 3 keer:

ibanez soundtank, ibanez soundtank, ibanez soundtank ;)

Perfect geluid, mindere doosjes dan andere ibanez maar 200% beter dan die van Berrrringeerrrr.

En als de switches het na een jaar (ten opzichte van Behringer na 1 keer trappen) begeven kun je ze gemakkelijk vervangen.

M@rtijn
3 juli 2008, 21:08
Ok, ok... gewoon rustig door sparen voor meer kwaliteit dus. Beter iets wat duurder en beter is dan shit wat niets kost en toch weer vervangen moet worden :satisfie:

pasqual
3 juli 2008, 22:04
een beetje kort door de bocht om alle behringer pedalen als troep af te doen.
oké, de behuizing is niet geweldig maar zolang je er niet mee gaat voetballen blijven ze wel heel. over het geluid: ik heb er zelf drie, nml: de DD 100, de DD 600 en de tube overdrive. overige kan ik niets over zeggen.

de DD 100 is gewoon goed; een zeer behoorlijk geluid en een hold functie. een boss heeft een betere hold functie, maar hoe vaak gebruik je dit?

de DD 600 is uitgebreider met een iets langere hold functie en ( leuk!) een reverse. nadeel van dit pedaal is dat er een vervelende ruis in zit in tegenstelling tot de DD 100, die ruisvrij is.

de tube overdrive vind ik persoonlijk erg goed klinken, doet niet veel onder voor een tube screamer. hier zal ik wel een aantal tegenreacties op krijgen. :seriousf:

maar als je geld genoeg hebt is het uiteindelijk beter om te gaan voor "the real things" zoals boss en ibanez. dat dan weer wel. :p

groeten Pasqual.

Nitefly7
3 juli 2008, 22:37
Nog een tip:

Artec-pedalen!
veel ervan zijn True Bypass, en los daarvan (vaak ook esoterisch geneuzel over iets dat gewoon 'goed' klinkt..) klinken ze erg fijn..
en 2ehands vaak voor betere prijs dan Boss te krijgen..

Ibanez Tonelok en evt. Soundtank zijn ook erg ok..

Behringer zou ik alleen even als stemapparaat (niet in signaalketen houden..) of presse papier gebruiken..
hoewel de ADI-21 en DI-boxen nog steeds erg fijn zijn voor 'onderweg'...

the sure thing
4 juli 2008, 09:26
Helemaal vergeten idd: de tonelock series van Ibanez. Uitstekende pedaaltjes!!!! Ik vond de delay van Ibanez beter klinken dan de boss dd series.

M@rtijn
4 juli 2008, 09:51
Ok, bedankt voor jullie reacties. Ik zal er eens naar gaan kijken. Ik heb ook nog een volgorde vraag, ik heb het topic hierboven al doorgekeken maar wordt er niet zo heel wijs van (aangezien het 38 pagina's zijn die ik echt niet allemaal ga doorlezen). Waar moet je op letten als je een volgorde maakt? De volgende pedalen zou ik in de toekomst op mijn boardje willen hebben en ik denk dat dit de meest logische oplossing zou zijn (wat ik een begrijp uit een aantal posts uit dat topic):

gitaar -> tuner -> compressor/sustainer -> distortion -> delay -> loop station -> amp

En dan misschien ooit nog een equalizer ertussen als dat nodig zou zijn of een chorus.

the sure thing
4 juli 2008, 10:16
Prima volgorde. tzt experimenteren met de volgorde is wel aan te raden.

M@rtijn
4 juli 2008, 10:46
Ok, en waar zou ik eventueel een eq of chorus kunnen plaatsen?

MarkV
4 juli 2008, 11:02
Ok, en waar zou ik eventueel een eq of chorus kunnen plaatsen?

EQ kan je dacht ik overal wel plaatsen. De Chorus komt na de overdrive/distortion, maar voor de Delay.

MattellicA
4 juli 2008, 13:13
EQ achter de drive/distortion... Of in de effectsloop :speed: