PDA

View Full Version : Single Rectifier/Blackmore etc icm Powerball



Marc Oblivian
3 juli 2008, 16:23
Hey,

Zit een beetje met het idee te spelen om er een amp bij te kopen.

Ik heb nu een Powerball en die blijft in ieder geval ook: ben er tevreden over.
Erbij dus.
Hoe te gebruiken: soms over beide amps tegelijk spelen, soms de andere gitarist van de 1 van beide te laten gebruiken (hij doet het nu met een Marshall en een Metalzone...aiai;-).

Zat te denken over de Engl Blackmore, een Single Rectifier of een Peavey 6505 ofzo.
We spelen deathmetal. Is momenteel mijn enige band maar er komt wellicht een band bij (kruising metal/rock).
Mijn huidige band heeft geen bassist: 1 van de redenen dat ik wat meer "body" in het geluid wil brengen (bassist vinden lukt maar niet).

De vraag: heeft iemand ervaringen met de combinatie van Powerball en overige versterkers? Het moet wel een beetje lekker blenden zeg maar.
Daarnaast over de Rectifier (Single): kan die een beetje snelle deathmetal aan?(mag met pedaaltje hoor)
En de Blackmore? Iemand ervaringen met die amp? Deathmetal daarmee mogelijk?

Heb zelf wel wat onderzoek gedaan en ga ook testen hoor. De clips van de Blackmore stonden me wel aan en het is ook leuk dat daar ook een lekker rocksoudje uit te halen is, maar vraag me af of die niet TE rockerig klinkt. Anderszijds waren de clips van de Mesa ook lekker...lekkere zware distortion.
6505 lijkt me ook wel wat, maar vraag me af of dat niet een beetje een one trick pony is.

Awel: ik hoor graag ervaringen/suggesties, noem maar op:-)

Mrc

Steven Otto
3 juli 2008, 17:10
Hey Marc,

Ik heb zelf de Peavey 5150 Combo en ik moet zeggen, het is geen one trick poney. Behalve de high-gain sound valt er echt een heel strak AC/DC geluid uit te halen op rythm kanaal. Gain op zes, wat bas op 6, mids tikkie scoopen en treble op 7.
Ik geloof dat de Blackmore anders gevoicst is als de Powerball en dit geeft een goede combinatie en ik weet zeker dat er uit de Blackmore echt wel Death Metal uit te halen is.
Voor een goede allround amp zou ik ook zeker de Diezel Einstein uitproberen. De soundclips op youtube klink echt veelbelovend. Deze amp is echt heel veelzijdig. Check de verschillende video's maar eens op Youtube. Diezel Einstein proberen dus!

Marc Oblivian
3 juli 2008, 17:50
Dank je voor je bericht.
De Diezel Einstein vind ik inderdaad een mooie amp. Heb er eens in Spanje op gespeeld. Mooi ding. Wel een beetje boven mijn budget (is tot ongeveer 1200 euro). De Rectifier zal dan ook een tweedehands worden als daar mijn keuze op valt. Die Diezel zie niet zo vaak en al helemaal niet tweedehands..
Verder nog iemand ervaringen met genoemde amps (en in combi met de Powerball)?

cardinal
3 juli 2008, 20:23
Putrefied ligt zo goed als op zijn gat volgens mij. Wellicht Rein eens vragen? Goeie smoel en deathmetalbassist bij uitstek.

Waarom probeer je niet eens met een octaver het laag eronder te duwen. Lekker sublaag erin en gaan. Scheelt weer een hoop centjes (voor een wandelwagen, huwelijksreis etc;-)

Marc Oblivian
4 juli 2008, 11:48
Hey D,

Hahaha....huwelijksreis heb ik al gehad, dus da's geen probleem.
Kindergear ook al aanwezig dus ook dat is geregeld.
Geld is ook niet zo'n probleem (klinkt als snob, I know)

Rein hebben we al eens langsgehad, maar die vond het toch niet helemaal zijn cup of tea. Wel jammer..had er wel bijgepast.

Dus wellicht is dit een oplossing (en anders een goede manier om mijn GAS goed te praten...hahahahahaha). Octavertje zal ik ook even proberen!

Heeee....speel jij ook niet een beetje bas? (hinthint)

CU!

Mrc

jw009
4 juli 2008, 12:17
Geen bassist en je hebt laag nodig? Rectifier ! Hahaha ;)

Iceman
4 juli 2008, 12:43
Geen bassist en je hebt laag nodig? Rectifier ! Hahaha ;)

Maar dan geen Single (hehe)

Marc Oblivian
4 juli 2008, 14:24
Hebben de Dual en Triple meer bass dan de Single dan?

Heb de Triple wel eens bespeeld an die had inderdaad tonnen bass...bijna teveel. Ging ook loeierhard...150 watt is toch een beetje overkill icm de volumeknop van Mesa die wel erg plotseling "inkomt" zeg maar:-)
Maar ja...deathmetal en zacht spelen horen ook niet bij elkaar.

Awel: ik ga morgen even naar Dijkman en daar ga ik in ieder geval de Single en de Blackmore even aan de tand voelen.
Jammer dat ze geen Laboga hebben: lijkt me ook wel een toffe amp (de MR.Hector).

RedBuell
4 juli 2008, 17:18
Die 6505 is zeker geen one trick pony, hoewel ik de plus versie heb (5150 II ) AC/DC lukt zeker goed en zelfs southern rock a la Black Crowes lukt goed, je moet dan wel even kijken hoe je dat in wilt stellen, je kan met de +/II je clean redelijk clean houden en dan (met de footswitch) tussen clean en crunch schakelen en je kan ook de gain van je clean wat hoger instellen zodat je "clean" een behoorlijk randje krijgt wat dus heel lekker is voor southern rock. Op de lead stand van mijn 5150II haal ik met gemak Machine Head uit de amp.

Ik heb de kans nog niet gehad om mijn Bad Monkey te testen op die 5150II, maar het lijkt me dat je met een tubescreamer in combi met de clean/crunch en lead knop meer kanten op kan dan dat men vaak aan 5150's / 6505's toekent.